BBC stroker

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Ana-, 10.10.2009.

  1. Ana-

    Ana- 1st gear

    Aiheesta en täältä keskustelua löytänyt, mutta on kait näitä muillakin työn alla\rakennettuna.

    Itsellä on tekeillä tällänen alakerta. Kampiakseli on Eaglen taottu 4.250 iskulla, kiertokanget on Eaglen H-profiilit 6.385 pitkät, männät on tämmöset http://www.kb-silvolite.com/forged.php? ... s&P_id=375 .040 ylikoko. Iskutilavuudeksi tulee minun laskujen mukaan 491 kuutiotuumaa.

    Kannet on Edelbrockin performer rpm 110cc palotiloilla, ruttua tulee noin 11.

    Nokkaa ja muuta venttiilikoneistoa ei vielä ole, mutta nokka tulee olemaan melkovarmasti mekaaninen rulla. Bensan syöttö vielä askarruttaa, entisestä koneesta jäis Edelbrock performer 2-0 ja Holleyn 750vac. Onkohan nuo mistään kotosin tuommosessa koneessa?

    Tuota nokkaa saa ehdotella, auto painaa noin 1700kg, turbiinia ei vielä ole ja perä on jostain piilofarmarista v**un pitkällä välityksellä niin pitkään kun särkyy (ajotyyli on ajoittain erittäin raju ja repivä :) )
     
  2. kime2

    kime2 Gearhead

    Voi jäädä tuo imusarja ahdistamaan jo kanavistaan,etenkin jos nuo kannet on ne isompireikäiset,eikä oval portit?

    Kaasutin kyllä riittää ainakin aluksi,mut kyllä tuohon pakettiin suosittelisin vähintään air-gappia pikkasen riippuen nokasta mut nokkaahan tuo noilla rutuilla pitkän iskunsa takia jo jonkin verran vaatii...
     
  3. Ana-

    Ana- 1st gear

    Kannet on juurikin oval portit. Rec portit olis varmaan näin isoon paremmat, mutta tuommoset on niin ne siihen laitetaan. Vai onko liikaa puristuksia suhteessa kansien virtaukseen?

    Olen kyllä miettinyt jotain kunnon ruiskuakin tuohon, mutta ehkä on parempi aluksi ihan kaasarilla. Tulee budjettiin muuten melkonen lovi..
     
  4. kime2

    kime2 Gearhead

    Ei sinänsä virtauksiin nähden liikaa ruttua ja hoituu sopivalla nokalla!

    Ruiskua en kyllä suosittele,tähän päivään mennessä kun en ole yhtään ylivoimaista vapari V8:a ruiskulla tavannut mut sitä päivää odotellessa 8)
     
  5. Ana-

    Ana- 1st gear

    Mikähän olis se sopiva nokka? Saa ehdotella. Rulla se on ainakin ja melkovarmasti myös mekaaninen.
     
  6. jussi308

    jussi308 1st gear

    l

    Cranea ei ole enää olemassa mutta tälläinen esimerkki:

    Crane Cams (grind number R284/456 2s1-10)
    324/332 adv, 284/292 @ .050 775/723 lift lobe sep 110
    valve lash .026 in ex

    Tommonen pyörii ainakin meidän 461 mosassa, tosin ruttua 14.
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    ^Taitaa olla "vähän" liian raju tohon haettuun tarkoitukseen ja pataan :poff:

    Mut jos jotain saa veikkailla niin otetaan nyt vaikka CompCams esimerkiks ja sieltä mä saattasin hyvinkin lähteä jollekin tommosten linjalle:
    http://www.compperformancegroupstores.c ... IVCAMMRCXE

    Eli noista muihin ajatuksiin sopien mukavin vaihtoehto tai sit tota tasoa oleva joltain toiselta valmistajalta :wink:
     
  8. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    sit viel kun pitää mielessä, että toi lisätilavuus ja stroukkki aina pikkasen kesyttää sitä nokkaa. Et kun noi oheissuositukset on pääasiassa 396-454 moteille, niin sen nokan käytös 396:ssa on jotain ihan muuta kuin 496:ssa. Mut noista comp camsin nenistä mun mielestä toi 280R pitäis olla viel ihan inhimillinen, 286 ja 292 sitte jo enempi pervormanssihenkisiä käytökseltään.
     
  9. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Joo noi Compit tossa oli vaan pikanen heitto millanen siellä vois ehkä olla ok :wink:
    Yks aika isokin ongelma tässä tapauksessa lie toi harva välitys mikä ei taida oikein istua kovin mukavasti yksiin tarjolla olevien mekaanisten rollereiden kanssa ja jokatapauksessa sit haetuttais (alhaallakin) hyvää vääntöä antavan nokan löytämistä.

    Eli ehkä tohon sit kuitenkin parempi löytys hydr.rullista?

    Ja kuten kime2 tuolla jo mainitsikin niin toi perus performeri imusarjakin on tossa paketissa sekin jo aika rajaava juttu.
     
  10. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    4.25 iskunen motti jaksaa kyllä vääntää tollasella 230-240 .050" asteisella nenällä aivan riittävästi. Ja jos meinaa perää jossain vaiheessa vaihtaa, niin voi olla asteita vähän enempikin. Performer ei oo oikeen hyvä mihkään, ehkä kakskurkkusen korvaajaks, mut ei mitenkään kummasti loista vakioihinkaan 4-kurkkusiin verrattuna. Tapauskohtaisesti voi olla jopa huonompi. Ton kokonen motti jo vaatii virtausta jos ei sitä mihkään veturiin oo laittamassa höyrykoneen tilalle. Jos vaikkapa RPM:n korkeus on ongelma, niin en pelkäis kokeilla jotain matalaa ykstasostakaan, tilavuus ja isku kompensoi sitä alavääntöä aika kivasti. 4.28" x 4.25" motti 230 .050" asteisella laahurilla tuuppas 84% maksimiväännöstään 2000 kierroksella single plane imusarjalla ja maksimiväännön 3700 kierroksella sekä maksimitehon 4900:ssa valusarjoilla. 1 3/4" peltisarjat parans suhdetta aavistuksen 86% 2000 rundilla ja pudotti maksimiväännön rundia 3400 kierrokseen sekä nosti maksimitehon 5100 kierrokseen. Maksimivääntö parani 3% samaten vääntö läpi koko kierrosalueen.
     
  11. Ana-

    Ana- 1st gear

    Perä tosiaan vaihtuu lyhemmäksi. Mikä olis hyvä ja matala imusarja? Edelbrockin Victor jr? Pakosarjat on muuten tuommoset vähän muuteltuna http://www.summitracing.com/parts/HED-68230/ ja putket on 2.5 tuumaset yksillä läpivirtaavilla vaimentimilla.
     
  12. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Vois ehkä kuitenkin joku hyvä kakstaso imusarja olla kivempi jos sulla käyttö on kuitenkin enimmäkseen kadulla ja maanteillä ajelua ja rallittelua siinä sit vaan sen ohessa 8)
    Edelin RPM, Weiandin Stealth tai jotain sinnepäin.
    En tiiä mut tälleen arvailen :rotfl:
     
  13. Ana-

    Ana- 1st gear

    Kansiksi tulee sittenkin Brodix bb2 ja nokaksi ehkä hydraulinen..

    Lohko on gen6 ja siihen olis alkuperäiset rullanostajat ja niitä olis tarkoitus käyttää. Onko kellään kokemuksia niistä? Jos eivät käy tämmöseen käyttöön ja joudun ostamaan uudet nostajat niin sitten tulee mekaaniset.
     
  14. veekone

    veekone Gearhead

    Noilla alkuperäisillä rullanostajilla maksimi nosto on .570 orkkis vipusuhteella.
     
  15. Ana-

    Ana- 1st gear

    Eli mekaaniset taitaa tulla.
     
  16. VesaR

    VesaR 1st gear

    Itse pitäsin vaan pitkähkön perän ja kompensoisin sitä korkeemmalla stallilla jossei vääntöä löydy...kivempi cruisailla...mulla on samantyylinen perä/turbiini yhdistelmä. Tosin kyllä tuollaisessa sitä alavääntöä löytyy melkein mitä vaan nokaksi ja yläkerraksi kadulle valitsee :D
     
  17. Kentsu

    Kentsu 3rd gear

    Tarttis vähän pidentää iskua tossa kilpurin moottorissa ja helpoin tie olis vissiin toi 4.250 isku mutta löysin netistä jotain jutta että 4.375 akseli sopii myös vakiolohkoon? Kellään kokemusta?
     
  18. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    Sopii! Katso vaikka täältä!
    Teräskiertokankien kanssa taitaa myös 4.500" sopia, tästä ei omakohtaisia kokemuksia...
     
  19. Kentsu

    Kentsu 3rd gear

    Toihan on kait Tall deck lohko? mulla normi 454 9.8 , jostain löysin juttua että 4.375 sopii sinne mutta en oo oikeen löytäny sopivaa mäntä ja kiertokankea?
     
  20. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    Tall Deck ja tavallinen lohko ovat alakerraltaan identtisiä. Ainoastaan dekkitasoa on "venytetty" pitkässä lohkossa.

    Kiertokanget ovat pieni ongelma; ajatti minutkin tilanteeseen jossa piti tilata Custom-männät mitojen mukaan. 4.500" iskulla sopivat kanget löytyisi helpommin.

    Kiertokangen pultin kanta käy lähellä sylinterin alapään seinämää nostajalaakson puolelta. Itsellä ei tuolla iskulla osunut, joten jos iskua lisättäisiin 0.125", pultin kanta käy säteen verran lähempänä (=0.063" eli 1.59mm). Onko Suomessa joku kokeillut vakiolohkoon? Vahva epäillys että mahtuu ihan pikku siivouksella...
     

Kerro tästä muillekin!