Corvette ZR-1

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Anonymous, 17.2.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Olen jo pitkään kerännyt varoja sellaisen hankkimiseen sillä mielestäni lähemmäksi todellista,legendaarista urheiluautoa ei voi päästä.Mielenkiintoni nappasi tämä auto http://www.mobile.de/SID3q5o4yI2L.eQXs6 ... 132969449& ,mutta voisiko joku selittää että miten ihmeessä siellä on tollanen määrä tehoa?

    Muutenkin,kannattaakohan katsella USAsta ennemminkin kuin Saksasta? Toisaalta sielläkin hinnat on aika hyviä näillä autoilla,syystäkin..
     
  2. Zakke

    Zakke 1st gear

    Eikö Zr-1:ssä ole jo valmiina +400hv ja mikäli se on sen Ameriikan verotuskäytännön takia otettu vaihteiston päästä, niin siihen saadaan vielä 10% prosenttia tehoa. Näytti olevan tuossa vielä jotain viripalikkaa, niin ihan realistiselta tuo kuullostaa.

    http://www.corvettefinland.com:ssa oli vähän aikaa sitten myytävänä ZR-1 35k eur.
     
  3. 67Camaro

    67Camaro 1st gear

    Tehoa tuossa ei edes ihmeemmin ole LT5 koneen todelliseen potentiaaliin nähden. Vertaa Lingenfelterin versio :

    - LT5 385cid stroukattu (3.820" isku)
    - JE 11.3:1 männät
    - Kannet portattu
    - Kustom pakonokat

    Tulos : 570HP / 6800rpm , 497 lbsft / 5600rpm
    Vääntöä yli 380 lbsft 2800 - 7400 rpm

    Ja siis täysi vapari katukone
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo siis nyt täytyy muistaa että noissa vanhemmissa ZR-1:ssä on vaparina 375 pollea,muistaakseni vasta `94 ja `95 malleissa LT-5 antoi 405 hevosta. Kysymykseni oli lähinnä se,että millähän modifikaatioilla tosta kyseisestä mobilen autosta on otettu noi tehot ulos? (toisinsanoen kestääkö..?)
     
  5. Make2

    Make2 3rd gear

    Kerran meinasin vahingossa tällaisenkin Jenkeissä ostaa. Olisi ollut toinen Chevy minulla ja ensimmäinen ostettu.(se ensimmäinen Chevy saatiin Michiganissa 90-luvun alussa ja ilmaiseksi !) Koeajoin muutaman ja renkaita potkin noin viidestä yksilöstä. Ostin sitten kuitenkin Saksalaisen takatuupparin ja elämäni ensimmäinen (ostettu) Chevy jäi hankkimatta :smile:

    Katsele ehdottomasti Jenkeistä. Siellä valikoima on laajempi ja jopa vähänajettuja/asiallisen hintaisia yksilöitä voi löytää nykyisinkin. Hintaero ei ole tavalliseen Corvetteen lähellekään sitä mitä Suomessa. Lisäksi tämä matala taala tuo etua ostettaessa. Kannattaa keskustella paikallisten katsastusviranomaisten kanssa ennakkoon miten suhtautuvat valoihin, turvavöihin yms. niin ei tule ylläreitä.

    Tekniikasta osaa varmaan Chevy miehet kertoa sinulle enemmän.
     
  6. GN 87

    GN 87 1st gear

    Täällä Espanjassa on pidemmän aikaa muistaakseni Madridin suunnalla ollu ZR1 myynnissä. Hinta ei oo ollut muistaakseni kuin 15 tuhatta euroa. Tähän hätään en löytänyt ilmoitusta eli voi olla vihdoin menny kaupaks. Jos tulee vastaan voin laittaa tänne viestiä jos jotain oikeasti kiinnostaa.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Olisi hienoa! paljonko ajettu jne..?
     
  8. GN 87

    GN 87 1st gear

    Kilsoista en tiedä, ilmoitus oli varsin suppea sisällöltään. ZR1 se kuitenkin oli, 6 vaihdetta ja 375 hv, eli lienee alkupään autoja. Pitkään se auto on kuitenkin myynnissä ollut ja tulee varmaan ilmoitus taas takasin ellei sit tosiaan ole mennyt. Nää espanjalaiset kun ei mitenkään hirveesti ole noitten jenkkien perään, ellei sit kyseessä ole joku vanhempi peli. Ja silloin alkaa taas maksaa...
     
  9. GN 87

    GN 87 1st gear

    Johan se ZR1 tänään oli taas ilmestynyt takasin listoille. Ilmoitus on varsin suppea kuten muistelin ja laitettu myös ilmaiseksi eli ostaja joutuu tilaamaan puh. numeron ko. verkkopalvelun numerosta (maksullinen) saadakseen myyjän kiinni. Ohessa kuitenkin ilmo ja jos yhteyden myyjään haluaa, kannattaa pyytää espanjan kielistä apua mukaan jo numeron saadakseen sekä varsinkin autosta kyselläkseen, koska täkäläisiltä ei välttämättä englanti suju...

    Marca Chevrolet
    Modelo Corvette
    Precio 16.300 €
    Combustible Gasolina

    Comentarios Adicionales:
    CHEVROLET Corvette ZR1, manual, 6 velocidades.

    Oheiseen numeroon (suunta +34) soittamalla ja antamalla referenssinumeron saa myyjän yhteystiedot:
    Telf. : 807 51 78 36 Ref. : 81215055.
    Mensaje corto (SMS) al 7575: REF 81215055

    En tosin tiedä onnistuuko muulla kuin espanjalaisella puhelimella. Itse en tiedä autosta mitään muuta kuin mitä ilmoitus kertoo, paitsi että aiemmin se maksoi 15 K € ja 375 hv luki ilmoituksessa. Voi siis olla päätynyt jo alkuperäiseltä omistajalta jollekin trokarille.
    Ilmoitus löytyy http://www.coches.net alta.
     
  10. 67Camaro

    67Camaro 1st gear

  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tänks,mutta yritän tosiaan ainakin ensiksi keskittyä etsiskelemään tota 405 hv versiota,vaikka toi espanjan zr-1:n pyynti ei ainakaan eurooppalaisen mittapuun mukaan todellakaan mikään posketon ole.
     

Kerro tästä muillekin!