Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    En ole vielä ehtiny kömpiä auton alle tutkimaan, meneeko 3" downpipe ilman korinkorotusta helposti vai pitäisköhän napoa palikat väliin heti suosiolla?

    Tässä samalla kun kasailen keulaa niin päivityksenä tulee kiinancooleri 600x400x76 kennolla, suuttimetkin vaihdan todennäköisesti nyt samalla (marine), putkisto: 3" downpipe & 3,5 tai 4" loppupätkä. Lastu on harkinnassa..
     
  2. kojo

    kojo Gearhead

    Kyl se sinne uppoaa.. pitää vaan oikeessa asennossa tuuppasta se sinne..
    Korinkorotuksen kans menee sit kai jo 4"
     
  3. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Hyvä! voi olla et en vielä laita palikoita väliin, kun pitäis saada tuo äkkiä leimaan. vaikka eihän tuossa korotuksessa kauaa mene..
     
  4. mpon

    mpon 3rd gear

    juu kyllä marteliuslainen 3" kans meni ilman korotuksia.
     
  5. Laaki

    Laaki 1st gear

  6. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    Upea!Varmaan kustantaa hunajaa töineen päivineen?? :D
     
  7. ka.va

    ka.va 1st gear

    Jes. komeet soundit, kuulostaa jo kasilta..
     
  8. Thunderb

    Thunderb 3rd gear

    Hieno putkisto ja soundit 8) Täytyis itsekin rakentaa putkisto loppuun, on vähän jäänyt.. :oops:
     
  9. Panze

    Panze 3rd gear

    Huolellista duunia ja hienot putket!
    Toi yks kumityyny (kuudes kuva ylhäältä,runkopalkissa oleva kumi) vaan ei kestä kauaa kun on "väärin" asennettu 8)

    Noi yleismallin kumityynyt ei oo tarkoitettu kestämään "vetoa" vaan painetta.
    Eli itse tekisin niin että pakoputkessa kiinni oleva rauta tulee kumityynyn yläpuolelle ja korissa kiinni oleva kumin alapuolelle. Esim taivuttamalla sopivasta latasta L raudat.

    Upeet soundit :)
     
  10. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Komeesti rakennetut putket! Rosterista on mukava tehdä kun omaa sopivat työvälineet. Pitäis omaankin Suburbaniin tehdä uusi savunpoistojärjestelmä, tuskimpa kuitenkaan tulee rosterista kuitenkaan tehtyä, vaikka tiggi nyt löytyykin...
     
  11. Laaki

    Laaki 1st gear

    Hunajaa ja hunajaa :D .. Materiaalit sai edukkaasti rautakaupasta, alle puolet jonkun autotarvikeliikkeen hinnoista. Ja haitarit bilteemasta 50e. Muistaakseni laskin, että autotarvikeliikkeen hinnoilla materiaalit olis maksanu 700e luokkaa.
    Ja hitsari kun on talossa (isä) ja omaa työtä ei lasketa niin ihan kohtuullinen hinta. :lol:

    Rosteri on hyvä, kun on siistin näköstä, eikä tarvi huolehtia ruostumisesta.

    Noi "väärinasennetut" kumit pitääkin kattoo, että paljonko ne vetää ja tarviiko vielä kääntää se tuenta...

    Ja kyllä noi soundit laittaa herkästi hymyilyttään. 8)
     
  12. bogge

    bogge 3rd gear

    Kädettömänä ei voi kun nostaa kättä lippaan :-?
    H:tin hienon näköset ja ulostulot puskurista...sanattomaksi vetää.

    Itse menossa auton alle huomenna asentamaan train horn kit:in.
    Avopuoliso naureskeli yhtenä iltana, kun kuuntelin ihan piruuttani
    millaisia saundeja noista rekoista lähtee. Ja sitten alkoi puoliso yllyttämään, että pitäähän meidänkin "rekasta" lähteä (tarvittaessa) ääntä eikä mitään
    vuohen määkinää (niinkuin mainoksessa sanoivat)...

    Viikolla tuli subbariin leima heittämällä, joten nyt uskaltaa torven
    vaihtoon :D
     
  13. ford351

    ford351 Gearhead

    Nyt on ruvennut perän lukko lopettamaan toiminnan , välillä toimii mutta usein ei..kannattaako korjata vai ostaa levylukko ym..???
     
  14. pantera

    pantera Double Gearhead

    Toosi siistit putket!
    Paljon oot viittiny nähä vaivaa kun oot saumatkin hionu.
    Ittekkin oon alottamassa putkistomuutokset ja on jäämässä ylimääräiseksi Magnaflown 3 tuumaset mandrel bent tail pipet 4 tuumasilla slash cut rst päillä.
    Putket on pitkät takaputket, vaimentajasta takapuskuriin saakka.
    Sopii pitkälavasiin ja lyhenätmmällä subbeihin sekä lyhytlavasiin diisseleihin.
    Jos jollain on tarvetta tollasille niin yyveellä tavoittaa.
    Eivat enää mahtuneet kulkeen akselin yläpuolelta kun madallusta on 8 tuumaa niin sivuputket siis tulossa..
     
  15. Impala76

    Impala76 Gearhead

    jahas,ei mahtunut pyörimään vakiokorkuisessa k2500 subbessa 285-75 16 mickey thompson baja kumit, ainakaan noilla mun ulospäin levittävillä vanteilla. Joten nyt oli sellaiset renkaat tossa tarjolla. Mielellään voisin vaihtaa ne 265 75 16 renkaisiin.. mielellään samantyppisiin karkea kuvioisiin.. Kolmessa renkaassa pintaa noin sentti ja yhdessä noin 5-7mm.
    Jos vaikka jollain sattuisi olemaan sellaiset ylimääräisenä...?
     
  16. Helmsman

    Helmsman Gearhead

    Hommasin tässä hiljan -95 Chevy Suburbanin joten nämä nelivedon salat ei ole vielä kauheasti auenneet.

    Tänä aamuna kun lähdin subella liikenteeseen, noin kilometrin ajon jälkeen alkoi edestä kuulua jotain laahaavaa ääntä, suurinpiirtein samanlaista kuin olisi laittanut nelivedon päälle. Ajoin lähimmälle parkkikselle ja komensin vaimon rattiin ja itse alle kuikuilemaan ja niin kuin epäilinkin vetarithan siellä edessä pyörivät. Napalukot siis menivät ilmeisesti päälle vaikka liikkeellä oltiin takavedon voimin.
    Kertokaa joku viisas mistä tämä voi johtua. Kaikkea on jo kokeiltu, kytketty nelivetoa päälle ja pois, pakiteltu hulluna ynnä muuta akselit sen kun pyörii pyörien tahtiin. Aamulla pakkasta noin 5 astetta, voiko sillä olla vaikutusta? Autolla siis lähdettiin kylmästä liikkeelle.

    Etuperä on jonniin verran kostea, voisiko johtua öljyn vähyydestä? Onko automaattilukot sökönä vai mitä? Auttakaa hölmöä, kiitos!
     
  17. kojo

    kojo Gearhead

    95 subessa ei oo varsinaisia napalukkoja, navassa on kiinteät boorit joiden mukana etuvetarit pyörii koko ajan, etuperästä lähtee sitten se kuskin puolen vetari suoraan pyörälle ja siinä apparin puoleisessa sellanen jatkopätkä ensin ja sen kupeessa on nelivedon aktuaattori johon tulee pari sähköjohtoa, etuperän kytkentä toimii tän murikan avulla, kun siihen tulee sähköä se työntää kytkentä holkin kiinni jolloin se pidempi vetari muuttuu yhtenäiseksi, ja jakovaihteistosta kardaani kytkeytyy ton ikäsessä vielä sen kepin liikkeen mukana, eli etuvetrien kuuluukin pyöriä aina.
    Taka vedolla ollessa sitten veto on poikki jakovaihteistosta ja siitä vetoakselista jolloin esim etukardaania voi pyöritellä ihan vapaasti.

    Toivottavasti ylläoleva selvensi ees vähän rakennetta, ois vaan niin paljon helpompi selittää kun ois ne kalikat tossa molempien nähtävillä :lol:
     
  18. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    napalukot...

    Teree!

    Nuo etupään vetoakselit pyörii näissä aina pyörien pyöriessä, kun ei ole varsinaisia napalukkoja, vaan nelivedon kytkentä hoituu siellä etubanjon tuntumassa oikean vetarin "lukkiutuessa" järjestelmään. Nämä on kai oikeastaan "kolmivetoisia" :D kun vasen vetari on tavallaan aina kiinteässä yhteydessä ainakin jakolaatikkoon asti.

    Hiukan hankalasti selitetty, mutta etuvedon päälläoloa ei voi todeta akselien pyörimisen perusteella auton ollessa liikkeellä kaikki pyöriensä varassa.

    Kojo ehti ensin ja selitti asian paremmin, mutta yritinpä kuitenkin :poff:
     
  19. kojo

    kojo Gearhead

    Siis vasenkaan vetari ei ole koko aika kytköksissä jakikseen kun se jakis irrottaa vedon sieltä kardaanin alkupäästä..
     
  20. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    tervetuloa joukkoomme...

    Ja niin .... tervetuloa joukkoomme tai sekalaiseen harrastaja seurakuntaamme :poff: Helmsman ( ja muutkin uudet nimimerkit täällä ).

    Mukavaa että olette löytänyt tämän topiikin :D
     

Kerro tästä muillekin!