Iltis 2.11.09 töysy jumitti kunnallispliitikon porschen.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Corvette C4, 2.11.2009.

  1. Corvette C4

    Corvette C4 1st gear

    On se vaan kumma että tommosen poliitikon pirssi kun jää töyssyyn jumiin niin heti kauhee juttu mutta kun tavallisen tallaajan auto jää niin ei ketään kiinnosta, oli uus tai vanha auto. lainaus" Tämä on tahallista haitantekoa ja vahingontekoa. Terroria ja sabotaasia." porkkanan maavara 8cm ja töyssyn korkeus 10 cm. että näin toivottavasti nyt ne muutkin töyssyt madalletaan eikä vaan tota poliitikon pihatiellä olevaa. :argue:
     
  2. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    laiton töyssy toden totta !

    JOs minimimaavara on 8 cm, on kaikkien korokkeiden / töyssyjen läpäistävä tämä !
    Max korkeus esim 6 cm !
     
  3. Quest

    Quest Gearhead

    Tää saattais jäädä jo kahden päälle yhtäaikaa
    [​IMG]
     
  4. Juu tavan rivikansalainen jotuis linnaan jos tommosen hyppyrin tielle tekis , rodilla kun liikkuu niin täytyy varoa ,mutta silveradolla voi ajella suht huoletta :odroll:
     
  5. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Uudenkaupungin raggarit mulle opetti 17-vuotiaana miten töyssyistä ajetaan linttalotjalla vinottain yli. Myöhemmin myös tuningheebot ovat omaksuneet ko. tavan. Kuka opettaisi Porschemiehiä?
    Mutta tosiaan kun laissa säädetty minimimaavara on 8cm niin miks helv##tissä tehdään 10cm töyssyjä!!!??? Vähintään putket raappii aina kun takapenkillä kuormaa.
     
  6. transport01

    transport01 3rd gear

    Sama harmitta peräkärryn kanssa ajaessa. Vaikka autossa on ilmajouset takana, jotka pitää perän vakiokorkeudella, niin silti kärryssä tahtoo ottaa apupyörä kiinni korkeissa töyssyissä.

    Tuosta selviää vaurioitta toki sillä, että ajaa niin hiljaa että apupyörä saa rauhassa kantaa ylimääräisen painon (siis kärryn aisapainon+osan auton painosta).

    Hiljaa ajaminen aiheuttaa välillä yllättäviä reaktioita kanssa-autoilijoissa ja töyssy muuttukin turvallisuutta lisäävästä todelliseksi vaaranpaikaksi kun risteysalueella suojatien kohdalla ohitellaan :soosoo:
     
  7. Jza

    Jza Double Gearhead

    ^Jos ajat rajoituksen mukaan vaikka neljääkymppiä siihen töyssyyn ja jotain hajoaa, niin ei kait sun sitä tartte maksaa? Ei siinä nyt tietysti mitään järkeä ole kalustoaan tahallaan rikkoa, mutta kyllä mun oikeudentajun mukaan tien on oltava kaikinpuolin turvallinen sillä nopeudella ajaessa, mitä rajoituksessa lukee.

    Se kahdeksan sentin maavara kun voi kutistua jousituksen toimesta ja siitä töyssystä alastullessa aika paljonkin.

    Tartteekin mennä koittaan traileri perässä ja ferrari kyydissä tosta kilsan päästä. Siinä on varmaan 15 senttiset pomput ja esim. Rellun tila-auton koukku ottaa yliajaessa kiinni, kun jouset niiaa.

    Nyt kun tulee taas huonoja kelejä, niin jännä nähdä että koska joku ekan kerran tappaa ittensä noiden töyssyjen takia. Kolmenkympin alueella kun niitä ei tartte edes erikseen merkitä, niin on mukava yllätys jollekin motoristille.
     
  8. transport01

    transport01 3rd gear

    Noissa katsotaan varmaan sitä sinistä suositusnopeuslätkää. Itse ajoinkin ekan kerran sen rajoituksen mukaan 20 km/h töysyyn ja alastullessa jysäys oli sitä luokkaa, että olin aika varma, että aisa tai tukipyörän rakenteet meni solmuun, mutta mitään vaurioita ei tullut.

    Jos vaurioita olisi tullut, niin olisin lähtenyt kaupungilta perimään rahoja.
     
  9. sampop

    sampop 1st gear

    Meillä Kulosaaressa töyssyt ovat kieltämättä rauhoittaneet liiknnettä, mutta kaikella on hintansa. Impalan etupää ja Caliberin kaikki nivelet ovat kärsineet lujasti. Impalalla vielä ajelin todella varovasti, eikä se edes lahaa mahdottomasti maata.

    Toisaalta, asumisturvallisuus on parantunut lujasti. Siinä kun asustelee alueella melkoisesti noita D-kilpisiä. Ei paljon rajoitukset tai niiden valvonta auta.
     
  10. Jza

    Jza Double Gearhead

    Mun muistaakseni tossa sinisessä lätkässä lukee nimenomaan se 40. Vehkaniitunkatua meinaan... Voi olla kolmenkympin suosituskin, mutta kyllä siinäkin vauhdissa jotain hajoaa varmasti.
     
  11. JukkaK

    JukkaK 1st gear

    Mää oon pyyhkässy auton valotolppaan tommosen töyssyn takia. Alkutalvea, ei vielä talvirengaspakkoa, hyvillä kesärenkailla ajoin 40 alueella karvan yli neljääkymppiä huomasin viimetipassa että edessä on töyssy. Jarrupolin lattiaan hätääntyneenä (matala auto) etupyörät kävi himpun ilmassa ja auto poikittain vastaantulijoitten kaistalle ja siitä pelkääjän etuloksu edellä sellaiseen ohuehkoon teräs valopylvääseen.

    Ja sit oli tossa kirkkonummella kitymarketin rakennustyömaalla, tielle tehty semmosia teräviä nyppyjä. En huomannu sitä ja pyyhkäsin kuplan toisen etuiskarin mehut siinä pihalle. Hetken tuntu että meni koko auto poikki senverran tärähti. :rotfl:
     
  12. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Valitettavasti muutamien kusipäiden takia noita töyssyjä rakennetaan.

    Meilläpäin pientaloalueella jossa on 30-40 kmh rajoitus, ajelelivat jotkut teinit alueen läpi niin kovaa kuin saivat teiniromunsa kiihtymään, ennenkuin töyssyt rakennettiin. (Tuo kyseinen Porsche-kunnallispoliitikko asuu tässä lähistöllä.)

    Niin kauan kun noita kusipäitä sikiää, töyssyt on ja pysyy.
    Ja hyvä niin, koska pikkuskidit kulkevat alueella. Eikä ne osaa arvioida tietä ylittäessään jos joku tulee mutkan takaa täysillä stereot jyskyttäen, ajatukset omassa perseessä.

    Niiden töyssyjen muotoiluun pitäisi panostaa. Sellaisia että niistä on pakko ajaa hiljaa yli, mutta eivät haittaa matalalla kulkevien autojen menoa.
     
  13. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Onneks monissa paikoissa pääsee töyssyt kiertämään vastaantulijan kaistan kautta :wink:

    Tosin nyt kun uusia töyssyjä rakennellaan niin ainakin Vaajakoski-Jyväskylä "vanha motari" kun on täytetty töyssyillä niin ovat sellasissa paikoissa että pirun huono niitä on kierrellä, mukavaa ajella matalalla autolla ja suunnilleen pysäyttää auto jokaisen töyssyn kohdalla ja heti on 100m jonoa takana :-?
    Jkl:ssä sentään mainostavat töyssyjä isoilla kylteillä, "ajoreittisuositus: käytä moottoritietä.... " :poff:
     
  14. Jza

    Jza Double Gearhead

    Vaan kun mun mielestä tässä ja aika monessa muussakin asiassa on se virhe jo lähtökohtaisesti, ettei se kusi sieltä päästä pois tule töyssyjen takia. Se on vaan välttävä ongelma oireeseen, mutta ei itse tautiin.

    Okei, mopojätkät lähti tästä pois ja sit ne on ens viikolla naapuritiellä. Rakennetaan sinne töyssyt, niin ne siirtyy seuraavalle. Eihän me nyt voida kaikkia teitä töyssyttää, kaventaa, madaltaa ja tehdä niihin mutkia muutaman idiootin vuoksi. Koska se nuori joka haluaa sillä mopollaan kaahata, kaahaa sillä.

    Naapurikunnassa olivat asukkaat tehneet ihan itte töyssyt omakotitalualueen varteen 4-5 vuotta sitten. Kyselin yhdeltä ukolta, että mikä järki kun ne on ensinnäkin pyöreitä ja ihan helvetin korkeita, eikä niitä ole mitenkään merkitty, niin vastaus oli että "tässä on kolmenkympin rajoitus". Herra itte muuten ajeli niiden pomppujen välissä 60-70, kun tiesi missä ne oli, mutta ite ekaa kertaa kun moisesta vedin ylitte aika hiljaa, niin auto kävi oikein komeasti ilmassa. Eikä mitään merkkiä missään. V*tun idiootit :mad:
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Oispa mielenkiintoista kuulla paikallisilta asukkailta onko ko. fasistikokomuu
    s porsseilija syypää niiden töyssyjen laittoon( ajotapa)
     
  16. street and race

    street and race Gearhead

    Osa noista töyssyistä on kyllä liian jyrkästi tehty, vaikka niihin miten ajaisi niin ryminä kuuluu. Niin hirveän jyrkällä nousulla ja laskulla että moni vakio korkuinen autokin ottaa kiinni vaikka hiljaa ajaa.

    Toiseksi paras on nämä korkeat kivetyksen ylitykset jonnekin kaupan pihalle kaupungeissa, ajaa sinne niin ei ota kiinni, mutta kun sieltä lähtee pois niin alle kävely vauhdissa edestä raapii puskuri, sitten etuakseli ja lopuksi vielä pakoputken taka pönttö jonka alareuna on varmaan 20cm korkeudessa. Tämä kaikki kyllä onnistuu kesällä 6-7cm maa varalla tuolta etuakselin kiinnitys pisteen luota mitattuna :rotfl: Mutta talvella korkeammalla rengastuksella korkeus noin 10cm niin muuten samat ryminät mutta etuakselin kiinnitykset ei enää ota kiinni :poff:
     
  17. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    meil on töyssyt varmaan laittomia ku linikoissaki meinaa kipinät lennellä ylittäessä. ärrän parkkipaikalle mentäessäkin on turha hidaste. yhtään sivuttain ei voi mennä tai jontkas tai kaistajakajassa meiltä ku käännytää kirkolle päi pitää koukata vastaantulevan kaistalla ei saa käännettyä. auramiehet oli kehassu et työt helpottu kummasti ku ei pysty auraa hidasteita ( toivottavasti saavat lisäkorvausta lumenluonnista kolalla :eek:
     
  18. B 50

    B 50 Gearhead

    Haluaisin olla ambulanssikuski kun jollain hidastetöyssystä päättäneellä on menny jalka, tms, isompi luu poikki. :poff:
     
  19. Jza

    Jza Double Gearhead

    Haha :rotfl: Vilkut päälle ja täysillä ylitte jokaisesta :poff:
     
  20. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Se hyvä puoli tuossa on, että nyt saattaa olla edes yksi sisuuntunut kunnallispoliitikko ajamassa matalien autojen asiaa... :odroll:

    Jännä juttu miten noita töyssyjä ei osata vieläkään mitoittaa oikein, eli sallitulla nopeudella ei aiheuttaisi kohtuutonta haittaa. Täälläpäin on usein töyssyt tehty liian teräviksi, ja kun autoja on rikottu tarpeeksi niitä on loivennettu niin ettei niitä edes juuri huomaa.
     

Kerro tästä muillekin!