Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. ilastone

    ilastone 1st gear

    juu kiitosta, katsoinkin illalla niitä kuvia netistä, mutta nyt en millään ruvennu löytämään niitä, kun muistelin vaan että niissä ois se tappi ollu syvemmällä.
     
  2. Softail_200

    Softail_200 1st gear

    Vasarrat sen tapin siihen jakokopan pinnan tasoon, pitäis kyll upota. Sitten vähintään millisestä pellistä muotoilet soikion prikan, joka ylettää jakokopan kiinnityspultista siihen keskitystapin reijän päälle. Netistä löytyy ihan tarkat mittapiirrokset tuon peltilätkän tekoon, jos taiteellista silmää tuon tekoon ei omaa.
     
  3. fourwheeler

    fourwheeler Gearhead

    Kokeile naputella vasaralla ja tuurnalla se tappi pohjaan jos ei ole siellä. Niin mä tein ennenkuin blokkasin omasta tapin.

    Edit: Jaa, Kakssatkunen Pehmeeperä kerkis ensiks :lol:
     
  4. persus

    persus 3rd gear




    multa saa ainakin etusermejä!
    www.metallityot-soikkeli.com tosin nyt oon vähä hämärän peitossa noista sermeistä että tuliko vuoden vaihteessa lakipykälä voimaan että ei riitä että olisi valmistajan tekemä todistus kestävyydestä vaan että joka malli pitäisi olla testattu jossain!??? onko kenelläkään tästä tietoa???
     
  5. Rämpylämpi

    Rämpylämpi 1st gear

    Kuulopuheita vaan, että näin olis päässyt käymään. Paikallisella NAhkAhousukAtsAstuksellA näin oli kerrottu, eikä kuulemma heidän tiedossaan ole instanssia joka tuon testauksen/lujuusvaatimuksen sermille vois myöntää. Mut tämä siis huhupuhetta ja kerrottuna subbemiehille... :poff:
     
  6. sepi 74

    sepi 74 1st gear

  7. Chevy_z28

    Chevy_z28 3rd gear

    Mitä VIT..A!! Vuosaares olin tullaas ja sielä oli joku väsyny vanha ukko joka sano heti että tulli 22%, jankkasin kauan mutta niin se väitti että lyhyt hytti ja pitkä lava= tavaran kuljetukseen eli 22%, kuulemma ainoastaan pitkä hytti ja lyhyt lava 10%,henkilökuljetus. Olin sielä maaliskuus 09. Voikos siitä saada manit bäck??? :mad:
     
  8. BlackVan

    BlackVan 3rd gear


    No mulla riitti, ku sanoin että tullaan rek. 6 henkilölle......Meni 10% ku pitkä hytti (kiitos Julangille vihjeestä)...... Se on kaiketi ratkaiseva tekiä toi mitä sanoin (Julang korjaa jos väärässä?) :D
     
  9. julang

    julang 1st gear

    Juu saa. Nyt ollaan selvittelemässä tuota lakimuutoksen aihettamaa sotkua. On taas liian paljon tulkinnanvaraa noissa ohjeissa.Vaan koitetaan hoitaa homma.



    Tuo tulli juttu on monitahoinen asia riippuu tullista ja henkilöstä.Lakiteksti sanoo että jos pääasiallinen käyttötarkoitus henkilökuljetus niin 10 pinnaa. Ja jos autossa 4-ovea turvavyöt 6.delle, niin ollaan jo aika lähellä...:)vaikka siellä lavakin on perässä.
     
  10. Erska

    Erska Gearhead

    Heheh. Tuli lähdettyä jääradalta joka on meillä järvellä tuolla noin jossain. Näytti olevan -26 pakkasta ja siellä tahkottiin. Jostain pirusta oli kuitenkin vettä tullut jään päälle ja 240 lankkuvolvoni etuvanne jäätyi yhdeksi klimpiksi... Sitä siinä kosaanilla lämmiteltiin ja samaan aikaan itse jäädyttiin ihan kunnolla. No oli aurausklaustona toimiva mönkijä perävaunussa mukana ja lopulta kun alko vollen vanne pyöriä niin lähdettiin kotiinpäin Dodgella+ perävaunulla ja kävästiin huoltoasemalla kahvilla...

    No valtatien toisella puolella oli joku uusi pikku Nissan tai vastaava 2metrisessä ojassa vastaantulevien kaistalla. Noh tarjoiduin auttamaan ja tulihan se sieltä muutaman pienen nykäsyn jälkeen ylös. Tie oli pahin mahdollinen, kovaan painautunut lumijääpinta. Siinä ei oikein mikään laite pidä ilman ketjuja. No onneksi on tota massaa niin lähtee hyvin ylös :D

    Ei ole Nissanissa mitään hinauskoukkua/paikkaa takana. Oli pakko vetää alumiinivanteesta. No äijä sano että siitä vaan kun hänellä on rengasliike niin kai ne vanteetkin omasta takaa on siinä. Kiitti kovin ja otti numeroni ylös, lupas soitella huomenna. Pyysin korvaukseksi jos pystyisi jostain hommaamaan huonot piikkirenkaat Volleen... :poff:
     
  11. Rämpylämpi

    Rämpylämpi 1st gear

    Nyt joutu antautuun. Piti käydä paffittamassa keulaa... mittari näyttää -31 ja sammakkomiehet ja idän viisaat sääprofeetat on töllöttimessä luvanneet sen jatkuvan ainakin muutaman päivän näillä korkeuksilla. Noh, eipähän ole sääskiä :lol:
     
  12. torre

    torre 1st gear

    Kuinkaha käy aamulla jos pakkanen paukkuu, kadetistaki loppu pensa just niin ei oo vara autoa (seat cordobaa ei kehtaa ees yrittää käyntiin)
     
  13. elmer

    elmer 3rd gear

    Nii... onko jossain ostettavissa ramin keulaan joku suoja ettei mene kunta hihnalle ja vippaa sitä pois päältä?? Vai sahaanko tenavan pulkan poikki ja pulttaan puskurin alle..........
     
  14. fourwheeler

    fourwheeler Gearhead

    No jos lumi ylettyy noin korkeelle ni silloinhan sun pitäs olla juuttunu jo akseleita myöten kiinni aikaa sit kai. Millasessa tilanteessa tarttee?
     
  15. freeride

    freeride Gearhead

    veikkaisin,että jotakin tuollaista näköjään :lol: Siisti kuva Elmer! taidat työkses rämpiä aika syvällä rotkella välillä?kattelin vaan ku oli jotain sähköjohtojen päälle kaatuneiden puitten vetokuvia mettästä..
    http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2415099.jpg
     
  16. elmer

    elmer 3rd gear

    eipä jää kiinni vaan hyvin kulkee......... 8) ei tuommoinen puuteri lumi mitään pitel vasta kun pakkaa lasille.

    NO esim. pari päivää sitten tuo hirvi koira otti ritolat ja sen haukkua kuunneltiin pitkin metsiä, ja ihan työhön vahvasti liityen rehu paali tilannetta on nopeampi käydä ramilla tutkimassa ja tallien alta mäyriä metsästämässä. ei ole pohjanmaan pelto aukeita ei....... ja hihna lähti kun ku oli korvessa puita sähkölinjalla ja auraamaton tie yllätys yllätys ... ei mitään asiaa paloautolla ... jo ennestään ilman lunta urat jotka nippa nappa ettei ota akseliin kiinni niin sitten se 40cm lunta auraa edes/lentää sivulle/hihnalle. Laite ei todellakaan ole mikään hieno perse kruisinki vaan työ kalu...
     
  17. elmer

    elmer 3rd gear

    saa nähdä mitä alkaa tapahtumaan tiellä ja sähkölinjoille kun joskus ilmaston muutos taas iskee ja höttö lumi muuttuu painavaksi.. Jos vaikka tähän http://kuvablogi.com/nayta/2360271/ lisää lunta 40-50 cm niin mun tuurilla pääsee hihnan asennukseen...

    http://kuvablogi.com/nayta/2415103/
    maisema Luhangan kunnasta päijänteen keskeltä. Ja tuossa on keskimääräistä lumi tilannetta vähemmän lunta
     
  18. freeride

    freeride Gearhead

    Elmer,toi sun kajakki on ihan saman näköinen minkä lavalla mun ja Kimmon laatikot tuli Suomeen ja Kimmolla oli viä jäätävä läjä muutakin..öö olikohan 06 heinäkuu tai jotain.siinä kontissa tuli samalla yks corvette ja joku mercury.ramin lavalla oli pari mopoo ja yks setti 35" renkaita ja hytti kattoa myöden täynnä kamaa.Lahden tullissa oltiin noutamassa,onko sama peli kyseessä mahdollisesti?paitsi tota lavakatetta ei kyllä ollu..
     
  19. Erska

    Erska Gearhead

    Elmer, tee vaan se pulkka sinne alas. Helpoin vaihtoehto. Asiallista menoa. 8)
     
  20. elmer

    elmer 3rd gear

    voi olla mahdollista... ite ostin ton pari vuotta sitten kuopiosta ja se oli ollu vetämässä jotain pien kaivuria. Myyjä liike sanoi että tuotu suomeen 05-06. nyt en muista mikä "kaivuu" tarra ikkunassa on .vakio laatikko oli vuonna 07 porsinu jossain lahden paikkeilla. ainakin koskinen oy tiesi sanoa näin. Mitä on Teillä kestäny painavempien pakettien tulo benzboy.com/ kautta?? Pitäs tulla järeämpää puskuria yms... Nii ja pakko sanoa että ei koneet akselista yleensä kiinni jää mutta kun on pohjaa möyten niin alkaa olemaan liikaa "pito pinta alaa"... neliveto mahdollistaa kiinni jäämisen takavetoa huomattavasti pahempaan ja työläämpään paikkaan. Ne jotka ei ole käneet menkääs : www.pottupellossa.com ja galleria ja sieltä suokoneet. Löytyy upotuksia ja pientä rakenteluakin. Oma viime kesän dodgen "upotus" http://kuvablogi.com/nayta/2417025/ ja aina ei olla edes kunnolla akselista kiinni:http://kuvablogi.com/nayta/2417029/
     

Kerro tästä muillekin!