Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Sammuttimen solkku...

    Teree suburman-62 !!!

    Kyllä se sammutin kannattaa laittaa kuntoon juuri tuosta mainitusta syystä, että jos joku menee järjestelmässä pieleen, niin milläs sen sitten oikeasti saat sammumaan.

    Onko siihen koitettu ehjää versiota :eek: jos ei niin kannattaisi kokeilla miten silloin toimii.

    Luulisin että noiden poikien softalla ( kojo ; kane ) pystyisi sitä sun auton tietsikaa tsekkaaman ja kojolla varmaan on jäänyt tuollainen ehjä osakin hyllyyn, kun on tietääkseni uteliaisuuttaan tuollaisen pumpun palastellut, ja taitaa löytyä ehjä sopiva boxikin hyllyltä, joten ehkä olis jossain sopivassa välissä viisain ottaa yhteyttä "tohtoriin". :poff:
     
  2. kane

    kane 1st gear

    Moro, joo... tuolla tdscansoftalla voi solkun testata. Minulla ei ole vaihto-osia mitään mutta tohtorilla on...
     
  3. EL5

    EL5 1st gear

    Haltuuni löysi tiensä pieni nippu GM:n avainaihioita, pitäis sopia subbeen (keskiura näytti olevan hitusen leveämpi mutta yhtä syvä, v-mallia u:n sijaan), muovinen "kahva" jossa lukkoo GM.
    Useimmilta lukkosepilta ei löydy suoraan näihin sopivia aihioita vaan tekevat leveämpi "kahvaisesta" leikkaamalla sen kahvan kapeammaksi..

    0 ois vielä ylimääräsiä ja 5e/kpl lähtee. YV:tä kehiin jos kiinnostaa..

    Edit: kaik tais män..
    Jos kuitenkin haluja ois niin voin kysellä saisko noita lisää..
     
  4. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Tuli sitten tossa uitettua toinen subbari jenkeistä.. tälläkertaa nelivetoinen ja uudemmalla sisustalla.. vm95. k2500 6.5. Ihan siistipeli ja muuten ok,mutta tuntuis olevan kansipahvi mennyt... sitäpä ei myynti ilmoituksessa kerrottu... :mad:

    No ei muutakun vaihtamaan...

    Pienenä yksityiskohtana mainittakoon että on näköjään ollut kentuctyssa poliisipäällikön autona....
     
  5. Thunderb

    Thunderb 3rd gear

    Todi, alkaa oleen todella hyötyä tosta sportin maanvarasta, on sen verran lumi tamppautunut tonne tien päähän... Taitaa muilla naapureilla ottaa pohja kiinni :poff:
     
  6. mikniemi

    mikniemi 3rd gear

    Eli näinhän se menee,

    Henkilöauto on yleensä pieni auto, joka on tarkoitettu ihmisten kuljetukseen. Tilaa siinä on tyypillisesti 2–5 henkilölle, enintään 8 henkilölle. Henkilöautoa saa ajaa yleensä B-luokan ajokortilla, koska ne ovat pääsääntöisesti kokonaismassaltaan alle 3500 kg. Kokonaismassaltaan 3500-7500 kg:n olevien henkilöautojen ajamiseen tarvitaan C1-luokan ajokortti, C-luokan ajokortilla saa ajaa kaikkia 3500 kg:n kokonaismassan ylittäviä henkilöautoja.

    Auton massa määrää tarvittavan kortin, ei ajoneuvoluokka.
     
  7. Jza

    Jza Double Gearhead

    Niin. Nykyäänhän on noita 15 tonnia painavia henkilöautojakin liikenteessä enempi ja vähempi (keikkabussit ja sen semmoiset) :lol:
     
  8. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Jep jep!
    Rekkarissa muuten lukee näin:
    Ajoneuvon omamassa 2420
    Tekn suurin sallitu kokonaismassa 3175
    Tieliikenteessä sallittu suurin kok.massa 3175
    Perävaunumassa jarruin 1815


    Tieliik sall askelimassa 1633 ja 1800

    Anteeksi mutta meikäläisellä menee nyt sekaisin nämä eli mikä tässä nyt tarkoittaa mitäkin suomeksi?
     
  9. kuutio

    kuutio Gearhead

    No yritetää vähä...
    siis usein noissa akseleissa on "varaa" eli esim takana akselimassa 1800,
    vaikka 1633+1800 =3433 eli olis liikaa, jos molempia akseleita kuormitettas täydet kun suur sallittu on 3175.. eli jos takana olis toi 1800 niin sitte edessä selkeesti vähemmän ettei toi kokonmassa ylity. en tiä selvittikö :oops: ja kantavuus tietysti 3175-2420 eli 755
     
  10. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Joo pakko myöntää että olen näistä justuista näköjään ihan pihalla :oops:

    Mutta tarkoittaako tuo sitä että periaatteessa saisin siis vetää max 755 kiloista kärryä?
     
  11. kuutio

    kuutio Gearhead

    Siis toi 755 on sun auton laskennallinen kantavuus, kärrypainot erikseen.

    Periaattessa jarrutonta 750kg pikkukärryä saa vetää lähes joka tilanteessa, kortilla kuin kortilla, jos vaa auton (ja koukun :poff: ) valmistaja sallii. Sulla on jarrullista kärrypainoa toi 1815 eli jos semmosta haluut vetää, niin sitte sun pitää selvittää riittääkö ajokorteissa kirjaimet...
     
  12. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Jep jep mutta mikä on maksimi kärryn paino mitä saa vetää b kortilla?
     
  13. jone-70

    jone-70 2nd gear

    Ajoin viime kesänä ton C-kortin ja olinpa siinä luulossa, että kun on e-kortti, niin saisin tolla lavurilla kiskoo enemmän kuin 750 kg perässä. Mutta, enpäs saakkaan. Tavallisen henkilöauton perässä saa melkeen vetää vaikka jäähallia, mutta kuorma-autolla max. 750 kg. Esim. vaimoni on hevos-ihmisiä ja kun olisi tarvetta liikutella hevosta kuljetuskärryssä, niin rouvan nissanilla saan sitä vetää, mutta en mun lavurilla :-?. Kait sitä pitää lähtä vielä kerran autokoulun penkille istuun ja ajaa se C1E kortti. Muistankohan väärin, notta sillä saa ajaa max. 7500 kg yhdistelmää. Tolla pelkällä B-kortilla ei mielestä saa vetää kuin max. 750 kg.
     
  14. suburman-62

    suburman-62 3rd gear

    sammutus-solenoidi

    jipii...
    sammutus solkusta vielä paikallaan parhaillaan tyhjä "hylsy" kiinni ja jos ehjän vaihtaa tilalle auto sammuu!?oli tosiaan se auton tietsikan maapiuha poikki en oo mitään lukulaitetta koittanu tuli vaan tyhmään mieleen voisko vaikka akut irrottamalla tai vast.saada muutosta aikaan?autosähkäri ehdotti uutta piuhaa tietokoneen ja solkun välille!mä taas epäilen tietsikkan olevan sökönä,mut häätyy kojoon ottaa yhteyttä duunitkin siirtyy sopivasti Klaukkalaan ja autohan on subbe -95 kääntyvillä etupyörillä (ahistaa tosin nelari päällä) :lol:
     
  15. mikke20

    mikke20 Gearhead

  16. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Noniin nyt rupesi "lyyti kirjoittamaan" :D
    Eli siis saan vetää 750 kiloista kärryä max!

    Kiitos!

     
  17. kane

    kane 1st gear

    Re: sammutus-solenoidi

    Simppeli testi, irroita liitin solenoidilta.
    Virta päälle, mittaa B pinnistä (pinkki) onko 12v? (mittarin maapiuha runkoon),
    Jos ei, seuraa pinkkiä koska se haaroittuu FSD piuhaan.
    Jos ok, siirrä maapiuha liittimen A pinniin (sini/valko), onko 12v?Jos ei, seuraa sini/valkoa tietokoneelle E16 pinniin (sininen 32-napanen liitin). Mittaa että piuha ehjä.
    Tietsikka maadoittaa solkun siinä vaiheessa kun laitetaan virrat päälle, muuten ei maata...
     
  18. Zlade

    Zlade 1st gear


    Ehheh näin se menee :rotfl: itehhi piti ajaa kerralla C-kortin perään BECE-kortti, nyt riittää massat vähäksi aikaa :poff: niin töissä kun kotosalla.

    Viimein sain vaihettua turbon jälkeisen ruttuputken silee mutkaseen versioon ja heti kyllä huomasi vaikutuksen.. samalla tuli värkättyä pystyputket, kyllä naapuri tykkää kun yöllä yöllä töihin lähtee :poff:
     
  19. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Paitsi että nykypäivänä ei enää onnistu ihan pelkällä ajokokemuksella rekkakortin ajaminen. Pitää käydä ihan kurssi ja koulutus et sen saa ja se sitte maksaaki jo x määrän €uroja
     
  20. EL5

    EL5 1st gear

    Jos on C valmiiksi niin ei tuo C1E korotus hirveitä vaadi vieläkään, ja jos ajot on yksityisajoja (jopa 30% sai olla muistaakseni ammattiajoa) niin ei tarvii edes ammattiajokursseja käydä.
    C1E riittää 12t yhdistelmään jossa vetoauto max 7,5t ja peräkärri vetoautoa kevyempi.
     

Kerro tästä muillekin!