429/460 kansista ja muutakin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ChevCamino, 11.2.2010.

  1. ChevCamino

    ChevCamino 1st gear

    Onko SCJ kansien pakopuoli myös erilainen normaali kansiin verrattuna?
     
  2. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    cj ja scj kansissa on pakopuolikin erikokoinen kuin peruskansissa..
     
  3. GT429

    GT429 3rd gear

    Siitähän se suurin ero tulee, etenkin 72 ja uudempien pakopuoli on aivan naurattava, sieltä ei tavara poistu vaikka miten yrittäisi. CJ/SCJ kansissa, ja myös DOVE kansissa on jo pakopuoli kohdallaan. Mutta vakiokansista saa toimivat, kun käyttää viikonlopun niiden kaivamisee(kauheaa hommaa).
     
  4. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    olis käyttöä dove kansien valupakosarjoille. jos jollain olis ylimääräsiä !
     
  5. ChevCamino

    ChevCamino 1st gear

    Eli taitaa Hookereissa olla sen verran isot lävet et sopii kumpiinkin?

    Olen vasta konetta ostamassa, kunhan sellasen löydän, onko muuten eroa korin puoleisissa moottorikorvakkeissa clevellä ja 429/460:lla niin ja sellaset kyllä kiinnostaa kanssa jos on eroa (torino,cyclone)?
     
  6. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    kokoero kanavilla on senverran iso että ei pakosarjoista tiiviitä saa sekottamalla cobria peruskansiin tai toisinpäin.
     
  7. ChevCamino

    ChevCamino 1st gear

    Tohon Cycloneen ei ainakaan summitilla hookereissa eikä hedmaneissa, sanota onko Cj vai ei, mus esim weiandin imusarjoissa mainitaan.

    No ehkä vähän ennen aikasta haaveilla pakosarjoista, mutta kun on niin isot aattelin ottaa laivarahdilla.
     
  8. Fastback

    Fastback Gearhead

    anna nyt joku vinkki minkävuotinen cyclone on, se helpottaa pakosarjojen löytymistä. Erilaisia pakosarjoja, joita et summitilta saa on Crites ja FPA firmoilla. Kannattaa tarkastaa.

    Clevelandin kumityynyt eivät käy 429/460 moottorille. Runkopalkkiin pultatut moottoripukit ovat yleensä samat moottorista riippumatta.

    Onko kyseessä rautaiset CJ/SCJ kannet vai Ford Racingin SCJ alukannet?
     
  9. ChevCamino

    ChevCamino 1st gear

    70 Cyclone on kyseessä niin ja ohj tehostin, jarrutehosti, lattiasifteri ja C6 noita alumiinisia havittelin.

    Mulla ois tiedossa yks osina oleva moottori 429 vm 71, orggis kannet ym systeemit.
    siihen on alakerta remontoitu alkuperäisillä osilla.
    Pitäis huomenis saada valunumerot.

    Eli kymysyksen perimmäinen syy on se, jos ostan tohon kyseiseen lohkoon stroke sarjan ihan vaan 514 noita scj:ttien palotilojen mukaan.
    Ajelisin kesän orggiskansilla (matalilla rutuilla), jos vaikka saisin auton loppukesänä ajoon (epäilen kyllä).

    En viitsis monia pakosarjoja ostaa ku on aika tyyriitä tohon, tai sitten voisin ajella valusarjoilla noilla rautakansilla ja ostaa SCJ kansille peltisarjat ens talvena kunhan tiedän millaset.
    Rahamieshän ostais kaikki kerralla ja laittas koneen tikkiin, mutta kun en sellanen ole pitää miettiä tälläsiä vaihtoehtoja.
    :odroll:

    Onhan tossa vielä muutakin laitettavaa, jotka ennen kesää aion käydä läpi, joten voi olla että 30v ajelut jää elokuus ajamatta.
     
  10. Fastback

    Fastback Gearhead

    http://www.critesrestoration.com/fairlane.htm
    HEADERS
    1966-71 Fair. Torino,Falcon, Cyclone 429/460
    Auto W/power steering -2’’ tubes 3 1/2’’ collectors - $329

    Summitilla ei näkynyt olevat pakokanava mallit esillä. 6201 super compit ovat CJ/SCJ kanavalla, 6115 en varma. Googlettamalla voisi löytyä lisätietoa. Minulla on noi 6201:t hookerin superit, ihan asialliset ok, hel#¤%tin pitkät primäärit, menevät alatukivarsien alta jne. Maavara menee pieneksi.
     
  11. ChevCamino

    ChevCamino 1st gear

    Itekkin totesin että nuo isommat hookerit tekee jonku koukasun, joten ne pienemmät enemmän kiinnosti.

    Katselin tuolta sivuilta ja laitoin heti kyselyä myös mitä tohon moottorin asennus sarjaan sekä spoiler kittiin kuulu ja mitä rahti Floridaan makselee, kiitoksia vaan.
    Eräs kaveri ku kävi cleven osia hakemassa Fastbackia kehasikin, eikä turhaan.
     

Kerro tästä muillekin!