Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. vekkuli verstas

    vekkuli verstas 1st gear

    kattelin nippelit sivustoa mut sopivissa pulteissa on eri avain koko ja alu vanteen pultit 160 ekee sarja
     
  2. villeri

    villeri 2nd gear

    tuo ei ole ainakaan näillä näkymin halki muuta kuin siitä nenäkepin rattaan päältä mistä useimmiten. eli ei kaiketi vaikuta syöttöpumpun ja tehostajanpumpun hammaskosketuksiin mitään...?

    tänään saa uudet allterrainit alle 285/75/16 ja lauantaina pitäs ajaa rahtia ikaalinen-kokkola-ikaalinen. jos rammi ownereita on matkanvarrella niin morjestellaan :lol:

    eilen muutes tuli ikaalisissa vastaan valkonen (takaveto??) dually. oliko joku meistä? rekkavalot katolla. sen paremmin ei osaa kuvailla kun oli hämärä :lol:
     
  3. fourwheeler

    fourwheeler Gearhead

    Kävin itse eilen Autotekistä hakemassa pyöränmutterit aluvanteille. Omilla alennuksilla oli hieman päälle 40E sarja.

    Jos orkkis peltivannemuttereita tarttee niin varmaan Ebay on sopiva paikka tai vaikkapa RockAuto.
     
  4. vekkuli verstas

    vekkuli verstas 1st gear

    joo soittelin tonne autotekkii ei löytyny alu vanteen mutteria aikas hankala koko vanteen reikä 20,7 ja vanteen paksuus 19,7 ja 9/16 kierre :eek:
     
  5. vm_77

    vm_77 1st gear

    Mistä alatukivarren akselin pään pultteja, niitä missä on se pooritus pultin tyvessä? Eihän niitä saanu irti muuten kuin rälläkällä, käytin pilleillä ne punaisenakin mutta eipäs ollut apua. Olis ne alkuperäiset hyvät jos ilmenee säädön tarvetta.
     
  6. torre

    torre 1st gear

    Mistähän tuo mun biili öljyä ruikkuu ku muutamanvuoden seisomisen jälkeen on aina öljyläiskät alla, tikussa sitä ei kuitenkaa huomaa..

    suodattimen pohjassa näkyy tippa ja siitä alaspäin lähes kaikki paikat on öljyssä, suodatin on kuitenki kiinni
     
  7. Jamantilla oli joskus en kyllä enää löytäny. Mä tein itse normipultista johon hitsasin sen laipan mikä jäi ehjäks vanhasta pultista.
     
  8. Pertura

    Pertura Gearhead

    Jamantilta saa noita alatukivarren pultteja ja muttereita. Orkkissäätöprikat täytyy laittaa noihin uusiin pultteihin, mutta se on ruuvipenkillä ja vasaralla toteutettuna viiden minuutin homma.
     
  9. Hietala

    Hietala 3rd gear

    tere!

    apulaiteremmin kiristimen rullan laakeri on loppu... näyttäis ettei voi vaihtaa laakereita :-? vai onko joku vaihtanu...
    jos ei onnistu niin saakohan noita rullia erikseen ostettua jostain? machinery tai vastaava...
     
  10. us centterillä hihnapyörä 44.18€
     
  11. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Oon vaihtanu, mulla on tosin vanhempi vm.-90 mut rulla lienee sama. En nyt enää muista sen tarkemmin, mut laakerit sain lähimmästä laakerikaupasta muutamalla eurolla ja muutenkin oli helppo homma. Parempi tietysti ois vaihtaa koko rulla, ne tuppaavat monesti kulumaan vituralleen ja kuluttavat sitten remmiäkin.
     
  12. karjalai

    karjalai Gearhead

    Re: m

    Kyllähänä tuo vielä tallissa lötköttää..
     
  13. sakuc

    sakuc 1st gear

    Rockautossa 17-20USD hihnapyörä, koko kiristin 60-120 USD.
     
  14. rötkö

    rötkö Gearhead

    kiri

    Kattokaa kun niitä kiristimiä hiplaatte että onko menny kieroon koko keksintö, mulla oli ainakin rulla vinossa kiinnityspintaan nähden ja remmi kulki sivussa.. Että vaihtoon koko keksintö.
     
  15. sakuc

    sakuc 1st gear

    Re: kiri

    Ite vaihdin koko kiristimen ja vanha oli todella väsähtänyt jo jousenkin puolesta vrt uusi.
     
  16. Hietala

    Hietala 3rd gear

    Re: kiri

    pittääpä katella... jousessa tuntui olevan voimat tallella :eek: :D

    aloin tuossa patentoida dss paikalleen. huomenna vielä vähä hitsailu hommia ja sitte vaan paikalleen 8) johan tuo dss rojekti on odotellukki melkein vuoden :rotfl:
     
  17. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Tulipas monta vinkkiä mistä suodattimia saa kiitokset vaan :D

    Moni varmasti tota simpukkaa säätäny mutta niille jotka ei,
    niin vinkkinä että jos ei simpukasta lähe välys pelkästään siitä simpukan päältä kiristämällä sitä pitman armin akselilla olevaa "vartti kierros hammaspyörää" matopyörää vastaan, niin välys on sitte sen pää akselin päissä, eli matopyörän päätylaakeria saa kiristettyä ja lähtee viiminenki välys :D huima ero versus siihen ennenku ton kiristi, reilu 1/4 kierrosta klappia ennen... enään taitaa olla väljää hieman vain niissä rattiakselin nivelpaloissa :odroll: Mutta paremmaks ei saa säätämällä :) ja irrallaan tyhjänä öljyistä tuo simpukan päältä tehtävä säätö myös helppo säätää oikein kun huomaa paljon helpommin milloin kiristää liikaa tai liian vähän :) Ainut minkä huomaa heti 3koppaseen verrattuna että paljon hitaampi välitteinenhän tuo simpukka on...

    tarttu yks kuva irrallaan [​IMG] rälläkän avainta pysty soveltaa ton kiristämiseen :) aluksi välykset pois, ja reunasta mitattuna 13mm/ 1/2" takasi ja siihen lukkomutterilla kiristys.
     
  18. villeri

    villeri 2nd gear

    saikos tuolta pumpusta säädettyä sopan määrää muuta kun fuelplatea vaihtamalla? valmeteista muistan että boschin rivipumpussa oli jossain peräkannen alla syöttöruuvi.
     
  19. masina8

    masina8 3rd gear

    dodge ram cummins 4x4..

    joo se nizzanin filtteri on varmaan oikein cumminssin suosittelema...kannattaa säästää muutama euro siinä.. siinä vaiheessa ku ajelut on kiinni filtterin hinnasta,niin vaihdan autoa.
    _________

    Noo.. sillä nyt ei oo he...v.n väliä mitä suosituksia jollai filtterillä on kunha kulkee aine läpi. Tällai syrjäkylil ku asuu ni ei kiinnosta ajella sataa kilsaa kaupuntiin hakee jotai typeriä osia jokka voi korvata sellasil joita saa ku menee lähimpään puljuun, joka jotain autoihi liittyvää myy. Ei taida ihan sama filsu olla(ku pässissä) niis traktoreissakaan joissa cumminssin kone röhisee.
    Mut kaikkihan saa toki olla rahojensa kanssa kuinka avokätisiä suinkin tahtoo. Se ny oli vaan sellane vinkki jos joku tahtoo löytää jotain sillai helposti, ettei tarvii ettiä ympäri maata. ANTEEKSI
    Ja mitä autonvaihtoon tulis ni en laittas pahakseni vaik joku ton ostaiski
     
  20. freeride

    freeride Gearhead

    älä ny kalsareitas revi,eikä tarvi anteeks pyydellä.. :lol: käytä ihan rauhassa mitä tykkäät.laita vaikka hiacen kone viä sinne.mä nyt oon ite vaan tottunu käyttään valmistajan suositusten mukaisia varaosia,ja jos filttereihin menee max.nelkyt egee per vuosi a-20€ kpl,niin ei nyt ihan rahamies vielä tarvi olla.ja kyl sillä filtterillä on vähän väliä mikä sielä on..tuskin cummins aikoinaan konetta kehittäessään huvikseen keksi et mikä suodatusluokka yms. on riittävä.mut kukin tehköö niinku tykkää.
    peace.
     

Kerro tästä muillekin!