ajoneuvoharrastajat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja monitoimi, 1.10.2009.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitenkään liittymättä tähän varsinaiseen asiaan, mutta off-topiccina poimin ilmoituksesta lauseen, joka toistuu ilmoituksissa usein:

    "En vastaa s-posti kyselyihin, soitelkaa suoraa jos kiinnostaa."

    Miksi ihmiset aina haluavat, että heitä häiritään puhelimella soittelemalla? Onko jotenkin jumiuduttu vanhoihin yhteydenpitotapoihin? Ainakin minä haluaisin, jos myisin autoja, että yhteydenotot tapahtuisivat nimenomaan sähköpostilla, eikä niin, että puhelin pirisee yksikseen jossain, jonne olen sen jättänyt, jos olen esim. toisaalla tekemässä remonttia tai jotain....ja sitten totean, että joku on soittanut, mutta en ole ollut vastaamassa. Onko joillain aina puhelin taskussa? lisäksi on tympeää, jos joku soittaa esim. silloin kun on itse vielä nukkumassa.

    Sähköposti ja tekstarit puhelimeen tavoittavat aina. Minua ei epäsosiaalisena hiljaisena yksilönä kiinnosta kauheasti puhua ihmisten kanssa, kun tekstimuotoinenkin kommunikointi on keksitty. Puhuminen voi olla epäselvää sössötystä ja puhelun sisällön voi unohtaa piankin, sensijaan tekstin voi lukea ja painaa mieleen paremmin.
     
  2. Make.S

    Make.S Gearhead

    Kyllähän tosi ostaja soittaa, eikä lähettele pullopostia/savumerkkejä. :wink:
     
  3. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Niinpä, helppo on kysyä sähköpostilla kuvia jne ja siihen se yleensä loppuukin. Se kuka auton oikeasti haluaa niin soittaa rohkeasti ja tulee kattomaan. On noita osienkin ostajia jotka s-postilla/yv:llä lähestyy foorumilla ku foorumilla, niistä ei yleensä toisen viestin jälkeen kuulu pihaustakaan.
     
  4. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    enpä ole niin varma. jonkun paikan kun saa korjattua niin toisen paikan samantien rikottua. ja meikäläisen autokalustosta on aina ollu jokaisella mielipide eikä niin myönteinenkään... :poff:
    tää on totta. rojektin ja valmiin hinnat on melkein samoissa laman takia ja max budjetti pudonnut. mä hain jo yheltä leskeltä datsunin. harrastelen sitä sit.
     
  5. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    Mailit tuleepi itse luettua työn takia päivittäin usean otteeseen joten itselläni maili toimisi kyllä jotenkin myydessä yhteyden pito välineenä.

    tekstarit onkin sitten aivan toinen juttu. olen aivan lopen kyllästynyt naputtelemaan/lukemaan niitä...

    itse koen kyllä mieluisampana tapana tehdä kauppaa puhelimitse tai oikein jopa paikanpäällä turistuna kasvokkain.

    Maileissa/tekstareissa on helpompi meikäläistä ainakin yrittää kusettaa. Puhe / näköyhteyden ollessa päällä on helpompi pussittaa kusetukset...lisäksi kun on jotain ollut myymässä niin on sähöpotstiin tullut mitä ihmeellisimpiä renkaanpotkija kyselyitä joita puhelimeen ei tunnu tippuvan...

    ja mitä tuohon ilmoitukseen tulee niin on lähestulkoon täysin samanlainen kuin itse tein muutama vuosi sitten linttaa myydessä.
     
  6. fe390

    fe390 Gearhead

    Jokunen auto on tullut vuosien mittaan myytyä. En muista että yksikään olisi mennyt tekstiviestillä/sähköpostilla/nettiautokyselyllä yhteyttä ottaneelle.
     
  7. halitoosi

    halitoosi 1st gear

    aivan, onhan se selvä että jos ei raatsi soittaa "kallista puhelua" niin miten sitten raaskis ostaa jotain..persaukiseksi ei kai sais nykyjään sanoo ketään niinku montaa muutakaan asiaa ei saa enään sanoo oikeella nimellä, täytyy vaan puhua maksukykyrajoitteisesta henkilöstä...
     
  8. Putte

    Putte 1st gear

    Helpoimmallahan noista sähköpostikyselijöistä pääsee, kun ei laita siihen ilmoitukseen lainkaan sähköpostiosoitetta. Jos osoite laitetaan, niin kyllä silloin pitää myös sen kautta kauppa onnistua.
     
  9. mallasviski

    mallasviski 3rd gear

    Mun pihasta on lähtenyt n.2,5 autoa pelkän s-postin yhteydenpidon jälkeen. Toinen (UAZ paku) meni silleen, että auto jopa maksettiin etukäteen. 8) Siinä sitten ylpeä uusi omistaja näki Purkki-UAZinsa vasta Ugin linja-autoasemalla. :D

    Tekstiviestillä tuskin kukaan ostaa mitään, sen allekirjoitan täysin (no nyt joku kertoo tuohonki poikkeuksen).
     
  10. Make.S

    Make.S Gearhead

    Tuntuu että sähköpostilla tulee näitä "hulluja" tarjouksia, mitä ei yksinkertaisesti kehtaa sanoa myyjälle edes puhelimessa saati sitten kasvotusten, mutta joskus nekin menee läpi... :wink:
    Nimim. kännissätarjosinsähköpostinkauttarahaajaviskipulloaläpimeninytonnova.
     
  11. capri30S

    capri30S 1st gear

    Museorekisteröity taunus meni tekstiviestitarjouksella kaupaksi.. Kävi vielä niin hvyin, että eräs niljake kävi sitä ihmettelemässä oikein tallissa, tarjos puolet siitä mitä pyysin, ja olis tarvinnut päästä räntäpaskasateeseen koeajolle. Ohjasin herran ovesta ulos ja kuuntelin legendaariset lauseet: "jostain täytyy lähtee" ja "tarjous on kyllä voimassa jos tuut katumapäälle". Siitä vartti niin tuli tekstiviesti, jossa tarjottiin näkemättä 50e alle sen hinnan mitä olin suunnitellut saavani, vastasin että jos 50e nostat niin auto on sun. Kaveri tuli hakemaan auton viikon päästä, ja kumpikin oli tyytyväisiä.

    Akulle voimia torinon myyntiin, olis todella harvinainen farkku kyllä..
     
  12. monitoimi

    monitoimi 1st gear

    no niin

    jäi tossa sanomatta, että en lukeudu myöskään kermaperseisiin ja toi vaunu näyttää musta kyllä semmoselta, joka täyttää käyttöauton paikan jos vaan kukkaro kestää tankkailun tai sitten ajetaan vähemmän. alla näyttäs olevan muuten harvinaisen hyvät renkaatkin.
     
  13. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    joo mäkin oon persaukinen kun oon ostanu 2 AUTOO vuoden sisällä sähköpostilla.
    kolmatta AUTOO ostaessa soitin ja kun trailerilla mentiin hakemaan niin olikin etuvetonen vaikka nettiautossa ja puhelimessa se oli takavetonen, jäi sitten ostamatta.
     
  14. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Itse teen aika kummallisia työvuoroja ja sen varaan ei useinkaan voi laskea että voisin järkevään aikaan soitella muille. Nyt kun etsin perheeseen kakkosautoa ja olen saanut haarukoitua mieleisen merkin/mallin niin olen sitten ottanut siis mahdollisimman asiallisella sähköpostilla yhteyttä aika moneen edes jotakuinkin sopivan myyjään täällä Ruotsin puolella. Tottakai postissa selitetään miksi otan yhteyttä, mitä etsin ja että voisin ostaa sopivan yksilön suoraan käteisellä. Ja tietenkään en rupea tinkimään ennenkuin paikan päällä.
    - kolmesta eri autoliikkeestä yksikään ei vastannut, yhteen silti soitin ja kävin autoa katsomassa ja se sitten paljastui hieman toisenlaiseksi kuin mitä puhelimessa kuulosti
    - noin 15 yksityismyyjästä ehkä kolmasosa on vastannut, muutama on vain kertonut että "såld"
    - muutamalle jotka eivät ole vastanneet postiin olen soittanut mikäli auto vaikuttaa etsitynlaiselta
    - eräät Ruotsin murteet ovat aika vaikeita siirtolaiselle, verbaalinen kommunikaatio (lue: puhelin!) on todella haastavaa
    - jotkut ehkä asuvat aika korvessa, ainakin hyvän yhteyden saanti on ollut melko haastavaa

    Eli mitä tästä voidaan päätellä? Itselleni ylivoimaisesti helpoin tapa kommunikoida (ihan työaikojen/perhe-elämän vuoksi) olisi sähköposti mutta se ei tunnu toimivan. Se minua yllättää suuresti että autoliikkeillä ei tunnu täällä olevan tapana vastata kysymyksiin.
     
  15. 54474N4

    54474N4 Gearhead

    Eipä käy moittiminen noita autokauppiaita, ettei jokaiseen sähköpostiin vastaa. Taitaa ne kauppiaat saada sitä sähköpostia todella paljon josta suurin osa on ihan tyhjänpäivästä haihattelua.
    Kyllä se tosiostaja soittaa ja sopii ja menee paikanpäälle katsomaan mitä on ostamassa, tarkistaa kunnon, suorittaa tinkauksen ja vie tuotteen pois jos oli hyvä ja päästiin hinnasta sopuun.
    Toki jos joku Inarin Einari haluu ostaa Espoolaisen Jupin auton ni silloin on varmaan ihan suotavaa lähetellä paljo kuvii ja suorittaa tinkaus valmiiks puhelimella/sähköpostilla.
     
  16. BRC1

    BRC1 Gearhead


    On on, karvan alle 52th kipaletta painettu 76. Voimia tarvitaan :D

    Tästähän on tulossa yhtä hauskaa kuin se moblassa esitelty maailman harvinaisin farmari mikä ois pitänyt kirkuen ostaa jollain sekopäisellä hinnalla. Oli kyllä hauskin topikki pitkiin aikoihin :rotfl:
     
  17. PauliP

    PauliP 1st gear

    En tiedä pitääkö paikkaansa, mutta kanadalainen harrastaja ihmetteli Himoksella vime kesänä näkyneitä useampia 70-luvun Foordeja. Hän sanoi että noita ei ihan kaikissa tapahtumissa näe, ovat kuulemma olleet kohtalaisen herkkiä katoamaan korroosioherkkyydestä johtuen. Siis tämä oli hänen kommentti, en tiedä pitääkö paikkansa mutta kyllä nuo tapahtumissa huomaa.
     
  18. RB-440

    RB-440 1st gear

    Nojaa, jos kauppias näkee sen vaivan, että värkkää myynti-ilmoituksen, jossa on kaiken muun lisäksi myös mailiosoite, niin samalla vois ainakin mun mielestä tehdä jonkunlaisen kuvauksen ja ottaa ne kuvatkin valmiiksi. Vaivan ja kustannukset voi vaikka ujuttaa siihen myyntiartikkelin hintaan. Silleen ei olis tarvis jokaiseen mailiin vastata erikseen.

    Jokusen kerran olen aloittanut autoon tutustumisen mailitse, lyhyestäkin vastauksesta olen joko todennut, ettei kannata edes soitella saati sitten lähteä katsomaan (= molempien ajan tuhlaamista) tai vaihtoehtoisesti olen kiinnostunut lisää ja päätynyt lopulta pelipaikalle saakka. Toisaalta olen aikanaan soitellut paljonkin ja soiton jälkeen olen joko käynyt katsomassa tai sitten en. Jotain olen ostanut, läheskään kaikkia tietenkään en.

    "Tosiostajuus" on kuitenkin ihan omanlaisensa ilmiö, joka syntyy silloin, kun ostaja huomaa haluavansa sen, mitä myyjällä on myytävänä, eikä ostohalut ainakaan mun kohdalla ihmeemmin riipu siitä, millä tavalla olen alunperin ottanut yhteyttä.
     
  19. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Hiukkasen vähemmänhän noita on tehty 400cid padalla ja 8-hengen farmeina. olisko jotain 3-8th kipaletta.
     
  20. Muki

    Muki Gearhead

    Mistähän sitä väännettiin ennen autoja.
    Hevosista, voimattomina.
     

Kerro tästä muillekin!