Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. plymarivani

    plymarivani 1st gear

    Joo meinas pikkusen venyä projekti :oops:
     
  2. villeri

    villeri 2nd gear

    turhaa sitä sielä pressun alla piilottelit :D minä näin että se oli rammi :lol:

    oiskohan tässä Ikaalisten lähellä kellään ehjää jarruvalonkatkasijaa tommoseen automaatti vehkeeseen? ihan sillä vaan että sais koittaa että onko vika pelkästään sielä vai ettiäkkö muualta.
     
  3. fourwheeler

    fourwheeler Gearhead

    Mulle ainakin riittää dynossa käynti, ei juurikaan mitään tarvetta vaan vain hyvin laihaa mielenkiintoa vartille käyttiksellä. Mulla on eri vehkeet siihen vartin ajoon valmistumassa sit jossain välissä.

    Ja voi jo tässä helposti sanoo että oma ei varmaan mene kympin puolelle. En sano ehdottomasti että en tule, mutta se on epätodennäköistä että tulisin.
     
  4. plymarivani

    plymarivani 1st gear

    Makoili rotke ilman ovia ja ikkunoita niin olis ollu melko kostee ilman pressua :lol:

    Aikanaan itekkin kävin dynossa,mutta oli ongelmana saada ahtoja nousemaan senverran iso toi single tällähetkellä. Tuplilla olis varmaan eri juttu? Tai sitten toisenlainen dyno,semmonen missä rekat ajetaan. Vauhti nostettas tasasesti sinne 80pintaan ja sitten lähettäs dynolla tappaan vauhtia ja auto panis hanttiin,joutus kone tekeen töitä niin ahdotkin nousis. Melko raakaa touhua voimansiirrolle,näkis samalla onko laatikko kunnossa :rotfl:

    Itellä lukeepi tuning worldin lapussa 285hp/867nm/2252rpm mutta noi tuli melkein nolla ahdoilla :cry:
     
  5. rötkö

    rötkö Gearhead

    Oliko se kuitenkin jarrudyno?

    Ajattelin kans käydä kokeilee Alavudella penkin jarrukapasiteettia jos vaan ovesta sopii :rotfl:
     
  6. villeri

    villeri 2nd gear

    mistäpäin kannattaa alkaa lavan alta ettiä noita jarruvalonjohtoja? katkasija on ehjä totesin sen yleismittarilla. katkasijan luota on valkonen ruskeeraidallinen johto ryöstetty mutta se ryöstöjohto ei mee mihinkään. mitenkähän näihin suomivehkeisiin on noi eurovilkut toteutettu ettei se jarruvalo vilku?

    aaahhahahhaha en tiiä pitäskö itkee vaiko nauraa :argue: :argue: :argue: :poff: löysin vian. joku neropatti on varastanu takajarruvaloille virran sieltä kattojarruvalosta. ja johto tulee ensi takalasin tiivisteen alla ja sitte hytin ja lavan välissä on pätkä johtoa lennossa ja siitä menee lavan reunan päällä sen alumiinilistan välissä perään.. no kuinka ollakkaan johto oli hiertyny poikki sielä lavan ja alumiinilistan välissä :poff: :poff: :poff:
     
  7. juice

    juice 3rd gear

    Tuolta löytyy noita kaavioita jos tarviit.....................kaikenlaista.

    http://s163.photobucket.com/albums/t320 ... ectors.gif
     
  8. villeri

    villeri 2nd gear

    joo koitin lukee noit kaavioita mutta en saanu niistä mitää käsitystä. nyt jarruvalot toimii taas kun vedin uuden johdon sen poikki kuluneen tilalle. tällä kertaa liitokset ja johdon sijotus järkevämmin. :)
     
  9. crane

    crane 1st gear

    Hiphei ja hurraa,nyt jokseeenki tympäsee..
    Kolmosvaihteen kytkin ilmeisesti bashana..elikä aski irti ja korjaukseen lähetellä.
    Vaihvistaa samalla..ketäs noita askinkorjaajia olikaan?
     
  10. torre

    torre 1st gear

    Mulla oli Koskisella hartolassa..
     
  11. freeride

    freeride Gearhead

  12. Erska

    Erska Gearhead

    Turhaan mä sitten omaani vaihdan mihinkään. Vaihdetaan sitten kun hajoaa :D

    Mutta ihan yhtälailla, onhan ihmiset rikkonu billet shaftejakin...

    Jotkut sanoo että billet intermediate shaft siellä laatikon välissä on huonompi kuin vakio koska ei "jousta" yhtään. Ja täten moni laatikkopaja ei niitä sinne suosittele.


    Luultavasti paskaa, mutta kuitenkin :D


    Milläs kokoonpanolla toi levy meni rikki?

    Ja se ei muuten näy kuin rekistenöityneille käyttäjille joten kaikki ei sitä varmaan näe... :D
     
  13. sakuc

    sakuc 1st gear

    Joo se simpukka on aika hätänen :)

    Ja tuntee ihan perseen alla ku vaihteet vaihtuu, ajoin tossa Sappeelle ja takas niin meni kakkua 11.8l/satasella, high-perffi kartalla, ei huono?
     
  14. freeride

    freeride Gearhead


    koitin vähä tunata viestiä,josko nyt näkyis muillekkin..
    edit.eipä taida näkyä vieläkään..

    ei mikään älytön mörkö vielä,joka ton vetolevyn rikkoi..

    It was pushing 700hp and over 1500 pounds of torque. I am glad the transmission held up both billet input and output shafts. I replaced with a BD billet Flexplate SFI 29.3 from Goerend transmission. I hope this one lasts a little longer since it is able to flex, unlike the solid ATS Flexplate

    1997 Dodge 2500 EXT Cab Laramie 4X4 BD Super B Special SSTwin Turbo DDP4, O-ringed, Ported, polished head, custom ground cam Billet Trans FASS 150 5" Exhaust 4" lift

    noitten billetti vetolevyjen kans on kans vähä eipäs juupas tilanne,toiset vannoo sen nimeen ja toiset sanoo,että ongelma on juuri joustamattomuudessa,eli vissiin olis parempi,kun olis vielä hieman flex plate kuitenkin..laminoitu vetolevy vois olla hyvä välimuoto..tai sitten tuo bd tai muu vastaava,joka joustaa edes vähän.tosta intermediate akselista oon kans lukenu juttuja,että se billetti ei ehkä olekkaan niin hyvä juttu.
     
  15. freeride

    freeride Gearhead

    tuosta tulikin mieleen,että borgeson on alkanut tekeen kans simpukoita näihin.
    http://www.genosgarage.com/prodinfo.asp ... ORG-800112

    If you’ve replaced the OEM steering shaft you will eventually become fed up with Dodge’s offering for a steering box on your Second Generation (’94-’02) Dodge Ram.

    Borgeson has sourced a modern Delphi integral power steering gearbox to replace the early 60’s Saginaw technology used in those trucks. The new Borgeson “Dodge Box” offers a larger piston diameter for more available power assist; quicker ratio for easier parking and less turns lock-to-lock; and modern variable valve that allows for stable highway driving and effortless parking and maneuvering.

    The Borgeson “Dodge Box” will bolt directly to the stock mounting location, fit the original Pitman arm and even work with your stock hoses and pump. The Borgeson “Dodge Box” will include an adapter to work with all Borgeson replacement steering shafts.

    The Borgeson Steering Box will work with the BD Steering Stabilizer installed.

    NOTE: A Borgeson Steering Shaft (BORG-000950) is required for installation of this steering box.
     
  16. villeri

    villeri 2nd gear

    noniin tarvis tohon rotteloon uuden jarruvalokatkasijan ku se toimi päivän ok sillä patentilla ja taas katkoo lukkoa eikä oikein auta enää se jarrupolkimen nostokaan. mistä niitä saa ja mitä maksaa?
     
  17. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    tuohan kuullostaa ihan hyvälle. onko kukaan tilannut tuolta tavaraa?
     
  18. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Toi sopii -97:aan, sopisko -95:een, ei tiedä: http://www.jamant.fi/jarruvalokatkaisin ... -2346.html ja löytyy hyllystä!!! Se on kertaviritteinen, asenna paikalleen ja nosta poljin ylös, se on kohdallaan, jos säädät ylemmäs, sitä ei saa säädettyä alemmas!!!

    EDITTIÄ: tarkistin ja pitäis olla sama kytkin 93-07!!!!
     
  19. persus

    persus 3rd gear

    tietääkö kukaan mihin momenttiin takaperän pinjonin mutteri pitää kääntää ku laittaa matoruuviin uudet kartio laakerit ja krumpin?
     
  20. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Pitää mitata vierintävastusta, ei tarvii tietää mutterin momenttia, vaan sen pinionin laakereiden vierintävastuksen!! Ja Dana 30/35/44:sissa se on luokkaa 1-2 Nm (vanhat laakerit) tai 1.5-4 Nm uusilla laakereilla)!!
     

Kerro tästä muillekin!