Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. rötkö

    rötkö Gearhead

    Oiskohan ahtoputkissa vikaa, tai sitten kokeilla naksutella sitä tähtipyörän jousta löysemmälle..
     
  2. xterror

    xterror Gearhead

    Onhan kaasuvivun liike tarkistettu? Ettei vaan jäisi liike vajaaksi. Naftasuoddatimet vaihdettu? Siirtopumpun sihti tukossa? Nuo ainakin ite kattoisin ekaks.
     
  3. freeride

    freeride Gearhead

  4. ZxKimmo

    ZxKimmo Gearhead

    Olisi öljynvaihdonaika lootaan, jakovaihteistoon ja periin. Owners manualista löyty öljylaadut, lootaan ja jakariin ATF 4+ periin 75-90 GL5. Mutta paljonko noihin menee, osaisi varata valmiiksi.
    Autohan oli nollakutonen.
     
  5. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Tuli todettua hyväksi ja toimivaksi tuo aki A:n lastaus tyyli. 8)

    [​IMG]
     
  6. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Hyvä kuva 8)

    2xKimmolle: 48re lootaan pitäis riittää 6.6L suodattimen vaihon kans ja jakolaatikkoon riittää 1.9L, etuakseliin 2.25L ja taka akseliin 2,25L jos on 10.5" perä. Jos 11.5 perä niin 3.62L.
     
  7. ZxKimmo

    ZxKimmo Gearhead

    Suurkiitos tiedoista, nyt helpompi edetä. Ohjekirjasta löyty syylärin tilavuus, moottoriöljynmäärä, mut noita en löytäny.
     
  8. anteros

    anteros 1st gear

    Sää tarttet boost foolerin, tulee map anturin johtoon antaa väärää tietoa boxille ahtopaineesta ,ei syty vikavalot.[/quote]
     
  9. velsuk

    velsuk 3rd gear

    Tuli sitten korjauskehoitus roiskeläppien puutteesta. Oliko jollain sitä kulmaa tiedossa, miten pitkä pitää läpän olla reilun puolen metrin päässä? Nuohan voisi tehdä ensi vuotta varten valmiiksi, niin ei tarvitse takuta. 315-renkaatkin menivät heittämällä uuteen otteeseen. Eikä apukuskin helmassa olevasta hormistakaan tullut sanomista.
     
  10. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    maastokuorkissa ei tarvi olla roiskeläppiä.

    ja eihän niitä tarvi laittaa jos tuli vaan kehotus, jos ei muuten halua..
     
  11. julang

    julang 1st gear

    Jos rekisteriotteessa ajoneuvotyypin kohdalla on N2G läppiä EI tarvitse, mutta jos lukee N2 niin sitte pitää olla.
     
  12. velsuk

    velsuk 3rd gear

    N2G maastolaite on. Jos jollain on linkkiä lakitekstiin niin voisin tulostaa autoon mukaan.


    ...kiitoksia, poijat. Sielähän se selvästi seisoo, että ei M1, N1 eikä G-luokka. Onneksi en ehtinyt aloittaa edes rojektin suunnittelua. Voi suunnata energian vaihdelaatikon luistonhallintaan.
     
  13. sakuc

    sakuc 1st gear

    Vinkki, jos tilaatte uuden etukardaanin ottakaa mitat ennekuin puratte pois.

    Nimim. 1" liian pitkä keppi.

    No, sit lyhennetään suomessa...
     
  14. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Liikenne- ja viestintäministeriön asetus autojen ja perävaunujen rakenteesta ja varusteista 19.12.2002/1248

    20 §
    Roiskesuojat
    1. N1-luokan ajoneuvon, joka ei täytä liitteessä 1 olevan I osan 37 kohdassa tarkoitetun moottoriajoneuvojen lokasuojia koskevan jäsenvaltioiden lainsäädännön lähentämisestä annetun neuvoston direktiivin 78/549/ETY vaatimuksia, roiskesuojien tulee ulottua leveydeltään vähintään renkaan tai parirenkaiden yhteenlasketun leveyden suuruisena pyörän akselin kautta kulkevasta pystytasosta vähintään 30° eteenpäin ja vähintään 50° taaksepäin. Roiskesuojan takaosa renkaan tai paripyörillä uloimman renkaan keskeltä mitattuna ei saa päättyä sen vaakasuoran tason yläpuolelle, joka kulkee 150 mm renkaan pyörimisakselin yläpuolella.

    2. Muun kuin M1- ja N1-luokan ajoneuvon roiskesuojien tulee ulottua leveydeltään vähintään renkaan tai parirenkaiden yhteenlasketun leveyden suuruisena pyörän akselin kautta kulkevasta pystytasosta vähintään 30° eteenpäin. Roiskesuojan takaosan renkaan tai parirenkaiden yhteenlasketun leveyden suuruinen osuus ei saa päättyä sen vaakasuoran tason yläpuolelle, joka kulkee 100 mm renkaan pyörimisakselin yläpuolella ajoneuvon ollessa kuormittamaton.

    3. Roiskesuojan poikkileikkauksen tulee olla siten kourumainen, että kourun syvyys akselin yläpuolelta mitattuna on vähintään 30 mm. Kourumaisuus saa vähetä 1 ja 2 momentissa tarkoitettuja kulmia lähestyttäessä.

    4. Roiskesuojan etäisyys akselista ei saa 1 ja 2 momentissa tarkoitettujen kulmien välisellä alueella olla renkaan halkaisijaa suurempi.

    5. Erityistä roiskesuojaa ei vaadita, jos ajoneuvon korin tai lavan pohja tai muu päällirakenne tarpeellisin lisälaittein muodostaa tässä pykälässä määriteltyä vastaavan suojan roiskumista vastaan, eikä maastoautossa tai muussa erikoistarkoitukseen valmistetussa ajoneuvossa, jossa roiskesuojien käyttö oleellisesti hankaloittaa ajoneuvon käyttöä.
     
  15. laundrybros

    laundrybros Gearhead

    Perhana, samalla pilasit hyvän, koko alustaa korroosiolta suojaavan öljyvuodon ja öljysutikin oli asennettu ihan väärin, C-logo ei näy. :D

    Eiku kiitos, parkkis on nyt paljon siistimpi ja naapurit ei enää vinoile liukastumisvaarasta. :odroll:
     
  16. rami2500

    rami2500 1st gear

    48re lootaan pitäis riittää 6.6L suodattimen vaihon kans ja jakolaatikkoon riittää 1.9L, etuakseliin 2.25L ja taka akseliin 2,25L jos on 10.5" perä. Jos 11.5 perä niin 3.62L


    Jakoaskiin laitoin 2litraa ja öljynpinta oli vielä varmaan 3-4cm täyttöaukosta. Onko totta että 1,9 litraa riittää?

    Mikä piru nuissa on kun vaihtaa moottoriin öljyt nii jonkun aikaa haisee ölppä?

    Olikos mikä vika jos turbiinilukko ei aina mene päälle siinä n.80km/h nopeuksissa ?
     
  17. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Manuaalin mukaan pitäis riittää, jakolaatikosta riippuen 1.6L-1.89L mutta sehän täytetään kumminki ihan sen täyttö ropun tasalle niinku perätki.


    Tässä siis 03:

    2DESCRIPTION SPECIFICATION
    COOLING SYSTEM
    3.7L 15.4 L (16.2 qts.)**
    4.7L 15.4 L (16.2 qts.)**
    5.7L 15.4L (16.2 qts.)**
    5.9L 15.5 L (16.3 qts.)**
    8.0L 24L (24.3 qts.)**
    5.9L Diesel Engine 28L (29.5 qts.)**
    POWER STEERING
    Power steering fluid capacities are dependent on engine/
    chassis options as well as steering gear/cooler options.
    Depending on type and size of internal cooler, length and
    inside diameter of cooler lines, or use of an auxiliary cooler,
    these capacities may vary. Refer to 19, Steering for proper
    fill and bleed procedures.
    AUTOMATIC TRANSMISSION
    Service Fill - 46RE 3.8 L (4.0 qts.)
    O-haul - 46RE 9-9.5L (19-20 pts.) L
    Service Fill - 45RFE/
    545RFE
    4X2 - 5.2 L (11.0 pts.)
    4X4 - 6.2 L (13.0 pts.)
    O-haul - 45RFE/545RFE 14-16 L (29-33 pts.) L
    L Dry fill capacity Depending on type and size of internal
    cooler, length and inside diameter of cooler lines, or use of
    an auxiliary cooler, these figures may vary. (Refer to 21 -
    TRANSMISSION/TRANSAXLE/AUTOMATIC/FLUID -
    STANDARD PROCEDURE)
    MANUAL TRANSMISSION
    NV3500 4X2 2.3 L (4.8 pts.)
    NV3500 4X4 2.0 L (4.2 pts.)
    NV4500 3.8 L (8.0 pts.)
    NV5600 4.5 L (9.5 pts.)
    TRANSFER CASE
    NV241 GENII 1.6 L (3.4 pts.)
    NV243 1.6 L (3.4 pts.)
    NV271 1.89 L (4.0 pts.)
    NV273 1.89 L (4.0 pts.)
    FRONT AXLE ± .03 L (1 oz)
    C205F 1.66 L (3.5 pts.)
    9 1/4 AA 2.25 L (4.75 pts.)
    REAR AXLE ± .03 L (1 oz)
    9 1/4 2.32 L (4.9 pts.)***
    10 1/2 AA 2.25 L (4.75 pts.)
    11 1/2 AA 3.62 L (7.65 pts)
    *** With Trac-Lok add 118 ml (4 oz.) of Limited Slip Additive.
    ** Includes 0.9L (1.0 qts.) for coolant reservoir.
    *Nominal refill capacities are shown. A variation may be
    observed from vehicle to vehicle due to manufacturing
    tolerance and refill procedure.

    Mun ymmärtääkseni jos on kepilla jakoloota niin se on nv271 ja jos sähkösesti ohjattava niin se on nv273 :wink:
     
  18. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No hitsi, varmaan öljysudissa valmistevika, joko kierre alkaa väärästä paikasta tai logo on asennettu väärälle puolelle :rotfl: :rotfl: , mutta oma oli osas :wink:
     
  19. fourwheeler

    fourwheeler Gearhead

    Saakeli...

    ...ei sitten meinaa uudet suuttimet tulla millään tänne saakka. Olis kiva päästä asentamaan uusia rojuja kiinni omaan läjään mutku ei oo järkee laittaa mitään muutakaan kiinni ku ei oo ruikkareita. Helkutti!!!
     
  20. aakki

    aakki 3rd gear

    Hui hai taisi vika löytyä kun nyt kävin vähän kurkkimassa, elikkä tuollanen liitos levinny tuolta kardaanista
    kuvat---> http://kuvablogi.com/nayta/2308212/
    mitähän tuossa nyt sit on tapahtunut? kertokaa osaavammat!
    Ja kuinka lähteä purkamaan remonttia varten.
     

Kerro tästä muillekin!