Auton tuonti USA:sta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja downtown, 21.1.2007.

  1. hyeena

    hyeena 1st gear

    Nainhan siina sitten kavi.
    Jos on tiedossa tosiharoja katsastusvaloja niin kuville ois tarvetta.
    http://www.mamasan.fi/foorumi/viewtopic.php?p=860#860
     
  2. amalo

    amalo Gearhead

    Kiitos Wisconsin, Rami (Ray's Automotive) ja impala1968 - auto tuli perille ja oli täysin sitä mitä odotettiin!

    Jos jollain tarvis saada auto ostettua ja rahdattua jenkeistä niin ko. kaverit hoitaa homman. Kunnon tsekkaus, rahan siirrot, paperihommat, lastaukset ja purut hoitui ilman hikoilua. Suoraselkäistä, avuliasta ja joustavaa toimintaa, ja kaikki tietty suomeksi. Avainlippu ja joutsenmerkki tälle porukalle. Kitoos 8)
     
  3. Make Hakala

    Make Hakala 1st gear

    Juu, Ramille ja Jusulle 10 pistettä. Auto tuli tosi nopeesti Suomeen. Tänään haettu Kotkan satamasta ja Jusulla kaikki valmiina, ei helpompaa olis voinut olla :D . Ja vielä ajamalla auto kotio :rotfl: SUOSITTELEN kavereita
     
  4. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Mites nykyään Teksasin suunta. Onko ketään, joka touhuaa sillä suunnalla. Petteri K? Vain onko hän yhä Los Angelesissa?

    Itse etsiskelin jenkkilästä autoa kesäkuun puolivälin paikkeilla. Laitoin muutamista Craigslist -tapauksista kyselyitä suomalaisille välittäjille ja sainkin heiltä aika pian vastauksia kuluarvioineen. Kukaan ei kuitenkaan koskaan palannut autojen tiimoilta, vaikka näytin heille vihreää valoa viedä kyselyitä eteenpäin. Hippasen homma harmitti, koska tyrkyllä oli mielenkiintoisia tapauksia sopuhintaan ja nopeaa ne sitten menivätkin kaupaksi.

    No, lopulta ostin itse Juhannuksena viinipäissäni auton sokkona, jonka Aki sitten kävi poimimassa ja toimitti edelleen Ramin kautta kohti Suomea. ETA Kotka näyttäis olevan bookingin mukaan 7.8.2009 eli parin viikon sisään pitäis koko karmeus olla käsissä. Merkkihän on mulle väärä, mutta on toiminut jo nyt mulle hyvänä oppina siitä, ettei nuo kasat ihan itsestään ja ilmaiseksi tuolta Ameriikan sisämaasta kohti Lappland Finlandia hoidu :rotfl:
     
  5. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Halmarin Ilkkahan se sillä suunnalla touhaa ainakin...
     
  6. subu-96

    subu-96 3rd gear

    Mikä firma purkaa/tullaa autot hämeenlinnaan. Soittivat vaan sieltä, että auto tullut jo 23.7 ja ottavat yhteyttä sähköpostiin heti, kun puhelu lopetetaan. Eipä ole kuulunut mitään vaikka lupailivat, että tulevana perjantaina vois käydä hakemassa auton. Vähän ihme touhua.

    Lähettäjä K.K Cars FL.
    Onko Hämeenlinnassa muita, kun tämä Hänninen sanoi nimensä niin epäselvästi puhelun alussa, että meni ohi ja soittaa salaisesta numerosta!.
     
  7. buickleri

    buickleri 1st gear

    Luultavasti se on tuo Etelä-Suomen sijoitus OY elikkäs,www.merikontti.fi
     
  8. subu-96

    subu-96 3rd gear

    Ok! Kiitti nopeasta vastauksesta.
     
  9. ajk

    ajk 3rd gear

    Olisiko kellään heittää arviota Tullin määrästä . Jos tuottaa 2000 luvun
    Pontiac Firebird . 3/4 moottorilla . ja löytyykö vastaavuus todistusta ja saako muuten kilpiin .Valot ja lasithan menee ton ikäisessä vaihtoon :x mutta onko syytä haudata tuo vaihtoehto heti alkuunsa ??
     
  10. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Tulli on 10% cif hinnasta, todistus järjestynee
     
  11. ajk

    ajk 3rd gear

     
  12. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    tullin sivuilta löytyy hakemalla jo tehtyjä autoveropäätöksiä ja niistä saa hyvin osviittaa....
     
  13. Teuvo_Tulitukka

    Teuvo_Tulitukka 1st gear

    Onko kellään kokemuksia Haulmatch - nimisestä kuljetusyhtiöstä? https://haulmatch.com/Default.aspx

    Firma hoitaisi jenkkilässä ajoneuvon noudon myyjältä ja pakkaa sen konttiin rahdattavaksi.

    Laiva saapuu sitten Kotkan satamaan. Haulmatch tekee kuulemma yhteistyötä West-Orient Lines Oy:n kanssa. Eli onko nyt niin että he sitten ottavat tavaran vastaan ja purkavat kontin? Vai saanko itse kilpailuttaa ja valita minkä yrityksen palveluja käytän? Niitä lienee Kotkan satamassa useampia..

    Kontin purku täytyy ilmeisesti teettää kuitenkin jollain yrityksellä, eli itse ei saa mennä sinne heilumaan?

    Mitäs muuta satamassa tapahtuu ennen kun kulkineen saa itselle mukaan?
     
  14. Bandicoot

    Bandicoot Gearhead

    Maksaa ja maksaa, kaikki toiminta maksaa enemmän ja vähemmän. Ilmeisesti topicin aloitaja haluaa ajoneuvon USA,sta ja kohtuu edullisen rahdin siihen. Halpaa ja hyvää ei ole tässäkään,mutta kun muistaa vielä sen että Suomessa terminaalikulut tekee alv,n kanssa melkoisen lisän.
    Itse käytän benzboyta ja tullaus menee Hännisen eli eteläsuomen sijoitus oy,n kautta.
     
  15. T5

    T5 Gearhead

    Mitäs tuo Etelä-Suomen Sijoituksen valtakirja loppujen lopuksi kattaa? Heidän sopimuksessaan on tämmöinen kohta:
    Koskeeko tämä nyt kaikkia tilauksia, mitä tulee tulliin, vai ainoastaan kontissa tulevia tavaroita, jotka päätyvät Hämeenlinnaan? Tilailen Ebaysta aika paljon tavaraa, joten tuon sopimuksen myötä tullaavatko he jokaisen minulle tulevan paketin. Ei siinä muuta, mutta en viitsisi heille turhaan maksaa, kun tullauksen voin tehdä itsekin.
     
  16. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Olettaisin että tullaavat tarvittaessa.
    pääasiassa hoitavat kai paperityöt tänne tulevista konteista.

    n.125e ottivat moottoripyörästä, ei minusta paha hinta.
    en edes katsonut mitä tuo hinta piti sisällään.

    mut sain heiltä tukun paperia joiden kanssa tulliin, tullille paperit ,sitten tullin kulut ,sieltä luovutuspapru ja sit terminaalista pyörä kyytiin.
     
  17. kimmosch

    kimmosch 1st gear

    Usa-tuontiautoa harkitessa mieleen on tullut kysymys: onko Suomeen rekisteröinnissä merkittäviä lisähankaluuksia, jos tuotavan auton tekniikka ei ole tasantarkkaan alkuperäinen? Onko esim. ylikokoon porailtu kone tai yksittäisten osien muutokset ongelmatonta vaiko ongelma katsastuksessa?
    Olen tässä perehtynyt Ameriikan De Tomaso Pantera-tarjontaan (lähinnä vuodet 71-74), ja niistä suurin osa on kohdannut ainakin jotain muutoksia aiemmalla taivalluksellaan.
     
  18. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Kukaan ei ala purkamaan sitä konetta tutkiakseen mitä se on syönyt. Järkevät muutakaan muutokset ei ole ongelma
     
  19. pantera

    pantera Double Gearhead

    Se on ihan sama pitä palikkaa sinne cleveen on piilotettu, ketään se ei kiinnosta...
     
  20. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Ja vaikka siellä ei olisikaan cleve niin tuskin sitäkään huomataan......
     

Kerro tästä muillekin!