öljynpaineet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja cuda69, 25.1.2010.

  1. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Syslerin koneessa hiukan huonot öljynpaineet,tyhjäkäynnillä jotai 10psi ja pienillä kierroksilla 25psi,eli hiukka liian vähä?Koneella ajettu laakeriremontin jälkeen jotain 1500km,ja öljypumppua ei entinen omistaja vaihtanu,joka lienee ulkonäön perusteella vuodelta -70.Kokeilen huomenna uutta pumppua ja jos ei paineita löydy pitänee purkaa kone.
     
  2. cuda69

    cuda69 Gearhead

    kylmänä käynnistyksen jälkeen muutaman minuutin 75psi jonka jälkeen alkaa pudota :mad:
     
  3. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Ettei ois liian lirut öljyt....
     
  4. cuda69

    cuda69 Gearhead

    uudet 10w40:set.
     
  5. cuda69

    cuda69 Gearhead

    eipä auttanut uusi pumppukaan,samat paineet. :mad:
     
  6. Jza

    Jza Double Gearhead

    Onko se koska aloittanut tekemään tuota?
     
  7. cuda69

    cuda69 Gearhead

    ei tarkkaa tietoa,minä möin tuohon koneeseen kolme kiertokankea ja akseli hiottiin sekä laakeroitiin kymmenen vuotta sitten ja autolla ajettu sen jälkeen max 1500km.Ostin auton joulukuussa ja valo on vilkutellut koko ajan.Ajettu ennen ku siirtyi mulle,viimeksi joskus -04 vuonna.vanhat öljyt haisi bensalle tosi vahvasti,lieko osasyy.Öljypumppua oli käyetty joskus irti,kun oli sitte kasattu silicoonin kera.Todennäkösesti jossain liian suuri laakerivälys tms,koska startatessa paineet aluksi 75psi ja tippuu siitä muutamassa minuutissa tuohon 25 kierroksilla.Myös nokkalaakerit voi aiheuttaa tuon,koska niitä ei ole vaihdettu remontin yhteydessä ja kone purettiin silloin kolmen kiertokangen leikattua kiinni.
     
  8. Capri2000GT

    Capri2000GT 1st gear

    Koitikko toisella ö-painemittarilla?
     
  9. cuda69

    cuda69 Gearhead

    en ole kokeillut ku ei vihti ostaa montaa uutta mittaria
     
  10. Capri2000GT

    Capri2000GT 1st gear

    Sehän kyllä saattaas olla hyvällä säkää viallinen...
     
  11. cuda69

    cuda69 Gearhead

    niin,mistäs niistä tietää.
     
  12. L.P.

    L.P. Gearhead

    Onko öljynpaineet mitattu luotettavalla oikealla mittalaitteella vai perus kojetaulun mittarilla? En ihmettelisi yhtään, jos kojetaulun mittareissa olisi epätarkkuutta tai jotain vikaa. Esim. mekaanisen mittarin taakse menevä putki tukossa...

    Onhan se nyt ihme, ettei öljynpaineet muutu mihinkään noiden korjausten jälkeen.
     
  13. cuda69

    cuda69 Gearhead

    no mittari on uusi ja kupariputkella ja merkkivalon kytkin on vaihdettu myös uuteen ja valo palaa tyhjäkäynnillä,pitää kokeilla vielä autometerin mekaanisella mittarilla.
     
  14. Jza

    Jza Double Gearhead

    Mutta mikäs sen tekis, että se tiputtaa paineet muutaman minuutin jälkeen, vaikka mittari näyttäisikin vaan vähän sinnepäin? Ellei ole jotain sähkövikaa joka alkaa tökkiä lämmetessään...
    Toki se mittari on halvempi uusia, kuin pistää kone osiksi, mutta joku jujuhan siinä täytyy olla että jos painetta on X määrä aluksi, niin miten se putoaa... Ehkä itte vaihtaisin öölit vielä kerran ja testaisin (jos siellä onkin syystä tai kolmannesta vaikka 10 prossaa bensaa seassa). Jos ei auta, niin öölit takaisin purkkiin odottamaan parempaa päivää ;-)

    Mullakin tosin tippuu toisinaan tossa yhdessä kiulussa paineet seittemästä kilosta nollaan ja säikytteli aluksi, mutta onneksi on mekaaninen mittari myös, josta voi todeta että joku prkleen liitos pätkii :) Mutt se putoaa kuin sorsa taivaalta eikä suinkaan hitaasti ajan myötä...
     
  15. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mittari näyttäis olevan mekaaninen kun siinä on kupariputki. Ja vaikkei se ihan oikein näyttäis, niin ei paineiden pitäis tolleen pudota. Motti levälleen vaan, liian isot välykset.
     
  16. cuda69

    cuda69 Gearhead

    samaa mieltä,että liian isot välykset ja kaivelin muistin sopukoita ,taitaa olla niin et sillon hiottiin vain kk kaulat ja kk laakerit,ehkä,mutta nokkalaakerit on varmasti vanhat.No ompahan helpompi vaihtaa alukannet ym paikolleen,on vaan hieman vittumainen ottaa kone pois,ku on sen verran iso tuo konehuone,ettei moottorinosturi yletä kunnolla.Tarkotus on ajaa yorkerilla kuiteski ympäri vuoden,joten ei kehtaa tehä mitään sutta ja sekundaa remonttia.
     

Kerro tästä muillekin!