Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Moi taas kaikille. Vetokoukuista vielä sen verran kyselen että nyt kun löytyisi chevyn 1992 vuoden malliin tarkoitettu niin kävisikö se meikäläisen 1991 gemsuun?
     
  2. jone-70

    jone-70 2nd gear

    Onkos nämät sivut jo löydetty. Pistän kummiski linkin

    http://www.pirate4x4.com/tech/billavist ... ear_Setup/

    Sain perään laakerin tilattua, tuolla aika hyvät neuvot asian tiimoilta. Kiitokset Varikon Tuomolle oikean laakerin ja perän selvitystyöstä. Hyvä, kun on vara-osa liikkeessä jenkki-auto asiantuntija meitä palvelemassa.
     
  3. lt50

    lt50 2nd gear

    Nyt tuli se ensimmäinen vaurio omalle kohdalle sitten tälle talvelle. Hanttarin puolen roiskeläppä murtui kahtia ja irtosi. Huomaa heti miten levoton auton perä on, ehkä jopa puoltaa, varsinkin kun kiihdyttää. Perän aerodynamiikka on ihan sekaisin, eikä mitään pitoa, se on kuin tupladiffuusori nuo subun roiskeläpät. Etenkin takavedolla huomaa ettei mutkasta tullessa voi avata kunnolla kaasua, heti on perä irti. Pitänee pikimmiten päivittää aeropaketti.
     
  4. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Maavarasta....

    Teree !

    Taitaa tässä kevän mittaan olla tosiaan hyötyä ja tarvetta näiden vehkeiden suhteellisen hyvästä maavarasta = alustankorkeudesta. :D

    Meinaan jos nuo lumet lähtee tuosta sulaman kovin nopeasti niin moniin paikkoihin ajoväylille (tunnelit , alavat paikat jne. ) kerääntyy vettä varmaan useampia kymmeniä senttimetrejä. Kas kun noi lumivallit estää veden pääsyn pois ja viemärit ei vedä, joten "kahlauspaikkoja" varmaan tulee enemmän kuin tarpeeksi. :poff:
     
  5. barracud

    barracud 3rd gear

    Kysymys viisaammille! Varmaan on jo moneen kertaan esiin tässä viestiketjussa tullu mutta en äkkiä löytäny (osannu) haulla vastausta..

    Kyseessä on 1991 Chevy sportside ja uudemman näköisiä valoja siihen haaveillut, kiikarissa sellaiset tummaoptiikalla olevat (musta auto...)

    Mut mut, katsoin rapakon takaa ebaystä niin näyttää olevan -94-98 vuosimalleihin pirusti mutta ei -88-92 juuri ollenkaan.

    Ihmetyttää se kun toisista ilmoituksista saa sen käsityksen että 88-98 on samat valot, mutta näin ei taida kuitenkaan olla? Onko näissä valoissa suurta eroa, vaihtokelpoiset??

    Ja miten E-hyväksynnän laita katsastuksessa?



    Ja toki ehdotuksia mistä ostopaikasta saa antaa vapaasti.
     
  6. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    valoista...

    Hi !

    Tuon ikäisissä DOT kelpaa , joten sitä E ongelmaa ei ole. Noiden tummien "optiikkajäljitelmien" valoteho ei kovin hääppöinen liene, mutta "kesävaloinahan" ne ainakin toimii.. :poff:

    Noihin vanhempiin maleihin ei niin kovin paljon valovaihtoehto tarjontaa ole kaikkiaankaan.
     
  7. EL5

    EL5 1st gear

    Teoriassa menee niin etta 88-98 "worktruc" single lamput tai 88-90 tuplavalot ja 91-98 compositet.
    Kaytanto noiden vuosirajojen kanssa on sitten eri...

    Erot noiden valilla nakyy natisti esim.
    http://www.lmctruck.com/icatalog/cd/full.aspx?page=65
    (worktruck s.64, dual s.65, composite s.67)
     
  8. G20

    G20 Gearhead

    ..paitsi että ainoastaan 88-89 tuplavalot ja 90 on jo "composite" muovikäikäleet.. 8)
     
  9. Laaki

    Laaki 1st gear

    Itsehän tilasin ebay:n kautta rapakon takaa valot, ja niissä sanottiin että käy 94-98. Laitoin ne kuitenkin tohon omaan 1991 C1500 fleetsideen ja kyllä ne siihen sopi. Ylimääräseksi jäi ainoastaan vilkut, tai siis ne mitkä siinä kulmassa on. Siinä tuli mukana siis uudemman malliset vilkut ja sen takia paketti oli merkattu käypäseksi vaan noihin uudempiin.
    Summauksena: ainoo ero niissä 94-98 on ne vilkut.

    Tässä vielä kuva lampuista.
    http://lh5.ggpht.com/_I_Z4YCqgkpo/SuYGh-XLsdI/AAAAAAAAATc/deUgCLj5STk/s512/25102009317.jpg

    Ja jos joku haluaa tai tarvitsee niin mulla on siis ylimääräsenä semmoset 94-98 kulmavilkut, mattamusta tausta ja kirkas linssi.
     
  10. ka.va

    ka.va 1st gear

    Tere kaikille.

    Nonniiin nyt ois vihdoin 628 sivua kahlattu lävitte, kiesus mikä määrä tietoo.. Parin kuukauden ajan tuossa on illat tullu lueskeltua mahdollisuuksien mukaan,enkä oo edes väliin viittiny mitään kirjotella kun kysymyksiin on melkein vastaukset löytynytkin lukemalla, tosin on varmaan paljon asioita mitä ei tonne kovalevylle ou jääny tai menny ohi.

    Ittellä subbari ollu talven työn alla ja kyllä on suoraan sanoen vituttanu ajella "klonksvaagenilla" näillä keleillä,kun ei risteyksessä penkan takaa nää edes et tuleekohan sieltä auto vai nou..Tuurilla sekaan..

    Sellane kysymys heräs,et on tuo laatikko lähdössä rempassa käymään ja sitä pyöritellessäni huomasin sen olevan Goodwrench:n vaihto toosa. Kuinkahan tuo vs alkuperäinen, onko mitään eroja vai identtinen kopio vai Goodwrench:n peruskorjaama alkuperäisestä?
     
  11. ka.va

    ka.va 1st gear

    Jep.

    Semmonenkin on askaruttanu mieltä et, mahtaako joku kenties täällä kirjottava nimimerkki asustella tuossa Masalassa? Tallille ajellessa ei voi olla huomaamatta,kun siinä o sellane kolmen Subbarin parkkis.
     
  12. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Valoista:
    Just hommatussa sportsidessa on erilliset valot ja käyttöönotto on ollut 2/1990.

    Servise engine valosta jatkokysymys: Mistä ja miten voin lukea vikakoodit? Onko mahdollista itse? Ja mitä mikäkin koodi sit tarkoittaa?
     
  13. mikke20

    mikke20 Gearhead

    on mahollista, ohjeet ja koodit löytyy tän ketjun etusivulta linkit DTC koodien alla sielä myös tämä ohjeen sisältävä linkki: http://www.kennedydiesel.com/readcodes.html
     
  14. G20

    G20 Gearhead

    Niin käyttöönotto mutta mitä lukee kuskin oven teipissä jos se on vielä jäljellä..? Ihan virallisesti noita nelivaloja ollu vain 88-89 ikäsissä.. :odroll:
     
  15. barracud

    barracud 3rd gear

    Paljon kiitosta hyvästä informaatiosta, juuri tälläista kaipasinkin!

    Kyseessä on siis vm-91 ja on jo noi "compsite" muovikäkkylät...


    Täytyy laittaa rapakon takaa tilaukseen, näyttää toimitus kuluissa olevan HUIMIA vaihteluita.


    Onko muuten kellään jäänyt ylimääräistä VETOKOUKKUA nurkkiin ja lavakaukaloa etsin myös??
     
  16. G20

    G20 Gearhead

    Niin ja noitten 88-89 ikästen nelivalojen tilalle käy suoraan noi composite malliset.. Ainoastaan liittimet pitää vaihtaa ite tilasin umpiot ja liittimet juhacars nimisestä firmasta ja uudemman liittimet sopi suoraan väri-väri 89 ikäsen johtosarjaan. 9005 ja 9006 polttimoille löytyy liittimiä myös osoitteesta www.nippelit.fi 8)
     
  17. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Vikakoodin luvusta vielä:

    Onko toi liitin johon esim paperiliitin laitetaan kuvan mukaan toi joka näkyy kojelaudan alapuolella noin rattipylvään kohdilla?

    Kun en oo ennen tehnyt niin ensin liitin kuvan mukaan ja sit avaimet virtalukkoon. Pitääkö kääntää johonkin asentoon vai alkaako vilkutus kun avain on virtalukossa?
     
  18. G20

    G20 Gearhead

    Joo liitin kuskin jalkatilassa siittä A ja B navat yhteen ja virta päälle. Alkuun morsettaa vilkku-tauko-kaks vilkkua joka tarkottaa 12 eli "diagnostiikkatilaa". Sen vilkuttelee kolme kertaa jonka jälkeen tulee varsinaisia vikakoodeja jos on tullakseen. Sun laite vissiin 350 TBI Sportside..? Siihen osuu paremmin ton linkin vikakoodit.. http://www.troublecodes.net/GM/89-90_57k.shtml
     
  19. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Kiitos linkistä. ja neuvoista.

    Joo 350 Tbi on kyseessä.
     
  20. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Voi sitä ruokiksella lukea vikakoodejakin :)

    32 EGR open command did not change MAP sensor signal. Normal EGR flow should cause slight decrease in manifold vacuum which would change MAP sensor signal.

    Mistäs haen vikaa / mitä korjaan / vaihdan -> osaako joku kokeneempi sanoa?
     

Kerro tästä muillekin!