Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. torre

    torre 1st gear

    pitää käydä kyselemässä trailconilta, sieltä hain tonne pari putken pätkää.. jos katin korvais vaa suoralla putkella, sitte hieman ennen loppua joku "pikku" pönttö ja putki tulemaan apukuskin puolelta sivullepäin, vai kannattaako laittaa maata päin?
     
  2. ZxKimmo

    ZxKimmo Gearhead

    FH Volvon jälkimmäinen vaimennin on aika passeli, mallit ennenku tuli nää kusihommat, eli 2005 tai vanhemmat. Pönttö on viiden tuuman läpireijällä, pituus noin 50 senttiä halkaisia joku 25 senttiä.

    http://www.volvo.com/NR/rdonlyres/70807 ... jous09.pdf
    Vasemmassa reunassa "pieni vaimennin" 124 euroa volvolla, tarvikeputkassa varmaan huntin luokkaa.

    Toisaalta joku amerinjoe sanoi että ainakin noiden uudempia Ramien takapönttö on läpihengittävä, eli ihan käypänen.
     
  3. torre

    torre 1st gear

    no mulla olis tuolla sellane loppuputken pätkä vielä, toisaalta se olis hyvä laittaa takasi, olis vaan paikka missä väsätä.. se pönttö kun on sielä peränylitysmutkassa.. toisaalta ei tarvisi sitte ostella muutaku suoria ja mutkia.. olis pitäny jättää se alunperinki paikalleen
     
  4. Rämpylämpi

    Rämpylämpi 1st gear

    Mulla tuli alunperin kajakin ja nintendon mukana myös sellainen bullydogin 5" rööristö, jonka nakkasin paikoilleen ja kissa samalla pois. Seuraavana päivänä hain trailconilta just sellaisen FH-volvon läpivirtaavan pikkupöntön mallia tarvike kun rupes itteä hirvittään se pörinä. Miggasin ja ripustin sen suunnilleen sen alkuperäisen takapöntön kohdalle. Olisko ollu jotain 90-100ekua toi pönttö. Hyvin hengittää ainakin meikäläisen tarpeisiin (imupuolella on sellainen airraid power tjsp. viltteri). Katsuri kysäs tuossa 2 kk. sitten kun hain leiman, että hengittääkö, niin totesin että hengittää eikä isommasti ahdista.

    ...ja sitä paitti noi kissat lisää hiilidioksiidipäästöjä :rotfl: ja viisaampien mukaan samalla nostaa tämän pallon lämpöjä (kuulemma). Pitäsi perskules laittaa vissiin huomenna se kissa takaisin kun näyttää mittari -30 graadia. Sais hiukka kyllä lämmetä tai kohta joutuu taas laittaan paffia keulalle :lol:
     
  5. crane

    crane 1st gear

    Tuli toi vika kun etelässä käytiin ja joutu ajaan pitempään nelivedolla.
    Voihan se tieten olla,että löysty käytettäessä kun ei ole muuten paljoa ole tullu nelivetoa käytettyä.
    Tarttee ajaa montun päälle ja käydä kiristeleen.
     
  6. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    kyllä mulla täristi ihan ilman vedättämästäkin, yli kolmeekymppiä ei koeajolenkillä voinut ajaa kun hakkas niin prkeleesti.
    tosin mulla ei ne etukardaanin pultit ollutkaan löysällä, vaan koko kardaani oli melkeen jo irti :soosoo: Kädellä ku heilutti niin semmosta melkeen10cm liikettä teki, ihme ettei jo ottanut pohjaankin kiinni. Myyjän mukaanhan se oli ihan normaalia... :poff:
     
  7. Erska

    Erska Gearhead

    Kyllä noiden uusien autojen ja isojen dieselien lämmöntuotto katoaa, oma dodge ei lämpeä sisältä -20 jälkeen oikein kunnolla. -25 kun on niin paleltaa jo vähän varpaita vaikka eber pöhisisi kaverina. Samoten käy uusilla autoilla...

    Alkoi Saabissakin vähän lasit vetämään sivuilta jäähän kun näytti mittari -28C:tä täällä syvällä Satakunnan sytämmessä. 8)

    Sen sanon että huomenna tulee mun 240 Volvon hyttiin lämmintä kun suuntaan järven jäälle ratailemaan. 8) Volvon lämmityslaite on vielä varmempi ku Ladan toimintavarmuus siperian talvessa. :poff:
     
  8. persus

    persus 3rd gear

    ktllä itelläki joutuu sivuikkunoita raappaamaan välillä ajaessa sisältä!mut ei siel muuten kyl kylmä oo....ihan hyvin tarkenee ilman takkia ajella vaikka ei lämpö hanikka oliska ihan pohjil!
     
  9. sbf

    sbf Gearhead

    Toi vehjes oli semmonen ettei normaaliajossa ääntäny yhtään mutta vedättäessä oli karmee rolina ja pauke.
     
  10. Rämpylämpi

    Rämpylämpi 1st gear

    Tänään kun tulin rotkella rankakuorma päällä kainuusta, niin muutaman kerran piti muuttaa puhallussuuntaa 'etulasiin+jalkoihin´<-> 'matkustamoon + jalkoihin', vaikka nupit oli kaakossa (=punaisella) ja 5kw eberi pöhisi koko ajan apuna. Mittari näytti jotain -27. Siltikin tuo floridan kottero varustettuna eberillä on perstuntumalla ehkä lämpimämpi kuin tuo kakkoskotterona (=pääaisassa vaimon käytössä) oleva bemarin 318d vm'08. Siihen kun ei nahkahousu ole edes polttoainekäyttöistä lisälämmitintä laittanut vaan jonkun ihmeen sähkölisälämmitinkennon tjsp. Automaattiasennolla on -25 jälkeen turha yrittää pitää sisälämpötilaa vakoina, kun joko tuulilasin yläreuna tai sivuikkunat rupee jäätämään, vaan jotutuu turvautumaan käsisäätöön. Tietty nämä tämmöiset kelit on aika harvassa, mut pelottaa ihan miten ne sähköautot sit tulevaisuudessa näissä olosuhteissa pitää ihmiset sulana. :soosoo:
    ...vaan pirun vähällä se kuitenkin menee. joulun pyhinä tuli pyörähdettyä Levillä boxi katolla. Ulkona oli yli 20 raitaa pakkasta (mennessä yli -25), ja 5.5litraa oli kulutus vaikka kruise oli aika tasan säädettynä 115km/h. (nyt meni kyllä vähän offtopikiks, myönnän). :wc:
     
  11. torre

    torre 1st gear

    ei nii vittu tuo loota ei pelaa kunnolla, täyskaasu kiihdytykses kiekat punarajalla niin kauan että nostan kaasun kokonaa pois, 3 ei tahdo vaihtaa ollenkaa tupaan, 0-100 9.6sek joista varmaa 2sek kului ilman vaihdetta..
    noin 20 mittaris ni nykii nykii nykii jos tasasella kaasulla menee..
    sitte jos lennosta heittää kaasun pohjaan ni tiputtaa vapaalle ja vaihtaa jos jaksaa sekunnin parin päästä, kertokaa ny perkele mikä sielä voi olla..
    mahtavasti on korjattu loota

    sitte jäin ite pihalle ja emäntä lähti ajamaan ni takapää pompahti ja rusahti, neliveto päällä, ei kyllä mitää hajua mikä sen rusahduksen teki..
     
  12. torre

    torre 1st gear

    14.pv tulee puoli vuotta korjauksesta, eikös kuluttajansuojan takuu oo 6kk? pitää varmaa ottaa yhteyttä maanantaina
     
  13. julang

    julang 1st gear

    Lueppa tuosta , onko oireet yhtään viittaavat? voi myös aiheuttaa vaihteen "putoamisen"
    TSB #21-009-07


    SUBJECT:
    48RE Transmission - 1-2 Shift Hunt At Light Throttle
    OVERVIEW:
    This bulletin involves the replacement of the governor pressure solenoid valve in the
    transmission valve body.
    MODELS:
    2004 - 2007 (DR/DH/D1) Ram Truck (2500/3500)
    SYMPTOM/CONDITION:
    The customer may experience a 1-2 shift transmission hunt during light throttle application.
    This condition may be due to a governor pressure solenoid valve.
    DIAGNOSIS:
    If the customer experiences the above condition perform the Repair Procedure.
    PARTS REQUIRED:
    Qty. Part No. Description
    1 04617210 Valve, Governor Pressure Solenoid
    4 05013457AA ATF+4 Automatic Transmission Fluid
    AR 02464324AC Gasket, Transmission Oil Pan (Note: Original pan
    gasket is reusable and should not require
    replacement).
    REPAIR PROCEDURE:
    1. Raise the vehicle on a suitable lift. Turn the ignition switch to the “OFF” position.
    Remove the ignition key from the ignition switch.
    2. Remove the transmission fluid (oil) pan and pan gasket. Clean and save the pan
    gasket for later use during reassembly.
    3. Disengage the wire connector to the governor pressure solenoid valve (Fig. 1).
    4. Remove the screws used to secure the governor pressure solenoid valve retainer to
    the transmission valve body.
    5. Remove the old governor pressure solenoid valve from the transmission valve body.
    6. Clean the transmission housing and oil pan gasket surfaces.
    7. Lubricate the o-rings on the new governor pressure solenoid valve.
    8. Align the governor pressure solenoid valve to the bore in the valve body.
    9. Install the governor pressure solenoid valve to the valve body.
    NUMBER: 21-009-07
    GROUP: Transmission
    DATE: May 24, 2007
    10. Install the governor pressure solenoid valve retainer and attaching screws to the valve
    body.
    11. Connect the wire connector to the governor pressure solenoid valve.
    12. Install the transmission fluid (oil) pan and pan gasket (saved earlier) to the
    transmission. Tighten attaching bolts to 13.6 Nm (125 in. lbs.).
    Fig. 1 Governor Solenoid And Pressure Sensor
    1 - GOVERNOR PRESSURE SENSOR
    2 - GOVERNOR PRESSURE SOLENOID VALVE
    3 - ELECTRONIC GOVERNOR
    13. Lower vehicle.
    14. Add automatic transmission fluid to the transmission.
    15. Verify correct transmission fluid level.
    POLICY:
    Reimbursable within the provisions of the warranty.
    TIME ALLOWANCE:
    Labor Operation No: Description Amount
    21-96-05-90 Valve, Transmission Governor
    Pressure Solenoid - Replace (B)
    0.7 Hrs.
    FAILURE CODE:
    ZZ Service Action
    21-009-07 -2-
     
  14. torre

    torre 1st gear

    Mistä ton sais suomennettua :) mut justii tollasta 1-2 vaihteen metsästämistä se tekee pienellä kaasulla.. ja tiputtaa sitä vaihdettakin..
    löysinki ton tuolta toisesta paikkaa missä kuvakin, eli laatikon öljypohja irti? sitse kuvernööri venttiilin vaihto?
     
  15. Tapsala

    Tapsala 1st gear

    En viittiny tehä omaa topicia ja haulla ei oikeen löytyny mitään niin kysytäämpä täällä..

    Eli onko kellään kokemusta V8 bensakoneisista 4x4 RAMeista (2 ja 3 koppasista)? Onko kuinka luotettava toi 3 koppasen HEMI motti on ja millanen yleensäkkään jokapäiväisessä ajossa on? Kuinka tähtitieteellinen toi kulutus mahtaa olla, kun kuitenkin on kyseessä suht nykyaikanen (2000-luvun) ruiskumoottori? Onko näissä bensakoneisissa sama vaihteisto kuin cumminsseissakin ja miten se kestää?

    Kilometrejä meikäläiselle ei kuiteskaan tuu kuin noin 10tkm vuodessa, niin sillä tuo bensakonekkin on ruvennu kiinnostaan...

    Kiitoksia etukäteen vastannelle!
     
  16. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Juurki nii tossa tekstissä seisoo. Eli kyseessä on keskipakosäätimen sähköisen paineensäätöventtiilin vaihto. Öljyt alas pannu mukaanlukien ja venttiilin vaihto, öljyt takas ja ittensä kätteleminen hyvästä "valtuutetusta huollosta" :lol: Suomensin ton nii teksti o vähä tönkköä..

    voiko olla mahdollista? Ei se mulla ainakaan lämpene edes kymmenen miinus-asteenaikana.. :( Suorastaan harmittaa kyyditä muita :( :( :(
     
  17. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    kyllä se diesel kuitenkin tulee noillakin kilsoilla halvemmaksi. mulla tulee apaut puolet tuosta vuodessa, enkä ois edes miettinyt bensakoneista. meni vähän OT, en osaa vastata noihin oikeisiin kysymyksiin :wink:

    Tietty jos ei ole kuorma-autokorttia niin sitten.
     
  18. torre

    torre 1st gear

    mikä pannu :) huomenna saa varmaa auton pistää talliin ja ruveta tutkimaan jos se vaikka sitte auttaas
     
  19. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    Re: airdog

    osaako tuohon pumpun takuuseen kukaa sanoa mtn.
     
  20. freeride

    freeride Gearhead

    luulis ny takuun olevan voimassa missä vaan.ei kai sillä ole väliä missäpäin maailmaa se tuote on.ei muuta ku armottomasti pommitat niitä meilillä tai sitten soitat sinne.ostokuitin ne varmaan ainakin haluaa nähdä.
     

Kerro tästä muillekin!