Rakennetaanpa ruiskun läppärunko viritys v8siin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Rover v8, 12.11.2009.

  1. Razorass

    Razorass 1st gear

    Käys kattoo jotain ITB rallimoottoria kun käytettään vaikka penkissä, vaikka olis läpät auki niin siinä torvien päältä voi joskus jopa erottaa sellasen "bensapatsaan"..

    Mulla oli yhdessä vapaasti hengittävässä moottorissa 6xtorvea pystyssä ja konepellin valkoiseen sisäpintaan värjäänty bensan vaikutuksesta 6 isoa kellertävää plänttiä. eikä sollut edes mikään kovin kiukkunen pata.
     
  2. Rover v8

    Rover v8 Gearhead

     
  3. Rover v8

    Rover v8 Gearhead

    Mutta esim jenvey läppärungot tarjoaa kaasuläpän ohivirtauskanavan jolla säätää joutokäynti.. Että se siitä läppien raollaan olemis ongelmasta.

    Orkkis systeemi on jo viilattu niin loppuun kun voi, ja hiukan ylikin. Ja huhun mukaan läppärungoilla tulisi pieni tehon lisäys..
     
  4. Jza

    Jza Double Gearhead

    Siltähän tuo vaikuttaisi :lol:

    Ja hehheh. Tarkoitin kenties koko työkiertoa :odroll:
     
  5. Mexico65

    Mexico65 1st gear

  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Joo ja kun väännät ne ohivuotokanavat kiinni niin sitten bensaa ei roisku, mutta niin kauan kun jossain on reikä mistä ilma kulkee niin samasta reijästä se bensakin lentää.
    Ja toi kuvan ruutta on sairaan hieno ja kas kummaa kun on plenumitkin laitettu :odroll: .

    Tollanen portattu riittää 412 kaakkiin.

    [​IMG]

    Eikä toikaan hunolta näytä [​IMG]

    Ja jos noi ei riitä ja on massi kunnossa niin sitten tollanen :rotfl: .[​IMG]
     
  7. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Suuttimet on nimenomaan tossa systeemissä läppien yläpuolella. Syytä en tiedä, että miksi mutta niin ne on Kinslerillä päättäneet.
    Torvet taas sijoittuu tohon kohtaan vaan tilanahtaudesta johtuvasta syystä, tai jotain.

    Tollasen imusarjan varmaan saisi edelleen HI Car kyltä:

    [​IMG]

    Mahtunee myös vähän ahtaampiinkin konehuoneisiin. Toi on kokonaasn suomessa CNC koneella tehty imusarja 8)
     
  8. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Valinta tohon osuikin just sen katu-uskottavan ulkonäön takia. Kadullakin se kyllä toimii, kokeiltu on, mutta kulutuspuoli ei ole houkutellut juuri pitkiin matkoihin. Viimeksi kadulla ajettaessa 20 litran tankilla pääsi 15 kilometriä. Ja kun VP SV05 rallibensa on niin helvetin halpaa niin tuli kohtuullisen arvokas kahvikuppi. Onneksi kaveri tarjosi edes sen kahvin :rotfl:
     
  9. janiluo

    janiluo Gearhead

    Juuri tuosta syystä mä en juo kahvia.

    No pistetään tämäkin tänne sotkemaan keskustelua:
    [​IMG]

    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=75949

    (Pitää näköjään kirjautua ennen kuin näkee kuvat.)
    - Jani -
     
  10. micco

    micco 3rd gear

    Moottoripyörissähän paljon läppärunkoja käytetään ja varsin korkeaviritteisiäkin jotkut ovat. Miksi ne eivät kuitenkaan ruiski bensaa "väärään suuntaan"/moottorin ulkopuolelle/ilmansuodatinkoteloon?
     
  11. cam68

    cam68 1st gear

    Tollasen imusarjan varmaan saisi edelleen HI Car kyltä:

    [​IMG]

    Mahtunee myös vähän ahtaampiinkin konehuoneisiin. Toi on kokonaasn suomessa CNC koneella tehty imusarja 8)[/quote]
    jos vähääkään arvaan tästä koneesta niin imutorvien kanssa tuossakin on aika ahdasta mutta porno tuo on jokatapauksessa livenä tuon nähneenä voin todeta :D ja taitaa toimiakin vaikka ei vielä olekaan ns. jatkuvassa käytössä..
     
  12. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Kaikesta huolimatta suosittelen lämpimästi kaikille käyttämään plenumia ruskuimiksissään. Tollanen 8 läppäinen systeemi ei oo ihan helppo kohde säätää ilman plenumia ja vaatii kyllä melkoisesti aikaa ja vaivaa. Esim. läppien synkronisointi niin, että ne on just tasan vie aikaa melkoisesti. Samoin noiden sähkösuuttimien erilaiset ruiskutustuotot aiheuttavanet jonkin verran päänvaivaa. Mitattuna ja oikeanlaisella ruiskunboxilla jossa jokaista suutinta voi ohjata erikseen toikin hoituu, mutta sellaiset boxit on melko kalliita. Tosin elämäkin on, joten siitä vaan 8)
     
  13. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Toi Kinslerihän on venekisakäyttöön, niillä ajetaan käytännössä aina läpät levällään ja sen takia varmaan on päädytty tohon suutinsijoitteluun. Niissä imusarjoissa mun mielestä on paikka myös läppien alapuolelle suuttimen asentamiseks, ja useimmat näkemäni systeemit ovatkin olleet sellaisia. Jenkeissä ja suurimmassa osassa eurovessojakin käytetään nykyään pääasiassa tollasia common plenum tyyppisiä imusarjoja.
     

Kerro tästä muillekin!