Jeep Wagoneer vetopainon muutos, onnistuuko?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja audiq, 11.9.2008.

  1. audiq

    audiq Gearhead

    Pitäisi saada Wagoneeriin lisää jarrullista vetopainoa (+1760kg).
    Yllättäin konttorille ei kelvannut muutoksen perusteluksi pelkästään se, että pitää vetää isompaa kärryä. :lol:

    Valmistaja ilmoittanut max vetopainoksi 1740kg. Tuo tieto tulee AKE:lta konttorille.
    On kuitenkin oletettavaa, että arvo on hatusta vedetty, niin kuin 970kg jarruttoman kärryn painokin.

    Olisiko neuvoja. Mistä esim. löytäisin nuo tehtaan ilmoittamat viralliset vetopainot jarrulliselle kärrylle.
    Mulla ainakin loppui kielipää kesken, niitä selvitellessä.

    Ja vuoden -79 V8+QT Wagoneer kyseessä.
     
  2. audiq

    audiq Gearhead

    Olisiko kellään V8 -Wagoneerien valmistenumeroita/rekisterinumeroita tiedossa autoille, joiden otteessa lukee vetopainon kohdalla 3500kg?

    Niistä olisi nyt iso apu!

    Ja YV:nä voi myös vastailla.
     
  3. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Ekkö oo muistanut mun olemassaoloa :eek: . Meidän Wago -78 on sellainen 2500kg painoilla oleva. Yritän etsiä paprut.
     
  4. audiq

    audiq Gearhead

    Toki, mutta laitoin nyt näin yleiselle puolelle, jos vaikka jollain muullakin olisi yhtä auttavainen mieli kuin sulla. :D

    Ja kiitos mietmi-3 YV:stä.
     
  5. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Mikähän siinä on ettei muuttaneet sitä vetopainoa, jos kerran pitäis isompaa kärryä kumminkin vetää.

    Ja en mä kyllä oikeen sitäkään ymmärrä, että maahantuoja ihan hatusta vetää ne vetopainot ja kun kerran se maahantuoja on ne ilmoittanut, ei niitä voi ihan helposti mennä muutteleen, vaikka vaan hatusta ne olis otettukin.

    Vaikka onhan siinä aina mahdollisuus että jossakin on joku virhe....mutta se onkin sit ihan eri juttu.
     
  6. audiq

    audiq Gearhead

    En minäkään ymmärrä, miksi niitä hatusta vedetään. Tällä hetkellä ilmoitetut vetopainot ovat olleet Wagoneerille 1200kg-6000kg välillä.

    Ja varmana ei tule olemaan helppoa, mutta se on sivuseikka.
    Kysehän on loppupeleissä kuitenkin siitä, kuinka hyvin osaa asiansa perustella.

    Siksi nyt kaivataan niitä vertailu-tietoja.
     
  7. audiq

    audiq Gearhead

    Ei ilmeisesti ole Wagoneereissa kovin korkeita vetopainoja. :eek:
     
  8. fixmaker

    fixmaker 1st gear

    Jos ajoneuvoluokaksi on jäänyt vahingossa M1, niin muuta M1G:ksi. Valmistaja lupaa ainakin -76 mallille 6000 kiloa, mutta täällä rajana 3500. Myöhemmin saattaa olla ne jenkkien tuotevastuut vetopainojen esteenä. Eihän jollain Vanillakaan saa vetää ku jotain maitokärryjä!
    Itselläkin oli muistaakseni 1600 kiloa, mutta nyt kuitenkin täydet 3500 kiloa otteeseen merkittynä.
     
  9. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Kyllä mun -88 vanilla saa vetää 2200 kg maitokärryjä :rotfl:
    Sitten tossa mun -77 cherokeessa tais olla sama 2200kg,mutta -80 cherokeessa vaan n.1800kg.
     
  10. Simo

    Simo 1st gear

    Niin kuin moni muukin asia jenkkiautossa, on sallittu vetopaino autossa yksilökohtainen, riippuen millä optioilla ko.auto on tilattu.

    Ensimmäisellä google- haulla löytyi tämä

    http://www.wagoneerworld.com/technical_specs.php

    Entiedä onko sama auto, mutta sivun alareunassa on erilaisilla optioilla varustettujen Jeeppien sallitut vetopainot (paunoissa).

    Toisaalta, alkuperäisessä kysymyksessä kerrotaan valmistajan ilmoittama maksimi vetopaino, eli ??
     
  11. hara64

    hara64 1st gear

    mulla oli aikoinaan -76 wago 258+3man.
    vetopaino oli just tuo 1760kg joka oli auton omapaino.
    kyselin sit kerran leimalla ett mix jotkut saa vetää yli 3000kg ja mä vaan omapainon verran.
    leimamies vastas siihen että joskus 80luvulla on saanut tuplattua vetopainot neliveto autoihin mutta ei onnistu enään.

    muutama vuosi sitten käväs tollanen pikku bronco omistuksessani jonka vetopaino oli 1200kg.
    kävin katsastuskonttorin(hakuninmaa)teknisessä neuvonnassa utelemassa vetopainon lisäystä,ei onnistu kun on tyypitetty sille vetopainolle ja syy oli tod.näköisesti jossain tekniikkapaketin variaatiosta.
     
  12. virta

    virta Gearhead

    Maahantuoja Aroyhtymäkin kirjoittaa todistuksia joka ainakin konttorillakin hyväksytään,nämä siis lähinnä sellaisia jos auto on jenkkimarkkinoille tehty ja jollain superpienellä vetopainolla kun taas vastaavassa euromallissa isompi vetopaino.Siellä on oikein mieskin joka noita vastaavuuksia kirjoittaa..
    Rahaa pitää kuitenkin löytyä taskusta vähintään parikymppiä ,ilmaisksi eivät kirjoittele.
     

Kerro tästä muillekin!