Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Motteri

    Motteri 3rd gear

    Auto kulkee taas... Kanen piirros oli ihan oikein.

    Ongelma on nyt siinä ettei pumppu syötä kun starttaa. Menin siitä mistä aita on matalin ja kytkin herätteen mankan herätteeseen.

    Voisko joku selventää mistä tulee jatkuva virta kun virrat päällä?

    Jos sais koordinaatteja liitteen kuvaan.

    http://www.dieselplace.com/forum/attach ... 1203293918
     
  2. jone-70

    jone-70 2nd gear

    Rattiputken oikealta puolen, kojelaudan alta, löytyi ainakin tosta mun lavurista, liitin mihin tuli virta, kun avaimesta kääntää virrat päälle.
     
  3. kane

    kane 1st gear

    :-? Mulla ei ainakaan ole ollut käynnistykseen mitään eroa milloin siirtopumppu käy. Kun se starttaus on vain sekunnin pari...
    Pitää kattoa noita kuvia, oliko tuo orkkis rele muuhun kuin Fuel Prime toimintaan...
     
  4. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Noniin nyt on perässä uudet "rojut" :D ! Pitää vielä ajella noin tuhat kilsaa ja käydä tsekkauttaa ettei itse kuoressa ole mitään hiushalkeamia tms. Oli aika nätisti menneet rattaat solmuun perästä...

    Samaan konkurssiin uudet takaiskarit ja nyt on lukkoperä niin ei tarvitse ihan joka kulmassa nelikkoa kytkeä!

    On se vaan ilo taas ajella kunnon autolla kun joutui skodalla ja nissanilla puksuttelemaan tuolla pitkin hankia 8)
     
  5. 0213

    0213 1st gear

    No nyt löytyi vikakin tosin muutaman kirosanan jälkeen. Siinä turpon takana kun on niitä johtoja nätissä rivissä ni yks oli poikki ja siihen sit tyssäs virran kulku. Oli vaan aikast hankala havaita koska johdon kuori oli ehjä mut säikeet sisältä poikki.
     
  6. kojo

    kojo Gearhead

    Ne on sit niitä fusible link sula(t/k)ejohtoja eli korvaaminen tavallisella johdolla ilman sulaketta on jokseenkin kyseenalaista
     
  7. kane

    kane 1st gear

    Jassoh... tuli hb3 hid paketti "tuoksuvasta satamasta", pittää alakaa väkertään tuikut paikoilleen. Onnistuu yhdelläkin jalalla... :rotfl:
     
  8. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Kysytääs nyt täältä kun yleensä saa nopean vastauksen, eli muistaakos joku että mikä on vm.95 6.5 td moottorin kansien kiristys ohje/momentti?
     
  9. Hatsku

    Hatsku 2nd gear

    mulla kirja sanoo et ensin kaikki 25NM sitten 67NM ja sit vielä 90 astetta. :eek: korjatkaa jos oon väärässä.
     
  10. mikniemi

    mikniemi 3rd gear

    jaahas.... kauan siinä menikin... :odroll:
     
  11. kane

    kane 1st gear

    eiku viikko... :rotfl:
    No ei, sain nyt inspiksen lopultakin saattaa tuo PayPal tili kuntoon että voipi tilata.
    Hyvinhän nuo sytty kun laittoi releen. Pyysin 6000K tuikut mutta pikkaisen sinisemmiltä näytti kuin nuo lyhyen valon... nooh, pitää illalla käydä pusikossa koittaan :rotfl:
     
  12. kane

    kane 1st gear

    samma sannoo 94 manuaali
     
  13. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Miten usein teidän muiden tarvitsee täyttää jäähdytysnesteitä? Tuntuu että tässä meikäläisen sotaratsussa saa alvariinsa laitella nestettettä jos seuraa paisuntasäiliötä? Mitään näkyvää vuotoa ei ole paikallistettu eli voisiko olla kysymys vaan aineen haihtumisesta?

    Tämä "alvariinsa" tarkoittaa esim noin kuukauden välein tms.

    Niin ja olisiko mitään hyötyä laittaa jäähdyttimeen varmuuden vuoksi näitä "korjausnesteitä" mitä hessumobiileissa sun muissa kaupitellaan vai ovatko täysin humpuukia?

    Vesipumppua ei ole uusittu muuten eli voisiko siitä johtua jos alkaa vetämään viimeisiä? Lämmöt ovat pysyneet aina siinä normaalissa eli noin keskellä mittaria tosin ei näitä autoja vissiin kovin helpolla ylikuumaksi taida saadakkaan?
     
  14. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Jäähdytysnesteen lisäämisestä...

    Hi !

    Saattaapi olla niin pieni vuoto jossain, ettei löydy helposti.

    Itsellä takalämppärin liitos ( klemmari ? ) ilmeisesti hiukan löysä, kun joskus huomaa pienen makean hajun kabiinissa. Vaan kun tarvii kerran puoleen vuoteen hiukan nstettä lisätä, niin ei ole tullut auki otettua. :poff:
     
  15. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Jep itsekkin veikkaan että on joku pienen pieni vuoto. Lämppärin kenno on vaihdettu pari vuotta sitten ja sen tietysti näkisi muutenkin vänkärin lattialta helposti;) Ilmastointikin on huollettu joka vuosi kesäisin.

    Mites muuten vielä tähän aiheeseen liittyen että kun jotkut puhuvat että jos laitteessa on punaiset nesteet niin silloin sitä ja jotkut sanoo että punaista ei missään nimessä jenkkeihin ja niin edespäin;) Mikä näissä on se taika vai onko vaan taas jotain "tornihuhuja"?

    Niin ja vielä tuosta takalämppäristä. Pitäisikö sen lämmittääkkin koska itse en ole saanut siitä ulos kuin kylmää? Eli tässäkin autossa on kyllä kaksi kennoa ja "tuplailmastointi".
     
  16. kojo

    kojo Gearhead

    tutki meneekö sinne taakse vesiletkutkin vai vaan kylmäaine, näis uudemkoppasissa vissiin on aina lämppäri & ac molemmat jos on, mut ainakin vanhakorisisssa vaneissa oli pelkkiä ilmastointeja siel takana.
     
  17. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Nesteet...

    Hi!

    Ainakin -96 0n tehtaalla laitettu punaiset ( siinä on enemmän ns. puskurointiaineita ) ja missään tapauksessa ei saa sotkea punaista muiden nesteiden kanssa !!!
     
  18. kojo

    kojo Gearhead

  19. kane

    kane 1st gear

    On ainakin näitä 94-99 Subbemalleja pelkällä takacoolerillakin...
    Mulla on jopa jouten yksi kattokonsolisäädin :wink:
     
  20. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    Probleem?

    Ajelin tossa motarilla takavedolla niin yhtä äkkiä alko kauhee rutina kuuluun etuperästä. Siis sellanen ku vaihtas manuaalissa vaihteitä ilman kykintä. Äkkiä liinat kiinni ja pientareelle. Hetken siinä taistelin että sain nelivedon päälle, joutu pakittelemaan ja odottaan ylläyyävän kauan. Ajelin sitte hiljaa loppumatkan nelkulla, kuuluu sellanen outo jurruutus ääni, niiku ajas motarin vieressä niissä urissa, mutta vaimeampi. Lopusta vaihdoin takavedolle mutta en sitte ajanu yli 60, eikä ylimääräisiä ääniä kuulunut?

    :poff: :poff:
     

Kerro tästä muillekin!