Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Ennekaikkea harrastamisen ja joskus jopa onnistumisen ilo 8)
     
  2. Ajattelinvaan että onko noikin osat jotenkin huonompia mitä noissa valmiissa versioissa.
     
  3. sakuc

    sakuc 1st gear

    Jaahas... nyt alkaa VP44 olla tien päässä, ei käynnisty lämpimänä ja kulutus kasvaa.

    Vaihtehtoina olis

    Industrial Injection
    Scheid Diesel
    Blue Chip

    Itse olisin kääntymässä tohon Blue chip suuntaan koska niiden rebuildeissa on teräs-sleeve ja kaikissa pumpuissa uudet tietokoneet, ja isoilla suuttimilla tekijän mukaan saa kaupanpäälle tämäntyylisen röhnötyksen tyhjäkäynnillä:

    http://www.youtube.com/watch?v=wpGWqG6RwuM

    Onko kukaan muu vaihtanyt viri VP44 vielä itelleen täällä?
     
  4. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Ite en oo vaihtanu mutta kohta saa kokemuksia tosta industrial injectionin pumpusta& industrial injectionin+200hp suuttimista ku auto saapuu :)
     
  5. sakuc

    sakuc 1st gear

    Onko linjat suuremmat kans?
     
  6. freeride

    freeride Gearhead

    duunikaverin kaverilla on manuaalivaihteisessa duallyssä Hot Rod VP44 by industrial injection.olin kyydissäkin,mut ei poljettu niin vaikee sanoo mitää sen kummempaa.käyntiään oli hieman rouheempi.

    Stock and Hot Rod VP44

    Industrial Injection offers the Hot Rod VP44 fuel injection pump that can add an additional 100 HP to your 24 valve Cummins Diesel. IIS builds the Hot Rod VP44 with the best possible upgraded parts and electronics to ensure satisfaction. The Hot Rod VP44 is as close to a new injection pump as you can purchase on the market today. Industrial Injection’s Hot Rod VP44 performance fuel injection pump will put your truck ahead of the pack.

    Cost: $1900.00 Core: $400.00


    hintaa tais olla 2200€ tänne toimitettuna veroineen,jos oikein muistan.
     
  7. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Ei oo tietoa.. mutta sen verran pitäis olla löylyä että tuskin linjat hirveesti ahistaa... penkissä sen tulee näkemään mitä sieltä tulee tolla kokoonpanolla ettei mee esson baari puheiks :wink: pitäis parin vk sisään olla laitos suomessa :) turbo taitaa ahistaa ensimmäisenä 62/71/14.
    Itellä ei oo mtn tietoa mihin nuo vakiolinjat riittää, dorsetilla oli vakio linjat ja +90hp kärjet ja toimi ainaki niillä ~480hp? tehoilla.

    Eikös erska vaihtanu isommat linjat omaansa? millä tehoilla ne vakio linjat alko ahistaa?
     
  8. freeride

    freeride Gearhead

    ei toi turbo nyt ihan heti ahdista..sillä on penkitetty +500 rwhp...
     
  9. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Saateri ku heruu vesi kielelle nuota Tomaatin build-kit sarjoja kattellessa :p

    Käsitin että kytkinpakat ja pannat kannattaa vaihtaa, mutta entäs direct-kytkin, ja overrunning-kytkin? Ja onkohan siinä muita, mitä kannattais vaihtaa, laakereiden ja stefojen ohella? Pirusti tekis mieli tehdä itte, pitäis vaan olla joku loota alkuaihiona, oppina.. joo, niin taidanki tehdä, sitten kun uus pääministeri on selvillä :rotfl:
     
  10. sakuc

    sakuc 1st gear

    Vähän arveluttaa vain toi IIS touhu kun foorumeilla on siitä paljon negatiivista palautetta..
     
  11. freeride

    freeride Gearhead

    niin sielä on puolesta ja vastaan porukkansa,oli mikä puulaaki tahansa.ihan niinku tääläkin.
     
  12. ttl13

    ttl13 1st gear

    Re: Renkaat

    Kiitosta vaan... vähän tässä yritelly selvittää ja lueskellu myös ulkomaitten palstoilta. 285*75-17 olis luultavasti mikä mahtuu ilman mitään muutoksia ja tois maavaraa vajaa 30 mm lisää... 315*70-17 tois 35 mm lisää, mutta mahtuuko ilman muutoksia on hieman epäselvä... Nämä menis molemmat alkuperäiselle vanteelle joten ei tarvis muuta kuin uudet karutsat. Leveyshän kasvais molemmissa ilmeisesti mutta kaikkeahan ei saa samassa paketissa.

    Tuossa olis enklannissa paikka mistä vois tilata... onko kukaan tilannut ja miten onnistuu tai onko suomessa jossain myynnissä kohtuu hintaan? Mistä Dodge miehet renkaansa hankkivat?
    Tässä ensimmäinen.
    http://www.camskill.co.uk/products.php? ... 6b0s3505p0

    Ja toinen.
    http://www.camskill.co.uk/products.php? ... 6b0s2431p0

    Renkaan mittoja laskeskelin tuolla...
    http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
     
  13. julang

    julang 1st gear

    Re: Renkaat


    Ainakaan tuota ekaa kokoa ei ole varastossa...?
    (285/75-17)
     
  14. Krustikroki

    Krustikroki 1st gear

    P0587 Cruise Ctrl Vent Ctrl Circ Low
    Onkos kellään tullu tollasta koodia vastaan ja mitäköhän toimenpiteitä aiheutti? :eek:
     
  15. juice

    juice 3rd gear

    Jos rupeat rakentamaan uudelleen , niin kannattaa vaihtaa kaikki kytkin pakat ja laittaa lisälevyillä , billetti servot, uudet pannat, Pannan 4.2/1 tai 5/1 lever ,pantojen akkuri ja tuki ,Sonnaxin sure cure kit jos ei osta kokonaan uutta ventiilipöytää ja Direct kytkinpakan MEGA- jousi ainakin noin alkuun.
     
  16. sakuc

    sakuc 1st gear

    Jaha, ruisku löyty jopa suomalaiselta myyjältä, kamat tilauksessa.

    Heilahduskäsi Pantzelle!
     
  17. torre

    torre 1st gear

    Nyt toimii loota ja nyt se toimii niinku sen olis pitäny aina toimia :) onneks ny pääs halvalla, nyt kaikki laitettu purkaa ja vaihtoon :)
     
  18. Erska

    Erska Gearhead

    No kerros nyt että mikä oli vikana.
     
  19. torre

    torre 1st gear

    Etu ja takapannan kiristys :D satasen maksoi..
    onko se hyvä vai huono asia kun jarrupäällä pistää d:n se vähä nytkähtää, nyt tekee noin ja ennen ei oo tienny yhtää että on ees vaihde silmässä :)
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    ^Tota etupantaa pikkasen aavistelinkin :odroll: .
    En kyllä laittais yli 3.8 kick down leveriä kun sekin kestää aabaut 800kaakkisen koneen kyytiä, direct pakassa ei ole mitään megajousta vaan tusinan verran pikkujousia.
    Kunnolla viritetystä vehkeestä löytyy aina sulake jostain kohtaa ja toi 4.2 tai yli kikkarileverin välitys siirtää melko paljon "vastuuta" kartaanin ja perän suuntaan.
     

Kerro tästä muillekin!