IROC?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja häsä, 27.2.2004.

  1. häsä

    häsä 1st gear

    Mitä eroa on IROC Camarolla ja perusverssioilla? Entäs Z28:lla? Lähinnä tekniset erot kiinnostavat, jokin erikoistarra ei paljoa suorituskykyä paranna!
     
  2. Lettu

    Lettu Gearhead

  3. rt68

    rt68 1st gear

    Ja nopeampi ohjaus ainakin, muistaakseni 2,5 kierrosta laidasta laitaan. Taitaa olla yksi tollaisen tehostaja hyllyssä.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    mitä sie semmosell teet , eihä se käy
    totkeen.
     
  5. rt68

    rt68 1st gear

    Joo ei käy, tuli yhes kaupassa hommattua kun oli tarkoitus myydä se kaverille mutta hän olikin jo kerennyt hommata sellaisen mutta eihän tuo leipää pyydä tuossa hyllyssäkään :smile:
     
  6. supercharged

    supercharged 1st gear

    IROC-Z tuli jonkunlaiseksi performance optioksi camaro mallistoon. Z-28 oli menettänyt merkityksensä ('82 Z-28 puski noin 165hp), joten jotain suorituskykyä piti saada. IROC-Z tuotti 215 hevosta 5.0 tekniikalla, ja kiihtyi 6,3 s 0-60 mph. varttimailit taittui parhaimmillaan 14 sekunnin puolella. suorituskyky oli selvästi eroava Z-28:n verrattuna. loppupeleissä kyse on lähinnä nimistä. tekniikka on samaa chevyä ja ero on lähinnä mitä osia on missäkin koneessä käytetty. 80-luvun lopulla puhuttiin 245 hevosen tehoista ja tämä 5,7 kone oli saatavana IROC malleihin.
     
  7. G500

    G500 1st gear

    Oisitko halukas myymään ton simpukan, yx kaveri haluais semmosen.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Iroc-Z oli Z-28:n optio vuosina 85-87. 88-90 Iroc-Z oli kokonaan oma mallinsa.

    Iroc-Zetan erot "normaaliin" Camaroon:
    -Leveämmät kumit ja isommat vanteet. (245/50/16)
    -Puol tuumaa matalammat jouset. (Samat ku pontson WS6)
    -Eturenkaat on neljännestuuman ulompana. (parempi ohjausgeometria)
    -Takarenkaat kahdeksas osa tuumaa sisempänä.
    -"Wonderbar" (Tukirauta etukallistuksenvakaajan alla)
    -Casterkulma Irocissa 4 astetta. Normaalisti 3 astetta. (Sopii paremmin leveille kumeille)
    -Nopeampi ja raskaampi ohjaus.
    -Tuhdimmat iskarit
    -Yleensä 4xlevyt (Käsittääkseni aina jos 5.7tpi tai 5.0tpi+T5 tekniikoilla)
    -Lukkoperä
    -Paksummat kallistuksenvakaajat

    Ja Irocin ohjaus on 2.3 kierrosta laidasta laitaan. Nusnus.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Lettu oli laittanut linkin saitilleni tänne. Kiitos!
    Joo, IROC ja Z28 ovat onneksi hiukan muutakin kuin tarra-sarja.
    GM alkoi tehdä -69 Camarosta Z28 -optioita kun harrastajat mankuivat kisa-palikoista kasattua autoa. Noi IROC:n tuhdimmat iskarit olivat Bilsteiniltä http://www.bilstein.com , ja kestävämpi 9-pulttinen perä Borg-Warnerilta...
     
  10. rt68

    rt68 1st gear

    Kyllähän sen voisin myydäkin mutta minultakin on yksi kaveri ollut vähän kiinnostunut siitä, voin kysäistä mitä meinaa tehdä niin katsotaan sitten.
     
  11. supercharged

    supercharged 1st gear

    mä luulin että iroc-z on täysin oma malli ja z-28 myös. mutta jossain netissä oon törmänny tosin johonkin iroc-z 28 -malliin. ei mulla itse asiassa ole tarkkaa tietoa noista 80-luvun hommeleista. muutakun se että olen nähnyt '82 camaron testin jossakin lehdessä, malli oli z-28 ja tehoja peräti 150 hv! (ilmeisesti näissä meidän hevosissa kun jenkkilähteet puhuu 165 hepasta). tuo auto kiihty 0-100 km/h 10,4 sek ja kulki 185 km/h automaattivaihteilla. jotkut lähteet taas kertovat auton kulkevan 204 km/h jaa kiihtyvän 0-100 km/h 8,5 sekunissa. liekö kyse tuossa sitten manuaaliversiosta, aika isot erot nimittäin suorituskyvyssä.
     
  12. Roc

    Roc Gearhead

    No eipä noi alkupään 3rd gen f-fodyt ollu tosiaan mitään raketteja. 145hp 305cid ja kolmilovinen tomaatti ja 2.73 perä. Paitsi että '83 tuli jo 305 High Output-kone, 190hp ja 5-vaihteinen manuaali. 0-60mph meni 7.3 sekunttiin. Ja '85 tuli 305tpi, 215hp. myöhemmin 305tpi tehot tippu 195hp automaattilaatikoilla. 215hp oli enää manuaalilaatikoilla. Ja '87 tuli 350tpi, tehot 225hp-245hp. 350tpi ja 305tpi+manuaalilaatikolla pitäis mennä jo vakionakin 0-60mph alle 7 sekunttiin.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Samat koneet siis firebirdeissa , joissa 87 sai 350 Tpi :n automaatilla ja koneessa oli 210 hv, sama mylly oli corvettessa ja siinä oli sitten 230 vaiko 240 hummaa. varmastikin samana nuonna 305 + man oli 205 hevosvoimallaan nopeampi mutta kuinkahan monta 350 gta:kin on enää virittämättä ? kone on neljäpulttinen...
     
  14. Roc

    Roc Gearhead

    Juu, firebirdissä 350tpi vuonna -87 anto 210hv. Sama kone Camarossa antoi kuitenkin 225hv. Camaron avonaisempi keula salli paremman ilmanoton. Camaro hörppää ilmaa tuplatötterön avulla suoraan keulasta.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    ahaa...tähän tehoeroon ilmeisesti perustuu sitten se että camaroa pidetään rajumpana vehkeenä kuin firebirdiä. Vaikka pontiacilla on yleisemmin vauhdikkaampi maine kuin chevyllä..
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    GM perusteli tehoeroa muistaakseni myös parannetulla jäähdytyksellä. Keulassa olevat aukot parantavat syylärin jäähdytystä, ja lisäksi ajovalojen "taskuista" johdetaan ilmaa jäähdyttämään konetilaa.
    Todellisuudessa teho-ero mallien välillä ei varmastikkaan ole noin suuri.
    Ps. Teholukemat eivät ole "saastevuosien" malleissa vertailukelpoisia vanhempien lukemien kanssa, koska ne ilmoitetaan verotus yms. syistä nykyään jenkeissä tarkoituksellisesti alakanttiin (lisälaitteet paikallaan askin päästä)
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Chevy = Pontiac
    Ainakin 80-luvusta lähtien ollut, samat koneet ja melkeen samat suoritusarvot. Fbodyja molemmat.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    niinpä niin vaan kun on näemmä noita erojakin vaikka samaan tekniikkaan perustavat eli koneen tehotkin on ilmotettu erilaisiksi. Pontiac on tietty ritari ässän menopeli...
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    toivottavasti ei menny montaa päivää tuon f-bodyn yhtäläisyyden selvittämiseksi...
     

Kerro tästä muillekin!