-79 cutlas supreme 350 diesel>403 bensakoneeksi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja ponujartsu, 3.9.2009.

  1. ponujartsu

    ponujartsu 1st gear

    Olis tarkotus laittaa 350 dieselin tilalle 403 joka sattuu olemaan joutilaana, sattuiskohan kellään olemaan kokemusta noin katsastuksen kannalta, että tuleeko ongelmia ja minkälaisia dokumentteja herrat nykyään vaatii.
    Tehoa tossa 403:ssa on vaan 185hp
     
  2. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Jos Oldsi on säilynyt tähän asti dieselinä, siis 30 vuotta, niin mikset säilö sitä sellaisenaan? Mahtuu kahden käden sormiin vastaavat maassamme...
     
  3. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Totta. Jo bensaksi muutettuja on yllin kyllin. Myy dieseli ja hommaa bensa tilalle?
     
  4. ponujartsu

    ponujartsu 1st gear

    Autosta on jo otettu dieseli venekäyttöön, eikä nyt muutenkaan noi ronksottimet hirveesti sytytä..
     
  5. tuntematon

    tuntematon 1st gear

    älä puhu mitään, vaihda tekniikka paikalle. moottorit on päällepäin lähes identtiset. mitä nyt tietysti bensalinja eroaa vähän diisselien syöttölaitteista.

    oldsin 307-403 on siis sama lohko kuten letukan 265-400
     
  6. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Joo ja verottajakin tykkää kun maksat käyttövoimaveroa :rotfl: :rotfl:
     
  7. tuntematon

    tuntematon 1st gear

    no se nyt ehkä kantsii sanoa että käyttövoima muuttuu bensaksi, mutta tarkoitin että litratilavuuden suhteen ollaan ihan normaalissa moottoriswapin rajoissa. 350+20%=420cid!

    Litratilavuushan on se joka ratkaisee, ja se että 403:sta tehtiin tuohon aikaan, mutten tiedä tarjottiinko "isoapikkulohkoa" cutlassiin. Ainakin firebirdeistä taitaa löytyä?
     
  8. tw

    tw 1st gear

    Pikkarin kun muutin bensalle parivuotta sitten joutui täyttelemään sellaisen muutospaperin aiheesta.

    Isoin kysymys oli mistä autosta moottori on ja minka kokoinen. Laitoin siihen että Chevy stw:stä , rek.numeroa en tiedä ja viisilitrainen on. Asia oli loppuun käsitelty ja myöhennin pikkari jatkoi kulkuaan 455:sen voimin.

    Ei ainakaan täällä hämeessä paikallisilla konttoreilla tunnu olevan ketään joka erottaa ulkonäöltä mikä mylly on kysessä.

    Jos kone on uudempi kun auto niin kaikki on linjassa ja jos toisin päin niin saatavat kinuta jotain hämäriä päästötodistuksia.
    Näin kävi vanin kanssa kun muutettiin 6,2 tilalle 5,7 diisu.
     
  9. PauliP

    PauliP 1st gear

    Tuon sarjan (78 lähtien) Cutlassia ei ole ollut 403:lla mutta kai siihen luvat on saatavissa. Itse olen yhden vastaavan koneen '79 Cutlassiin laittanut ja luvat siihen irtosi ihan muutoskatsastuksella konttorilla. Mutta säännöt ovat varmaan siitä ajasta muuttuneet.
     
  10. ponujartsu

    ponujartsu 1st gear

    Joo prosenttien mukaanhan toi pitäis olla läpihuutojuttu, mutta se mua kiinnostaa että onko näissä autoissa ollut erilaisia alustoja (jarrut,jouset,ym) eri koneilla, itse en ainakaan ole löytänyt sellasta tietoa mistään.
    Helppohan se olis leimata samankokosena, mutta kun lohkossa lukee kissan kokosilla kirjaimilla 403 ja vesipumpun takana oleva numerosarjakin paljastaa saman jos vertaa dokumenttiin.
    VIN koodin mukaan auto on ollut alunperin 260cid dieselillä, mutta AKE.n tiedoista ei löydy tietoa milloin on vaihdettu 350d, otteessa se kuitenkin on.
     
  11. Holley

    Holley Gearhead

    Tätä olen muillekin sanonut, mutta hanki se tehtaan korjauskirja. Luultavasti hyödyt siitä muutenkin, mutta siitähän se selviää mitä samanlaisuuksia niissä on: kaikissa tuonikäisissähän on ihan samat 10 3/4" levyt edessä ja 9,5" rummut takana ja jouset pitäisi olla V8-jouset esim. V6-malliin verrattuna, mutta jos sinulla on diesel-mallin jouset, ne on minusta kaikista jäykimmät joka tapauksessa - en ole varma ovat identtiset F41-alustapaketin jousiin. Välttävä tapa on esittää samat faktat Chiltonin kirjalla ja hölmöintä lienee kysellä maahantuojalta.
    _____
    Osta Camino
     
  12. ponujartsu

    ponujartsu 1st gear

    jep jep, auto on nyt leimattu huomautuksitta, ja tuolta chiltonin kirjasta löytyi kaikki vaadittavat tiedot, on se helppoo nykyään kun vertaa entiseen (20v. sitten) kun piti todistella yhtä ja toista katsurille joka oli heti jumalasta seuraava, pari viikkoa unettomia hikisiä öitä ennen katsastusta..
     
  13. mapal

    mapal Gearhead

    muutos

    joo itse teen nyt toisin päin,elikkäs laitan 350d:n bensa koneen tilalle 79 cutlasiin ja olisi tarkoitus museorekisteröidä,auto on alkuperäinen dieselauto,ja kun 79 niin ei ole päästömittausta eikä käyttö/dieselveroa.
    MUUTAMA LISTA PUUTTUU VIELÄ (roofrails ja alahelman listat),jos muutos hemmoilla ylimääräisenä niin yhteys minuun!!!!
     
  14. PauliP

    PauliP 1st gear

    Mulla on vähän tullut samanlaisia suunnitelmia '79 2D Salon Coupen osalta. Ei näytä kenellekään kelpaajan 307:lla täysin läpikäytynä edes korjauskuluja pienemmällä hinnalla.
    Eli taidan laittaa siihen 350 dieselin ja museoida sen. Se on alunperin ollut 260D:llä. Sitten sitä voi käyttääkin ilman sitä jatkuvaa ajoneuvoveroruljanssia (kun on useampia harraste- ja käyttöautoja perheessa).

    70-luvun sportti dieselillä :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!