Pärjääkö auto moottoripyörälle kadulla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Anonymous, 15.2.2004.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. lesabre

    lesabre 1st gear

    Sen enemäpää teho/paino-suhteita,kitkakertoimia tai muita teoriatason filosofointeja kommentoimatta yhdyn edelliseen,eli antaa aikakortin kertoa missä mennään,koska siitähän tässä kuitenkin on kyse,eli paljon se kulkee KÄYTÄNNÖSSÄ, eiks je? Respectiä prätkille vaan,mutta faktat on faktoja ja turha niitä on vääntää ja kääntää koska ne ei muutu läpän heitolla v8-nettifoorumilla.Varttimailille vaan turbobusat ja blackbirdit,ainakaan itseluottamuksesta se ei tämän topicin mukaan ole kiinni :grin:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: lesabre 2004-02-17 11:41 ]</font>
     
  2. coronetti

    coronetti 1st gear

    no hitto,tuohan pitäisi kertoa muillekin pyörähemmoille, perhana, turhaan rakenteleevat haarukoita ja runkoja kun pienilla säädöillä ja renkaalla saa keulan pysyyn radas...
     
  3. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Jos ei noita aikoja kukaan viitsi tonkia, niin laitetaan nyt tähän vaikka noi jotka löysin, eli Porin WCC osakilpailusta vuodelta 2001.
    Moottoripyöiren viiden nopeimman 60 jalan ajat:
    1. 1.986
    2. 1.834
    3. 2.018
    4. 1.878
    5. 2.180

    Ja laitetaan siihen nopeimmat 60 jalkaset eri autoluokista ja C:n sekä D:n viis nopeinta:

    A:n 1. 1.782
    B:n 1. 1.856

    C:
    1. 1.440
    2. 1.676
    3. 1.744
    4. 1.563
    5. 1.809

    D:
    1. 1.438
    2. 1.532
    3. 1.548
    4. 1.697
    5. 2.050

    Noiden ensimmästen 18 metrin aikojen perusteella luulis olevan mahdollsita päätellä, että kummat ne nyt sitten piostuivat paikaltaan paremmin.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Loppumaton keskustelu, vähän kuin kumpi oli ensin muna vai kana. AINA löytyy joku nopeampi. Ja kun tuolla joku fillarikuski heitti mukaan sen ghosyriderin ajaman 499hp hayabusan ihan turha. KOKO maailmassa on ehkä kolme henkilöä("heh nimetkin tiedossa, joista kahta epäilen samaksi henkilöksi") jolla ko vehje kestää lapasissa, se on karua katsottavaa. Suzukin GSXR:ssä vauhti digimittarin mukaan 330km/h ja busa vetää heittämällä keula taivaalla ohitse.

    /Daimien
     
  5. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Jos tosta paikallaan lähdöstä puhutaan, niin ei tää millään lailla loppumaton keskustelu ole. Tossa on ylempänä rekisteröidyillä ja katsastetuilla katuautoilla ajettuja tuloksia ja referenssinä muutama samassa paikassa moottoripyörällä ajettu tulos. Jos jollain katupyöräilijällä on esittää parempia, niin ei kun laittaa julki. Jos ei niitä ole, niin on ihan turha keskustella.
     
  6. fe427

    fe427 Gearhead

    kun kerran keskustellaan ni tietääkö ketän varmalla tiedolla et mikä auto on tällä hetkellä suomen nopein rekisteröity katuauto? ja mikä aika? rupesin vaan ihmettelemään et mitä luokkaa se on, siis varttimaili..
     
  7. superbird

    superbird Gearhead

    Mopemanilla on sairaan nopee rehellinen katuauto jolla ajetaan paljon kadulla,uuden auton aikoja en tarkasti muista mutta vanha meni ainakin 10.0
     
  8. bbl

    bbl 1st gear

    miten 1200 hevosvoimanen auto liittyy tähän aiheeseen mitenkään, vaikka olisikin kilvissä?

    eikö tässä ollut kyse siitä, miten suht. normaalikuosissa olevat autot ja mopot kulkee?
    2000 eurolla saa pyörän, joka menee vartin 11 sekuntiin, samaan aikaan autolla päästäkseen pitää sijoittaa varmasti vähintään 40000 euroa.
     
  9. Vemppu

    Vemppu 1st gear

    "Mites on, löytyykö Suomesta sellaisia autoja jotka oikeasti antavat pyörille vastusta?"

    Noinhan se meni se kysymys...

    Lukutaidottomat eivät vain osaa niitä numeroita aikakorteista yms. lukea... Niistä kai se löytyy ne luvut ja numerot jotka kysymykseen vastaavat?

    Onhan se tylyä kun joku poistuu sateensuojassa musaa kuunnellen paikalta äkäisemmin kuin nahkapukuinen kyykkypyöräkostaja :smile:
     
  10. Vämpylä

    Vämpylä 1st gear

    Tässä teille viedeo:

    http://ufocycles.com/Ingo/images/redmax.mpg

    Siinä näkyy kun yamaha Vmax ja R1 ovat vartilla. Siinä myös näkyy millainen on hyvin onnistunut lähtö pyörällä, ja näkyy myös minkälainen on sellainen yleisempi, eli epäonnistunut lähtö.
    R1 ei taida tuossa mennä "ihan" niitä aikoja mitä lupaillaan.

    Jos toi linkki ei toimi, niin sitten tältä sivulta numero neljä. http://ufocycles.com/Ingo/video.htm
     
  11. Fastback

    Fastback Gearhead

    1200hv auto on jonkun mielestä katuauto ja ehkä kilvissäkin, sillähän se liittyy aika kiinteästi tähän soppaan.

    40000 eerolla saa jo 9s katuauton :grin:
     
  12. bbl

    bbl 1st gear

    Onhan se tylyä kun joku poistuu sateensuojassa musaa kuunnellen paikalta äkäisemmin kuin nahkapukuinen kyykkypyöräkostaja :smile:
    [/quote]

    Turussa on jollain vanhalla miehellä invamopo erkkola, jossa on radio ja sateensuoja, eikä varmasti sudi varttimailin lähdössä
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä tosissaan on tuossa videossa R1 ei oikein lähteny! Kuskin reaktiokyky varmaan ollu tosi hidas tai sitte pohjakaasua ei ollut tarpeeksi, tosissaan samanlaisiin lähtöihin pääsee jopa 400cc mopolla!;)
    *Busa*
     
  14. Holley

    Holley Gearhead

    Älykästä keskustelua. Tässä on varmaan Mopeman ja noin 10 muuta, joitten autot varmasti on nopeampia sekä 60 jalalla, että 400 metrillä kuin yksikään pyörä. Mitä se sitten lämmittää tavallista Primeralla tai kevyesti viritetyllä Cutlass 350:llä tai 2,0 turbokadettilla ajavaa Kuppilan Kunkkua? Tervetuloa vaan kadulla viivalle alle 5000 EUR:n XJ 900:tani vastaan. Siinä on 100hv. Veikkaan varttimailiajakseni 13,0/170. Tehdas lupasi kai 11,6. En ole nähnyt kadulla YHTÄÄN autoa KOSKAAN vieressäni, jonka uskoisin menevän varttia edes 12 puolelle millään renkailla. Sen sijaan mikätahansa 1000 -kuutioinen pyörä on aika yleinen näky, jolla tumpelommankin kuskin luulisi nyt ajavan edes heittona vaikka 12,5/185, johon tarvin ihan oikeasti sen 400+ hv Chevy II:eeni, (jonka taas uskon olevan nopeampi kuin 90% mistään uudesta autosta). Koulumme 200m takaparkkikisoissa, joka ei ole liimarataa nähnytkään, ei ole toistaiseksi näkynyt myöskään näitä katuautoja, koska 10 nopeinta aikaa '92-'03 ovat pyörille. Sinänsä kummaa, kun kuitenkin näitä nopeita 600+ hv luotettavia katuautoja tuntuu tällaisissa keskusteluissa varsinkin joka toisella suomalaisella olevan...
    Mitä siihen kadulla näkymiseen tulee, ajelen ehkä 2000-3000 km vuodessa kunnossa ollessaan Chevy II:llani, sen sijaan pyörälläni ajelen 10000-15000 km, joten todennäköisemmin joudun kuitenkin ajamaan pyörällä autoa vastaan eikä toisinpäin.
    Edellisen kerrankin kirjoitin vastaavaan aiheeseen ja ehdotan nyt kuten silloinkin, että vain ne jatkavat keskustelua, jotka ovat ajaneet edes alle 12 sekuntia sen varttimailin.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vanhahan meni 9.69 ja loppunopeus 2xx?
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    "En ole nähnyt kadulla YHTÄÄN autoa KOSKAAN vieressäni, jonka uskoisin menevän varttia edes 12 puolelle millään renkailla"

    Vähänpä taidat olla päätä käännellyt,tonne nimittäin mennään niin stock ZR-1:llä kuin hieman kutitellulla automaattivaihteisella `94 Supralla,puhumattakaan kovemmalla kädellä rakennetuista,jo edellämainituistakin v8-mailereista(joilla saa ajaa myös kadulla) joilla tosiaan otetaan sekuntikaupalla vielä tuolta lähemmäksi 13 sekunnin ajoista pois.
     
  17. bird72

    bird72 1st gear

    Onneksi sentään kesässä monta paikkaa ja mahdollisuutta koittaa radalla paljonko auto lähtee&kulkee ettei sitä kusipäisyyttä tarvii tuoda esille normaali liikenteessä.Vähänkin kisaympyröissä ajavat tyypit varmaan kehtaa esitellä omaa tyhmyyttään julkisesti normaali liikenteessä....Mukava osoittaa sormella hei tossa toi spede ajaa varttimailin pätkää joka esson parkkiksella leikki ja elvisteli ajokkiaan.
     
  18. bird72

    bird72 1st gear

    Eli kaikki pörräämään streetman luokkiin & testipäiviin ensikesänä.Ei niitä turhaan järjestetä ja niistä joku saa kimmokkeen vakavammin harrastamaan kilvanajoa suoriin ja mutkaradoille.

    pörinää pönttöihin
     
  19. Piit

    Piit 1st gear

    No huh !!! Jumalauta että on hirveitä autoja meillä Suomessa... ei ikinä uskois !!??? Jumankauta pitää varmaan asentaa se turbo tohon omaan mopoon ku näiden keskustelujen perusteella joka toisen kaverin auto kulkee yli 320km/h ja ottaa katukumeilla,putket kiinni normi asfaltilla 8sek. 1/4mile...vau! Turhaan jostain Rytsölöiden Lamboista oli kohua ku Suomihan on väärällään maailman nopeimpia autoja..maailman nopeimmat katu pyörän on PAPERIA ku pistetään 1.3L Daihatsuun "tommis billet" tai 305ci Firebirdiin K&N filtteri ni jumalauta heti jää prätkät ku seisomaan...voi svidu !!
     
  20. Fastback

    Fastback Gearhead

    Hyvä Piit! Sä se osaat vetää herneet nenään. Aika harva täällä väittää autojensa kulkevan kovempaa kuin superpyörät, mutta osa niistä hepuista kenen autot kulkevat kovempaa sattuvat kirjoittelemaan täällä kuten "mopeman", Futurage, pj, vain mainitakseni.

    Topicin aihe on pärjääkö autolla kadulla pyörällä, vastaus on pärjää. Kysymys ei ollut "kuka jättää moottoripyörän kadulla". Minä en tiedä miten huussi kulkee uuden tekniikan myötä vai toimiiko ollenkaan, mutta varmasti käyn polkemassa ensikesänä sisäänajon jälkeen joko fhra:n tai eshra:n harjoituspäivillä. Aikakorttia on kiva katsella ei tarvitse jossitella ja arvuutella.

    Toinen homma on että katukisaaminen jää haastajille, minä en aio vaarantaa sivullisia omalla hölmöilylläni. Katu ei ole kisapaikka. Nähdään ensikesänä stripillä!
     
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!