Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    Jyryttääkö tai täriseekö sulla koko laitos sillon ku alkaa luistaa? dorset vaan aikoinaan kerto ku sillä luisti vakio turbiinin lukko että koko laitos tärisee sillon ku alkaa luistaa...

    ei täryytä yhtään, tuosta juuri huomaa kun jenkakello alkaa kiipimään omia aikojaan.

    ei tuo luisto nyt ainakaan vielä kovin vakavaa ole (ei taida olla pitoja renkailla :D ) mutta kuten sanoin niin odotan vaan kesää innolla miten on kun renkaan korkeus kasvaa 30senttiä, tarvii varmaan ruveta tilaan jo valmiiksi hyllyyn tuollasta sepimallin turbiittia, ja kai se laatikko sitten vaihtuu samaan konkurssiin.

    ei nyt kokoaikaa tule kaasupohjassa ajettua muutenkaa mutta kun kerran tuota voimaa tuntuu olevan niin olisi se hieno nöyryyttää noita henkilöauto/hiase kuskeja oikein huolella sitte kun siihen rupee :rotfl: 8)

    onko muuten tuo kuinka yleistä että auto ei vaihda pienempää kun taajamassakin ajelee siis periaatteessa näin että pintakaasulla kokoajan kolmonen päällä???
     
  2. rötkö

    rötkö Gearhead

    dieselpower

    Diesel power lehessä oli asiallinen virtys taulukko josta saa myös vinkkiä laatikon päivityksestä tossa muutama kuva

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]
     
  3. Rotke2500

    Rotke2500 1st gear

    Rockautolla oleva 150 $ Carter pumppu. Vois toimia tohon meikälaiseen peliin. Tosin xtremedieselin bypass pumppu toimii varmaan yhtä hyvin.
    Onko kenelläkään kokemuksia FASS pumpuista? Ruottalaisilla sivuilla, bouldermaskinin, mainostivat kovin.

    Mutta jos noista ei ole apua niin siihen alkuperäiseen kysymykseen.
    Osaako joku kertoa kenellä olisi skanneri ja osaa käyttää sitä jolla pääsee kiinni tuohon Cumminsin polttoaine järjestelmään.

    Hyvällä skannerilla voisi ehkä nähdä suuttimien ja järjestelmän paineet. Ei tarvis niin paljon arvailla.
    Machinerillä on kyllä pelit ja vehkeet, mutta kun niillä ei pääse näihin Dodgeihin kiinni.
     
  4. Softail_200

    Softail_200 1st gear

    Muistaakseni ennenkin juttua ollut tuosta lukon luistamisesta, ett silloin jyryyttäis.

    Oma aski kun alkoi antautumaan tehojen noustessa, niin nätisti hiipi kiekkamittari ylöspäin. Avatessa sitten ilmeni ett levyjen ja etupannan pinnat oli ihan loppu.

    Onko kaskinikki tarkistellut laatikosta paineita yhtään?
     
  5. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    enpä ole paineisiin paremmin perehtynyt...

    mites tapahtuu käytännössä/kautta onko olemassa hyviä ohjeita josain?

    näkeekös noista paineista sitten onko jokin paikka loppu?

    onko tuo turbiinilukko käytännössä niin että se kytkee mekaanisesti öljynpaineella sen lukkoon niin että se ulkokehä pyörii samaa vauhtia kuin sisäosa? ja onko ne kolme metallilevyä josta nuo "viisaammat" selostaa sitten siihen lukon kytkentään liittyviä levyjä? eihän tuollanen mehulinko muuhun voi niitä levyjä tarvita

    piru kun en ole kerenny noihin asioihin perehtyyn paremmin ja silloinki kun on turbiini ollut irtonaisena en ole viitsiny palastella että näkisi mitä se sisältää
     
  6. Softail_200

    Softail_200 1st gear

    Tuolta kun selailet muutaman rivin alaspäin http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?p=1284335&sid=e480f2698a8593eb486d553d9bf62828

    No ei niistä sitä näe, tietty jos paineet matalat, niin jotain osviittaa voi kyll antaa. Lähinnä sitä ajoin takaa, että kun tuo sinun laatikkosi suht hiljattain rempattu ja kaiken maailman shitkittejä sinne asennettu, niin onko rempan jälkeen noita linjapaineita tarkistettu, ett kuinka hollilla mahtaa olla?
    Kaiketi suotavaa noita hivenen tutkia, shiftkitin laiton jälkeen. Liian korkea nyrjäyttää niskat ja rikkoo pakin, matalat taas luisuttaa etupannan ja pakat nopsaan piloille.

    En juurikaan mitään tiedä näistä laatikoista, joten viisaammat korjatkoon.

    edit:tuolla linkin takaanta löytyy pikkusen juttua laatikkoöljyistäkin, kannattaa lukea.
     
  7. julang

    julang 1st gear

    Yleinen vika CR koneiden puolella on pumpun paluulinjassa oleva venttiilli, joka pitää PA-paineen oikeana. Se jää auki tai ei jaksa pitää painetta vaan kaikki lopö menee suoraan paluulinjaan.
     
  8. Rotke2500

    Rotke2500 1st gear

    Eli CP3 pumpun kyljessä oleva venttiili? Itse epäilin välillä reilissä olevaa venttiiliä, että se vuotaa ja ei pidä painetta.

    Julang, kuulin viidakkorummun kautta että sulla on pelit ja vehkeet jolla pääsee skannaamaan näitä CR koneita. Näkeekö sillä kuinka hyvin polttoainejärjestelmän eri paineita? Kävin yhden kaveri luona jolla todettiin pelkästään tuo paineen heittely. Hänellä oli Snap-Onin laite.
     
  9. xterror

    xterror Gearhead

    Tulipa tuossa eilen pikkupakkasessa vaihdettua magnaflow 4" rosteriputkisto alle. Mukavasti alko kumminssi hönkimään!
     
  10. Japadapa

    Japadapa 1st gear

    Jes, pakkasremontit rules 8) . Mistä hommasit hormin?

    Askartelin parina iltana peruutuskameran paikalleen. Ostin photonav-navigaattoriin langattoman kameran verkkokauppa.comista. Tein turkkialumiinista takapuskurin matalimpaan kohtaan levyn joka tulee vähän puskurin ulkopuolelle ja laitoin kameran siihen alle. Sitten tein sisälle vähän kiinteämmän asennuksen navigaattorille kojelaudan keskellä olevan tuuletusräppänän kohdalle. Piilotin laturin kojelaudan sisään että ei johdot roiku ympäri hyttiä. Melko hyvin toimii kamera, mutta ei täydellisesti. Kuvassa on vähän häiriöitä ja välillä kuva tippuu pois päältä. Vissiin liian paksua peltiä välissä. Paremmin vois toimiä jos kameran sais laitettua takaluukun yläreunaan, mutta ei hirveästi houkettele alkaa rakentamaan siihen jotain koteloa. Nyt kamera on niin alhaalla, että auton takakulmat ei näy kuvassa ollenkaan. Mutta aika lysti on laittaa kärry perään, kun ei tarvi käydä välillä katsomassa että onko se nyt lähellä vai missä seon :D .
     
  11. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    ihan uteliaisuuttani mites se photonav otta sen sinknaalin, kameran mukana tuli joku vastaanotin?
    ja siitä plugi naviin?

    älyääkös toi navi sit ongelmitta ton sisääntulevan signaalin ja rupee sitä näyttämään?
     
  12. Japadapa

    Japadapa 1st gear

    Kameran matkassa tuli navigaattoriin uusi kiinnikepalikka jonka sisällä on vastaanotin ja siitä törröttää ulos kontaktit. Eli mitään johtohässäköitä ei tarvi viritellä ja kiinnike on päällepäin ihan samanäköinen kuin alkuperäinenkin. Kameralle otetaan sähköt peruutusvalon johdoista ja kun laittaa pakin päälle, niin kameran kuva tulee navigaattorin näyttöön. Photonav.infossa oli ohjeet video in -liitännän rakentamiseksi. Sillä ja johdollisella kameralla saisi ainakin pätkimättömän kuvan. Joutuisi vaan puukottamaan vähän navigaattoria...
     
  13. xterror

    xterror Gearhead

    US-partsiltä löytyi. Katalookit sanoi että vm 98 eteenpäin,mutta hyvin sopi 12 tappiseenkin!
     
  14. sakuc

    sakuc 1st gear

    Olikohan sama hormisto joka oli viimevuonna poistossa kans? :)
     
  15. aakki

    aakki 3rd gear

    Missä hinnoissa pyörii suomessa nuo putkistot?
    Mieli tekis tommosta dual ulostuloilla... en tiiä kannattaako tilata ämerikoista vai ihan suomesta.
     
  16. persus

    persus 3rd gear

    ite laitoin kans viime keväänbä langattoman peruutustutkan toho mut se ei toimi kyl käytännös ollenkaa näyttää ihan mitä lukemaa sattuu!
     
  17. xterror

    xterror Gearhead

    Tuo mun putki oli vähän rapiat viishunttia. Tosin vaan 5"single ulostulolla..ihan siisti peilikiillotettu :D tosin.
     
  18. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    http://www.scribd.com/doc/228727/Dodge- ... ice-Manual
    Sivulla 7 (paperissa sivu 6) on tiedot paineista, kuka sitte pystyy niitä tutkimaan ajonaikana onki sitte toinen juttu :p Tietty jos tunkkaa pyörät ilmaan niin..
     
  19. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    onpas tullut hienoja Rameja vastaan parin päivän sisällä 8)

    Eilen tuli Lohtajalla aamuisella joko korotettu 2koppanen(jos hämärrä oikein tunnistin?) vastaa, oli tumma ja isoilla pyörillä. varmaankin projektorivaloilla.

    Tänään imatralla korotettu 2koppanen regular-cap, stacsit jne

    myöhemmin jossain Luumäen kohtaa 3koppanen, korotettu ja isot pyörät...hienoin hevoskärryvetäjä jonka oon koskaan nähnyt!

    Yhtään hienoa foorttia ja chevyä en oo nähny..? :poff: Olikos nämä OD-laisia?
     
  20. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    kai noita hienoja rotkeja piisaa, kuka täältäkää nyt kamalalla autolla ajais 8)

    tuossa kun kotio ajelin luulin jo että taivas putoo niskaan kun vähän jotain sierraa savustin, kuulu niin eläimellinen ääni että nousi jalas aika hätään polkimelta, noh ei siinä muuta kun pakoputki irtosi ja jäi pelkkä downpipe paikalle :rotfl: :rotfl:

    onni ettei tielle pudonnu siinä, olisi voinu sierran lohkoon ilmestyä kunnon huohotin putki :lol: , tuo oli taas niitä väliaikais korjauksia leimaa varten joka on jäänyt roikkumaan.

    pakoputki koostui auton omasta änkkäristä ja ysikymppi kurvista sivullepäin heikosti kiinnitettynä, sitte se lopuiks putos maahan omalla pihatiellä ja jäi auton kartaanin väliin ja siitä renkaan alle.

    nyt sitte tarvii tehdä uusi putki ton virityksen tilalle, kun ei siitä oikein jääny mitään ehjää mitä laittaa paikalle :poff:
     

Kerro tästä muillekin!