Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä helpommalla pääsee kun ottaa turbiinin laatikon mukana pois, eikä silloin saa edes vahingossa mitään öölipumpusta tai turbiinista rikki.
     
  2. No jokainen tekee tyylillään tonki homman. Mä tein noin ja onnistu hyvin.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tottakai tekee mutta kun tollanen aabat 70kilonen loota liikahtaa varomattomasti niin saa helposti lootaan tai turbiiniin jonkun piilevän murtuman aikaiseksi ja homman saa tehdä hetken päästä uudestaan :odroll: .
     
  4. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Käsittääkseni nimenomaan oikeaoppisesti otetaan laatikon mukana, sillä varmistetaan se että ei mee mikään rikki.

    joudun nyt itekin ottamaan yhen laatikon koneen perästä irti ilman turbiinia kun on kone jumissa, onneksi on jo koko paketti lattialla.
     
  5. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Ootko koittanu lyökö lukkoa päällä ku ajelee OD/off asennolla? sehän selviää sillä ku jos lukko toimii tuossa asennossa niin ei pitäis olla lämpötila anturissa vikaa... ainaki luulisin :D , vaan jos ei toimi siinäkään asennossa niin saattaa olla sitten tuo lämpötila anturi, jos vaihteet muuten vaihtuu normaalin olosesti niin ei pitäis olla APPS/TPS vikaa ainakaan pahasti :D Kannattaa kattoa kans sen laatikon VSS anturin liitokset... se vaikuttaa suoraan siihen että missä vauhdissa ylivaihde kytkeytyy, jos siinä vikaa niin ei toimi silloinkaan loikkari eikä lukko OD/on asennossa.
     
  6. torre

    torre 1st gear

    Onneksi oli iso pötti alla, laskin laatikosta öljyt, niin joku 15litraa lurahti :D ei aivan jääny sinne turbiiniin, huomenna jos koittais vaihtaa ne osat..

    Mitä öljyä ja mistä? laitetaan tilalle.. kova tiiviste oli niin tarviiko sitä vaihtaa?
     
  7. Joe Porta

    Joe Porta 1st gear

    Ei mene lukko päälle missään asennossa...

    Eilen illalla olin pari tuntia auton alla ja ruiskuttelin crc:tä kaikkiin sähköliittimiin, mitä löysin, eipä siellä montaa ole, vaan eipä auttanut.

    Jotenkin tuntuu, että vaihtaa ylöspäin turhan korkeilla kierroksilla, kun rauhallisesti kiihdyttää.

    EDIT:
    Eli joku kiero ilkimys on tunkenut tuon VSS-anturin jakoaskin kylkeen, täytyy vielä se käydä katsomassa ja jos ei silläkään tokene, niin ens maanantaina lähtee pajalle koko vessa.
     
  8. torre

    torre 1st gear

    ylivaihteen solenoidi?
     
  9. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Jos ei toiminu lukko ees od/off asennossa loota lämpimänä niin täältä ääni että vika on lämpötila anturissa/sen liitoksissa :D mutta kylläpä sen joku paja selvittää ja sitte näkee... ~3..4vk päästä painin oman auton kans saman ongelman kans...
     
  10. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Joo kertokaa. Laitoin juuri tollasen kiinni, yks koeajelu suoritettu. Meinas pumppu tiltata itteltäkin, kun kone kuoli kesken ensimmäisen kaasu pohjassa-kiihdytyksen. No ei se ollu kuin irronnut sammuttimen piuha. Perstuntumalla kiihtyi laiskemmin, mitä ykköskoppaisen alkuperäisellä H1C:llä. Syöttöjä ei siis ole vielä lisätty. Koeajot jatkuu, kunhan mittarit on asennettu. Ja ruosteet poistettu ovien reunoista jne. jne. Luulisin, että alle 300 hp:n koneelle HX40 on liian iso, 450 heppaa sillä isot pojat varmaankin saa irti.
     
  11. fourwheeler

    fourwheeler Gearhead

    Isompaa suutinta tohon pakettiin lisäks ja 181 deliveryt. Kyllä pitäs olla 400:n hepan paikkeilla. Myös ennakkoa tarttee lisää. 16 astetta olis hyvä.

    AFC-muutokset kannattaa tehä ja ei sitten liikaa savua, se liika savu tappaa sitä voimaa vaikka Sepi olis mitä mieltä :lol:

    Eikä kannata todellakaan löysätä tähtipyörää sit. AFC:n runko täysin eteen, levy 1/4 irti etureunasta. Isoo putkea tarttee myös.

    Suuttimiks suosittelisin joko Westonin tekemiä tai SDX:n 5x14 145 asteisia. 5x12:set riittää hyvin, niillä ei kiisuta tyhjäkäynnillä enää ollenkaan, nelitoistaset savuaa ihan aavistuksen.

    Ennen kaikkee tätä mittarit kiinni.
     
  12. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Lainataan:

    Kiitti, ny selvis tuokin :) Mikäs turbaani sulla tuola mahtaa nyt olla, onko stallia pudotettu? Nätti -96:nen sulla muute :wink:

    Oon samaa mieltä, jos siis kerta turbiinin saa irti lootan irrotuksen aikana..

    Mää uusin omassani tuon filtterin, siinä tuli korkkitiiviste mukana. US-Partsilta. Äijä meinas et uudemmas on jotain muuta ainetta toi tiiviste, en muista mitä :) Soita sinne. Ja öljyt hain Autotarvikkeelta, tosin vain pari purkkia, loput alkuperäiset öljyt vedin kankaan läpi ku oli vielä kirkkaat ja kuulemma hiljan vaihdettu :) Kendalin ATF+3, helvetin kallista ainetta..

    Mites, onko näissä uudemmissa alipaineohajttu toi TPS: "Again, in modern cars, all this information is fed through the ECU which also takes another input from a throttle sensor or more usually a vacuum modulator" Teksti löyty täältä Tuo alipaine-anturin tieto menee ECU:lle, joka tietää vaihtaa vaihteita alas kickdownin aikana, ja muutenkin lienee tärkeä vaihtamisessa.. :wink:
     
  13. torre

    torre 1st gear

    Koskinen kehotti ostamaan gulffin atf dx III, 14,90 gallona.. tarviiko siihen jotai lisäainetta vai riittääkö noin?

    Pistän uudelleen ton samantiivisteen, sitte ku joskus jaksan ton kasata, ei varmaan swappiin mennes, mutta tuun sitte Teinikarva kadetilla :D
     
  14. fourwheeler

    fourwheeler Gearhead

    Ei tartte mitään lisäainetta. Ite ajan samoilla litkuilla. Ei oo ollu valittamista askin toiminnassa.
     
  15. Rämpylämpi

    Rämpylämpi 1st gear

    Taas passaa rehvastella - TM:n webbisivuilta Detroitin autonäyttelystä:
    "RAM 2500 valittiin USA:ssa useassa äänestyksessä vuoden 2010 avopakettiautoksi. Titteliä se juhli kiipeämällä kattoon. Ram on nyt oma merkkinsä, kun Chrysleria pomottava Fiat päätti pyhittää Dodgen henkilöautobrändinä"

    ...Onneksi viiatti ei tuota pässinpäälogoa ominut (www.ramtrucks.com)
     
  16. fourwheeler

    fourwheeler Gearhead

  17. fourwheeler

    fourwheeler Gearhead

    Ton huutoaika loppuu tänään iltakymmenen maissa, joten sopivasti aikaa päättää ottaako vai ei :lol:
     
  18. julang

    julang 1st gear

    Katsastus 01.01.2010 jälkeen

    Nyt Näyttäisi että tuontiautojen rekistöröinti jatkuu kuten ennenkin, ja todistukset saadaan toimitettua. Eli Lisää Autoja tulossa Suomeen vaikka Yhteiskunta kaikkensa tekee rajoittaakseen. :D
     
  19. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Saat*nan Berluscooni! Alkaa vituttaa noi italialaiset :lol:

    Mutta onko Ram nyt siis pelkkä Ram, ei Dodge Ram?

    Pari vuotta sitten eräs härmäläinen firma osti firman, josta oon nyt lomautettuna. Sen oston jälkeen melkein kaikki työt on siirretty töiden loppumisen pelossa sinne härmään, aiheuttaen töiden loppumista meiltä itteltä :mad:
     
  20. BlackVan

    BlackVan 3rd gear

    Tuli tuollaiset järjestelmät Dodgen lavalle.....Nyt kelpaa paiskii hommia!! :lol:


    [​IMG]



    [​IMG]



    Liukusysteemi niin saa melkein kokonaan vedettyy ulos.....



    :D
     

Kerro tästä muillekin!