Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. sincere 51

    sincere 51 1st gear

  2. 0213

    0213 1st gear

    Mikäs nyt kärähti? huoltsikan pihalla ku yritin startata ne heitti kaikki pimeeks. Ei toimi mittarinvalot,ovien lasit eikä lukot. onko näissä jotain pääsulakkeita jossain ?Lisäks ku istuin autossa ja ihmettelin mikä on niin hyttiin tuli pirun katkera haju mutta ei mitään savuja sentään näkyny. :eek:
     
  3. hanhis

    hanhis 1st gear

    Ensimmäisenä veikkaisin että virtalukon pohja sanoi työsopimuksen irti. Ei ole näissä mikään maailman kestävin osa. Sulakkeen "palamisesta" ei kyllä käryä tule mutta jonkin liittimen ja/tai piuhan kuormittumisesta kyllä.
    Itsellä meni ensin juuri tuo pohja ja pian heti perään lämmityslaitteen moottorin päältä jatkoliitin. Se oikein suli. Sekin liitin on vähän huteraa tekoa kulkevaan virtaan nähden.
     
  4. 0213

    0213 1st gear

    Juu virtalukon pohjaa itekkin veikkaisin mutta onko jotain pääsulakkeita mikä palaessaan vois pimentää nää kaikki kerralla. vois piruuttaan tsekata sulakkeet ensiks ennen ku rupee sitä virtalukon pohjaa ottaa näkyville .Ja ei sekään taida olla ihan helpoimmasta päästä ottaa näkyville. Harmi ku jäi auto tommoseen paikkaan et jos yöks jättää sinne niiin varmaan kakarat raiskaa sen .
     
  5. HRTP

    HRTP Gearhead

    mulla aikoinaan kärvähti konehuoneen puolelta yks sellainen iso sulake,oisko ollut jotain luokkaa 70-80A niin autosta pimeni silloin juurikin nuo mainitsemasi sähkölaitteet+puhallin mutta mulla se sentäs lähti silloin käyntiin ja pystyi ajamaan varaosaputkaan
     
  6. hanhis

    hanhis 1st gear

    Siellähän ne on kaikki tärkeimmät sulakkeet sulake- ja relerasiassa. Taitaa 94:ssakin olla siinä kuskin puolella konetilassa jarrupääsylinterin vieressä kaikki suurimmat sulakkeet. Niitä ei ole montaa, ne on äkkiä tsekattu.

    Jotenkin vaan kärähtäneet haju viittaisi että jotain tapahtui nimen omaan ohjaamon puolella.
     
  7. ponco76

    ponco76 1st gear

  8. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Olipas uutta tietoa moinen. Tosin töissä ei paljo muusta kyllä puhuta ku isosta eestä ja ku itellä on kaikki mahdolliset kirjaimet ni ei tarttekkaan tietää juuri mitään :D
     
  9. rkr

    rkr Gearhead

    Jaha, tiedät varmaan että vortecin kansissa on erilaiset imukanavan sisäänmenot ja olet ottanut sen huomioon ahtimen imusarjassa? Sinällään tuosta vortecin koneesta saa päälle 400 hepoa ihan kesylläkin nokkakepillä ilman ahdinta kun muut asiat laitetaan kuntoon. Jos siis remmiahdin on vortecin kansiin sopivalla imusarjalla niin GM:n fastburn alukannet on hyvä optio. Jos taas olet hommannut vaki GM kansiin sopivan ahdin imusarjan niin AFR tekee oikein hyviä kansia tarkoitukseen. Tehotavoite lienee siis luokkaa 500 hummaa? Voimansiirtoa kannattaa sitten hiukan miettiä myös, nimimerkillä laatikon ja perän vaihtanut :odroll:
     
  10. EL5

    EL5 1st gear

    Jos jostain tulee savun hajua ja sähköt hävii niin todennäkoisin tapahtuma on oikosulku (josta ne savut tulee) ja sen seurauksena palanut sulake.
    Eli jos siella on sulake palanut niin olisi syytä selvittää mikä sen poltti, aina ei tietty löydy mitään (kosteus voi aiheuttaa oikosulun joka höyrystää sen aiheuttaneen kosteuden pois etc.), mutta jos jokin on kärynnyt tai uusi sulake palaa heti uudelleen niin..
     
  11. Thunderb

    Thunderb 3rd gear

  12. lt50

    lt50 2nd gear

    No mää veikkaan niitä sulakkeita. Turbon takana rintapellissä on nippu "fusible link" sulakkeita, keskellä johtoa läpikuultavasta muovista muovattu sylinetri. Itellä ainakin kun yksi noista oli mennyt, niin auto pysähtyi niille sijoilleen ja oli ilman virtaa. Hajua en muista tuon tehneen, mutta toisaalta sillä kertaa mamma ajoi, ite sain vain viedä oman auton tien poskeen ja korjata ja kirota letukkaa.
     
  13. muiluttaja

    muiluttaja 1st gear

    radio

    Poistin orkkisradion paikaltaan tarkoituksena asentaa uusi kaikki kanavat kattava radio autoon. Oli hommattuna asennus sarjat, adaptereita myöden sekä tietty uusi radio vaan kun vanhan irroitin käteeni tuli sellainen ison tulitikkuaskin kokoinen boxi jossa oli teksti jotain fm modulation, taitaa olla jotain jälkikasennus virityksiä vai miten on?. Siihen kyllä tulee antennipiuha enkä löytänyt mahdollista jatkoliitosta antennijohtoon, tosin en paljon sitä johtoa edes kiskonut esiin. Alkuperäisestä antennista ei mulla ole tietoa että minkä näköinen tai-lainen se on. Onko kellään tullut k.o. boxia vastaan ja mitä mahollisesti ootte tehneet sille?
     
  14. kane

    kane 1st gear

    Yleensä se orkkis antenni on apparin loksun päällä piiska lähellä tuulilasia.
    Ja radiopuoleinen antennipiuhanliitin mallia gm, ei DIN eikä ISO. Mutta siihenhän on adapterit. Uskoisin alkujaan siihen radioon tulleen antennipiuhan suoraan, olisko joku jälkiasennus? Oma 94 kun on erilainen niin ei ole tullut purettua tuoreempaa...
     
  15. muiluttaja

    muiluttaja 1st gear

    radio

    Niin arvelinkin sen olevan jotain jälkiasennus systeemejä. Antenni on hanttarin lokasuojassa lähellä lasia ja myös antennipiuha on sellainen että vaatii sen adapterin sopiakseen uuteen. Täytyypi poistaa ja nakata roskiin... se boxi.
     
  16. Motteri

    Motteri 3rd gear

    Jotenki pää jäässä... Onko se niin että 6.5 litrasen öljynpaineanturi on rikki jos T-liittimen avausesta johtuen auto sammui hetkisen kuluttua... Vai onko vika pumpussa? Tyhjäkynnillä ja kevyellä kaasulla auto pelittää mutta reilulla kaasulla pätkii.

    Lainaus:

    "Oil Pressure Sending unit, öljynpaine anturi.
    Kuskinpuolella koneen päällä takana (hehkureleen takana)
    (Huom. Goodwrench koneessa imusarjan alla puolivälissä, kuskinpuoli)

    OPS Anturi ohjaa (ainakin OBD I malleissa) p-aine siirtopumppua. Karkean testauksen voi tehdä seuraavasti;
    tyhjäkäynnillä avaa termostaattikotelon vieressä oleva messinki T-hana (normaalisti veden poisto suodatinkotelosta).
    Siihen tulee suodatinkotelolta letku (alapuoli) ja sivusta menee hukkaletku koneen alle.
    Avaa T-hana, moottori EI SAA sammua (anna käydä hana auki vaikka minuutin).
    On hyvä vaihtaa ensin pitempi hukkaletku jonka pää näkyy pohjapanssarin alla, laitetaan astia alle dieseliä varten.
    Diagnostiikka liittimen (DLC, kojelaudan alla kuskinkohdalla) G-pinniin kun syötetään 12v erillisellä piuhalla,
    siirtopumppu käynnistyy (Fuel Prime) jolloin nähdään/kuullaan että se toimii.
    Paras tapa on tietenkin mitata polttoaineen paine mittarilla p-aine letkusta."
     
  17. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Vikaa voi olla molemmissa, kokeile hyppyjohdolla pumpun toiminta. Ö-p anturi kannattaa vaihtaa varuiks jokatapauksessa jos ei ole jo vaihdettu. Maksaa muutaman kympin. Muutenkin kannattaa kytkeä se pumppu toimimaan ilman anturia. Ohjeita siihen hommaan on netti täynnä.

    Jos pumppu toimii niin auto pysyy käynnissä vaikka hana oliskin auki, löpöä tulee ihan reilusti letkun päästä.
     
  18. 0213

    0213 1st gear

    No nyt vähän enempi asiaan perehtyneenä huoltsikan pihalla ja semmosessa tuulessa et meinas tukkakin lähtee päästä. Elikkäs virtaa ei nyt tuu kabiinin puolelle mihinkään muuhun kuin ajovalo katkaisijaan ja sisävalolle. Palaneita sulakkeita ei löytynyt tosin niitä turpon takana olevia en edes sulakkeiksi tajunnu joten ne täytyy viel katsoa. Mut voisko vaikka startin solkku hajotessaan tehä tämän ku startatessa ne virrat hävis.Tai sit vaan joku johto poikki tai liitin ei yhdistä ja semmosta vikaa saa sit hakea ties kuinka kauan ainaski ku tähän yksilöön on noita omia johtovirityksiä joku tehny ihan tarpeeks ja liitettykin melkein ammattitaidolla. :cry:
     
  19. Motteri

    Motteri 3rd gear

  20. kane

    kane 1st gear

    Hor-in-run ei ole harmaa, sen voi ottaa harmaasta sen takia että öp anturi kuitenkin kontrolloi siirtopumpun relettä (alkuperäiseen tyyliin). Erona vaan se ettei käyttövirta mene öp anturikärkien kautta vaan pelkkä ohjausvirta. "hot-in-run" pitää vaan hakea jostain sopivasta vaikka sulaketaulun syötöistä jossei muualta.

    Tuo alimmainen on mun turaama kuva jossa otin releen ohjauksen niin että toimii kun virrat päällä. Siinä öp anturi ei ole mukana kytkennässä, harmaa katkaistu ja virransyöttö siirtopumpulle orkkis harmaata myöten.
    Tämä on kytkettävä ihan sillain miten itse sen haluaa toimivan.
    Toki tuon releen voi kytkeä täysin uusilla piuhoilla kaikkinensa, itse käytän mieluuummin alkuperäisiä piuhoja mahd. paljon ensikädessä.

    Kolmas tapa toteuttaa on modata alkup. siirtopumpun releen ohjausta niin että se toimittaa virran kun kone käynnissä.
     

Kerro tästä muillekin!