Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. fourwheeler

    fourwheeler Gearhead

    Pinjoniin ei tartte koskea, ei edes kardaanii tartte ottaa irti jos ei halua.

    Kuten sanottu jo niin tasauspyörästön poskilaakereiden pukkeja pitää saada levitettyä toisistaan poispäin jotta se murikka tulee pois sieltä. Jos perä on timmissä kunnossa niin ei ihan pikkukoputtelulla lähde.

    Onko välityksen vaihto kyseessä vaiko laakerien uusinta vai mikä?
     
  2. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    joo

    kyllä tuntu olevan kireessä kun sitä vääntelin irti, mutten kauheesti sitä viitsiny murjoa kun ajattelin jos siinä on joku jippo.

    siksi sitä purkaan kun meni vetari poikki ja samassa huomasin että ne vetarin stefat on paskana niin tarvii ne vaihtaa samlla kun tuota ropeltaa.

    EIKÖ KUKAAN TIEDÄ MITÄÄN HALPAA PAIKKAA JOKA MYIS ETUPÄÄN NIVELIÄ, RAIDEPÄITÄ JA MUITA PALLOJA.

    tulee rokautosta törkeet matkakulut kun nuo varret ón niin saatanan pitkiä
     
  3. Dominion

    Dominion Gearhead

    olis tuolla tallin lattialla ylimääräinen 5kw eberspächer, melkeen uusi. ehti olemaan ex-autossa pari viikkoa paikallaan ennen kun tuli auton vaihto eteen. käynnistyskertoja jotain alle 20. Hp. 850 / tarjous. olis myös uus vesipumppu rammiin hp. tarj. jos jompikumpi kiinnostaa niin soittamalla melkeen saa parhaiten kiinni puh. 0445203541
     
  4. http://www.lukeslink.com/index.php/installation Mulla on noita käytössä. on todella käteviä.
     
  5. aakki

    aakki 3rd gear

    Liekö halpoja missään mutta oletko Dually Oy:ltä kysynyt?
    http://www.dually.fi/
     
  6. fourwheeler

    fourwheeler Gearhead

    Ite otin kaikki ohjauksen osat RockAutosta. Tuli paljon halvemmaksi kun Suomesta ostettuna.
     
  7. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    onkos tuossa mitään mieltä muuten purkaa koko etuakselia atomeiksi, miksei tuonne voi sovittaa uutta stefaa akseliputken ulkopäähän kunnei tuosta muuta ole rikki kuin se stefa?

    onkohan se tiivistys jätetty tarkotuksella sinne perän viereen ettei hajoisi kun ristikko menee pilalle ja akselissa alkaa oleen klappia? vaikee sanoa mutta ei siinä mielestäni mitään muuta järkeä ole ja kyllä melkein joka nelivedossa on ne stefat ollu heti akseliputken päässä :eek:
     
  8. villeri

    villeri 2nd gear

    ohjeet, neuvot ja vinkit olis taas tervetulleita eli ongelma on tämä. ajossa rupes satunnaisesti pudotteleen lukkoa pois. kaasun asennolla ja vauhdilla ei ollu väliä niin koitin sitten roplata sitä jarrupolkimen katkasijaa sillä seurauksella että lukko kytkeyty enää sillä että nostattaa jarrupoljinta. myöskin se tässä on hämärää että hytin reunassa oleva jarruvalo toimii mutta perässä olevat ei toimi. onko jarruvaloille sulaketta missään? ja saako tolle katkasijalle tehtyä jotain vai pitääkö ostaa uus?
     
  9. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    kai niille perävaloille voi olla oma sulake, muistaakeseni siinä katkasijassaki on ainaki kolme kärkeä eli kai ne valot voi tulla eri kärkien kautta...

    kyllä ainaki hätätapauksessa saa paikalleen niin että änkee sen pään sinne reikäänsä ja sitten laittaa vaikka m10 pultin pystyyn sinne katkasijan ja ohjauspylvään väliin ja sitten koko komeus kiristetään siihen ohjauspylvään ympärille nippusiteellä

    tuo pultti siksi että se katkasija pysyy suorassa vielä sen nippusiteen kiristyksen jälkeen.

    noin joskus tienpäällä iteltä korjasin ja on se sama korjaus vieläkin paikallaan, tuo uuden osan hankkimiskynnys kasvaa kun nuo viritykset toimii liian hyvin :rotfl: 8)
     
  10. villeri

    villeri 2nd gear

    ite korjasin ton jätskitikulla ja nippusiteellä eli jarrupolkimenvarteen jätskitikku nippusiteellä :D ainut että ne takajarruvalot ei toimi vieläkää. se hytin reunassa oleva toimii.. sitä sulaketta? mistä sen löytää.

    ettei se kolmas kosketin ois vakkarin katkasulle? mulla lähtee tuolta kytkimestä yks rosvoliittimellä otettu johto ja se menee ei mihinkää eli on vaan irrallinen johdonpätkä päässä abikoliitin.. :-?
     
  11. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    no jos siihen on tehty joku valomuutos homma niin voi liittyä siihen tai vaikea sanoo kun en ole nähnyt... tai voi se olla jotain jenkkilän jarrulaitteita varten mulla ainaki sielä roikkuu joku wi*un brake commander :poff:
     
  12. villeri

    villeri 2nd gear

    joo sitte mulla on pari semmosta moninapasta liitintä siinä kojelaudan alla kiinni sielä polkimien yläpuolella ja niihinkää ei mee mitään juttuja.. onko noissa sulakkeita muuta kun sielä kojelaudan päässä?
     
  13. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    ei muuten taida olla ku siinä kuskinpuolen kojelaudan päässä, konehuoneessa on jotain pääsulakkeita mutta ei mielestäni mitään niitä pienempiä....
     
  14. villeri

    villeri 2nd gear

    joo siinä vasemmalla lokarissa on jotain sulakkeita sellasia pieniä putkisulakkeita. oiskohan tuolta sit joku johto poikki jostakin kun takavalot oli ehjät. mistähän sitäki vaan rupee ettiin.. :S
     
  15. sakuc

    sakuc 1st gear

    Lyhyt lava 2500 jota ei korotettu, ei isoa pakettiautoa kummempi loppupeleissä pyöritellä kaupungilla, näissä kääntyy renkaat aika hyvin vaikka onkin neliveto (paitsi jos neliveto on tietty päällä... sillon ei käänny).
     
  16. Panze

    Panze 3rd gear

    Sakuc Toi sun autos kyllä tuntuu kääntyvän,hieman jopa vois sanoa yliohjaa tottumattoman käsissä :rotfl:
    Mut eipä pahemmin turbaanikaan luista :lol:
     
  17. plymarivani

    plymarivani 1st gear

    Välillä mölistä tännekki :D

    Itelle tein alkutalvesta melko totaalisen rempan etuakseliin,meni uusiks noi stefatkin. Vaihto onnistu melko vaivattomasti kun olin ottanut koko akselin alas,johtuen siitä että puhalsin ja maalasin akselin samalla.
    Murikka kyllä putoo melko vaivattomasti ulos,ei ole enään niin kovalla pännillä mitä tehtaalta lähtiessä,johtuneekohan ajetuista maileista :rotfl:
    Takasinkin menee yhtä vaivattomasti,jos vaan kokoaa vanhoilla osilla,itellä laakeritkin oli niin hyväkuntoiset että en nähnyt aiheelliseksi vaihtaa,vieläpä kun kyseessä etuakseli. Jos ei ole jollotellu ennen niin ei jollottele jälkeenpäinkään.

    Jos enemmälti uusii osia,laakereita ja välityksen rattaita niin sitten joutuu shimmaileen,ja sitä hommaa helpottaa kovastikkin toi haarukka.

    Tilailin aikanaan noi stefat ja työkalun millä saa stefat vedettyä paikalleen niin tuolta http://quad4x4.com/Dodge%20Frt%20Axle&Steering.htm
    Samasta paikkaa laakerit ym. hilut akselille.
    Jos joku on jäljittänyt uudet stefat itelleen paikallisesta stefa kaupasta niin multa saa kyllä lainaksi tota sisään veto työkalua,melko kätevä laite!
     
  18. plymarivani

    plymarivani 1st gear

  19. plymarivani

    plymarivani 1st gear

    Ja toi sekuntti keskustelukin alkaa olemaan jo sillä mallilla että ei kun kihdytys päiviä vaan ens kesäks!! Loppuu se ihmettely. Ja uskallan epäillä että suomesta ei löydy yhtäkään ramia joka kympin puolelle rykäsee!! :poff: Vettä myllyyn :argue:
     
  20. villeri

    villeri 2nd gear

    plymarivani, komee tuli sun rotkesta kun sitä koko viimekesän piilottelit pihassas pressun alla :D kuljin joskus sieläpäin naisissa niin melkeen joka viikonloppu ajelin siitä ohi monta kertaa. :lol: :lol:
     

Kerro tästä muillekin!