.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja lakuaatu, 13.2.2010.

  1. lakuaatu

    lakuaatu Gearhead

  2. B 50

    B 50 Gearhead

    Harvinaisempia motteja on jotenkin yksinkertaisempaa harrastaa kun ei ole annettu liikaa vaihtoehtoja. Nooh, männäviikolla vastaavassa piinassa lukitsin vaihtoehdon Lunati voodoo 268. Chevelles.com:ssa disaineri itte piti niin uskottavia myyntipuheita että uteliaisuus heräs ja minä/nokka oli myyty. Vähän pienemmät on kannet kuin myös tehotavoitteet. Ja pienemmässä kopassa vähän tiuhemmalla vällärillä. Turbaanina Tci sizzler. Toivottavasti kesällä näkee miten pelittää.
     
  3. kime2

    kime2 Gearhead

    Re: 454 nokkan valinta pulma

    Sulla on pikkasen "isot" kannet tuolle tehotavoitteelle,eikä toisaalta performer oikein anna sitä mitä taas nuo kannet vaatis...

    Mut yks hyvä vois olla compin 274 XE ja sille vaikkapa B&M:n 2400 Holeshot...
     
  4. lakuaatu

    lakuaatu Gearhead

    Re: 454 nokkan valinta pulma

    uskoisin että kansien/imusarjan pitäis toimia aikas alhaalt kun mercuiser 365hp magnumissa on tuota pakettia käyttänyt. kansien valu nro. on 14096188. ihmettelin kans itse kanavien kokoo. mutta kait gm insit jotain on takaa tuolla ajanut. kokeilemalla kait tuo selviää parhaiten. mutta kokemuksia olis kiva saada
     
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Conpin xe268 toimii hyvin ovaaleilla tuolla perällä, paljonko noi kannet sitten vaikuttaa?
     
  6. Ylli

    Ylli Gearhead

    Miulla on tuo XE274 stroukki 489-koneessa. Hookerin peltisatsit, professional productsin dual plana, kansina vakio-ovalit -049, peränä 2.73 ja normaali HD-turbiini.
    Toimii hemmetin hienosti, vaikka puristukset n.8,5. Tuon nokan "suositusvaatimuksena" taitaa olla, dual-plane, peltisatsit ja +2000 turbiini?
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    Re: 454 nokkan valinta pulma

    Ihmetyttääpä kansivalinta,kun juuri tuollasilla kansilla kuin Yllillä on yllettäis hyvinkin noihin teholukemiin.

    Mietoihin katukoneisiin ois kyllä oval port se parempi valinta,aivan kuten vaikka sbc:hen rpm-kansi vastaan victor jr tai vastaavalla kanavakoolla varustettu kansi.

    Kadulle ois varmasti hyvä kansivalinta 454:kin rpm oval portteina ja etenkin niillä "HC"-kansilla joissa on 100cc:n palotila niin pääsee normitiivisteellä jo kuitenkin n.9,0:1 ruttuun ja tietysti sit jo pienellä patilla varustetuilla männillä ruttu nousee jo kivasti :wink:
    Muistaakseni 540hp on noilla kansilla ikään kuin maksimi teho normi osilla mitä edel on pakettiin ajatellut!
     
  8. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    vähän offtopiccia mut tuosta Lunatin "268" kepistä eli 60203sta vois asiantuntijat heittää vähä tarinaa. ite ostin tohon omaan 402:een tollasen. on ovalport kannet ~112cc. vaatisko enemmän rutistusta vai meneekö vakiokamalla ? ja miten toi turbiini, vakio vai holeshottia parintonnin stallilla ?
     
  9. KiRu

    KiRu Gearhead

    Mulla on autossa tuollainen 454 rect. port kansilla tehtaan jäljiltä, auto painaa rek. otteen mukaan 1900kg, perä 3.31, imusrj GM alum. kaksitaso 60-70 luvun vaihteesta (ls-6 tms.), puristus 8,75:1, nokka hyd. laahuri 224/224 @ 0,50" (muistaakseni), kuitenkin viimeinen nokka asteiltaan jota voi käyttää vakio stalli turbiinin kanssa, peltisarjat, automaatti.
    Teho 420 hp @ 5200.
    --> minusta voimaa alkaa tulemaan vasta 3000 jälkeen, joten nuo kannet eivät ole paras ratkaisu kadulle, ainakaan mulle, luulottelen että varsinainen tehoero ovaalikansiin tulee varmaan jostain 6000 kierroksen jälkeen.
    Tuo ei oikein minun ajotyyliini sovi (alkaa suorat loppumaan ja vauhti olemaan hurja ennenkun pääsee "makealle" tehoalueelle :eek: ), joten ovaalit olisi/on mun valinta.
    Mutta kieltämättä mikä kuulostaa sen hienommalta kuin isolohko huutaessaan jotain 6000-7000 kierrosta, yleensä noita rect. port kansia kun käytetään sellaisen alakerran kanssa joka kestää nuo kierrokset, minulla kierroksia rajoittavana on venttiilikoneisto (jouset) joka siis ei ole mitoitettu tuollaisille kierroksille, vaikka sieltä sitä tehoa ehkä voisi kaivaa lisää.. jos tuollaisia kansia käyttää niin helpotusta voisi tuoda manuaalivaihde ja tiuha perä?
    Mutta makuasioitahan nämä ajo-ominaisuudet kai on ja jos on drag race suuntautunut hyväthän noi rect. portit on.
    Itse päädyin rakentamaan 496 koneen ovaalikansilla (kylläkin merlinin ovaalit), arvelen sen sopivan paremmin mun ajoon (=voimaa alhaaltakin)
    lisäksi noi kannet näyttävät riittävästi GM kansilta joten museokoneen ulkonäkö säilyy :D toivottavasti..
    ja tässä ketjussa puhutut ovaalikannet tarkoittaa sitten niitä isoja ovaalikansia eikä peanut kansia joista joku käyttää myös "ovaali" nimeä.
     
  10. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Noistakaan mitään tiedä, mut joskus tuli avattua tollaset peanutit oval porteiks, jäi orkkiskoksille pikkuvenoille ja miedolla hydynokalla + rpm imusarajlla anto 400 heppaa 396:ssa. Noi Rect portit ei oo oikeen hyvät mihkään, kanavat on turhan suuret normikäyttöön, mut ei kuitenkaan virtaa ikkunaansa nähden niin kauheen hyvin.
     
  11. archbishop

    archbishop 1st gear

    B50, millä nimimerkillä tuo disaineri on chevelles.comissa?
     
  12. B 50

    B 50 Gearhead

    UDHarold
     

Kerro tästä muillekin!