Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Thunderb

    Thunderb 3rd gear

    Ei ole vielä tullut käytettyä eikä edes kokeiltua sportin lohkolämmitintä, silti jaksaa käynnistyä. Ongelmia tosin ilmenee jos ei anna moottorin lämmitä kunnolla ennen liikkeelle lähtöä.Tuppaa tekeen hyytymisiä hidastellessa että melkein sammuu ja sitten hörähtääkin taas niin että sivulliset kauhistuu.. :lol: :lol:
     
  2. kane

    kane 1st gear

    Onko sulla imuilmanlämmitys ok? Tuppaa jäätään kaasarissa jos raakaa. Tosin eikös efissä ole joku lämmitys ruiskurungon ja imusarjan välissä? Ja olikos noissa joku egr:kin...
     
  3. Thunderb

    Thunderb 3rd gear

    Alunperin oli se kurkkuputki pakosarjan lämpösuojasta imuilmalle. Karsiutui pois kun vaihdettiin peltisarjat tilalle.
    Ja tosiaan toi oire tulee vaan moottorin ollessa kylmänä, kuten tänäkin aamuna kun tuli vähän myöhässä lähdettyä töihin..OT :lol:
    Muuten olen pakkasilla antanut auton käydä lämpimäksi ja kyseistä oiretta ei ole ilmaantunut.
    ps. Täytyy myöntää tyhmyyteni, mikä se egr on? :eek:
     
  4. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Tänä aamuna tapahtui seuraavaa:
    Piti velipojan Mugenilla (Hånda) :) mennä kahteen tyttöön töihi. Eipä sitte menty ku herra keksi ilmottaa ettei se kikkare lähde käyntiin ku on niin ristuksen kylmä. Totesin siihen että jaa.. Mä käyn sit kokeilee josko toi ameriikan möhkäle sit suostuis. Eihän se mitään narun jatkona ollu ku alkujaan oli sillä velipojan autolla meininki mennä. Astuin ovesta pihalle ja tolpan nokassa mittari näytti 26 raatia pakkasta. Avain virtalukkoon pelon sekaisin tuntein ja hehkuttamaan.. Ja uskokaa tai älkää: Se perkele heräs kolmannella kerralla ku starttas! :eek: :eek: Voi elämä sitä elvistelyn määrää sen jälkeen et siinä ku japanian kikkareet hyytyy ja nostaa kädet pystyyn ni ameriikan möhkäle viel lähtee :lol: Oli kiva näyttää pitkää nenää niille jotka syksyllä totes että "eihän noi enää 10-15 pakkasasteen jälkeen käynnisty". :p Ei muka amerikkalaisista oo talviautoks..
     
  5. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Pakokaasujen takaisinkierrätys järjestelmä. Elikkäs johdetaan pakokaasuja takas imusarjaan ni saahaa vissii vähä pienempiä päästöarvoja..
     
  6. timpe83

    timpe83 1st gear

    saadaan hyvä moottori pilalle.. :x
     
  7. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Totta omalta osaltaan tuokin. Tukkiihan se vi****ainen musta töhnä imusarjaa ajan kanssa. Todella ilkeetä tavaraa puhdistaa pois..
     
  8. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Huonossa tuurissa ...hyvää tuuria mukana...

    Nooo ...

    Sattuipa tuossa maanantaina asiointi reisulla , että onnistuin saamaan Subben pientareelle oikein kunnolla. :( Olin kotiin päin tulossa ja mietin , että laittaisko nelikon päälle, vaan päädyin siihen ettei tarvii ( oli muuten sitten viehearviointi ) On nämä auraukset täällä sivuteillä hiukan miten sattuu ja kun "väistin" vastaantulevaa ajoin vaan liian reunaan .Pitänee kai alkaa ajaa niin kuin nämä paikalliset ( mummot ja ukot ) Toyota, Nissan ja muut Japsi kuskit...eli varmuuden vuoksi ihan keskellä tietä. Haukkas siinä sitten etupyörä ja samantien yli kolmen tonnin massa oli menossa pientareelle. Pidin vedon päällä ja ajattelin että kyllä tää nousee takas...vaan painava keula paksu kantava hanki, niin ei noussut ( neliveto päällä olis tullut helposti ylös....kokeiltu on sitäkin :rotfl: ) Lopulta oli pakko pysäyttää (n. 25 m ), kun alkoi luiska loppumaan ja seuraavaksi olis oltu kyljellään riittävän ison ojan pohjalla. Varovasti vielä hitaalla nelikolla koitin, mutta valui uhkaavasti ojanpohjaa kohti ( etupään lukko olis riittänyt , mut kun ei ole ) Olipa jo sen verran kallellaan jotta etuoven auki saaminenkin oli punnertamista.

    Tietty siihen pysähty heti porukkaa , mutta eipä noilla pienistä mitään apua olis. Siinä sitten aloin kyselee, että missähän olis lähin traktori. Noo neuvoja tuli että tuolla ja tuolla, mutta saatteella josko ovat kotona. Eräs naihenkilö kuitenkin ystävälliseti sai jonkun talon emännän langan päähän ja juuri kun ehdin selittää , että traktoria tarvitaan, muuten ei nouse yli 3 tonnia takas tielle, niin ... pysähtyi siihen G20 sarjan Vani 5 ukkoa kyydissä ja yhdella jo köysi kädessä. :rotfl: Kysyivät että kelpaakos apu , johon vastasin että toki, mutta mahtaako pito riittää...heillä oli M+S alla ja tien pinta jäisen liukas. Totes siihen kaveri, että heillä on aika paljon painoa päällä 8) Noo köysi kiinni ja vetoa etuviistoon poikittain jottei kaatuisi Subbe ojaan. Niinhän se tuli sieltä ettei mitään tuskaa. Kyllä Vanista muhkeat voimasavut tuli ja hiukan pyörä lipsu , mutta muuten ei tehnyt tiukkaakaan. Oli pojilla sitten varmaan tosiaan riittävästi kuormaa kyydissä :lol: Kun kysyin mitä oon velkaa, niin moikkasivat ja totesivat , että Jenkkivehkeet rulettaa :poff:

    Siis selvisin moisesta säikähdyksellä , kun vain sumarin tukirauta vääntyi ...oli leveä piennar , eikä sitä kiveä, tolppaa tai muuta ikävää johon törmätä. On muuten tästä lähin sivuteillä on 4WD päällä , jos ei ole ihan kuiva asfaltti... ja vastaisuudessa katotaan josko noi Japsikinnerit osaa väistää ja mahtuu keskiviivan omalle puolelle. :lol:
     
  9. HRTP

    HRTP Gearhead

    olipas tutun kuuloinen tarina sincere 51:ltä itelle kävi kanssa aikanaan omalla subella samalla tavalla kun väistin yhtä hiace ukkoa joka körytteli mun kaistaa vastaan pimeällä syksy aamuna ilman valoja :soosoo:
     
  10. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    Ilimeisesti tähän ei kukkaan keksiny ehottaa mittää ajatusta missä vois olla vikkaa...eikö oo ollu tällasta onkelmaa kellään aikasemmi???

    Ystävällisin terveisin Redneck61
     
  11. paskamaha

    paskamaha 1st gear

    Tarinan perusteella sulla ei etutasauspyörästö toimi kunnolla.Jakolaatikosta 2wd,putkitongeilla etukardaanista kiinni ja roikkumaan..pyöriikö vai onko yhtäpuuta?
     
  12. rkr

    rkr Gearhead

    Re: Paikkaluku

    Soita polliisille ja kysy tulkintaa, muuten riskeeraat sakot ym. Meillä meni jopa GMT800 sarjanen K2500 8 paikkaiseksi kun paino oli vaan riittävän pieni. Olen nettiautossa nähnyt jopa 8 paikkaisia GMT800 K1500 sarjalaisia - muistaakseni noissa ei edes riittäisi omamassa kuorkiksi eli käytännöt vaihtelee :eek: Ai niin, jos katsastaa N2G niin saa helpotuksia kuraläpissä ja korotuksissa.
     
  13. kane

    kane 1st gear

    :rotfl: niin luulisi, alkoi vaan Kunnon katsastuksen katsuri laskemaan 150mm kohden mun N2G:n korotuksia viime muutoskatsastuksessa (korotus, renkaat, cooleri). Korotusta 2" palikalla ja 3" koria...
    se on kumma jos siellä lukee että "voidaan soveltaa" niin omat aivot jää narikkaan ja sovelletaan ha/paku säännöksiä...
     
  14. Rick

    Rick Gearhead

    Vaihteisto takkuilee

    Vaihteisto tekee omituisia liikkeitä. Lähtiessä ajamaan vaikuttaa että lähtee liikkeelle 2 tai kolmos vaihteella eikä sitten vaihda sitä isommaksi eikä pienemmäksi. Yli 80 vauhdissa kuulee koneen äänestä että on jenkaa reilusti. Pakin kun lyö päälle niin se kytkeytyy terävästi.
    Ongelmaan auttaa se että sammuttaa auton tiellä vauhdissa ja laittaa taas käyntiin. Tuon jälkeen toimii normaalisti. Välillä tuota ilmiötä ei ole eli toimii normaalisti. Mistä vikaa voisi hakea vai onko jollakin ollut samoja ongelmia?
    Paikkaluku on aika mielenkiintoinen juttu kun noita 1500 on myös monella penkillä. Pelkään pahoin että jossakin vaiheessa saattaa tulla noihin ongelmia kun kantavuudet ei riitä ja sattuu olemaan tarkempi katsastaja.
    Olisiko jollakin ideaa miten paikkalukuun saataisiin joku ratkaisu?
    Mikäli käyn Lapppeenrannassa niin auto on heti 8 paikkainen, mutta Haminassa ei onnistu.
     
  15. kane

    kane 1st gear

    Eikö siellä ole mitään koodia muistissa?
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Re: Vaihteisto takkuilee

    Ploota on vikatilassa. Koita ottaa nopeustunnistimet käteen ja jos niitten magneeteissa on paskaa niin putsaa ja koita uudestaan. Joskus auttaa kun ottaa lootan kyljestä koko liittimen irti, lirauttaa siihen pikkasen crc:tä tai vastaavaa ja kunnolla takaisin paikalleen.
     
  17. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    Kun nostan etupään ilmaan, pyöritän etukardaania niin etupyörät pyörii tai jos pyöritän jompaa kumpaa etupyörää niin etukardaani pyörii. Eli kyllä on yhtäpuuta vaikka jakolaatikosta olisi valittukin takaveto. Sellaisen seikan huomasin että kun ottaa actuaattorin irti ja kun etupää on pukkien päällä niin etutasauspyörästön saa vapautumaan kun tökkää pitkällä ruuvimeisselillä actuaatorin reikään. Voisiko tämä actuaattori olla vain osittain toiminnassa, kuitenkin se liikkuu kun kytken etuvedon hanikasta päälle. Ja sitä vielä ihmettelen että kuuluuko actuaattorin juuri silloin olla pitkällä kun etuveto on kytkettynä ja pois päältä kun ollaan takavedolla???? Heittäkää arvailuja jos ois vähänkin ajatusta mikä olis...
    Auto on -94 Chevy Pick-up 3500 4x4
     
  18. Rick

    Rick Gearhead

    Vaihteisto

    Niin vähän arvelinkin sähkövikaa. Ilmenee vain talvella ja kylmillä keleillä joka viittaa juurikin tuohon kontakti ongelmaan.
    Auto on 6+3 paikkainen monenkin tulkinnan mukaan (ml poliisi) ilman verkko ja lastin kiinnityspiste vaatimuksia. Aivan kuten arvelinkin maalaisjärjen mukaan asia on kun rek otetta luetaan.
    Kiitoksia mudracer neuvosta vaihteiston suhteen, aletaan purkaa ongelmaa kunhan halli lämpeää.
     
  19. jone-70

    jone-70 2nd gear

    Vai, että ilmasto lämpenee, multa menee kyllä ääni jääkaudelle. -22 ja tuulee pirusti, voi prkl että on kylymä. Silti vaan letukka pihasta aamulla tulille lähti.
     
  20. rkr

    rkr Gearhead

    Meillä on interglasiaalikausi lopuillaan. Vaikka ilmasto pieneksi hetkeksi lämpenisikin niin tulossa on tosi kylmää.

    Nuista rekisteröintihommista vielä, kuulin että jokunen Avalanche oli narahtanut vuosikatsastuksen yhteydessä painosta ja tuloksena oli henkilöautoverot. Eli siinä mielessä kannattaa pelata varman päälle.
     

Kerro tästä muillekin!