Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. ajk

    ajk 3rd gear

    Tuoltakin löytyy
    http://www.ikh.fi/~ikh/ikh2007/layout/d ... ketjut.pdf
     
  2. sakuc

    sakuc 1st gear

    Miks ihmeessä? VP44 käsittääkseni virtaa 5-600hv vakiona.
    No ohan siinä se että et varmasti saa enää laimasta sitä läpi..

    Heilahduskäsi Panzelle, ruiskun vaihto onnistui helposti ja nelivetokin löytyi kun Jamant vähän avusti :)
     
  3. sakuc

    sakuc 1st gear

    Jamantilla on asetinholki joita voi lainata panttia vastaan, tosin se on kampuran takapään stefan asetin.. en tiedä onko edessä sama.
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ole hyvä vaan, ite sä sen kyllä keksit kesken puhelun...
    Edessä on eri, uuden etustefan kanssa tulee asetinholkki ja takapään asetinholkki on lainattavissa!!
     
  5. torre

    torre 1st gear

    Hei kuulkaas, Mitä toi commonrail vakiona syö about tyhjäkäynnillä tunnissa?

    en uskalla sammuttaa että pääsee töihin aamulla, karvan vajaa puolitankkia jäljellä
     
  6. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    eikös täälä kaupan ollut juurikin tuollanen missä oli vaihettu vp44 p pumppuun, sillä kysyin minkälainen on mutta miksei leimaa muka saisi?
     
  7. sakuc

    sakuc 1st gear

    Usvaa näemmä noista konversiokiteistä tulee jo tyhjäkäynnillä, taitaa tuo virisarja olla vartti/pullerivehkeisiin tarkoitettu eli EPA/päästöt/jne lentänyt romukoppaan, eihän tuo jenkeissä varmaan mikä ongelma ole, suomessa tietty.... :rotfl:

    Pointtina tässä nyt on lähinnä on se että tuo sarja on varmasti tehty mx. voimantuottoa varten ja leimasiat ei vois vähempää kiinnostaa, väärässäkin voin olla, sitä en kiellä.
     
  8. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    en mä tiedä, mutta 12litrasen volvon kone näyttää tyhjäkäynnillä n.2l/h. paikkaansapitävyyttä en mee sanomaan, mutta eikai se nyt paljoa syö.
     
  9. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Kyllä taitaa olla torren (auton) akut jo entiset. Olikos tuossa sun tuholaisessas sitä lohkolämmitintä? Mulla ei muute ainakaan -95:nen lähre käyntiin yli -10 asteen pakkasilla, on testattu ny. Vaatii ainaki puoli tuntia lämmittää ensi. Se on lähtiä ja lähtiä kylmästä, mutta ei.. heti tulee mieleen pilotti :lol: Äh, mihis sitä ny ruiskisit, ku on toi hehku imusarjassa.. Minkäköhän mallinen saman ikäisissä Sisuissa on tuo hehku, kun käyttivätten sitä Cumminsia sillon, ja tavan takaa niissäki oli pilottiruisku? Tietääkö kukaa?

    Ai nii. Vedin komeesti kiertoliittymähässäkässä Rotken poikittain, oli paat nii ihme liukastany, yhtää ei takatossut halunnu pitää. Iskän TojoHilu kuulemma teki samaa. Noh, onneks on vetäviä pyöriä..
     
  10. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    kyllä mun 95:n on ihan hyvin käymään lähtenyt, vaikka yleensä seisookin viikot. -19 niin kaks hehkutusta ja käymään. Sen verran kankeeta on kaikki aluksi, ettei se mitään nautintoa ole.
     
  11. sisu

    sisu Gearhead

    ei ollu sisuissa minkään laista hehkua siks oli laitettu pilotti, mut eipä sitä oo tarvinnu käyttää.
     
  12. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    välitin ilmoituksen siitä Häkkisen dynopäivästä tuonne-> http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... 08#1749708

    Itse aion ainakin paikalle mennä, joko humalassa tai dodgella 8)
    Tuossa lukee että minim. 16t kokonaispaino tarttis olla, muttei tuo heppu täysin tyrmännyt jos paikalle tulis muutama 2n luokan ajoneuvokin. Soittamalla toion numeroon voi tiedustella, jos jotakuta kiinnostaa. kaikki riippuu toki siitä, kuinka monta oikeaa rahtiautoa ois tulossa.
     
  13. sakuc

    sakuc 1st gear

    Mun 98 lähtenyt -25 yhdellä hehkulla ja silloinkin oli jo VP44 vammainen, nyt kun siellä on ehjä niin pitäis toimia vähän paremmin.
     
  14. villeri

    villeri 2nd gear

    mulla ainaki lähtee tuo -95 12v pekkapumpullinen hienosti käyntiin kun starttaa vaan kaasu pohjassa. lämpösenäkin pyöräyttää muutaman kerran jos ei paina kaasua mutta kaasu pohjassa röhähtää heti. :)
     
  15. torre

    torre 1st gear

    EI mulla mitää lämppäreitä ole :)
     
  16. aakki

    aakki 3rd gear

    Onhan akunkengät tarpeeksi tiukasti kiristetty? :wink:
    Mulla ei ollu :poff:

    Onko ihan normaalia että neliveto päällä kuuluu todella siro helisevä ääni
    jakolaatikon kepistä tyhjäkäynnillä ja varsinkin kun kevyesti hanattaa...?
    mutta kun tarttuu kepistä kiinni niin helinä loppuu?
     
  17. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Mistäs näihin laitoksiin on porukka polttoaineen suodattimet hommannu? jari mäeltä oli ~40..50€ viimeksi... rockautolta toki puoli ilmaiseksi, mutta aattelin laittaa tilauksen vasta ku kerkee tutkiskella kaikki kulutus osat mitä tuo ois vaille :) eli 01 laitos kyseessä.

    Edit: tuollahan tuokin 1sivulla oli, muistaako kukaan kumpi noista jontikan suodattimista sopii? sais paikalliseen liikkeeseen tilattua :)
     
  18. villeri

    villeri 2nd gear

    koitin tuolta faq sivulta kattoa mutta en löytäny joten mitä öljyä porukka käyttää noissa 12tappisissa koneissa?
     
  19. MKultala

    MKultala 3rd gear

    Asiahan ei tietysti mulle kuulu, mutta eikö jonkinlainen lämppäri kannattais olla? Kyllä mulla ainakin tuntuu pahalta pistää yli 20:n pakkasessa vehje käyntiin kylmiltään.
    No, mutta kukin tyylillään, jos oot autoasi myymässä, niin ei nää jutut tällä palstalla ainakaan edistä sitä, ainakin itse kiertäisin laitteen kaukaa...
     

Kerro tästä muillekin!