Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Kiitos vinkeistä. Palaan aamulla kokeiden suorituksen jälkeen.
     
  2. kojo

    kojo Gearhead

    ei siihen ite pääsylinteriin/säiliöön mee ensimmäistäkään sähköjohtoa
     
  3. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Ei mee johtoja siihen.
     
  4. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Itselläni on subbarissa lukkiutumattomat takajarrut ja antoi myös aikoinaan tuota valoa muulloin kuin oli kässäri päällä. Kun ei mitään oireita ollut niin otin tuosta edellä mainitusta boksista johdot irti(sellainen pikaliitin) ja annoin olla hetken pois. Sitten kun laittoi takaisin niin ei enää palanut valo :lol: Eikä ole sen nälkeen palanutkaan. Tiedä sitten mikä siellä mättää mutta tokkopa haittaakaan mitään pahemmin?
    Minulla siis 91 vuoden gmc suburban.
     
  5. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Vähä vastaavasti kävi -> keltaisen johdon irrotus ei tehnyt valolle mitään. Yksikön liitin irroittamalla sammui. No tökkäsin takas ja katos vaan ei pala enää! Joko pahuksen kontakti häiriö. No kokeiden jälkeen auto käymään -> valo palo noin 2 sekkaa ja sammui sit. Ei ainakaan työmatkan aikana läpi kaupungin syttynyt takas palamaan.
     
  6. Jamppa

    Jamppa Gearhead

    Onkos kellään tietoa millaisia nämä -07 suburbanit ovat? laitetaan ilmeisesti tämä nykyinen subbe myyntiin, ja aletaan katsoa tuota uudempaa tilalle.

    Näistä muutoksista ollut juttua iät ja ajat, mutta mitä muutoksia -07 tarvii että saa kilpiin? Ja eikös tuonkin saa kuorma-autoksi rekisteröityä?
    Dieseliähän noissa ei ole, onnistuisikohan tuota dieselöidä mitenkään että saisi vielä täällä liikenteeseen.

    T:Jani
     
  7. rkr

    rkr Gearhead

    Tuolta voi katsella dataa:

    http://archives.media.gm.com/us/chevrol ... index.html

    Kuorkiksi näkyisi menevän 2500 sarjanen, paikkaluvun saat laskea itse. Laseja varmaan joutuu vaihtamaan samoin kuin lamppuja ja normaalit muutokset päälle. AKE:n sivulta löytyy se katsastusohje josta selviää. Vastaavuustodistuksen tarviit. Nopeudenrajoitin noihin tulee kanssa. Itse vetäisin rajan tuohon rajoittimeen, olikohan se 2004 jälkeen kun se tuli pakolliseksi bensakoneisilla?

    Kyllä kiisselinkin varmaan kilpiin saa koska uudempia hummereita on dieselillä kilvissä, mutta sen vaadittavan rahan hinnalla ostat kyllä monta tynnyriä bensaa.
     
  8. Niin , mikähän tuon valon toimintatapa on?

    Mittariston perässä vai onko siellä öljypohjassa älyä?
     
  9. rkr

    rkr Gearhead

    Tietsikka mittailee ajotyylin ja mailien perusteella jonkun arvon, mulla oli viimeksi 6tkm. Kun oli synteettiset sisällä ja öljyt näytti puhtailta niin nollasin valon ja ajelin 10tkm, mistä tulikin mieleen että öölit pitäis vaihtaa :(
     
  10. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    Ei kellää sattus olemaan kuvaa tai mittoja pakoputken laipasta mikä tulee turboon kiinni. ? :lol:
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pitäis olla normi "T3" laippa. [​IMG]
    Ei pysty tarkistaa kuin huomenna!
     
  12. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Mites tää valojuttu menee metro-auton uutena maahantuomissa kun mulla on dot valot korkeudensäädöllä 97:ssa onkohan niille haettu silloin poikeuslupa? onko kenelläkään kopiota tosta metro-auton huoltotiedotteesta valojen osalta tiedote nro 96006 ?
     
  13. kuutio

    kuutio Gearhead

    Huoltotiedotteen kopioo ei oo, enkä tierä poikkeusluvista,mutta metro oli ainakin
    mun kilpuriin laittanu ilmaiskarit taakse omalla pikkukompuralla.Käsittääkseni toi tiedote tarkottaa just tota.
    dottivalot on ollu aina
     
  14. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Valoista

    Hi!

    Kyllä siitä poikkeusluvasta pitäisi olla maininta otteessa.

    Noita uudempia ( -97 ) ei aikoinaan varmaan montaa tuotu Metron toimesta , mutta olen yhteen sellaiseen aikanaan törmännyt ( 2001 ) kun omaani etsiskelin.

    Luulllakseni se on kelvannut tai mennyt läpi leimasta samoin perustein kuin, omani -96 jonka leimasin 2002 DOT valoilla . Kun tuota kyselin ja ihmettelin joskus myöhemmin, niin katsurin mukaan oli AKE antanut virheellisen tulkinnan noina vuosina ja sen perusteella toimittiin ja hyväksyttiin silloin muutama uudempi kuin -95 DOT valoilla.
    Minulla on AKE:n poikkeuslupa valojen korkeudensäädön puuttumisesta ja siitä on maininta otteessa.

    Hyvä niin ... kun tuo valojen rakentelun tai virittelyn tulos usein on enemmän tai vähemmän epäonnistunut :poff:
     
  15. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Tää viittaa kyllä sitten AKE:n arpomaan virheelliseen tulkintaan, hyvä näin. Otteessa on ainoastaan toi huoltotiedotteen numero.
    Muutenhan tää ei kiinnostais mutta kun toi on avk:lta hommattu ja pitäis lähiaikoina rekisteröidä uudelleen ettei katsastuksessa tuu ongelmia.
    Tosin tuo mun varaosa-auto on -96 ja siinä kanssa dot-valot eikä ole minkäänlaisia korkeudensäätöjä eikä mitään mainintaa otteessa.
     
  16. Jimmy

    Jimmy 1st gear

    Termos,sitähän mää vaan tässä tulin funtsineeks että ku tota noin potilas siirtopumppu kiinnitti huomion. Meinaan vaan ku tuntuu toisinaan että se hyytyis jne. Elikkästen siis ihan ku hiipuis voima tuolta ylemmiltä kierroksilta. Soppaa tulee käydessä ku testaa siit hanasta aukoa,virrat on suoraan ja sillai. Mietin vaan että millähän paineella se ruikkii tai pitäs ruikkia. Mulla ku on enemmän semmottista lorinaa. Eturauhasvaivat ei pitäs vielä vaivata. :eek:
     
  17. sbf

    sbf Gearhead

    Vapaalla paineella pitää tulla n,puoli litraa 15sekunnin kuluessa.Painetta pitää tulla n,8psi:tä
    Just yks päivä tollasen jouduin testaamaan.
     
  18. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

  19. jone-70

    jone-70 2nd gear

    Mulla sama vika, korkeilla kierroksilla hyytyy. Kyselinpä sitä taannoin herroilta täällä palstalla. Mun autossa se on toi ahtopaine-anturi mikä rajottaa sopan syötön. Elikkä kun pistää lämää koneeseen, niin tavallaan voima loppuu ja ses-valo syttyy. Sitte kun sammuttaa ja starttaa uudestaan, niin ses-valo sammuu. Tarttis pienen operaation toi anturi, Kane tietää asiasta enemmän.
     
  20. kojo

    kojo Gearhead

    Niin vakiosoftalla esiintyy toi Jonen tapaus..
     

Kerro tästä muillekin!