Vanhoja valokuvia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 12.11.2006.

  1. OPM

    OPM Gearhead

    Ettei ihan mene Turku-keskeiseksi..

    Alla kalustoa Porkkalankadun Unionilta Cruising-iltana, joskus 80-luvulla.

    Kaivelin varastoja ja löysin mustavalkoista materiaalia monta kymmentä negatiiviliuskaa. Kisoista, crusingeista ja näyttelyistä kuvattua. Samoin löytyi vielä pari kasetillista dioja (joku 40-50 kpl). Skannailen pikku hiljaa ja laittelen sit esille.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    Hyviä kuvia OPM ...samainen kärry 2010 :p

    [​IMG]
     
  3. 2x4bbl

    2x4bbl Gearhead

    Ei nyt kauheen vanhoja - mut hitto 15 vuotta kuitenkin!

    [​IMG]IMG]

    Keltaisia -ja yksi sininen, katuautoja Juvan Shellillä v.-93 menossa Motoparkkiin katuautokisoihin.



    [img]http://i32.photobucket.com/albums/d44/fhrakouvola/2x4bbl/vanhatnostalgiakuvat039.jpg

    Utin lentokentällä katuautoja: Vellamo, Pönni, Forsten, Hult (Kouvola Open) vuosi ehkä -96?
     
  4. 2x4bbl

    2x4bbl Gearhead

    [​IMG]

    D & C-ryhmäläisiä line upissa alastarossa.
    Mikäs vuosi tämä sitten oli? oisko tääkin -96 vaiko sittenkin -95 ?
     
  5. quuppa

    quuppa Gearhead

    Väliin mv. kuvaa. Täytys kai olla Suomiautoja tähän ketjuun, mut menköön. Vanhoja kuviahan nää on... Auto on Allard J2 ´51.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. slitre

    slitre 1st gear

    OPM, sulla on hyviä kuvia sieltä Porkkalankadulta, GTO vaikutti tuusulan seudulla kahdellakin eri omistajalla. Lisäää kuvia kiitos :D
     
  7. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead

    Oliko vielä usein käyttämänsä avoautopäähine, eli lentäjän nahkalakki päässä? :rotfl:
     
  8. superbird

    superbird Gearhead

    ACS 1988
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  9. OPM

    OPM Gearhead

    Seuraava satsi.. Nyt Hangosta. Tuossa joukossa muutama aikakautensa räyhimmistä peleistä, olikos tuo pumppu-Nova Branderin? Sillä muistaakseni herätettiin pahennusta Maarianhaminassa cruisaamalla putket auki keskellä yötä. Vai muistanko ihan väärin? Ylikojolan `55 454:lla pyöri katukisojen lisäki ahkerasti muissa tapahtumissa. Koskisen Chevelle taisi olla nopimpia (ellei nopein) katuauto aikanaan.. Olikohan tuo kuvien Vettekin isolohkolla?

    Porkkalankadulta tulee lisää kuvia kunhan ehdin skannata.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  10. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    No onneks laitoitte siihen sen leetukan, ni rupes sitte sekin laite kulkemaan. :poff:
     
  11. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    OPM,
    yläkuvan Chevelle oli vissiin pikkulohkolla ja olikohan peräti viislovisella manuaalilla ja jollain 5 ja risat perävälityksellä. Meni matalia 13 aikoja heti aluks muistaakseni ja tias olla Aluks Koskisen Ripan?

    Corvette Jorkka Mäkisen, tais olla '82 Hangon nopein aika-ajossa, eliminaattorissa sitten Hakkaraisen Joken Hemi road runner meni karvan nopeemmin, menikähän peräti alle 12.5?

    Ja Nova tosiaan Branderin, 454, pumppu ja manuaali. Ihan säännöllisessä käytössä silloin, seiso usein päivisin Vallilassa muovipussi blowerin yli vedettynä sateen varalta kun oli ilmanputsareina kärpäsen silmät.

    Avo Chevelle tosiaan Koskisen Ripan, aika alkuajoilta. Tais olla eka 11 katuvessa, ja eka kympinkin katuvessa? Myöhemminhän se oli punanen.

    Ku Ylikojolalla oli toi 55 ni me riivattiin meidän '64 383 valianttia kadulla, siihen Pikkis, et "14 sekunnin auto" Mä siihen, et kyll menee alle. Menihän se, 13.98. :rotfl:

    Buicki mulle tuntematon suuruus, mut punanen valdemar lienee Isokivijärjien?
     
  12. 383

    383 Gearhead

    buick riviera oli harvalan joka teki myöhemin 65 buick special 509
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    [​IMG]
    ot Rebelille namböörd on käyttäjätiedoissa, mutta mulla puhelin hukassa :rotfl: taas.
     
  14. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Hey mpa onks tää GTO nykyään teillä Lapualla?
    Suomi auto Tri-Powerilla ja manuaalilla. Kuvassa ilman mottia, mut toiv org räyhä Ponun motti ja manuaali säilyy.
    Oli mm Seunalla aikoinaan Tussulassa ja tuo on yksi niistä kuudesta mitkä teki Porkkalankadulta sen kuuluisan yhteislähdön. Oih, muistan vieläkin..
     
  15. shark

    shark 3rd gear

    OT.Kyllä on saanut nauraa vuosien varrella monelle.
    Hän oli saunomassa Henkan Kotkanpesällä ja meni ulos viilentymään ja tippu kaiteen yli.
    Onneksi oli kallionkieleke puolessa välissä ,jonne jäi munasillaan makaa.
    Mereltä päin sitten pelastuspartio hakee kaverin huilaamaan :lol:
    Onni onnettomuudessa.
    Empä ole vuosikymmeniin tavannut häntäkään.

    Sorry,tää nyt oli sellaista tilapäistä dementti terapiaa :oops:
     
  16. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Shark tässä mitää sorryja.. ..tätähän meiltä vanhoilta dementikoilta on pyydettykin kuvien lisäksi.
    Pistin pienen täkyn äsken. Kuuden ayuton yhteislähtö Porkkalankadlta. Kaks viekukkain kolme peräkkäin. Kaikki suti. Kuka muistaa? Minä miustan, mutta antaa muiden vanhojen pierujen kertoo tosta lisää. 6XRäyh!
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu ja parhaasta tekniikasta aina koitetaan väkisin eroon päästä :rotfl: .

    Mutta kuulin tosta US kruiserssin euroopan matkasta tollasen "huhun"
     
  18. Kokeilepa ottaa siitä Extran artikkelista kameralla kuva ja linkittää tänne. Enpä enää muista ja tuskin moni muukaan muistaa Extran jutun sisältöä, aikaa on jo kulunut +30 vuotta.

    Silloin ennen wanhaan Turussa "kruisailureitti" kulki Riken ja Yliopistonkadun välillä. Poliisit väijyivät Yliopistonkadulla ja laskivat rundeja kadulla. Liian ahkerasta pilisrallin tahkoamisesta sai pikavoiton, jos puolen tunnin sisään ajoi kolme rundia. Välillä piti laittaa auto parkkiin tai käydä pyörähtämässä Rikellä. Toisinaan "suorin" reitti Rikelle meni satamasta Vaasantien kautta, jossa oli hyvä suora kokeilla lukkoperän pitävyyttä iltamyöhällä...
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu yks sunnuntai päivä etittiin Monacolle parkkipaikkaa kun oltiin elokuviin menossa. Ei löytyny ihan heti mutta saatiin sentään kutsu tuureporinkadulle kuulusteluun. Siellä sitten udeltiin että vittua mitä te siellä oikein pörräsitte edes takas :rotfl: .
     
  20. Yleisimmin ne pikavoitot olivat tarjolla perjantai- tai lauantai-illan kruisailuista, ja tiketit sai joskus käteen jopa samantien... Poliisien siviiliauto oli usein parkissa Kristiinankadun ja Yliopistonkadun risteyksen yläpäässä, jossa niillä oli lähes täydellinen väijypaikka. Tietyt poliisien siviiliautojen rekisteritunnukset tulivat hyvinkin tutuiksi, esim Saab 99 TOR-323.

    Eipä enää sellaista "kruisailukulttuuria" löydy mistään, jota silloin harrastettiin. Nykynuoret taitavat tapailla vastakkaista sukupuolta vain netin virtuaalimaailmassa eikä auton takapenkillä... 8)
     

Kerro tästä muillekin!