Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. julang

    julang 1st gear


    Tuossa kuvat molemmista jotka kannattaa vaihtaa
    Part #'s
    Governor Pressure Sensor # 56028196AD $62.70
    Pressure Solenoid is # 4617210 $108:
    Ei paha rasti öljypohja pois ja uudet tilalle. Edes Valve bodyä ei tarvi irroittaa. http://turbodieselregister.com/user_gal ... 36&width=2

    Ja tuossa kuvat kun paikallaan osat 1 ja 2. http://dodgeram.info/tsb/2007/21-009-07.htm
     
  2. mätkä

    mätkä Gearhead

    Juu mäkin jouduin ton governor pressure solenoidin vaihtamaan omaani, tyyppivika nois. Ei oo vaikeeta jos on yhtään mekaanikon vikaa. Huolellisesti vain tekee. Ei tosin taida tohon auttaa ettei löydy isompia vaihteita kunnolla? :-?
     
  3. laundrybros

    laundrybros Gearhead

    Vakiorotke on melko taloudellinen peli. Kävipä niin että tankkiin jäi kesälaatua ja ajattelin että soppaa tuhlaamaan ja tilannetta korjaamaan pitää saada joku kokeneempi. No, 48 minuuttia ajoa ja erittäin kalibroidusti 3.46 litraa polttoainetta saatiin kulumaan, ratissa fourwheeler, kaikki kilsat yleisellä tiellä Espoossa. Onkohan toi jannu joku "pisaralla pisimmälle" -tähtikuljettaja vai miten hemmetissä se ei saa soppaa ton enempää kulumaan? Kahviakin meni melkeen yhtä paljon kun polttoainetta...

    :poff: :D :D
     
  4. sakuc

    sakuc 1st gear

    Pystyyks Water In fuel anturia testaamaan jotenkin onko vainaa?

    ei viittis huvikseen tilaa 174 USD osaa. (Halapaa!)
     
  5. Erska

    Erska Gearhead

    Tarviitko sä sitä pirun anturia mihinkään? Ainakin mulla AirDogin kanssa joutuu irroittamaan liittimen kokonaan. Eikä se valo jää palamaan kun irroittaa liittimen.
     
  6. torre

    torre 1st gear

    mut se auttais ainaki tohon pienten vaihteiden nykimiseen, mitä noi osat suunnilleen maksaa?
     
  7. sakuc

    sakuc 1st gear

    Oli vähän starttiongelmia... kylmänä pakkasyön jälken kerran lupas ja sit ei enää, apuvirralla saatiin sahattua käyntiin, 30min seiso lämpimänä parin tunnin ajon jälkeen, ei edes lupaa, tyhjensin suodatinta ja heti lähti ekalla yrittämällä.. emmä tiedä, olis kuitenkin kiva tietää toimiiko se anturi vai ei. :poff:
     
  8. rb

    rb Double Gearhead

    Ilmaako teidän härystimet ihan itsestään suodattimen vaihdon jälkeen?

    Mulla rupesi nyt lauhtuessa vähän oireilemaan käynti ja vaihdoin polttoainesuodattimen noin ensitöiksi kun hetkeen sitä ei ole tullut vaihdettua.

    Soitin tutulle Diesel asentajalle ja se ehdottomasti kielsi jäänesto aineiden käytön. Kuulemma iso osa pumppuremonttiin johtaneista haavereista saa alkunsa niiden käytöstä.

    Tiedä sitten mutta kaipa tuo jotain tietää kun työkseen niitä tekee..
     
  9. sakuc

    sakuc 1st gear

    Mikä pumppu? siirtopumppu? ruiskun pumppu? P7100, VP44 vai commonrail?

    Aika monta muuttujaa tuossa lausunnossa :)
     
  10. rb

    rb Double Gearhead

    Jos sakuc vaihtaa omaan autoonsa polttoainesuodattimen, niin ilmaako järjestelmä itse itsensä vai joutuuko avittamaan?
     
  11. Rämpylämpi

    Rämpylämpi 1st gear

    Itse ainakin täytän tuon filtterin käyttämällä siirtopumppua ennen varsinaista starttia (jossain ohjeessa näin neuvotaan tekemään). Eli tuo ainakin 3genissä tapahtuu avainta kääntämällä startille saakka mutta sitten nopeasti vapauttamalla ennekuin startti ehtii pyörähtämään. Muistaakseni tämä käyttää siirtopumppua 25sek. tjsp.
     
  12. rb

    rb Double Gearhead

    Joo, V mäinen sitä on starttimoottorilla täytellä, mutta lähinnä tarkoitin sitä että kun sen saa vihdoin viimein käymään, niin poistuuko kaikki ilma järjestelmästä automaattisesti vai joutuuko jonkun putken välistä vähän raottamaan että saa ilmat pois?

    Onko 2 gen mallissa myös tuo räpylälammen mainitsema ominaisuus millä saa siirtopumpun päälle?
     
  13. torre

    torre 1st gear

    rupes tänää tulee mustaaki putkesta, ennemmin ei oo tullu vaikka kuinka on yrittäny, nyt tulee vähä väkisinki :D miks, kattiki on viel paikallaan
     
  14. sakuc

    sakuc 1st gear

    On, mulla ainakin tuo pumppu surisee noin 25sec kun neppaa starttia eikä anna koneen lähteä käyntiin.
     
  15. BlackVan

    BlackVan 3rd gear

    Oisko syy BullyDog???

    Älä ny hajota sitä heti..... :D
     
  16. torre

    torre 1st gear

    noku ei se viikonloppuna savunnu ollenkaa vaikka oli isoin taso käytös, nyt on vain performance.. :) muttei silläkää ennemmin ollu tullu, nyt vaa ku risteyksestä lähin kotiin tulles niin kauhee pöllähdys, sitte pölläyttelinki pitkän matkaa :D vieläku toi loota toimis kunnolla
     
  17. persus

    persus 3rd gear

    itse olen muutaman kerran pumpannu siitä koneen kupeessa olevasta tatista ennen kun olen höräyttäny käyntii suodattimen vaihdon jälkeen ...eikä oo kyl tarvinu mitää sen kummempia ilmauksia!





    '
     
  18. torre

    torre 1st gear

    marteliukselta olis saanu 30cmx48cm kokoa olevaa pyöreetä vaimentajaa 4" putkelle, mutta hinta pompsahti 250e :D taitaa se volvon vaimennin olla halvin
     
  19. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    kulkee kuitenkin ihan normaalisti?

    Mulla joskus meni fh-volvosta välijäähdytin jäähän, savua oli vaikka muille jakaa, mutta yli neljääkymppiä ei kaasu pohjassa kulkenut :poff:

    Putki loppuu auton alle, niin näytti lähinnä siltä että sytty palamaan koko roska... http://smg.photobucket.com/albums/v405/ ... V04572.flv
     
  20. Softail_200

    Softail_200 1st gear

    Näissä vanhemmissa paskoissa on mekaaninen polttoainepumppu, samasta rungosta löytyy tuo käsipumpun tatti. Uudemmat Rotket on sitten sähköisillä siirtopumpuilla varustettu.

    Mitä mulla on dieseleitä ollu, niin koskaan ole tarvinnu jäänestoja käytellä. Tapana ollu ett ennen pakkaskauden alkua tyhjentelee vedenerottimet/vaihtelee suodattimet, ni hyvin on pärjänny. Tietty koneetkin olleet semmoisia ett uskaltanut kuumanakin sammuttaa :rotfl:



    Tai sitten tekee/teettää. Oman vaimentimen ulkokuoreksi tuli 5" rosteria ja itse pakoputki-aines 4.5", eipä tuonne paljoa villatilaa jäännyt, toimii kuitenkin...tai no, liekkö siellä villoja enää lainkaan.
    Tuossa kaverin Subbeen tulossa hivenen pienempi vaimennin

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!