Motopark uudistuksia tulossa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Zandmann, 11.6.2007.

  1. MotorFreak

    MotorFreak 1st gear

    Tästä Motoparkin tilanteesta paljon kuulleena rupeaa itseäkin kyrsimään moinen oikein toden teolla. En lukenut koko ketjua, kun oli niin pirun pitkä ja en tiedä onko tästä paljonkin jo puhuttu, mutta varmaan olisi ihan järkevää ruveta vähän herättelemään paikkakunnan yrittäjiäkin tähän tilanteeseen.

    Motoparkin toiminnan vähentyessä tai jopa kokonaan loppuessa tulee varmaan melkoinen lovi ainakin paikallisten huoltoasemien ja kauppojen tuloihin. Voisi kuvitella että olisivat jo itsekin huomanneet.

    Paikallisilla yrittäjillä luulisi olevan jonkinlaista sananvaltaa (ainakin yhdessä) asioihin ja jotenkin kuvittelisin että he eivät mitenkään toivoisi Motoparkin kuolevan. Mitä enemmän Motoparkissa on toimintaa, niin maalaisjärjellä sitä enemmän pitäisi virrata tuloja yrittäjille ainakin edellämainituilla aloilla (Ja sitä kautta myös kunnalle).

    Esimerkiksi HRF:n ratakisojakaan ei nykyään Motoparkissa ajeta. En tiedä mitä kilpailijat olisivat mieltä yhdestä lisäkisasta kauden aikana, mutta en itse ainakaan pistäisi pahitteeksi. Neljä kilpailua vuodessa kun tuntuu hiukan vähäiseltä. Jos Motoparkissa yksi kisa olisi, niin varmaan edesauttaisi Motoparkia, paikallisia yrittäjiä sekä HRF:ää. Toisi varmasti Motoparkkiin jonkun verran sellaista yleisöä, mitä siellä ei normaalisti käy sekä toisi HRF:lle sellaista yleisöä mitä HRF:n kisoissa ei normaalisti käy, koska kilpailut rajoittuvat pitkälti Länsi-Suomeen.

    En tosiaan ole kauhean perillä mitkä kaikki asiat (käsittääkseni melu) Motoparkin tähän on ajanut, mutta kommentoikaa ihmeessä.
     
  2. 2001

    2001 1st gear

    kyllä motoparkista pitäis alkaa huolta pitämään. olishan se jo kulttuuriteko. on muistettava, että siellä siaitsee euroopan ensimmäinen kiihdytysrata.
     
  3. pile

    pile Gearhead

    tuo oli mulle ihan uutta tietoa
     
  4. homer

    homer Double Gearhead

    Kyllä se motoparkki tais ensimmäinen virallinen vain kiihdytyskäyttöön tarkoitettu rata euroopassa olla. Mutkaratakin tais syntyä sinne vasta noin 1993?
    Mm. Mantorppihan taitaa olla mutkaradan pääsuora ja Santa Pod vanha lentokenttä?
     
  5. Putte

    Putte 1st gear

    Kyllä Motopark oli nimen omaan Euroopan ensimmäinen kiihdytysradaksi alunperin rakennettu rata. Kun rata kesäkuussa 1986 avattiin ei ollut kuin suora kaiteiden välissä ja paluutie varikolle sekä tietysti aikansa hienoin varikko, josta vieläkin on vähän jäänteitä. Sen jälkeen varikko on muuttunut useaan otteeseen ja alueelle tullut mutkarata taisi valmistua noin -90 luvun puolivälissä, saattoi olla juuri tuo -93.
     
  6. KB

    KB Gearhead

    Täytyy vähän oikaista väärää tietoa, sillä itse olin ensimmäistä kertaa Motoparkissa vasta vuonna 1987 eli rata valmistui kesakuussa 1987 - ei 1986. :poff:
     
  7. sippimies

    sippimies 1st gear

  8. mafo

    mafo 3rd gear

    Jepp, 1987 on oikein ja silloin oli betoni pinnoite joka ei sitten toiminutkaan, 88 oli jo asfaltti
     
  9. Putte

    Putte 1st gear

    Aivan oikein, erehdyin vuodesta, vaikka aikanaan kirjoitinkin yhden kaikien aikojen ensimmäisistä jutuista kyseisestä radasta jo siinä vaiheessa kun vasta rakennustyöt oli aloitettu.
     
  10. 2001

    2001 1st gear

    joo kyllä -87 avattiin. oli tuttu tuota rataa tekemässä siitä betonista. eivät ymmärtäneet ettei se oikein sovellu tänne meidän ilmastoon. Ja uusiks meni.
     
  11. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Mä olin tuolloin -87 kattomassa niitä eka kisoja. Hirmu juovuksissa muistaaksein :rotfl:
    Muutenkin ihan vauhdikas reissu, ens käytiin edellis iltana Mikkelissä kiertelemässä kortteleita ja siellä jotkut mannet alko torilla ammuskella (ei meitä, sori vaan :poff: ) ja sit saatiin vielä samalla reissulla sakotkin kun Impalan gummit oli huonot ja kaikkee muutakin sitä silläkin reissulla taas tapahtu 8)

    Mut ne ekat Virtasalmen kisat -87 oli mullakin eka tutustuminen tähän jaloon lajiin jotta sen puoleenhan se olis kiva että sielläkin hommat jatkuis vielä tulevaisuudessakin kun onhan sillä jo pitkältä ajalta perinteitä :wink:
     
  12. Putte

    Putte 1st gear

    Toisen radan valuhan taphtui vesisateessa ja lienee suurin syy siihen, että radat olivat eriarvoiset ja toiselta radalta lähti melkomoisia biittejä slicksin alta lentoon. Kyllähän nykyäänkin vielä lähtöpaikka on betonista ja toimii.
     
  13. USA Car Club ry

    USA Car Club ry Gearhead

  14. Yorkki

    Yorkki Gearhead

    Onko tarkempaa tietoa puolesta/vastaan henkilöiden määristä? Jutussa oli vaan yhden henkilön nimi vastustajista ja yhden kannattajista.
     
  15. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Samaan aikaan kun Virtasalmella moottorirata on ympäristöviranomaisten ja naapurien hampaissa niin aivan kivenheiton päässä Juvalla puuhataan uutta moottoripyörärataa... ks. http://www.lansi-savo.fi/Uutiset/motori ... 79859.html

    Pistää ihmettelemään, että onkohan tässäkään mitään järkeä että koko ajan joudutaan rakentamaan uusia ratoja, jotka kuitenkin ennemmin tai myöhemmin joutuvat ympäristötietoisten ihmisten hampaisiin. Fiksumpaa se kai olisi koettaa ratkaista olemassa olevien ratojen ongelmat...
     
  16. Jza

    Jza Double Gearhead

    Olisi myös kiva tietää, että mikä noita ihmisiä laittaa narisemaan asiasta kuin asiasta. Onko ne jotain mökkeilijöitä, jotka asuu suurimman osan ajasta jossain etelässä, vai mitä ihmeen taaveja?

    Se metakka mitä jostain kisoista aiheutuu ei kestä kovin kauaa. Eikä se kyllä oikeasti kanna edes kovin kauas. Kait se on sitten joltain kateelliselta pois, jos tuolla käy ihmiset silloin tällöin jättämässä vähän rahaa jollekin. Ja hui, voihan joku huoltoasemanpitäjäkin netota jonkun euron kun kisaporukkaa ajelee eestaas ohitte.
     
  17. ransu68

    ransu68 1st gear

    Oiskohan perisuomalainen kateus ottamassa valtaa tässäkin tapauksessa? Jos ite hyötyy taloudellisesti niin sit asia on ok mutta auta armias jos hyötyjä onkin naapuri niin sehän ei sovi millään!!!!! Jos noi vastustajat (niinkuin luulen) ovat mökkiläisiä niin ilmeisesti se on niin pirun vaikeaa olla tulematta kisaviikonloppuna paikalle. Tosin kaippa noi valittaa siitäkin jos naapuri pieree äänekäästi ja hajuhaitta vasta kamala onkin :D :D .
     
  18. stangrider

    stangrider Gearhead

     
  19. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Tarkoitus ei siis ollut moittia Juvan hanketta vaan ihmetellä miksi nämä kapuloita rattaisiin työntävät viranomaiset ja aktivistit eivät katso asioita laajemmassa perspektiivissä.

    Onhan Motoparkissakin ainakin ollut offroad-rata ja erilaisia ratoja moottoripyörille ja mönkijöillekin asfalttiratojen lisäksi. Olettaisin, että 50km on kuitenkin sen verran lyhyt matka että JOS Motoparkissa saisi ajaa ja ratoja kannattaisi kehittää ja pitää harrastajia houkuttelevassa kunnossa niin ei varmaankaan tarvitsisi noin lähelle rakentaa lisää harjoitteluratoja. Se taas toisi Motoparkiin lisää asiakkaita ja kenties myös jonkinlaisia tuloja Juvankin suunnalta.
     
  20. Torino69

    Torino69 3rd gear

    Tältähän se näytti 1987:

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!