318 ja kaasari

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 7.1.2010.

  1. kotr

    kotr 3rd gear

    Morjens.Minkä kokonen ois sopiva kaasari 318 päälle?Kone kutakuin vakio,Peltisarjoja ja nelikurkkusta crosswindin imusarjaa lukuunottamatta.

    holley siihen kuitenki tulee :rotfl:

    Kattelin tuosta us-partsin sivuilta.Sielä on monen kokosta hollikkaa. 390-470-570cmf.vois olla aika lähellä??


    Jos jollaki pyörii nurkisa uudehko mulle passeli kaasari niin saa tarjota yyveetä.
     
  2. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Omassa 318 maamoottorissa on edelbrockin 500 cfm:n peruskaasari. Käy nätisti, lähtee hyvin käymään ja kaikki soppa menee mitä viimekesänä tankkiin laittoi. 8)
    Moottorigurut varmaan osaa kertoilla tarkemmin, mutta eikös se liian iso kaasari liene paras tapa saada kone hankasti säätöihin ja normikäyttöön sopivaksi.
     
  3. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    kokeilin laskurilla ja se antoi arvoksi 368cfm, Kyllähän tuo pata toimii vakiona ihan hyvin kaks kurkkusenakin ja kuljettaa 15.3 varttimaili aikaan dusterin kopan. Sitten kun alat virittämään enemään niin kasvaa se sopankin tarve luultavasti.
    Eli kyllä tuon koneen saa toimimaan niin pienellä kaks kurkkusella kun 650 tuplapumpullakin..

    laskuri:
    http://www.gtsparkplugs.com/CarbCFMCalc.html
     
  4. kotr

    kotr 3rd gear

    No nyt koneen päällä on mopen 400:Ta varastettu holley...iso ku perkele 750cmf??Ei oo rempan jälkeen juuri ajeltu en tiiä miten pelaa..

    jotain 500cmf mullaki kävi mielesä..niitähän sais uusiaki.Auto on ympärivuotisessa ajossa ei siis mikään race peli.
     
  5. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Eiköhän siihen 500cfm vähintäänkin riitä. jos sattus löytyy niin kyllä käytön ja säädön kannalta voi olla pienempikin. Mulla oli tehtaan jäljiltä '63 Pontiac Gran Prixissä 500cfm carter, kone oli 389cid. ihan pirteä pannu.

    Kokeilin myös syksyllä laittaa kasin kaksi kurkkuisen slant sixiin. Ei muuten toimi kovin hyvin. ihan liian iso, tai ainakin siis suutinkoko oli pielessä. Eikä varmasti tarvinnut niinkään isoa kaasaria.
     
  6. kime2

    kime2 Gearhead

    Tuo Holley:n 570cfm vois olla ihan hyvä,siinä jäis pikkasen reserviin mahdollisesti myöhempää piristymistä varteen tai sit ihan perus 600vacuum?
     
  7. cuda69

    cuda69 Gearhead

    5satanen riittää kyllä,mulla on alukantisessa vakio 440sessä 6satanen edeli ja toimii tosi hyvin.
     
  8. Lassi

    Lassi Gearhead

    Miulla oli vakiossa 318:ssa 500edeli. Paljon mukavammaks muuttu ajettavuus ja polttoaineen kulutuskin putos muutaman litran, kun ei tarvinnut ajaa kaasu pohjassa kokoajan, että pääs furylla eteenpäin..

    edit: siis 2kurkkunen oli ennen.
     
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mimmoisen kaasarin? Mulla on ollut slantissa 318 koneen BBD kaasari ihan semmoisenaan ja toimi. Eihän se oo kuin rahtusen isompi kuin super sixin oma.
     
  10. kotr

    kotr 3rd gear

    kiitos kiitos taas vinkeistä.Nyt sitte hakusalla 500-600 holley.Jos tosiaan löytyy joltaki uudenveronen niin tyrkyttäkää.ens kesälle ostn sitte uuren jjos ei aikasemmin valuutta tilanne salli...

    Tuolla isolla holleyllä ajattelin nämä talven ajot ajella jos suinki pystyy..Kaveri jolta kaasarin ostin meinas,että se on 750cmf.Menisköhän pintojen ja seosten sääjöillä tuosa pikkulohkon päällä vai...??? huomena lähen kokeileen tien päälle.Pensanpinnat säätelin niin,että ku Kaasarin kyljesä kummasaki päädysä(kohokammioisa) olevat ruuvit irrottaa ei pensa valu pihalle mutta pinta reijän alatasolla???
     
  11. kime2

    kime2 Gearhead

    Kyllä se voi noilla hyvinkin mennä,se vacuum toisiohan ikään kuin "antaa anteeksi" verrattuna aina niin ihanaan tuplapumppuun 8)
    Aika kohdillaan sulla on bensanpinnat,mut suuttimia saatat joutua pienetään pikkasen!

    Jos et muuten ihan varma ole siitä kaasarin koosta niin laita tänne se list nro siitä ryyppytornista niin katotaan mikä se on 3310 on 750 vacuum,mut muistaakseni niitä ois toisellakin nrolla ja 1850 600:nen vacuum(mistähän ihmeestä muuten tulee nuo täysin käsittämättömät numeroinnit :eek: )!

    Mikään ennenkuulumaton asia ei nimittäin olis jos se osoittautuiskin joksikin muuksi,kuten kaverilla kävi kun oli ostanut 650 dp:n niin sanoin heti et ei ole,on isompi ja tarkistus viisaasta kirjasta osoitti sen olevan 750dp ja myyjänä oli vielä erittäin pätevä kaveri ja kyseessä päältä ladattava malli niin ei olleet nuo koko numerot päässä muistissa :D
     
  12. kotr

    kotr 3rd gear

    jepulis minäpä katon nummerot ja ilimottelen,niin otetaan selevää kaasarista..numerosarjat on kyllä käsittämättömät :eek:

    Kohta lähen hakemaan auton tallista ja tien päälle kokeilemaan pitkän tauon jälkeen...saapa nähä miten äijän käy...vitutus käyrä nousuun ja korkki auki jo iltapäivästä :rotfl:
     
  13. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Mielummin liian pieni kun liian iso.. :D
     
  14. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    kyl 750 vakuumi menestyy ihan hienosti 318 päällä , ei mitään ongelmia.
    toki pienemmät toimii varmaan ainakin taloudellisemmin.
     
  15. kotr

    kotr 3rd gear

    On niin saakutan liukasta,että ei tuola voi oikeen kokeilla autoa...Sen kuitenki huomasin,että auto pelaa oikeeen vaan vejättäessä?Tasakaasulla puutuu ja rööttää muutenki pienillä kierroksilla ajaessa...suaiskohan tuo liikaa ainetta?
     
  16. kotr

    kotr 3rd gear

    Onkohan nuo us-partsilla myytävänä olevat peruskorjatut kaasarit minkälaisia??Kokemuksia kellään?
     
  17. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Semmosia amerikkalaisten korjaamia. Eli ihan mitä sattuu. Joskus voi tulla hyvä ja joskus huono.
     
  18. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Vakion 360 päältä oli to kaks kurkkuinen holley.. kunnossakin. mutta oli mahdoton säätää yms..
     
  19. kotr

    kotr 3rd gear

    Ostasko kerralla uuden jos kerta ne perukorjatut on mitä sattuu??340 eeroo 570cmf us-partsilla
     

Kerro tästä muillekin!