Nälli Temppu? (van th 700)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja shtk84, 16.2.2010.

  1. shtk84

    shtk84 1st gear

    Elikkäs kyselin tuossa ennen joulua tuosta tv-vaijerista.
    Se ilmiselvästi pitää olla paikalla että loota toimii kunnolla?
    Eräs jenkkejä omistanut sanoi että kyseessä on kickdown vaijeri, ota pois vaan toimii ilmankin... Nyt autoa on seisoteltu parkissa ja kävin tänään ajeluttamassa sitä (myydä yritän pois) Laatikko luistaa vallan perkeleesti.. Menee pintakaasulla oikein kivasti mutta vähän kun antaa enemmän jenkua niin lämmöt nousee ja mitään ei tapahdu, vasta melkein kaasu pohjassa alkaa tuntumaan vetoa. Eli joudun ilmiselvästi ruuvaamaan uuden vaijerin paikalle? Tein nopean korjauksen ennen joulua (sivuleikkureilla=) Toinen pää vaijerista menee ilmeisesti laatikon sisään? ja toinen on sitten todella syvällä vanin konetilassa?

    Ei vain vieläkään huvittaisi =)
    Kiitoksia infosta jo etukäteen..
     
  2. Panze

    Panze 3rd gear

    Vielä kun hetken huudattelet ilman sitä vaijeria niin voit myydä sen aski vikaisena :rotfl:
     
  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    kyllä mä luulen että sen voi nyt jo myydä askivikaisena. voi öljy olla aikas mustaa jo :poff:

    oliks sillä sun kaverilla ollu omistuksessa muita kuin saratoogia tai valiantteja manuaalilla? ei ainakaan oo koskaan tainnut ite niistä konepeltiä avata :odroll:
     
  4. DX

    DX Double Gearhead

    Anna hänelle palautetta, sillä vaan sanon ettei kovin monelle enää antaisi moista "neuvoa".

    Se on sitten melkolailla millintarkka se seiskasatkun "kikkari"kaapeli säädöstään jotta loota toimii edes sinnepäin,
    parikin milliä pielessä niin jo riuhtoo tai luistaa.
     
  5. shtk84

    shtk84 1st gear

    Hyvä tietää...
    Elikkäs rempan puolelle meni...
    Eipä sillä kovin paljoa ole ajettu sen vaijerin hävityksen jälkeen.
    Täytyy ruveta katteleen pajaa =)
    Ilikiä sitä on tuos parkkipaikallakaan ruuvata..
     
  6. DX

    DX Double Gearhead

    Tuhoutumisen aste on suoraan suhteessa luistatteluun ei niinkään ajokilometrien määrään, väärin säädetyn luistavan lootan saa poltettua yhdellä kaasupohjassa kiihdytyksellä,
    öljyn väristä ja hajusta voi aika paljon päätellä, tumma kissankusi on selkeä merkki palaneista kytkimistä.

    herkästi luistavallakin lootalla voi päästä maailman laidalle ja takaisin jos tietää mitä tekee.
     
  7. shtk84

    shtk84 1st gear

    Hyvin tulin kyllä pintakaasulla takaisin kun alkas mietityttämään et onkohan kaikki nyt ihan kohillaan.. Öljyt jo haiskahti vähän ikävältä, mut ihan kirkasta oli vielä. Löytyy sellainen hienous kun laatikon lämpämittari ja seurasin sitä kyllä silmä kovana kun palasin "koeajolta" Niin Saako sen vaijerin laitettua laatikon päältä? vai tarviiko avata öjypohja? koneen päätä varten joutuu ilmeisesti purkamaan ainakin imusarjan?
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    siis oliks sulla alunperin siinä se vaijeri paikoillaan mutta neuvojan jälkeen laitoit sen poikki?

    lootan päähän sen saa paikoilleen avaamalla öljypohjan, samalla voit vaihtaa öljyt ja suodattimen sekä tarkistaa kuinka paljon on purua ja moskaa pannussa.

    yläpää on sitten kaasuvaijerin kanssa samassa osassa kiinni.
     
  9. DX

    DX Double Gearhead

    saa vaijerin lootaan ö-pohjan avaamattakin kun pilkkii vanhan vaijerin ylös saa samalla kiinnityskoukun esiin johon uuden vaijerin silmän saa pujotettua, elä päästä sitä sitten karkuun lootaan sisälle, sokkona tympeä kaivaa uudestaan esiin.
    tosin silläkin tavalla valuu fluidia käsille, litrapari.
     
  10. shtk84

    shtk84 1st gear

    Siitä tuo otsikko juontaa juurensa =O
    Eli alunperin olisin selvinny pelkällä vaijerin säädöllä.
    mutta kun sain hyviä neuvoja (ite en oikein jaksaisi perehtyä tuohon automaatin sielunelämään) Kattelin siinä että meneepä ikävään rakoon tuo vaijeri ja jos sitä vaihtamaan täytyy ruvetan (vaijeri rispaantunut) niin onpas ikävän paljon hommaa.. Kuuntelin siinä vakuuttelua että se kickdown vaijeri sen voi ottaa pois... et vaihteen saa valittua kahvastakin =O Tein sitten nällinä kyseisen tempauksen... Täytyy kuskata huomenna se johonki lähipajalle ja sanoa mitä tekevät. Lähin käytettävä monttu on melkein 30 kilsan pääs, heitti tuon vitutus käyrän suht koht korkeelle kun selvis tämä oma noloottelu (ja ohjeistukseen uskominen)
     
  11. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    aina ei ihan kaikkea kannata uskoa seuraavalla kerralla :wink:

    vinkkinä vastaisuuteen, jos tehtaalla ovat jonkun osan autoon laittaneet niin se on siinä tarkoituksella...

    laitan yhdestä paikasta yv:tä sulle ihan justiinsa.
     
  12. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Tää kuuluu melkein samaan sarjaan sen VW-forumilla olleen jutun kanssa, missä joku otti "kaverin neuvosta" pari laatikon ulkopuolella ollutta torxia auki ja siirtäjät tipahtivat laatikon sisälle. :rotfl:
     
  13. shtk84

    shtk84 1st gear

    Siperia opettaa =O
    Joskus se vain tulee kalliiksi kun on hyvä uskoinen ja laiska :mad:
     
  14. paja1

    paja1 Double Gearhead

    oon kuullu ton jutun ennenkii :rotfl: onks kellään linkkiä ko. keskusteluun?
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Siitä on kuva vissiin tuolla vitsiosastolla :rotfl: .
    Kerran kun peruutin venekärryä pahaan paikkaan niin meni kikkarivaijeri poikki kun runttassin kaasun pohjaan. Sen jälkeen ei tarvinnu pakitella enää senttiäkään kuin vasta lootarempan jälkeen :rotfl: .
     
  16. Watti

    Watti 3rd gear

    Pikku jäkiviisaudet edelliseen keskusteluun viitaten.

    Olisit antanut vaan olla räpäämättä ja myynyt "laatikkovikasena". Nyt joudut myymään lodjuvikasena ja vieläpä oikeasti remontin tarpeessa olevana. Kun viet toosan jollekkin lootagurulle ja vieläpä paikallaan olevana, lasku ei tule jäämään alle 1500ecun
     
  17. Speedo

    Speedo Gearhead

    Menee helposti "asiantuntijoilla" neuvot pieleen, kun rupeaa liikaa yleistämään. Vaikka joissain jenkeissä ton vaijerin voi poistaa ihan huoletta niin ei tarkoita että välttämättä kaikissa.

    Riippuu siis laatikosta. Esim th350 toimii ihan hyvin ilman kyseistä vaijeria, koska siinä se hoitaa pelkkää kickdown toimintoa. Pitää vaan tehdä "kickdown" kepistä itse. Th700 taas VAATII vaijerin, koska siinä se ei olekkaan pelkkä kickdown vaijeri.

    Harmi, että sulla sattu oleen th700.
     
  18. mb508

    mb508 Gearhead

    Näitä "asiantuntijoita" saattaa olla ihan korjaamoissa. Puolikymmentä vuotta sitten ostin eräästä korjaamosta, pääkaupunkiseudulta Tattarisuolta Astron, joka jätti kolmosen vaihtamistapahtumassa väliin, vaatien kovan kierrosten käytön, jotta se yleensä vaihtoi kakkosesta ylöspäin. Panta lopussa, selveni rempan yhteydessä.
    No joka tapauksessa korjaamon omistaja kehotti minua ottamaan "kick-down-vaijerin" irti, koska Mersussakin se kuulemma auttaa vastaavaan vikaan.
     
  19. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Ai kyllä mulle vaan on laatikkokorjaaja sanonut että 350 laatikossakin vaijeri vaikuttaa laatikon paineisiin....sen alasvaihtamisen lisäks....
     
  20. Jza

    Jza Double Gearhead

    Kumman hyvähermoinen olet kyllä. Jossain toisaalla suomessa olisi "asiantuntija" itkenyt lattialla pidellen haarovälejään sääriluulla suoritetun "kickdownin" jälkeen :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!