Lumina.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja softail, 14.11.2005.

  1. jaggi

    jaggi 3rd gear

    Loistavaa, kiitoksia! :)
     
  2. Hellfirebird

    Hellfirebird Gearhead

    enpähä löytäny tuosta cd:ltä tietoo minkäläinen valo siellä on, mutta ainakin ne on saman sulakkeen takana/toimii samanaikasesti parkkivalojen ja kojelaudan valojen kanssa.

    Itellä oli parkit pimeinä joka nurkassa, kojelauta pimeenä. Löyty sit vika ja se oli palanut parkkien sulake. Joka ei muute ollu se sulake mikä on virallisella paikallaan kuskinpuolen sulakeboxissa konehuoneessa!

    onko muilla vedetty ko. sulake punasen johdon välii? mulla oli ohitetty sulakeboxi tuommosella. ja se oli menny/ollu pesunestesäiliön alla niin ei heti älynny et mikä mättää :mad:
     
  3. HenkkaS77

    HenkkaS77 1st gear

    Onko jonkun foorumilaisen tai tutuntutun entinen Lumina Rinta-Juopolla myynnissä, lisä-infoa kaipaisin tästä?

    http://www.nettiauto.com/chevrolet/lumina/3002512

    Sillä vaan kyselen kun olisin kiinnostunu Luminasta mutta tuo on kyllä aika paljon ajettu ja pahasti ylihintainen.
    Mutta jos auto olis hyvin huollettu ja hyvin pidetty niin eipä tuo paha olis..

    Työpaikka läks alta ja nykyinen koppero pitäs vaihtaa halvempaan.
    Heti ekana tuli mieleen Lumina kun olen siitä haaveillu jo vuosia.

    Onko tuo Lumina nyt paha rasti noilla kilometreillä vai panenko rahani paskaan jos tuohon päädyn?
     
  4. Hellfirebird

    Hellfirebird Gearhead

    AINAhan voi mennä metsään kaupat... mut edelleen pienien vastoinkäymisienki jälkee pidän näitä hyvinä letukoina vaikka etuvetosia ja vajaamoottorisia ovatki :p
    kyyti on mahtavaa ja ajettavuus myös. totta v*tussa vikojaki ilmenee ku vanhenee... mieli tekis kaikennäkösiä kippoja aina mut ei siks että ois pakko saaha "parempi"
     
  5. toroidi

    toroidi 3rd gear

    Onko jollain havaintoa helmojen värikoodista? Noissahan on usein harmaat helmat ja puskureiden alareunat. Vararengaskaukalosta ei löytynyt kuin muun korin väri.
     
  6. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    ei ne kilometrit vaan miten pidetty,ja jos kät.ostat hinta tippuu varmasti,ostin eukolle samanlaisen,nyt puoli vuotta kattellu eipä ole ropleemia ollut.
     
  7. 62chevy2

    62chevy2 3rd gear

    Mittariston polttimot alkavat näköjään kärähtelemään yksi kerrallaan. Onkohan minkälainen savotta edessä, jos niitä alkaa vaihtelemaan?
     
  8. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    helppo nakki,muutama ruuvi ja iso suojus kojelaudasta lähtee nykäisemällä pois,mittaristo pari ruuvia sivussa yläkulmissa,vedä ulospäin ja käännä yläreuna ittees päin,johto antaa aika hyvin joustoa,jos haluat koko mittarin irti ota johtoliitin sitten vaihdeosoitin jos on 2 ruuvilla pois.
     
  9. 62chevy2

    62chevy2 3rd gear

    Aika ahtaasti liikui mulla se mittaristo, mutta tuli kuitenkin ulos. Tulipahan vaihdettua muutamat mittarivalot. Kiitoksia vaan moottorinlohkolle vinkeistä!
     
  10. 62chevy2

    62chevy2 3rd gear

    Ajelin tuossa luminalla täydellä tankilla lähtien 175 km:n pituisen lenkin maantieajoa (nopeus 70 -130, cruise päällä aina kun mahdollista) ja tankkasin sen jälkeen täyteen. Tankkiin meni 12,31 litraa bensaa. Tuostahan tulee aika sopiva kulutuslukema. Oman laskupään mukaan vain karvan yli seitsemän litraa sadalla. Olen yllättynyt.
     
  11. Samo

    Samo 1st gear

    Chevy Lumina

    Mulla on ollu jo kohta vuoden ajan Chevrolet Lumina LS -95. Hyvä kulkunen kampe ja bensaakaan ei syö ku 10-11 L/100km.
    Ongelmia on ollu kyl jonku verran. On tullu vaihettua vesipumppua, alapalloniveltä, kallistuksenvakaimen puslaa jne.
    Nytkin on auto levällään tallissa ku oon vaihtamassa siihen imusarjan tiivisteitä ja vetarin stefakin vähä tiputtelee öljyä niin sekin pitäis vaihtaa.
    Mut niihän näitä vikoja tahtoo vanhoissa autoissa olla.
    Kone käy sievästi ja laatikko vaihtaa pehmeästi.
    Vähä pitää vielä töitä paiskia tuon auton kans, niin eiköhän sitte rupea olemaan Lumina taas iskussa 8)
     
  12. olappa

    olappa 1st gear

    ABS naksutus

    Mulla semmonen "ominaisuus, että jarrusysteemi luulee pyörien lukkiutuvan ja absipumppu alkaa naksuttaa aina jarrutettaessa yli 20 nopeudessa. yli 80 nopeudessa syttyy lisäksi vielä se "low track" liukkauden varoitusvalo. Oiskohan anturivikaa ja mikä niistä monista? ABS kiekoissa laakerien yhteydessä ei ole klappia. ABS valo sammu normaalisti käynnistyksen jälkeen, eikä vilku eikä valita. Pitäis saada Lumppa kuntoon, on senverran äijäpeli ollu. Alan miehiltä diagnoosia nöyrästi kyselisin. Kiitoksia
     
  13. mike-79

    mike-79 1st gear

    Itellä oli vetoakselissa oleva hammaskehä haljennut yhdestä kohtaa ja abs-systeemi meni siitä sekaisin. Korjaamo ei löytäny vikaa, ja ite auton alla möyrittyäni löysin vian, n. 1mm rako kehässä.

    Mulla se naksutteli myös jarruttaessa mutta ei siitä ärsytystä enempää haittaa ollut ajossa. Muistaakseni abs-valo vilkahteli myös.

    Hammaskehää ei saanu omana osanaan, pitää laittaa vetoakseli (purkaamolta oli 150€) suomi-kivijalkakaupassa uuden hinta oli ihan tajuton, yli tonnin tai jotain... rockautosta yms varmaan löytyy halvemmalla.
     
  14. olappa

    olappa 1st gear

    Kiitos mike-79
    tuli taas uutta tietoa ja alankin ryömiä auton alla suurennuslasin kanssa. Vastaus oli muuten hyvä, mutta kun aloit kertoa hintatietoja, niin rupes vähän arveluttamaan josko parin tonnin autoon laittais tonnin akselin.....
     
  15. late

    late Gearhead

    Löytyykö keltään purkuluminaa missä olisi ilmastoinnin kuivaimelle tulevat putket ehjät. Korjaamolla eivät saaneet ehjänä putkia irti kuivaimesta. Ja kiirus olisi, niin saisi kajuutan kylmäksi. Niin ja ´96--> mielellään kun ´95:ssa on erilainen. Ja saa soittaa jos löytyy, 0445011579
     
  16. mike-79

    mike-79 1st gear

    hartolassa usa varaosa koskisella oli ainakin pari luminaa osina.
     
  17. late

    late Gearhead

    Kysyin jo sieltä, ei ollut käytettyä osaa. Jos ei ens torstaihin mennessä löydy käytettyä, tilataan sitten uusi.
     
  18. jaggi

    jaggi 3rd gear

    Hei kertoisko joku mistä tuohon lämppärin puhaltimen moottoriin pääsee käsiksi?
    Onko joku ostanut moista kotimaasta ja mihin hintaan löytyy?
     
  19. 62chevy2

    62chevy2 3rd gear

    Tietoa kaivataan:

    96 luminaan (sedan) on ilmeisesti kahdenlaista takanapaa / laakeria tarjolla pulttikoon mukaan; M10x1,5 ja M14x2. Kumpikohan tuohon käy?

    Kiitoksia jo etukäteen.

    Ja aivan muista aiheista: vaihdoin 205/70/15 kitkat 205/60/16 nastoihin ja olin yllättynyt kuinka paljon kovemman tuntuiseksi auto tuli ajoltaan. Oli nuo kitkat vissiin aika pehmeät lerput, mutta kyyti oli huomattavasti parempi. Nastoilla tuntuu kuin olisi halot iskareiden tilalla.

    Olen jo kitkoilla ihmetellyt kuinka kova luminan alusta on amerikkalaiseksi autoksi ja nastoilla asia vaan vahvistui.

    Millaisia kokemuksia muilla ja millä rengastuksella?
     
  20. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    pelkääjän puolelta kojelaudan alapuolelta,aika iisi paikka.
     

Kerro tästä muillekin!