Halpahalli Makita

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja FuryIII, 15.9.2009.

  1. FuryIII

    FuryIII 1st gear

    http://www.hhnet.fi/kuvasto/index.asp

    Ei näköjään heitä suoraa oikeelle sivulle toi linkki, mut vasemmalta kolmos sivu nii löytyy kyseinen laitos.

    Kattelin tuota Makitan akkukonetta hiukan sillä silmällä. Mitäs on väki mieltä, onko muiden mielestä tuossa hinta/laatu suhde aika kohdillaan. Ite pitäis ostaa vihdoinkin ns. kunnollinen kone remonttihommiin, ja tossa äkkiä meikäläisen tajunnan mukaan olis aika näppärä kone. Toki kuudellajapuolellatonnilla saa parempia ReValatteja, mut jos ihan tuon koneen hintaa vertaa laatuun. Antakeehan vähä vinkkejä jos olis jotain mikä vois olla paremminki...... :eek:
     
  2. mando

    mando 3rd gear

    halpa :eek: ehdottomasti tuo jos vaan on käyttöä
    itellä olikohan 6317 ja on tehty 1 talo, terassia ja muuta , jäänyt kerran vesisateeseen(vettä tosiaan tuli) ja edelleen porskuttaa
     
  3. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Aika hyvä tarjous hyvästä koneesta. Osta pois.
     
  4. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    makitat on laatukamaa ! Ainakin USASSA ja JAPANISSA tehdyt !

    Ostin makitan jossa jotain 50nm vääntöä, jakso vetää 6x120 puuruuvin noin puoleen väliin.

    Vein takasin , sanoin ettei tällä mitää tee, ei 50 nm vääntö riitä mihinkään.
    Se makita oli made in singapore, lelun oloinen.

    Myyjä sanos, ett se on maksimiteho mitä sä jaksa pitää kii ettei ranteet murru. Tuon kyllä sulle puupalan, mihin voit kokeilla!

    NOh, täss on 75 nm vääntävä kalleempi kone, kokeileppas. WTF ?

    Komiasti meni ruuvi 4" puuhun, jäi vaan ca 2 cm edelleen menemättä !!!

    NOh, ai jaksoit pitää kii, no täss oli viell sitte 105 nm vääntävä iskevä kone, kokeiletkos sitä , tätä et ainakaan jaksa pitää kiinni.
    rata-tata-rata-tata 6x125mm ruuvi meni puuhun kuin kuin voihin ! Eikä ranteissani mitään ongelmia. :rotfl:
    Hintelällä myyjällä olisi varmaankin mennyt ranteet nips naps poikki :rotfl:

    Ostin sitte paketin missä lamppu, 75nm vääntävä 105 nm vääntävä led valolla ja 3 akkua. poistomyyynnisä 350 euroo ca 2 v sitten.
    No, noi on vanhoilla, nimh akuilla .. so wat !

    Laatu koneita, tyytyväinen oon !!!! Tavallinen made in USA, ja iskevä
    Made in Japan.. varsinaine parivaljakko.

    Singaporelainen oli kyllä mielestäni deutzer / hongkong tasoa !
     
  5. mielikuva

    mielikuva 1st gear

    Toi kone on hyvä ja hinta kohdallaan.

    Paljon kevyemmälläkin tekis kämppäremonttihommia, mut jos ei ranne väsy niin toi on passeli kone metalliverstaallekkin.

    Eikös tuo malli akkua/konetta ole jo vanheneva malli? Ainakin näkyy uudempiakin liikkeissä. Ei tosin mitään merkitystä peruskäyttälle..
     
  6. Jza

    Jza Double Gearhead

    Haha :rotfl: Se lienee vähän siitä kiinni, että kuinka paljon on vääntänyt ja miten siitä vehkeestä pitää kiinni :rotfl:

    Mäkin ostin joskus työpaikalle jonkun 1.5 kilowattisen poran, kun piti tehdä vähän isompaa reikää ja paksumpaan teräkseen. Sain mä senkin hyytymään vähän liikaa painamalla, kun oli terä menossa läpi latasta (hitaammalla nopeudella. Olisko ollu Bosch), vaikka olen tämmöinen onkimato kropaltani, eikä äijä eikä ranne lähtenyt mukaan... Tartteehan noista isommista toki ottaa vähän erilainen ote kuin puuta poratessa jollain rimpulakoneella... Vähän jopa ihmetyttää, että miksi noita käsikoneita ei ole oikeasti juuri isompia myynnissä, kun joku 50 kiloa riskimpi ajelisi varmasti 3 kilowattisella ihan kuin ei mitään. :O Poraa sitä nyt sitten 20 millistä reikää puolituumaiseen teräkseen, kun vehkeet huutaa aamenta jo kymppimillin terällä :rotfl:

    Mutt toi Makita on varmasti ihan jees kapine. Noitakin on ollut ja käytetty, enkä ole yhtään rikki saanut.
     
  7. FuryIII

    FuryIII 1st gear

    Hän kiittää näistä vahvistuksista omalle tuntemukselle ja asiallisista vastauksista. Onneksi olin asialla koneen kans, ku lähimmäs helluntaihallis oli myyty eka erä jo loppuun ja kokonaista kolme oli tulos lisää. Olin toinen joka pisti varaukseen siitä erästä..... Johan tuo tarjous eilen tulikin postilootaan... Mut perjantaina olis sit kone tulollaan.
     
  8. mando

    mando 3rd gear

  9. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    ihte hommasin satunnaiseen duunikäyttöön 4-5 vuotta sitten tollasen makita bdf430f
    ja pomo vähän ihmetteli että miksi nuin kallis koje (muut hoimmailleet jotain pilipalikoneita)

    noo...tuo mun kone on ollut käytössä satunnaisesti ja on kuin uusi vieläkin...noi pilipaliporan hommaajat taasen ostaa joka vuosi uuden ja kun pora hajoaa niin kinuavat tuota lainaan...

    eli mulla ainakin makitasta hyvää sanottavaa vain....
     
  10. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Tuli kans hommattua talon ja autotallin rakennusprojektiin tollainen 8434D Huippu kone, mutta akut perkules ei kestä 5 min kauempaa. Oli salkussa valmistusvuodeksi lyöty 2006.

    Kun akut on 3 vuotta käyttämättä ja tyhjänä, ne ei ilmeisesti enään täyteen lataudukkaan.

    Eiköhän takuu koske myös akkujakin, joten siltä osin ei pitäis ongelmaa olla.
     
  11. Qjet

    Qjet 1st gear

    Käy kennottamassa Nivalassa. Tyytyväinen olen ollut siellä kennotettuihin Makitani akkuihin.
     
  12. exo

    exo 1st gear

    kennotus ei välttämättä aina kannata..oulussa maksaa kennotus 55€ uus alkuperäinen akku maksaa 65€..
     
  13. Qjet

    Qjet 1st gear

    Mikäli pelkästään rahallisesti ajattelee, niin juuri näin on. Tässäkin tapauksessa uudet akut olisivat olleet vain pari kymppiä kalliimmat / kappale. Eroa on siinä,että nuo kennotetut akut ovat kestäneet paremmin, kuin mitä kesto oli tehtaan jäljiltä uusina. Eikä eroa uusissa ole juuri ollut, onko akku tullut laitteen mukana vai alkuperäisenä tarvikkeena hankittu. Lisäbonuksena nyt tuli työllistettyä hetkeksi yksi kotimainen toimija.
     
  14. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No silloinan se kannattaa, 55 on ainakin minun laskutaidolla vähemmän kuin 65 e. Jos kennotettu on huonompi kuin uusi, niin se on sitten eri asia. Mutta Qjetin mukaan ei ole niinkään.
     

Kerro tästä muillekin!