Röyhkeä -71 SS Chevelle 454 alkoi härnäämään.....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 12.6.2007.

  1. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    No, tein eilen pikku säätömuutoksia pitkästä aikaa. Kyllä on kivaa kun kulutuslukemat Itäväylällä näyttää seiskalla alkavia lukemia.

    Vetellä ajetaan siis taas. Valitettavasti just nyt se on kuin huippusuosittu ruotsalainen poptähti eli "leidi kakka" (Lady gaga jos ei joku tiedä). Siis tuhannen paskainen. Tarttis käydä pesemässä. Ei vaan jaksa. Olkoot. Josko vaikka viikon päästä.
     
  2. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Johannyttoki tuun käymässä!

    Ja jos ei aika muuten kulu, niin voit vaikka harjoitella mielessäsi miten eteläpohojalaaset sanat taipuu:

    - "ensukhanmäny"
    - "etsukhansäny"
    - "..."

    Kukas osaa jatkaa?
     
  3. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    Pahan pisti,vai pistikö ?
    Ja kun ton pekan sana mysteerin ootta ratkaasseet,lisää Etelä-Pohojammaata voi harjootella täällä ,nottas sitten tiärätte mistä täällä puhutaan :poff:
     
  4. Capri2000GT

    Capri2000GT 1st gear


    Muistan kun näin tuon vehkeen pikkukossina about 10-15 vuotta sitten.
    Menimme isäni kanssa hakemaan Fiat 850 bendixiä siitä kauhavalta.. Se isoo keltaanen halli tien vieres ku tullaan lapuan tieltä kauhavalle. Ekman? taisi lukea etuseinällä haalistuneena.
    Siellä se oli pölyn peitossa ja muistan kun scoopista näki konehuoneeseen ja siellä kiilteli Holley.
    Sitte sillä oli seitkytluvun jaggeja pari ja tais olla yks XJS myös.

    Mutta oli kyllä säväyttävä näky se Pontiacci! Onkohan se auto edelleen siellä?
     
  5. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Ekmanin autosähkö oli sen pajan nimi missä Pontiacin näit. On eri korjaamo kuin mistä itse mainitsin tuossa aiemmin.

    Enivei, Pontiac on edelleen samalla omistajalla eli Keitsillä kuin silloinkin. Tuskin kuitenkaan tuolla Ekmanin korjaamolla, se on ollut jo pitkään suljettuna.
     
  6. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    XJS Jagge? Kertokaa lisää!
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    Eli siis tuo legendaarinen Pontiac on edelleen Kauhavalla?

    Oliko mahdollisesti ajossa -94 kesällä kun siellä suoritun asevelvollisuuttani!
    Jonkun toisen pontiacin kyllä siellä näin,mut enään en muista siitä muuta kuin vaalean sinisen värin ja kojelaudan päällä ollen kierroslukumittarin :wink:
    Oli silloin jonkun kenttäpuolen kapparin omistuksessa,mut ei satuttu koskaan sopivasti samaan paikkaan et ois voinut autosta jotain kysästä!
     
  8. rebel58

    rebel58 Double Gearhead



    Ei taivu. Ei sitten millään.

    Vai 7 litraa sadalla? Yli 700 heppaa. Mulla saman kokoinen motti. Tehoa puolet vähemmän. Kulutus puolet enemmän. Pitäiskö siirtyä noihin teidä nyky-nintendoihin. En vaan ite tajuu niist miid.
    Ja Masi kerro toki Ritmostasi.
     
  9. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    ...sen ritmo jutun täytyy liittyä jotenkin tuohon rekisterikilpeen mikä kuvissa esiintyy. BBC :lol:
     
  10. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    "ensunkahanmäny"
    "etsunkahansäny"
    "eisunkahanseny"
    "eisunkahanmeny"
    "eisunkahanteny"
    "eisunkahanneny"

    Nuon mä oon sen taittanu. Opettaja oli kyllä muutoonkin aika kräkkyynen, jottei me koskaa oltu oikeen samaa mieltä, ei se meinannu millää oppia vaikka kuinka yritin.
     
  11. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Olen aika satavarma että on se. Seuraavan kerran kun käyn punttisalilla (varmaan joskus hiihtoloman aikaan) voin varmistaa asian.

    Ei se sitä myy. En edes viitsi kysyä. Toki voin naurattaa häntä tällaisella teoreettisella kysymyksellä. Kerron sitten miten kävi. Veikkaan että vaan naurattaa.

    Eri autosta on kyse, kuten arvasitkin. Enkä muista oliko musta Poncho tuolloin ajossa.
     
  12. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Katos vaan.

    Kyllä täälä osatahan. Meni aivan oikeen.

    Kun näköjään oot nuan kätevä, niin väännäppäs miten Oulaisista - siis ei Oulusta - kotoisin oleva kertoisi omasta jenkistään. :)

    Kieli on vaikeata joskus.

    Parit tarinat on taas mielessä. Kummatkaan eivät ole vielä "paperilla" tai näytöllä.

    Pian ovat.

    Meanwhile, katsokaapas taas elokuva nimeltä "Pohjanmaa". Tämä siis niille jotka jaksavat tätä ketjua seurata.
     
  13. kime2

    kime2 Gearhead

    Juu,toki oli eri auto tämä vaalean sininen oli joku tempest tms.!
     
  14. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    En ajatellut tänne ihan jokaisena päivänä kirjoitella, mutta juolahti nyt kuitenkin mieleen eräs pikku virityskikka jota käytin tuon Tunturin kanssa. Ja sehän on ihan pakko kertoa samantien.

    Porasin reikiä kampiakseliin.

    Joo kyllä. Olin nimittäin lukenut Vauhdin Maailman viritysartikkeleista, että moottorin liikkuvia osia kannattaisi keventää. Luojan kiitos en sentään Puchin kiertokankeen alkanut porailemaan reikiä, vaan keskityin kampiakseliin.

    Puuporalla homma ei onnistunut. Ei purrut ollenkaan. Kokeilin seuraavaksi metalliporaa. No se sentään puri. Kunnes "bläck and dekkeri" -käsipora kuumeni niin ettei hommasta tullut enää mitään. No, olihan sinne kampiakselin vastapainoon, tai mikälie laippa, jo tullut sellainen vajaan sentin syvyinen kolo. Sille toiselle puolelle.

    Ai että tasapainotus? Mikä tasapainotus? En minä silloin mistään tasapainotuksesta mitään tiennyt.
     
  15. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    ^Tosta tuli elävästi mieleen omat mopoajat 15 ikäsenä kun oltiin kaverin mökillä talvella ajamassa keskenämme jääratakisoja.
    Meillä molemmilla oli samanlaiset SM Solikat ja kovasti me oltiin jo kotona viritetty niitä juuri tollasten VM:stä ja jostain kirjastosta lainatuista virityskirjoista tavattujen oppien mukaan ja sit siellä mökillä aina kun jompi kumpi hävis kisan niin mopon vikahan se oli kun se ei kulkenu tarpeeks joten siellä pihalla pakkasessa ja lumihangessa sit vaan lisää viilausta :poff:
    Lopulta kannet, männät ja kaasarin kurkut olikin sit jo tosi viilattuja ja kulkihan ne molemmat Solikat kaverin piikkikevarin mittarin mukaan jotain 70 km/h mut oikeesti mä näin jälkikäteen ihmettelen pikemminkin sitä että miten ihmeessä ne yleensäkään toimi enää niiden nuoruuden innolla ihan ite tehtyjen viritysten jälkeen :lol:

    Ja hauska juttu oli kun sit aikanaan kaveri myi sen oman Solikkansa pois mainitsematta mitään siitä ettei se oo enää ihan vakiokuosissa niin sen ostaneen pojan isä kyseli kaverilta jotta onko sillä tietoa missä kunnossa siinä on pytty, mäntä ja muut kuluvat osat niin kaveri pokkana vaan heitti jotta ei hän osaa sanoa kun ei hän oo koskaan avannu siitä konetta :rotfl:

    No, mahtoi ainakin se poika olla ilosesti yllättynyt kun lähti sillä sitten joskus eka kertaa ajelemaan :lol:

    Oman moponi mä hukkasin liikkeeseen vaihdossa mun ekaan moottoripyörään eli 250cc Suzukiin.
     
  16. studio57

    studio57 Gearhead

    niin mitä virityksiä tuli kokeiltua mopo aikana

    - korkkia männän alle hmmmm.. mistä korkkia. no viinipulloista.. tulos aika kehno. myös kokeiltiin korkkia limppujen painotus reikiin.. tulos sama....
    - kanavien kiilloitus ja männän ( vika Pekka Leinon) ... työkaluna äidin patapata.. ensin moottorisahaviilaa ja sitten parin päivän hinkutus patapalla... tulos ei mitään...
    - kannen laskeminen = jeee tulosta mutta 92:lla outoa naksetta ja männässä jälkiä :)
    - kanavien kohdistusta ja isompi kaasari ( varastettu isojen poikien moottoripyörästä) taas alkoi hiukan tapahtua.. .
    - männän viilaus... kun dynoa ei ollut ja moposportin kuvista otettiin mallia niin tulos oli kutakuinkin melkein positiivinen...
    - runkkaaminen... jäi tavaksi
    - yläasteella itsetehty tehari... naapurien ihailevan pärinän lisäksi suorituskyky parani persedynolla mukavasti.
    - eniten vaikutti mopon suorituskykyyn ku käytiin helsingissä Moposportissa ja isäni osti mulle 75cc IV sarjan johon asensin myös 26mm mikunin johon juotin koulussa suorakulma ja toinen pää pyöreä kurkunkin :) ja tehari tietty..... kiihdytyksessä hävis tehottomat 125cc kevarit ja huiput oli 95km/h
    myöhemmin tosin kyseinen herra peräsi noitakin "sijoituksiaan" takasin.
    noh... oli se kuitenkin sen arvoista ja vauhtia piisasi.
     
  17. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    jeps, mullakin oli tunturi tiger, siinä moposportin viritys sarja IV, ja
    taisi olla paikka kunnan isoin eturtatas ja pienin takaratas, vauhti sen mukainen. 100-alueella muistan kun ohitin yhden vanhan papparaisen joka ajeli uudehkolla talbotilla , oli se vähän ihmeissään. Hengissä säilyin, LOL Ja pitihän sitten Yamaha RD-125 :een laittaa myös 180cc pytty, ja öljyn syöttö säädettiin täysille. Haisi muuten vaatteet pahalle, vaimokin muistaa sen vielä kun 25v sitten haistiin pahalle kokoajan niin pirun pahalle :rotfl: BTW mittarin mukaan meni 170 km/h !
     
  18. Buick225

    Buick225 Double Gearhead

    Johan lipsuu.Corren viilauksesta luonnollinen jatkumo mopoihin :rotfl:
     
  19. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Itseasiassa tämmöinen jatkumo voi tulla esiin yllättävänkin monessa yhteydessä. Pahoittelen nyt omaa osuuttani 'offtopicoinnissa', mutta...

    Allekirjoittanut havahtui eräänä pakkashuuruisena maaliskuisena lauantaina vuonna 2007 Camaroa kylmässä laitellessani, että käsissäni jyrissyt wanha uskollinen Black & Decker porakone oli palvellut minua aiemminkin Super Sport mallimerkinnällä varustettua ajoneuvoa laitellessani.

    Nimittäin noin 15 vuotta takaperin silloista Tunturi Super Sportia rakennellessani tämä uskollinen - todennäköisesti minua paljon vanhempi - Black & Decker porakone palveli käyttötarpeitani moitteettomasti hioessani tämän runkoa ja muita osia.
    Häksättimeen asenneltiin tuolloin mm. 120cm etuhaarukan lisäksi lähes yhtä korkea hippiselkänoja sekä tietenkin kunnon apinakiikku 'tuntosarviksi'. Tunturin melko mauttomalla muotoilulla rangaistua tankkia koristelin asiaankuuluvalla liekkimaalauksella, vaikkakaan pimeässä hohtavaksi maaliksi mainostettu Mastonin keltainen ei pettymyksekseni loistanut pimeässä. Maalasin kyllä pohjat ohjeiden mukaan valkoisella. Ferrexiä taisi olla.
    Nämä muistot tulvivat mieleeni, poratessani tämän vähän isompikuutioisella sylinterikoolla varustetun Super Sportini ylätukivarren pallonivelen niittauksia irti tällä uskollisella B&D tuotteella.

    Vanhoissa työkaluissa on vain sitä jotain.
     
  20. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Eihän se mikään ihme oo että moni topikki kuten tääkin lipsuu mopojuttuihin kun eihän sen hienompaa aikaa oo ollutkaan kun oli 15 kesäsenä mopon kanssa touhutessa.
    Ei huolen häivää vielä tulevasta ja kun tytötkin alkoi kiinnostaa ja kiinnostua niin mikä siinä oli ollessa, senkun viilas mopoa ja haaveili mitä tekis niiden tyttöjen kanssa :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!