Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

  2. Stance

    Stance Gearhead

    Hieno tarina. On nämä kuitenkin loppupeleissä helppoja huoltaa/korjata. Kunhan siis tietää mitä tekee.

    Nyt kun ainakin täällä etelässä on useampana päivänä paistanut aurinko ja kevään merkkejä ollut ilmassa niin tekisi mieli hiipiä akku kainalossa ja mennä käynnistelee omaa Capricea talviunilta. Jos vaikka ihan pikkulenkin ajelisi kesärenkailla.. 8)
     
  3. Holley

    Holley Gearhead

    Ei kai sulla Capricessa mitään kesärenkaita ole, vaan ihkaoikeat M+S:t? Eli sinne vaan radalle. Ei mennyt Buickikaan linkussa tänään, vaan olisin voinut päästää sillä "taitamattomankin" kuskin ajamaan. Kunhan muistaa jarrutella risteyksiin ennakkoon.
     
  4. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Löytyisköhän tätä kautta kermanvalkean '84/'85 Parisiennen omistajaa Oulun seutuvilta, olikohan Jäälistä tai jotain sinne päin. Viime kesänä oli alla hienot vanteet...
     
  5. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Kesällä 1988 sedan Capricen koeajo Tuulilasi lehdessä. Samassa lehdessä oli myös eräänlaisessa farkkuvertailussa mukana Caprice STW. Tuli lehti tavattua tarkkaan, sillä ostin sen Seutulasta mukaan lennolle USA:han muistaakseni kesäkuussa 1988, eikä mukana ollut muuta lukemista Atlantin päälle? ;) Johan on aikaa palanut ja muistan mitä ko aviisissa oli. :poff:
     
  6. Holley

    Holley Gearhead

    Hienoa, kiitos!! Heti säntään johonkin divariin etsimään vanhoja Tuulilaseja. Itse asiassa nythän muuten muistankin tuosta, että Tuulilasissa oli joskus noin 1998-2002 (?) juttu, jossa ne tais ajaa halvalla Caprice-stw:llä jonnekin Espanjaankin, jollen ihan väärin muista? Pääsivät sieltä kotiinsakin.
     
  7. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Jep. Toi reissujuttu Capricella oli siinä sarjassa, jossa ne tyypittivät/kestotestasivat käytettyjä autoja 10 000 mk hintaluokassa. Oli muistaakseni joku 1977-79 Caprice STW?
     
  8. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Tais kuitenkin olla `80 ->.
    Muistaakseni se ei ollut niillä vanhoilla "upotetuilla valoilla".
     
  9. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Oli 79. 350 koneella.
     
  10. Holley

    Holley Gearhead

    No jopas, mutta kertokaas nyt vielä se tarkka numero, jotka muistatte :D
     
  11. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    :D :D Buikki leimattiin alkuviikosta ja taas emäntä pääsee kauppakassillaan :rotfl: töihin.
     
  12. FA18

    FA18 3rd gear

    parissakin numerossa siitä oli juttua vuonna -96

    varastosta ne vois löytyä, mutta siellä on sellanen kaaos, että en lähe ettimään...

    Jäi jutusta mieleen, että saksan autobaanalla vauhtia rajoitti(olikohan 140 jälkeen) hurjasti resonoiva takalasin ilmanohjain.
    Muutenhan tuollanen -79 350 kulkee aika reippaasti 307:aan verrattuna.
     
  13. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No nyt voitkin alkaa sitä MATTA MUSTAA Hänelle tekemään :rotfl:
     
  14. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Onkos muuten sitä VIN 9 307:aa saanu muihin, kuin Caddyihin ja 4-4-2 Oldseihin?
     
  15. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Meille EI tuu mattamustaa. Se kakkos buikki pitääs saada kasaan niin olis isännällä ja emännällä ulospäin samanlaiset autot. (pikkasen eri tekniikalla tosin) 8)

    Eikä täs kerkiä pitkäkattoja laittamaan kun pitää tehdä rekvisiitta sun muuta kerhon miittiin ja Vani pitääs maalata ja sisustaa ennen miittiä.
     
  16. FA18

    FA18 3rd gear

    Tuollanen 80-luvun takaveto Cadillac kiinnostas kovin, hyvä tietää, että 85-88 olikin"parempi" 307.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Oldsmobile_V8_engine#307
     
  17. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Ei automaattisesti, ilmeisesti on "9"-koodinen kone on pitänyt tilata optiona, tai ainakaan yhdessä 88-mallisessa broughamissa minkä tiedän ei ole 9 vaan Y-kone, tehtaalta.
     
  18. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    http://www.nettiauto.com/cadillac/fleetwood/3105397
     
  19. Holley

    Holley Gearhead

    No kun pengoin, löysin siis Tuulilasit 8-10/1996 itseltänikin! Olisi varmaan ollut numerossa 7 se ensimmäinen osa. Niillä oli sellainen sarja, jossa ajettiin aina 10'000km käytetyllä autolla. Juttu oli oikeastaan aika asiallinen, sillä yksilöhän oli tyypillisen huonosti pidetty ja kunnoltaan siis ei edes kovin virheetön, mutta kyllä ne tosiaan sillä reissas ja varauksin autosta tykkäsivätkin. Etsikäähän divareista, on kiinnostavat lehdet ja niitä vielä löytäneekin.
     
  20. PauliP

    PauliP 1st gear

    Olen ymmärtänyt että se oli tow-package varuste myös Cadillaceissa. Ainakin yhden 86(?) Cadillacin kone jonka tutkin tässä mielessä oli ihan tavallinen rullanokka Y.
     

Kerro tästä muillekin!