G20 diesel, jarrupääsylinteri

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja brougham, 25.1.2010.

  1. brougham

    brougham 1st gear

    Tuli hankittua vani ja heti vähän probleemaa...

    Mistähän välistä tuo pääsyliteri yleensä vuotaa nesteet pihalle?
    Kannattaako kysellä korjaus-sarjaa vai ostaa uusi? Hinta-arvioita?

    Oli takimmainen säiliö tyhjä ja pääsylinterin ympäristö nesteessä.
    Auto on just katsastettu. ihmettelen vaan...
     
  2. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Oisko joku putken liitos vuotavainen?
    Ymmärtääkseni jos sylinterin sisältä vuotaa, niin jarru ei pidä, ja vuotaessa neste tulee hyttiin...
     
  3. brougham

    brougham 1st gear

    Putkisto näytti kuivalta.
    Ja kosteutta on konehuoneessa, ei pääse hyttiin vanin pääsylkyltä.
    Tai sitten olen erehtynyt pahasti tuosta jarrunestettä sisältävästä mötikästä..
     
  4. wcof

    wcof 1st gear

    jarrusylkky

    tarkista nyt ensin ettei kansi vuoda(aika usein noissa)
     
  5. scrode

    scrode 1st gear

    Mulla ainakin vanissa kun tyhjeni taaempi pääsylinterin säiliö, niin vuoto oli takajarrusylinterissä. Pääsylinteri muuten kuiva. Outoa, jos ulos työntää. Korjaussarjoja saa, ei maksa paljon, helppo laittaa.

    scrode
    cad -65
    van -89
     
  6. brougham

    brougham 1st gear

    Re: jarrusylkky

    Ei taida kannen vuoto aiheuttaa säiliön kokonaan tyhjentymistä.

    On tainnut sen verran imaista ilmaakin ettei takajarrut enää tuntunut lukkiutuvan.
     
  7. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Re: jarrusylkky

    No toikin kyllä viittaisi siihen suuntaan että ois se vuoto ollut alunperinkin siellä takajarruissa, mutta mistä ihmeestä sitten sinne konehuoneeseen se neste ois roiskunut... (lisätessä??)
     
  8. brougham

    brougham 1st gear

    Pääsylkyn männän kumit oli sökönä ja sylinterissä vähän kraatia.
    Korjaus-sarja (39€) ja hoonaus suoritettu.
    Nyt on ongelmaa ilmauksen kanssa, ei meinää neste tulla läpi tuosta takimmaisesta piiristä. Siis jarruputket vielä irti.

    Kumpi ompi parempi, lyhyt vai pitkä liike kun pumppailee? :eek:
    Kyselen vaan ettei tuolla pakkasessa tarvis montaa tuntia tehrä asioita väärin.
     
  9. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Pohjaan ja ylös... Ja aina kun nostaa polkimen ylös ei saa päästää putken päästä uutta ilmaa sisäänpäin.
     
  10. scrode

    scrode 1st gear

    Jarrut voi helposti ilmailla yksinkin, ota vaikka puolen litran limsapullo mihin laitat hiukan jarrunestettä pohjalle. Sitten korkkiin reikä, rei´ästä sopiva letku pulloon, pää nestepinnan alle, toinen pää luonnollisesti tiiviisti hieman avattuun ilmausruuviin. Sit ei kun polkemaan jarrupoljinta pitkin liikkein, niinkauan ettei ilmaa enää tule, sit ilmausruuvi kiinni. Ilmaa ei pääse takaperin järjestelmään, jos letkun pää on kokoajan nestepinnan alla. Saa tuota aikansa pumppailla, ennenkuin kaikki ilma on pois. Tietty säiliössä pitää olla kokoajan nestettä.


    scrode
    cad -65
    van -89
     
  11. brougham

    brougham 1st gear

    ..tuiks meni.

    Pääsylinterin koitin ilmailla siten että lähdöt tukkoon ja eiku lutkuttamaan.
    Säiliön kuplinnan rauhoituttua putket kiinni ja homma jatku perinteisin ilmauskeinoin kaverin kanssa. Noin 4 toistoa per jarru. Ei tullut ilmaa.
    Koe ajot --Eikä takajarruja.. Raskaan remonttipäivän päätteeks tuli vilkastua vielä jarrunestesäiliöön ja huomasin takajarrujen säiliöstä nousevan ilmakuplan. Ja eiku saunaan......
     
  12. toikka

    toikka 1st gear

    tartee muuten ilmata se pääsylkky ensin,ei tahdo muten tulla ilmat pois
     
  13. brougham

    brougham 1st gear

    Tuli tuossa mieleen että vaikeuttaako pääsylinterin ilmaantumista sen vino asento, eli etupää on alempana.
    Mennäänkö taas perse edellä puuhun jos nostan keulasta tunkilla sen verran, että pääsylinteri on vatupassissa???
     
  14. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Mites se jarruneste sen hydroboostin tai alipainetehostimen läpi sinne lattialle pääsee??

    Onko vanin takasäiliö takapiirin säiliö?? Ainakin -95 4x4 Chevy K2500 P/U:ssa takasäiliö on etupiirin säiliö!!
     
  15. always bb

    always bb Gearhead

    kato nyt kuitenkin vähän takarenkaita onko jarrunestettä valunut
    ja jos on vika takajarrusylinterit, just siitäkin syystä että takimmainen
    säiliö tyhjenee.
     
  16. magenta

    magenta 2nd gear

    Moi

    Suositten myös vaihtamaan takasillalle menevän jarruletkun.
    Voi näyttää ihan hyvältä,
    mutta tukkeentuu sisältäpäin.

    Mika
     

Kerro tästä muillekin!