Tulipalo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja mätiäinen, 17.1.2010.

  1. kinde

    kinde Gearhead

    Minua alkoi kiinnostamaan, utelias kun olen, miten FHRAn tilojen kävi ja miten kaikki alkoi/johti tulipaloon kyseisessä kiinteistössä??

    Miltä siellä näyttää??

    Tuhoutuiko paljonkin ja mitä??
     
  2. Erska

    Erska Gearhead

    Hyvä että kaikki ovat säilyneet hengissä, tästä pääsenkin kysymykseeni että tuhoutuiko siellä harrasteautoja?
     
  3. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    FHRA:n väki varmaankin tiedottaa asiasta enemmän, kunhan ovat saaneet tuhot tutkittua.

    Jotain virallista ja jotain epävirallista tietoa ja pari kuvaa näyttäisi olevan Spinnerin sivuilla.
    http://www.spinneri.fi/2010/01/fhra-ryn ... t-palossa/
     
  4. Jussi N

    Jussi N 1st gear

    American Car Show 2010 järjestetään pääsiäisenä 2.-5.4 Helsingin Messukeskuksessa.
    Kalustollisesti näyttely tulee olemaan huomattavasti tasokkaampi kuin jo tasokas näyttely 2009, minun mielestäni.
    Kuten Jani totetesi " Paljon menetetty mutta huonommin olisi voinut käydä" pätee myös näyttelyyn.
    Beaver Rocker ei ollut rakennuksessa palon aikana, vaan entisöitävänä.
    Drag Race 35v. Jytinää jo vuodesta 1975!
    Jussi, FHRA ry
     
  5. kinde

    kinde Gearhead

    Näyttelyä odotellessa....tuli vaan mieleen, että mitenköhän tämän vuoden jäsenkortit valmistunee kun viime vuonna ei ollut katastrofia. En ala morkkaamaan , mutta nyt taidetaan tarvita enemmän kärsivällisyyttä ja suvaitsevaisuutta. Kynnelle kykenevät auttavat missä pystyvät.

    HIRVEE RUMBA TULOSSA.......................

    Kolehti vaan pystyyn näyttelyyn uusien tilojen ja kamojen eteen.
     
  6. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Täältä toivotaan myös jaksamista ja voimia kaikille osallisille! Onneksi tosiaan vakavemmilta henkilövahingoilta säästyttiin!

    FHRA alan kattojärjestönä on kokenut nyt kovia. Yksi keino auttaa ja tukea on esimerkiksi maksaa tämänvuotinen jäsenmaksu, ja/tai osallistua yhdistyksen järjestämiin tulevan kevään ja kesän tapahtumiin..?

    Tulevissa tapahtumissa on ihan riittämiin töitä puhumattakaan kaikesta palon aiheuttamista lisämurheista, joten jonkinlainen työrauha suotakoon puuhamiehille ja naisille!
    :(

    Tsemppiä!
     
  7. Carburetor

    Carburetor 1st gear

    Surkeeta kuultavaa. Ei oo helppoo jos kaikki koneet ja laitteistot on palanut. Jaksamisia FHRA:lle ja Luppen perheelle. Toivottavasti tämä ei vaikuta mihinkään tapahtumiin. Ei oo kesää ilman rakrasea.
     
  8. mika112

    mika112 1st gear

    synkäksi meni mieli kun tultiin iltayhdeksältä paikalle sammuttelemaan...........väsyneitä toimitsijoita käveli ensimmäisenä vastaan................tsemppiä kaikille......sitä tarvitaan



    "PaloMika"
     
  9. Tea

    Tea 1st gear

  10. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Ikävää luettavaa tuhojen osalta, mutta on hienoa havaita, että Fyyran tiimi puhkuu kaikista vastoinkäymisistä huolimatta uskoa tulevaisuuteen ja hommat saadaan käyntiin. Hienoa myös, että nyt on tarjolla ihan virallistakin tietoa, joka katkaisee nettihuhuilta siivet. Jaksamista FHRA:n väelle!
     
  11. Fargo

    Fargo Gearhead

    Varastotilaa järjestyy ja muutakin apua jos tarvitsee. paikalla kävin illalla ja rekka on onneksi sentään ehjä. Hiukan surullista oli katsoa hiiltyneitä pienoismalleja oven vieressä....
     
  12. rami_espoosta

    rami_espoosta 1st gear

    Kannatan tätä ajatusta lämpimästi... itse maksoin jo vuosien 2010 - 2014 (könttänä kun oli mahdollista) jäsenmaksut jo viime vuoden puolella.

    Täytyy myös löytää/järjestää aikaa käydä (niin) monissa (kuin mahdollista), FHRA:n tilaisuuksissa kuluttamassa rahaa, jotta HYVÄ homma jatkuu...

    T. Rami
     
  13. shark

    shark 3rd gear

    Kyllä se tästä nousee sano impotentti ,vaikka nyt voikin olla raskasta ja tukea tosiaan tarvitaan.

    Joukossa se voima piilee ja talkoohenkee kekoon,kukin kykyjensä mukaan.

    Toivottavasti ymmärrystä ja tukea riittää myös myöhemminkin, kun savu on hälvennyt.

    Ja nyt mahdollisimman monet tulee esim.Amerikan Car showiin ja siten tukevat myös Fyyraa ,joka on tuonut harrastajille paljon nautittavaa vuosien varrella.Ajatelkaa kuinka paljon maksutonta työtä on teidänkin eteen tehty.

    Itse jatkan nyt autojahtia,jotta saatte "rahoille vastinetta"kun sitten Pääsiäisenä sankoin joukoin,kuin sopulilauma,vaellatte katsomaan Lännen Ihmeitä :D
     
  14. Jza

    Jza Double Gearhead

    Fyyran sivuilta lainattua.

    Tota... Onko ne koneet sulaneet möykyiksi, vai kuinka paha lie tilanne? Meinaan että jos kovalevyt olis edes jotenkuten säästyneet, niin tota dataa voisi yrittää kaivaa niistä ulos...
     
  15. Putte

    Putte 1st gear

    Tän asian tiimoilta ollaan varmaan viisaampia siinä vaiheessa, kun koneet saadaan raunioista pois. Suurimpaan osaan tiloja ei vielä pysty sortumisvaaran takia menemään. Toivon tonkin suhteen parasta.
     
  16. ata

    ata Gearhead

    Minkäslaisia pienoismalleja siellä oli hiiltynyt? Muutamia pikkuautoja tuli itse ostettua old toy swapissa marraskuussa viimeksi kun Luppe siellä taisi olla niitä kauppaamassa.

    Nyt kun on vähän selvinnyt jo enemmän, niin toki kiinnostaa mitä siellä tuhoutui, ainakin vissiin arkistoja ja valokuvia? (joka on kyllä jo sinänsä aina erittäin valitettavaa, kun historiatietoa toiminnan aiemmilta vuosilta häviää)
     
  17. Smokie

    Smokie 1st gear

    Mä elvytin yhden tulipalossa olleen tietokoneen. Siitä oli naamataulu täysin sulanut ja kotelo mustunut mutta sisuskalut toimi kaikki.
     
  18. Jza

    Jza Double Gearhead

    Joo. On noita itekin tullut elvytettyä jonkun verran ja yllättävän pahoistakin tapauksista saa ainakin tiedot takaisin pienellä vaivalla. Se kovo kestää aika höykytystä ja jos elektroniikka on vaikka sulanut, niin jostain samanlaisesta limpusta uus lauta kiinni ja menoksi... Vaatii useamman sata astetta, että se levyn pinta ottaa ihteensä. Mutta käsittääkseni heillä on homma aika hyvin pulkassa ja hyvinkin asiantuntevissa käsissä.
     
  19. Miitu

    Miitu 1st gear

    Viime vuonna tullut jäsenkortti on vuosille 2009-2010 eli ei tarvitse korttia odotella yhtään. :) Marraskuusta eteenpäin maksaneet uudet jäsenet joutuvat odottelemaan valitettavasti vielä hetken..
     
  20. Fargo

    Fargo Gearhead

    Jee, mulle ei korttia tullut ja asiaa tonkiessa osoittautui postin syyksi. Osoite oikein mutta postipekka päätti mun puolesta etten asu siellä.... Mut mitäs nyt, mun kortti lienee palanut kun en ole ehtinyt hakea...
     

Kerro tästä muillekin!