Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. kuutio

    kuutio Gearhead

    Sen actun putsauskin joillain auttanu...

    On hienoa että uutta jengiä ilmottautuu tasasesti lisää, se on vaan niin että kun melki kaikilla tulokkailla on ne samat nykimis/käyntiongelmat niin aina ei heti kukaan vähän kokenempi jaksa vastata kun nää samat menty läpi monen kertaan. Selvähän se, että ton reilun 600:n sivun läpikahlaamiseen menee aikaa
    Ei sellasta 15-v mitään automerkkiä/mallia ookkaan, missä ei jtn tyyppivikaa tai ominaisuutta...

    Eli tulokkaalle alkuinfoo:
    Siis silläaikaa kun se varaboxi(+jäähdytyssiili) on tilauksessa, varmista että kone saa soppaa... tästä eri mielipiteitä. mun mielestä kattelet jostain sopivasta kohdasta syttyvirran ja otat siitä ohjauksen ihan yleisreleelle.
    Viet vaikka uudella tuplajohdolla siirtopumpulle. Toisella karvalla voi palata hyttiin ja merkkivalo siihen. Orggissysteemi kovettuvan ölppäpaineanturin kalvon kautta jo todettu :wc:
    Varmista että siirtopumppu tosiaan pumppaa, pelkkä ääni ei todista mitään... nimim."kokemuksella" :mad: Eikä ne orkkismalliset siirtopumputkaan mitään kaksisia oo.. valistuneen piirin testikäytössä parhaaksi osottautunu noi walpron frbeet... :poff:
    Jos siirtopunputin ei pelaa, ei kannata ajella yhtään, ettei tuhoa kalliimpaa ruittupumppua! Tohon kohtaan kannattaa väliaikaisesti (siis sitä walproa ootellessa :poff: ) laittaa vaikka mikä tarvikesiirtopumppu vaikka mätänetistä tai biilhelvatasta ennemmin kun rikkoo ite ruittupumpun...

    Sitte sillä uudella poksilla ja tällä sopan saannin varmistamisella olis jo hyvät edellytykset päästä ajeleen luotettavasti ja nykimättä

    Ja siitä se ajatus ja ihastuminen sitte alkaa ja kohta oot jo lastua suunnittelemassa :rotfl: :rotfl:
     
  2. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Vaihteistoöljyn jäähdyttimen asennuksesta

    Hi !

    Sitten varmaan kannattaa laittaa tuollainen http://www.summitracing.com/parts/DER-13011/?rtype=10 termarisysteemi sinne väliin. Laskee kylmänä öljyn paluuputkeen ... ei joudu kylmä öljy kiertämään turhaan tuon öljynjäähdyttäjän kautta. Kuumana taas öljy kiertää normaalisti jäähyn kautta.
     
  3. kojo

    kojo Gearhead

    Ja sellanen pointti vielä tohon vaihteistoöljyn jäähdytyshommaan että se tehtaan järjestely myös kylmissä talvioloissa lämmittää sitä vaihteistoölppää jotta laatikko saavuttaa nopeammin normaalin käyttölämpötilan, joka on siinä mielessäkin käyttömukavuutta lisäävä pointti että turbiinilukko (jonka jotkut tuntuu sitkeesti sotkevan ylivaihteeseen) ei mene päälle kunnes loota on riittävän lämmin...
     
  4. ka.va

    ka.va 1st gear

    Ok.
    Eli mun ymmärryksen mukaan tuo syylarin kierukan tehtävä on esi lämmittää ja tasata vaihteiston lämpöjä ja mitä lukon toimintaan tulee, sen huomaa parhaiten kun ei oo lohkolämppäriä niin se lukko todella ei ota kiinni pakkasella ennen tovin käyttelyä. Ja siihen on jo totuttu.

    Liika lämpö kuitenkin on se isompi paha. nimim,laatikko remontissa.
    Toi summit versio vois olla varteen otettava tai sit vaan vanhan jäähdyttäjän tilalle uus alumiininen ja jättää sen kierukan.
     
  5. kojo

    kojo Gearhead

    Nii onks sun jäähdytin sökö vai miks mietit moista muutosta?
    ainakin mulla on tos 95:ssä sen syylärissa olevan kierukan lisäks ihan tehtaan jäljiltä toinen kenno kuten mones muussakin samanikäsessä, ja väitän et kyl niis jäähdytysteho piisaa suomen oloihin vaikka vetäs kärriäkin
     
  6. ka.va

    ka.va 1st gear

    No ei se rikki oo, täs o vissiin tulos vainoharhaseks kaiken vähänki epäilyttävän suhteen.. pitäsköhän varata lekurilta aika..?
    No mut se alkuperänen kysymys oli niistä kierteistä. Putket on uusittava joka tapauksessa.
     
  7. persus

    persus 3rd gear

    laitetaas ny tännekki myyntiin!eli löytyis suburbanin vakio teräs vanteet hyvillä vakio koon renkailla! ei myydä erikseen!joskus joku näitä itselleen kerjännytkin mutta en oo raaskinu myydä ku aatellu pitää itse katsastus renkaina...mut tarvii saada vähä tallii tilaa pikkuhiljaa ja ku noi nykyset renkaat ny on otteessaki jo! tiedustelut yv:nä tai puhelimitse 040-5382172
     
  8. kane

    kane 1st gear

    Apuvirran vaikutus kyllä tuo mieleen omien akkujen kunnon/kaapelikontaktit/startti kombinaation kunnon. Sitten niinkuin kuutio sanoi, varmista että soppaa tulee. Kytke 12v erillinen piuha kojelaudan alla olevan diagnostiikkapistokkeen G pinniin (Fuel Prime) http://fsd.log-group.org/diagnostiikka:dtc niin siirtopumppu käynnistyy (jos alkuperäinen johdotus). Avaa terrmarikotelon vieressä messinki t-hana, siitä menee hukkaletku alle eli pitäisi tulla dieseliä = toimii. Sen tarkoitushan oikeasti on veden poisto suodatinkotelosta.
    Tyhjäkäynnillä taasen kun avaa t-hana, moottori ei saa sammua vaikka valuttais pari minuuttia.
     
  9. ketonto

    ketonto 1st gear

    Kiitoksia Kojo vinkeistä

    Vika saatu paikannettua pumpun optiseen anturiin. Pystyykö anturin vaihtamaan aukaisemalla pumpun kanne vai meneekö koko pumppu vaihtoon.
     
  10. kane

    kane 1st gear

    Pystyy vaihtaan, helppo homma. Otat imarin kannen pois tieltä.
    Ennenkuin irroitat sieltä anturin, vedä puikolla viiva sen alla olevaan blokkiin että tiedät kohdistaa vaihto-osan aabaut samaan kohtaan. http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1630140.jpg
    Tämän anturin säädöllä noin muuten kikkaillaan ns. optista bumppia. Tarvisi tehdä "opetus" tietsikalle aina säädön/vaihdon jälkeen. Esim. tdscantech ( www.enghmotors.com ) softalle mitkä meillä aika monella onkin.
     
  11. kojo

    kojo Gearhead

    gmtdscan ei muuten auta toss 99 mallissa.. oikea skanneri tai sitten esim autoenginuity pelaa..
     
  12. kane

    kane 1st gear

    Oho, sehän olikin tuore kampe elikkä siis vain 94/95 obd I sopiva tuo gmtdscantech...
     
  13. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    jotain vikaa, vikaa...

    Chevy teki oudon tempun tänäaamuna kun laitoin lohkolämmittimen avustuksella käyntiin ja pakkasta oli yöllä n.-26. Tankissa on noin 70 l kesälaatua ja 30 l talvilaatua en tiedä onko sillä vaikutusta mutta heitti käynnistyttyään vikakoodit 18, 35, 54 . sammutin auton ja tyhjäsin vikamuistin ja käynnistin uudelleen niin ei enää tullut vikakoodeja ja käy normaalisti. vähän outo ilmiö. Silloin kun ensimm. kertaa laitoin käyntiin niin sahautti pitkään ja lähti käymään aluksi karkeasti. Mutta nyt lähtee taas hyvin käyntiin ja käy hyvin. Ajattelin että oliskohan siinä kesälaatuvoittoinen dieseli alkanut hyytymään ja aiheuttanut jonkin sortin virtaus tai voiteluongelman syöttöpumpussa mikä taasen aiheutti vikakoodit pumpun suuntaan ???

    Auto chevy 4x4 3500 pick up, 6,5 TD -94
    Oliskohan Kojolla tai Kanella ideoita...
     
  14. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Menee hermo :mad: :mad: tuntuu tosi turhauttavalta rakennella turhia valojen korkeudensäätöjä :argue:

    Onko tietoa minkä auton korkeudensäätömoottoreita metro-auto on käyttänyt noissa noin -97 subbareissa?
    Säätömoottorin kyljessä lukee bosch vad12v 467 0 307 852 300

    Pitäis löytää suht samankokoiset kun ei noille ole liikoja tiloja..Sierran moottorit mitkä mulla olis on hirveet mokkulat.
     
  15. Panze

    Panze 3rd gear

    Jos se heittää noi koodit uudestaan niin sitten vasta kannattaa olla huolissaan :odroll:
    Tuota 54 koodia en ees nopeella vilkaisulla löytänyt.
    Kaks muutahan viittais pumpun vaihdon suuntaan :D
     
  16. kuutio

    kuutio Gearhead

    Laita cossu ton vanhemman huoltotiedotteen mukaset ilmaiskarit taakse....

    niillä ainakin sillon -95 kelvannu hoitaan korkeudensäätöö
     
  17. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    en löytänyt minäkään tuota koodia 54, nuo muuthan viittaa tuohon surullisenkuuluisaan pumppuun. Täytyypä seurata jatkoa tuleeko noita koodeja vielä...toistaiseksi taas pelaa hyvin(puuta koputtaen)
     
  18. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Se olis yks hyvä vaihtoehto, ehdin vaan jo alottaa tuon umpioprojektin..kohta enää noita säätömoottoreita vailla..
     
  19. kojo

    kojo Gearhead

    Ulkomuisti sanos että se 54 viittaa tietsikkaan itteensä tai lastuun, ja 18 ja 34 tosiaan pumppuun päin..
    Mutta ei kannata repiä pelihousujaan jos jää ainutkertaseks tapahtumaks, eli tilanne seurantaan vaan.
     
  20. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    Eilen oli ovi auki 5 tuntia ja sisävalot päällä. Ei lähtenyt käytiin ilman lisävirtaa. Ajoin puolituntia kotia ja aamulla -18 ja lähti käytiin. Eli siis kumpi rikki, laturi vai akut?
     

Kerro tästä muillekin!