Piäkaupunk seuvun nopein auto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja jukka63, 24.12.2008.

  1. nikke

    nikke Gearhead

    Ei jaksa millään lukea tota vääntöä Lahti vs Stadi, mut pakko muistella kovien Lahtelaisten katuautojen rantautumista stadiin vm 05 tai 06? Klo 24- 02 odoteltiin silloisella "Klaukkalan stripillä"tulevaksi yli 1000 hv katuautoja Lahdesta , kunnes c70 katuautovolovo saapui paikalle LAHDESTA kyydissä neljä ylipainoista teiniä huuli pyöreänä uudesta kulttuurista?Kenties joku Lahtelainen tunnistaa itsensä :rotfl:

    Komppaan Kalle Koota.Kyllä ne Stadin nopeimmat tiedetään ilman nettiarpoilua. Ite en oo seurannut top 5 nopeimpia muutamaan vuoteen, mutta aloittaessani harrastusta top 5 oli:Jykän keltainen, Acadian, Luigi, Maverick, ja Ukkosen Coronet. Hienoa nähdä että kaikki nopeimmat edelleen kuvioissa, ja jaksaa vielä kiihtyä :rotfl: :rotfl:
     
  2. AGT200

    AGT200 1st gear

    Kyseessä oli vuosi 2006, Neste, kehä3.
    En muista että olis tuollaista autoa edes ollu mukana meillä. Myöhemmin kylläkin. Eikä ollu kyse muusta kuin "suhteiden" solmimisesta Mantorp ja Birka Cup reissun jälkeen. Voimme tästä kiittää herrasmiestä joka pysyttelee tämän keskustelun ulkopuolelle(viisaasti).

    Mutta tiedätkö mitä. Lahti aloitti silloi Openilla. Te jäitte sinne klaukkalan mettiin ajelee niitä näitä. Stadi aloitti vasta seuraavana vuonna. Ja olisko aloittanu seuraavanakaan vuonna jollei böndet olis näyttänyt miten homma toimii?? Ja sitä käytiin ikäänkuin "opiskelemassa" muualla kuin stadis. Tukholma.
    Että nykyperinne on jo pitempikin Lahdessa kuin Stadis.

    Ei ole vastakkainasettelua, vaikka outsiderit yrittää sitä huutaa kilpaa täällä, esim Stadi Open -09 palkintojuhlallisuudet olis samas tilaisuudes Lahden kanssa ,Lahdessa. Vaan kun sanoin et stadis -09 finaalikisas oli 1auto, niin se tarkoittaa sitä että on enää pelkkä Lahti ja jos joku haluaa kadulla ajaa on sen suunnattava ulos kehä3 sisäpuolelta. Vai miksi luulet itse championeitten käyneen kehä3 ulkopuolella loppukesästä? Homma toimii ja autoja riittää. Toisin kuin jossai muualla.

    Itse toivon et asiat stadis menis parempaan suuntaan, edellytykset kuintenkin tolla väestöpohjalla ja ajopaikoilla on ihan toiset. Toki sama ongelmaa on täälläkin, toiset haluu mieluummin jäädä talliin.

    Kivahan näistä on stadilaisten kanssa kinata, osa vaan ei todellakaan tiedä mistä puhuu.
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Olikohan 1994 vai 1995 kun oli toi eka open pk-seudulla, kehä III openista kait silloin puhuttiin. Olihan sitä ennenkin ollut jo cruisingien yhteydessä kyläsaaressa ja konalan suoralla kilvanajoja, mut toi tais olla eka vartavasten organisoitu kahen osakilpialun sarja. Mitään palkintoja ei ollut paitsi mainetta (?) ja kunniaa (??). Kalustoa sen sijaan oli, ja katsojiakin loppuyöstä sen verran, et vikat lähdöt rupes jo hirvittää. Silloin vedettiin täyttä 400 metriä, ja kun väkeä oli kehä I:n reunoilla sekä autot sen verran pois lapasesta, että taidettiin pikkasen koukata asvaltilta uloskin, niin ei se ihan terveeltä aina vaikuttanut. Silloisessa kahinassa tosiaan sattu pari käheltä piti tilannetta ihan tietä pitkin ajaneiden siviiliautojenkin kanssa, mut onneks ei sen enempää. Ja oppia niistäkin tapauksista tuli, aikalailla nollakokemuksesta kait lähettiin. Ei toi suinkaan idioottimaisinta ja vaarallisimman tuntusta touhua ollut missä on tullut vedettyä, se pahin mulla on ollut Lasnamäen kanaalissa jossa yks veto riitti. http://tfr.cafe.ee/gallery/2001/speedest/75
     
  4. AGT200

    AGT200 1st gear

    Hieno kuva!
    Mutta tiedättekö mitä, näin uutena aikana ei ole yleisö ikinä ollut noin kadulla. Lähtölinjan takana pääsääntöisesti. -07 oli Lahdessa pieni ongelma kun finaalikisan yhteydes joku laski kokoontumispaikalla abou 100henkeä yleisöä ja matkalla muualle, valtion virallisia mittamiehiä. Sen jälkeen hommaa muutettiin.
     
  5. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    jäljistä päätellen ohitit jonkun? :rotfl:

    aika hurjan näköistä, ei tuossa tarvitsis paljoa mennä pieleen ku olis helvetin komeat otsikot suomenkin lehdissä..
     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Tossahan parasta oli, että se oli virallinen ja luvallinen kisa. Kanaalissa kallioleikkausten ympäröimänä, asvaltin reunassa oli verkkoaita ja sen takana arviolta 30 000 ihmistä. Pito oli tuolla huono ja auto pyrki katuslikseilläkin vielä kolmosella poikittain, lisäks jonkinverran maalin jälkeen tie käänty sellanen reilu 45 astetta vasemmalle.... :rotfl: Toi kuva oli sitte ajattu normikaturenkailla ihan vaan malliks suurimmalla vaihteella liikkeelle lähtien, ei ollut vastustajaa eikä vauhtiakaan niin paljoa. http://tfr.cafe.ee/gallery/2001/speedest/74
     
  7. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    katselin noita muitakin kuvia..

    melkoista huumoria.. juuri kun luuli, ettei enempää hassummaksi voi kalusto mennä, ni sit siellä on paloautot viivalla.. sit ajatteli, et sen hassummaksi ei nyt ainakaan mene.. ni on poliisi moottoripyörällään. ja sit jo pari sälliä fillareilla.

    ihan ku joku videopeli. :poff:

    mut kieltämättä, oli luvallinen tai virallinen tai minkälainen tilaisuus tahansa.. ni aika hyvin pistää silmään tuo "turva-aita" ja ihmiset sen takana. mie oon taas vähän enemmän sääntöjen ja rajoitusten puolella.
     
  8. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Itseasiassa me ajettiin ekoja kisoja jo -81 Hietsun suoralla kun useimmat täällä kirjoittavat eivät olleet vielä syntyneetkään. Siellä vedeltiin siis omalta kohdalta ekaksi ja kun väkimäärä alkoi kasvaa siirryttiin Hernesaareen ja sittemmin Sompasaareen leikkimään. Ekat oikein kuitsuilla järjestetyt kisat oli tosiaan -94-95 ainoina sääntöinä, että ajamalla paikalle ja kaikki siirtymät ajamalla. Ja Varttia vedettiin kun etukäteen oltiin mitattu sopivat etäisyydet Moottoriteille ja Kehille. Voittaja selvisi molemmille kerroilla ja hän kirjoittaa edelleen tänne ja on aktiivisesti mukana oikeissakin kisoissa. Itseasiassa hänen kontolleen kai pitää asettaa se Nopeimman titteli. Perusteena vaikka :Eka seiska :rotfl:

    Mutta tuolloin autot olivat aluksi 13-14 sekunnin vehkeitä kehittyen sittemmin 11 sekuntia stripillä kulkeviksi raasereiksi. Ja niinkuin Vipottajakin tossa mainitsi, alkaa tollanen 11 sekunnin vehje täydellä vartilla olla jo kiikkerän oloinen katuolosuhteissa. Mä oon vetäny kadulla matalalla 9 sekunninkin autolla, mutta ei sillä voi enää revitellä niinkuin silloin, kun kadut alkavat olla yhtäkkiä kovin kapeita ja liukkaita. Onhan sinä kaaret ym laitteet, mutta mä ajattelenkin muita tielläliikkujia, en vaan itseäni ja räkänokilta saatua kyseenalaista kunniaa :poff:

    Ja AGTlle vielä. Kyllä mä sain teidän kutsun joskus 04 kesällä, mutta sen koommin sellaista ei ole tullut. Enkä mä muutenlkaan lähde arpomaan voittajaa tai muutakaan kunniaa vaan siksi, että jotkut uhoaa täällä ymmärtämättä kilvanajosta oikeastaan mitään. Olkaa te nopeimpia kadulla jos siltä tuntuu. Mua sellainen vaan naurattaa kun äijät ei sitten tuu ajamaan olosuhteisiin jossa arpominen, varastelu ja juupas eipäs lottoaminen ei vaikuta lopputulokseen. Tai moni noista onneksi tulee ja niiden kanssa ei sitten useimmin tarvitse enää saivarrella niinkuin..... :soosoo:
     
  9. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Kerro silti se noipeimman määritelmä. Ihan vaan mielenkiinnosta ja uteliaisuuttani tässä jo partaani naureskelen :rotfl:

    Kykenetkö tai osaatko :eek:
     
  10. Jza

    Jza Double Gearhead

    Varmasti, kun jotenkin tuntuu että on noi tietyt "oikeatkin radat" vähän alimitoitettuja esimerkiksi tolle mainitulle ekan seiskan ajaneelle katuvehkeelle.
     
  11. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Pitänee paikkansa. Mutta muutamille "mä kisaan vaan kadulla" ja "vaan kadulla voi ratkoa katukingin" mantraa soittaville toi tuskin tulee edes mieleen. Kyllä nykypäivänä saadaan aikaan niin paljon tehoa, että sitä ei pysty enää rataakaann siirtämään. Tollaset tehot ovat jo vaarallisia kaikille tielleliikkujille jos niillä leikitään. Mutta kerroppa se näille "oikeille" katumiehille :-? Niillähän on kutenkin aina enemmän voimaa, kanttia ja osaamista kuin.... :poff:
     
  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Emmä kiteyttäny mitään hommaa. Oon ollu näis piireis mukana jo alusta asti. Mikä oli alku nykyiseen? Sä sen kiteytit. Vastakkainasettelu on selvä. Sitä se on aina ollut. Mutta missä se sinun mainitsemasi spirit?
    Se on teidän lahtelaisten perseessä kun tolli provootte. Pitäkää se siellä. Mä en teidän hiekkalaatikkoon tule kun teillä tai sulla on toi asenne. Vaikka yritän olla ex rebel nykyään herrasmies, niin ei vittuukaa tee mieli tehdä comebackia vaan fiiliksellä.
    Korkurssien ja terveyden menettämisen jälkeen yritän tehdä paluta niihin piireihin missä oli ennen hausskaa ja ne antoi yhden syyn elää. Olin ennen isoin kupipää mikä läyhäsi nopeimmasta. Kaikki oli silloin tervetulleita. En ollut nopein. Kypärät ei olleet liian tiukalla. IFK Camaro jäi mulle Kiikalassa pari vuotta siten. Se on silti nopeempi, vaikka mulla on sen päänahka.
    Nyt teen paluuta ja haluun sen vanhan talvisodan hengen meidän autotoihin. Ja viereisiin myös. Pieni keskiraskas vittuilu on kuulunu aina peliin. Oli se sitten vaikka lahdesta alkanut mutta siinä sä oot väärässä. Tai no nyky teidän voimassaoleva? Voi vittu..

    Edelleen muija ajaa poskikselta ovet.

    Ja sulle urpo en vastaa enää mitään. Älä sinäkään lainaa tätä viestiä. Säästä oden palstatilaa turhilta provovoilta ja perseennuoloemisilta.
    Mä lähen vain Hyvinkäälle, Kauhajoelle ja Kiikalaan. Kattomaan pyyteettömiä asuinpaikasta riippumatta eilman traumoja. Mahdollisesti joskus kruisingista auringonlaskua kattoo jonnekin mitä täällä ei edeltä kerrota.
    Pitäkää tunkkinne ja sinä voit työntää sen perseeseesi! Sorry, ei hyvällä.
    JES-58
     
  13. Harald

    Harald 1st gear

    Jep.Se Lasnamäen "kisa" oli kyl mieleen painuva.Ei ollut mulla paljon lähtöjä takana ja helvetin liukasta.Tais jopa vähän pelottaa.No,sedän kans vedettiin tosiaan yksi liukastelu ja se riitti.Mut meininki oli hyvä ja porukkaa paljon.Hyvä muisto muistojen joukossa.
     
  14. AGT200

    AGT200 1st gear

    Enpä ole paljon lainaillu niin teen poikkeuksen. Tässä kiteytyy taas tietty henk koht persoonani lisäksi jotain muutakin. Meinaan se että pitää kaikki laittaa valmiiksi ja kadulla olisi hyvä olla antaa se nopein autokin stadilaiselle. Muutoin ei lähetä minnee. Näin se vaan menee kun on hommaa seurannu nyt uudella ajalla.

     
  15. AGT200

    AGT200 1st gear

    DS325 taisin joskus ehdottaa sellaistakin, minusta ihan asiallista, kompromissia että vedettäis liimaamattomalla lentokentällä käsilähdöllä 201m. Ilman kaiteit tai muita pysyviä rakennelmia. No,sellaista tulleekin kiinnostuneille jossain päin mutta muistelen et se ei käyny sulle silloinkaan. Joten meidän on turha aiheesta jatkaa sen kummempia kun et ole valmis säätämään autoa heikkopitoisille alustoille? Kiitos kuitenkin historiapläjäyksestä!

    No,mutta onpahan asioista vaihteeksi puhuttu niiden oikeilla nimillä. :pinup:
     
  16. jukka63

    jukka63 1st gear

    Mä oon nopein, +800 hp kadulla :D hYVINKÄÄLLÄ NÄHDÄÄN,KETÄ ON NOPEIN :D
     
  17. AGT200

    AGT200 1st gear

    Sinne!

    Ja... jollei nyt sitten tule mitään poskisolistityylin turpaanvetouhkauksia eikä työt taas osu sille vklopulle niin teen kaikkeni tänä vuonna että pääsette monstereillanne vetelee ovia meikänki Audista, siinä niitä riittääkin. :D Hyvinkää on alustana kuitenkin lähellä katua.
     
  18. turbofriik

    turbofriik 1st gear

    Mitään en seiskan autoista tai oikeista radoista tiedä, eikä välttämättä tarvi tietääkkään, mutta jotenkin tylsän kuulosta dramatisointia kun lahden toisella puolella on kadulla nähny seiskoja vartilla ajavia autoja ajamassa REAL streettiä. NE on oikeita katumiehiä, Trust me! 8)
     
  19. AGT200

    AGT200 1st gear

    Siinä on tunnelmaa Suur-Tukholman motarilla kun kisa-autojen takana seisoo, lahkeet lepattaa, tihrustaa savun keskellä lähettäjää kun autot asettuu paikalleen, lähettäjän kädet tipahtaa alas...
     
  20. Jza

    Jza Double Gearhead

    Liimaamattomalla kadulla seiskoja? :eek: Kerro toki lisää.
     

Kerro tästä muillekin!