Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Rämpylämpi

    Rämpylämpi 1st gear

    esim. tuolta voi yrittää:
    http://www.performanceaccessories.com/catalog/dodge.htm
    Ei tossa 94-96 kohdalla mainita kyllä mitään diisselistä, tuoreemmissa tapauksissa kylläkin. Ja pääsivulta löytyy myös noi asennusdokkarit.
     
  2. freeride

    freeride Gearhead

    mainitaanpas..(oikea reuna)tech notes(sivun alareunassa selitykset) 1,14,15,24,25 ja toi 14 on: WILL NOT FIT VEHICLE EQUIPPED WITH DIESEL ENGINE.
     
  3. Rämpylämpi

    Rämpylämpi 1st gear

    No perskules, niinpä onki. mulla tuo lukihäiriö näköjään vaan pahenee :odroll:
     
  4. xterror

    xterror Gearhead

    Kyllä ne käy,varmaan sanovat ettei käy dieseliin kun sarjoissa ei ole mukana lyhyempää ahtoputkea.

    Ja Dominionille,tuolla nettivaraosassa joku myi korotussarjaa rämistimeen. Käy kurkkaamas jos olis vielä. Tai peräaholla taitaa olla myös,ainaki omani tilasin sieltä vastikään.
     
  5. Jouna84

    Jouna84 1st gear

    Noniin, lataamis onkelmaanki löyty ratkaisu. Oli yks pistoke irti, olettaisin että kyse oli juurikin aikaisemmin mainitusta tunnistimesta. Ilmoitin asiasta avokille niin tuumas vaan happamana että " nytkö sinä et myykkään sitä?? " :rotfl: :rotfl:

    Tietyst jos jotakuta kiinnostaa ostaa niin privaa tulemaan.
     
  6. Japadapa

    Japadapa 1st gear

    Eipä meinaa mistään löytyä tietoa 99 vuosimallin abs jarruista. Ei nuo kyllä toimi tuossa mun autossa, mutta ei kyllä pala mikään valokaan mittaristossa. Minkälainen systeemi on kun tuossa on takana rumpujarrut? Onko se abs vaan etujarruissa? Onko se perämurikassa oleva liitin ensimmäinen paikka mitä pitää alkaa ihmettelemään? Pitäisikö polkimen jurista vastaan kun abs toimii?
     
  7. Joe Porta

    Joe Porta 1st gear

    Voisiko joku antaa vinkkiä tuohon valo-ongelmaani... kun tuossa on Hellan e-umpiot aut. kork.säädöllä (joku anturi taka-akselissa) ja on ehkä paskimmat valot ikinä missään ajoneuvossa. Pitkät päällä saa ajaa pimeällä eikä yksikään vilauttele valoja.
    Helpointa olisi laittaa kunnon umpiot kiinni ja antaa palaa, MUTTA
    kuinka pahasti katsastajat syynää e-merkkejä umpioista ja mitä sitten, jos kiinni jää, tuleeko korj.kehoitus vai hylky yleensä?
    Mitä poliisit tuumaa, jos ei ole otteeseen merkattua korj.kehoitusta noudatettu?

    Vinkkiä toivoo epätietoinen aloittelija...
     
  8. Erska

    Erska Gearhead

    Laita lailliset lisäpitkät keulalle.

    Dodgeissa vakiovalot ovat vielä noitakin huonompia että älä niihin ainakaan investoi.

    Ja itse en lähtisi omia valoja tekemään "laillisien" tilalle. Menee vielä ulkonäkökin jos hylkää jonkun valmistamat alkuperäisnäköiset umpiot. Kyllä ne niitä kiusaksi asti joskus syynää.
     
  9. Oikeen tunnistettu hiukka vaan tulee yli ruudusta :D
     
  10. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    oliko se julång tänään pirkkalan bauhaussissa 8) jätin lavalle terveisiä :rotfl: :rotfl:
     
  11. Swoop

    Swoop 3rd gear


    Jos meinaat koko valot vaihtaa, niin vilkases jos tuolta löytys jotain.

    http://www.puredieselpower.com/cata....html?osCsid=a96b36f8f95051bc1bbfa82d1bf55702
     
  12. torre

    torre 1st gear

  13. julang

    julang 1st gear

    Joup määse olin, tukin siihen sun laitteen viereen. Oli terveiset joku hörnässy pikkujoulussa tai jotain kun ei ollu ku mäyräkoiran nahka jäljellä :) Käyn aina 2 krt kk Tanpereella työn takia, on vain aikasten epäsäännölliset reissut että kerkeis morjestaan oiken kunnolla.
     
  14. Joe Porta

    Joe Porta 1st gear

    Kiitos vinkistä!
    Esimerkiksi tällaiset valot olisivat varmasti hyvät, mutta taas tulee se laillisuusongelma esiin, että mitä mahtaa katsastaja sanoa?

    http://www.puredieselpower.com/catalog/ ... -6072.html

    Näissä ei ilmeisesti muuta euroa ole, kuin tuo ulkonäkö.

    Vanhoista valoista vielä sen verran, että ne ei ollenkaan näytä orkkiksilta, vaan siinä on muovikehyksessä se suorakaiteen muotoinen umpio, tulee el camino mieleen...yh!
     
  15. ruostekasa

    ruostekasa 1st gear


    KIITOS hyvästä vastauksesta. Vielä kun joku tietäisi kertoa tuosta ilman nopeuden rajoitinta katsastamisesta, että mitä temppuja siinä pitää tehdä.

    Meneekö siis kaikki hytin laskit -05 autossa vaihtoon ja mitä se maksaa? Saako jostain valmiita e-valosarjoja? Tekeekö Suomessa joku yritys näitä muutostöitä hyvällä laadulla ja hyvällä hinnalla?
     
  16. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Julang tuossa päivitti tuosta viestistä seuraavaa, eli ei tarvi enää laseja vaihtaa, lukee vastaavuus todistuksessa, ja lisänä tuohon listaan:

    -runkonumero runkoon johonki oikeaan etukulmaan runkopalkkiin ihan noin niinki "virallinen" paikka mikä ainaki kelpaa
    -Maastokuorkiks ku laitat niin pitää olla 6kiinnityskoukkua lavalla, ennestään 4, eli 2lisää.
    -Sumuvalo pitää lisätä taakse sitä tuikkua näissä ei oo tehtaalta lähtiessään takana.

    E-valosarjoja saa esim jarimäki ym.. varmaan kaikista paikoista mitkä tekee näiden rekisteröintejä ja on kalliita... jos on yhtään rakentelu intoa niin ite tekee halvalla, menee se ilta, pari... ja säästöä tulee..
     
  17. Japadapa

    Japadapa 1st gear

    Jos ne sun lamput on sen saksalaisen firman tekeleet, niin on kyllä niin arvokkaat valaisimet, että eikai niitä raski autosta poiskaan ottaa :D .

    Rakentelin omaani e-hyväksytyt myrskylyhdyt juuri tuollaisista kirkaslasisista mitkä tuossa linkissä on. Ja en voi kyllä suositella. Ainoa säätö on korkeudelle ja se on tuo kuvassa näkyvä pieni kullanvärinen ruuvi. Sen vastakappaleesta menee helposti kierteet ihan tavallisessa säätötouhussa. Hommasin nuo itselleni ihan ulkonäön takia enkä miettinyt säätöjä ollenkaan. Leikkelin sitten lampun takaosan irti ja liimasin snne 5-3/4" Hellan tarvikeumpiot. Ja ei niilläkään näe lyhyet päällä mitään. Tai ehkä näkisi, mutta en saa suunnattua valoja tarpeeksi ylös. Valoisassa kesäyössä oli vähän hankala testata kun rakentelu osui juhannuksen tienoille. Seuraavaksi pitää varmaan keulaa nostaa että saa valot näyttämään vähän kauemmaksi :rotfl:

    Jos päädyt hommaamaan uudet DOT-umpiot niin suosittelen jotain tuon tyylisiä http://www.k2motor.com/2lclhram94ks.html noissa on ainakin paremmat säädöt. Laillisia näistäkään ei saa kuin askartelemalla.

    Jos oikeasti hyvät valot (ei ole kylläkään omaa kokemusta mutta uskoisin näiden olevan parhaasta päästä jos ne on kelpuutettu Sisun keulallekkin) haluat niin kannattaisi varmaan rakentaa noiden nykyisten tilalle tai niistä muokata Hellan 90mm umpioilla olevat valot. Niitähän saa myös xenoneina jos lompakossa pakottaa esim veronpalautukset. Saa myös lyhyitä ja pitkiä erikseen tai sitten bi-halogeenina. http://www.meronet.com/catalog/index.php?cPath=34 tuolta ainakin löytyy joitain malleja. Pitää vaan vaihtaa 12V polttimot. Ja ihan normi tarvikeliikkeistä yleensä saa Hellan tuikkuja.

    Toivottavasti tuli jotain kättäpitempää. Jos ei, niin tulipahan internettiin täytettä...
     
  18. Rämpylämpi

    Rämpylämpi 1st gear

    Mullakin on 5-3/4" mutta siriuksen valmistamat H4-tuikut alkuperäisten umpioiden sisällä, ja epäilempä valotehon olevan vielä Hellojakin huonomman.
    2" spacerit auttaa tuossa korkeuden säädössä, ja kantsii muutekin käydä valokuviot läpi korotusten jälkeen kun näyttää tulevan sanomista katsastussetien toimesta. Tuossa kuukausi sitten kävin uusimassa leimaa (oikealla suomalaisella katsastusasemalla, minähän en rahojani sakemanneille tai kaiken maailman hispaaneille vie) ja katsurisetä tuumas vaan että taidat olla korottanut keulaa kun kaikki valot näyttää päin persettä sumuvaloista lähtien... :rotfl:
    No ei siinä mitään, kun korjauskehotuksella pääsi jatkamaan matkaa.
     
  19. Joe Porta

    Joe Porta 1st gear

    Kiitos loistavasta ideasta... Taidan ottaa projektin ja tehdä itse,kun ei kerran valmiina saa... Sisun valoja hankkimaan siis...
    Mun nykyvalot on melko lailla saksalaisten näköiset, mutta ihan uskomattoman surkeat, itseäkin pelottaa ajaa pimeällä ja kun ovat tuolleen montussa keulalla,niin paskaantuvat älyttömän helposti ja sitten ei näe enää yhtään mitään, kannattaa harkita kahdesti jos on niitä meinannut hankkia.
    Miten muuten on tuon korjauskehoituksen kanssa, mulla on otteessa mainintana ed. Omistajan peruna umpeen mennyt korj.kehoitus takavilkuista joita ei ole vielä korjattu,tuleeko sakko vai mitä?
     
  20. Rämpylämpi

    Rämpylämpi 1st gear

    Riippuu poliisisetästä millä tuulella sattuu olemaan. Voit selvitä sakoilla, mutta saattavat ruuvata kilvet pois. Paperiotteessa mulla ei ole mainintaa, vaan katsuri syötti sen sinne järjestelmään ja kertoi että on 2 viikkoa aikaa korjailla.

    Onko muualla kilvettömien autojen määrä tienposkissa on kasvanut?(ainakin täällä Oulun seudulla tuollaista olen ollut havaitsevinani). Liekkö sitten syynä se uusi kamera-automatiikka joka skannaa rekkareita ja ilmoittaa jos on jotain ongelmia ko. ajoneuvon tiedoissa (vai oliko tuo vasta kokeilussa noilla viranomaisilla? muistaakseni joskus kesällä uutisoivat että ovat viimevuoden loppupuolelta lähtien testanneet 5 autossa).
     

Kerro tästä muillekin!