Ajoneuvovero CO2-päästöperustaiseksi vuonna 2010

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Dewpoint, 25.5.2009.

  1. mke77

    mke77 Gearhead

    ..niimpä mitä väärää siin o??

    no sitä väärää et "yleensä" pakulla ei ajeta niin paljoo kun henkilöautolla!! varsinkaan alle 2001:illä mitkä on "painon mukaisessa" luokituksessa!! esim: esim itellä oleva paku mikä seisoo about 190pvä vuodesta pihalla ,saastuttaa luontoo ihan vitusti :mad: silti valtio rankasee mua "tulevasta" yli 550€/vuosi vaik autolla tosiaan ajetaan alle 7tkm/vuos!! se on se epä kohta mikä mua häirittee kaikkeen eniten :mad: :mad:

    mitä pahaa mää olen tehny et en saa ajaa vanhalla pakettiautolla...miks mun tars ostaa uus toyota yago minkä käyttömaksu on 48€/vuos.... mihin helvettiin ne luulee et mää laitan kaikki ne 500kg (siihen yagoon) työkaluja mitä pakun kyydis o??? :rotfl:

    minkä takia mää nyt mää joudun ostaa kuormauton... minkä laki muuttuu samaan suuntaan "about" max 3vuoden pääst, takas 1980-luvun kuormaauto verotukseen!! eli 500€/1000kg/vuosi :mad: :mad:
     
  2. kma68

    kma68 Gearhead

    Ilmeisesti nämä vanhat ja komeat hyötywessat ovat valtiolle niin tärkeitä, että niille pitää lätkäistä oikein "reilu" vero. :odroll:
     
  3. 400 cid

    400 cid Gearhead

    Ja taas vaan yrittäjien tuntiveloitukset nousee, kun kulut kasvavat, niin minunkin... :mad:
     
  4. bbford

    bbford Gearhead


    Siis muuttuu varmasti vai oletatko/pelkäätkö että muuttuu?

    Tätä minäkin pelkään että jotain paskaa C1 kuormureille vielä keksitään. :odroll:
     
  5. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    '

    aivan, ymmärrän. Sama mulla kun meen ropaa asiakkaitteni tietokoneita,
    ruuvari mukana pitää olla että koneen saa auki.. ehe ..
    Noh, mulla ei työkalut vaadi isoa autoa vaan kuljettaja itse 203/135 !!!!
    Tän kokonen äijä ei todellkaan sovi mihinkään toijota aygoon tai varikseen, joten pakko ajella mukavasti 99 Cadillac STS :llä !!!
    Cadilakilla toisaan ajanabout joka päivä, jotenka se ei oo harrraste auto. Paku jolla ajettaan 7000 km, mahtuuko se 100 päivään ?`
    MIkä sekasotku siitä sitten tuleekaan "harraste paku" joka on työkäytössä 100 päivää ???? Mikä se on ????? Hybriidi !!!! :rotfl:
     
  6. NXR-36

    NXR-36 Gearhead

    Epäkohtahan tässsä on se että käyttömaksut perustuu päästöihin!!!!

    Mihin vitun päästöihin??? Vanhassa pakussa kokonaispaino voi olla ihan mitä vaan.....se ei todellakaan tarkoita että autolla ajettaisiin täysilasti päällä!!!

    Ja hienosti sanotaan että "kokonaispainoltaan painavampi auto kuluttaa enemmän" vittu,onko noiden päättäjien vanhemmat sisaruksia,hä!!!

    Tokihan painavampi auto noin yleensä kuluttaa enemmän...mutta ei se kokonaispaino vaikuta siihen kulutukseen, ainakan omissa vaneissani!!!

    Vanit joita olen omistanut,ovat vieneet sen 9-13l/100km matkassa..ja on ollut matalaa pakua, korkeaa kuorkkia ja neliveto!!! Ja kaikissa aivan eri kok.painot!!!

    Kyllä meidän suomessa pitäisi saada ajella ihan millä itse haluaa,auton koosta riippumatta!!! Meitä on viitisen miljoonaa,vain!! On satoja kaupunkeja joissa on ihmisiä tuon verran,siellä voi olla jo ongelma,mutta niitähän nämä ilmastotalkoot eivät koske!!!!

    No onneksi kaikki yrittäjät varmasti siirtää hinnannousut suoraan kuluttajien maksettavaksi,se on ihan oikein!!!!

    Mutta eihän siinä mitään jos maailma tällä pelastuu,niin osallistutaan talkoisiin!!! Kiinassakin varmasti pojat vähentää heti päästöjä,heh!!!

    Onneksi me suomalaiset ollaan niin onnettomia nyssyjä,että voisi vielä nostaa pikkasen dieselveroakin ja vaikka polttoaineen hintoja vaikkapa 50centtiä litralta......Saisi valtio pikkasen enemmän ja saataisiin luokiteltua immeisiä vielä pikkasen paremmin!!!! Jumalauta!!!
     
  7. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Tämähän siinä onkin lain tarkoituksena, eli "kehoitetaan" siirtymään pienempiin ja uudempiin autohin.
     
  8. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Lainlaatijat eivät ota huomioon että vakavia loukkaantumisia ja elätettäviä koomapotilaita ym monivammaisia tulee enemmän. Ovat todella kalliita yhteiskunnalle!
    Mutta eipä päätöksenteon järkevyydessä mitään uutta ja aivovammaisia ovat itsekin. Kai haluavat lisää kaltaisiaan.
     
  9. Reagan1

    Reagan1 1st gear

    Kasvihuoneuskovaisten yms. hörhöjen logiikkaan noudatten sun pitäisi ostaa pienempi auto sekä peräkärry. Ja sitten siirtää osa työkaluista auton sisältä peräkärryyn niin hiilidioksidi päästöt vähenee :rotfl:

    Aygo:lla ei taida tämä keino olla käytössä; speksin mukaan vetokyky on 0 kg :eek:
     
  10. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Olemme siirtymässä palveluyhteiskuntaan, missä työnteko menettää merkityksensä. :poff:
     
  11. human62

    human62 1st gear

    Holhousvaltio
     
  12. jviirret

    jviirret 1st gear

    Yhteiskuntaa eriarvoistetaan. Ne joilla on varaa ajaa, ajavat isoilla ja turvallisilla autoilla. Köyhät pakotetaan pikkukotteroihin.
     
  13. speedy

    speedy Double Gearhead

  14. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    :eek:
     
  15. ASENTAJA

    ASENTAJA Gearhead

    http://www.verkkouutiset.fi/index.php?o ... t&Itemid=6


    Ainahan näin on ollut ongelma on, että suurin osa mailman asukkaista teollisissa maissa uskoo siihen, mitä tiedoitusvälineet tuputtaa täysin sokeasti.

    Rahastausta mikä rahastusta, keinot ja konstit vaan pistetään ajankohtaiseksi tarpeen ja aikakausien mukaan.

    Moraalisesti ilmastolla rahastaminen laman rypemässä mailmassa on kuitenkin hiukan helpompaa, kuin vaan ilman perusteluita nostella veroja.

    Rahaa yteiskuntien pyörittämisiin teollisissamaissa tarvitaan koko ajan lisää, koska aikoinaan keksittiin holhousjärjestelmät.

    Sekin on varmasti totta, että energiaa tarvitaan koko ajan lisää ja sitä kulutusta yritetään hillitä, vaikkapa tällä ilmastoprobagandalla.
     
  16. NXR-36

    NXR-36 Gearhead

    RIKKAAT RIKASTUU JA KÖYHÄT KÖYHTYY



    Pikkasen kyllä tuntuu että perse edellä mennään puuhun....TAAS!!!
     
  17. jtpaajan

    jtpaajan 1st gear

    Cadillac Seville STS 1999 ajoneuvovero

    Veroa tulee 1999 Cadillac Seville STS:lle, jollainen itselläkin on käyttiksenä, 218,27 euroa per vuosi.

    Jos suhteuttaa siihen mitä autoon yleisesti ottaen menee vuodessa polttoaineessa, huolloissa, vakuutuksissa jne. niin eipä tuolla ole paskankaan väliä :) STS:llä ajo jatkuu näillä näkymin, sillä kelvollisen seuraajan löytäminen tälle modernille klassikolle on todella vaikeaa...
     
  18. kad_boost

    kad_boost Gearhead

    se on hyvä ku jollai ei tunnu maksut missää,näitä ylpeitä alistus maksujen maksajia ku on nii tulevaisuus on taattu maksujen nousun ja lisäilyn suhteen.
    ei pahalla kenellekkää.
     
  19. slitre

    slitre 1st gear

    Auton omistaja maksaa aina tässä maassa,AINA...


    miksi polttoaineen hinnassa oleva vero ei riitä?

    VAV=vapauttakaa autolijat veroista
     
  20. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Re: Cadillac Seville STS 1999 ajoneuvovero

    Ajahan Fullsizella ...uusi käyttömaksu 370 ja mulla on niitä kaks, korotusta yli 500 euroo vuosi...
    Ai niin ei tunnu missään, lopetetaan lasten harrastukset niin siinähän se on säästetty....nii ja syödään halvempaa ruokaa niin siinä teveyskin paranee... :mad: :mad: :mad:
     

Kerro tästä muillekin!