Selvityspyyntö.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja ristokakko, 18.3.2010.

  1. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    Selvityspyyntö maahantuojalle.Ajoneuvon(chevyn) yksilöimiseksi kaavake annettiin minulle katsastuksen yhteydessä kun toi valmistenumero on hukassa: Se selvityspyyntö piti lähettää Metro-autoon jossa se täytetään ja lähetetään katsastuskonttorille ja toinen kappale itselle . Onko kukaan toiminut näin?Eikö tuon valmistenumeron voi itse lyödä runkoon ja katsuri sen varmentaa leimoilla .Olen lähettänyt jo 2 kertaa kaavakkeet metro-autoon,mutta sieltä ei oteta mitään kantaa enään koko asiaan. aikaisemmin olen jo soittanut metro-autoon ja sieltä kerrottiin puhelimitse minulle ,että sen valmistenumeron paikka on oikean puolen etupyörän takana runkopalkissa.Ei siinä mitään,mutta kun eivät suostu lähettämään sitä kaavaketta sinne katsastusasemalle,jotta homma olisi virallinen.ja katsuri vaatii tuon kaavakkeen täytettynä. :mad: Voihan vitt. minkä teki taas.Miten tästä eteenpäin??
     
  2. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    olet varmaan asioinut sen saman mulkun kaljupään kanssa kuin minä

    koita kestää
     
  3. romuri

    romuri 1st gear

    onko käynyt mielessä että käyt siellä metrossa paikanpäällä autosi kanssa,eihän ne varmaankaan identifioi autoa mitä eivät ole fyysisesti nähneet
     
  4. Jimi

    Jimi Gearhead

    Virallisestihan homma toimii siten, että valmistajan edustaja (siis maahantuoja) kertoo, mitkä valmistenumerot pitäisi löytyä ko.ajoneuvon moottorista, vaihteistosta ja esim. perästä ja jos (ja toivottavasti kun) katsuri löytää ilmoitetut numerot ajoneuvosta voidaan todeta ajoneuvoyksilön olevan se mikä pitääkin ja valmistenumero voidaan meistää uudelleen runkoon.

    Eli pitäkää huoli niistä runkonumeroistanne :soosoo:
     
  5. sbf

    sbf Gearhead

    aika monesta metron tuomasta se numero löytyy vasemman etupyörän etipuolelta.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ja 4WDssä ihan pyörän kohdalta.

    Alkuperäinen numero voi löytyä oikean takapyörän takaa runkoaisan ulkosivusta,
    kun putsaa sen oikein puhtaaksi.
     
  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ei helvetti vieläkö näitä on ja Metron tuoma auto? Näiden kanssa ollut ongelmia ja paljon. Silloin kun me tuotiin harmaatuontia ylijumala Metro oli etuoikeutettu kuningas ja niiden autot sai erityis kohtelun. Jopa ilman numeroita ne saatiin kilpiin ja likenteeseen asiakaille. Ongelmia alkoi tulla vuosileimassa. Nou probleemou. Yleensä, ei aina. Riipui inssistä ja siitä oliko se saanut tai ei. Tiesi tilanteen ja osasi heittäytyä vittumaiseksi jos halusi. Tietämätön asiakas aloitti sirkuksen ottamala yhteyden metroon. Ja taas sama homma ja millä päällä siellä oltiin? Vittu että pistää vihaks! Mä olin silloin metron kilpailija ja meillä oli isot paksut korkeat muurit vastassa joka paikassa. Metro ei. Mutta nää pikkusielut.. Ei saatana vieläkö niitä on?
    Noita ongelmia oli kun noita tuli paljon ja välillä haettiin tullihäkistä punainen pick up ja se ei ollutkaan se mikä piti vaan numero heitti. Ei hätä. Ne numerot korjattiin. Ja tän toisenmissä oli em numero asikas osti metrolta korjatuilla papereilla, mutta joskus 10v päästä uus omistaja vuosileimassa kotasi inssin millä huono päivä.. ei saatana!
    Numerot löytyy kojetaulusta ikkunan alareunasta kuskinkohdalta. Tarra oven sisäpuolella mikä on vain tarra eikä virallinen tässä tapauksessa. On se virallinen siloin kun siitä painoja katsotaan saatana! Ton ikäisessä pitäis olla rungossa laatikon kohdalla sisäpuolella runkonumeron loppuosa eli juokseva numero pelkillä numeroilla ilman alkukirjaimia. Se on yksilöllinen. Sekään ei ole kaikille kusipää insseille kelvannut. AARGHA!
     
  8. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    Suomiauto on.Kyllä metroauton pitäisi nuo tiedot lähettää.Jotenkin tuntuu olevan ilmassa taas rahastuksen makua :-?
     
  9. bblock

    bblock 3rd gear

    Kannattaa puhdistaa runkopalkki tosi hyvin ja katsella lampun kanssa eri asennoista silmät tarkkana,on luultavasti lyöty sinne himmeesti :soosoo: Itsellä oli sämpyläbuickin kanssa sama ongelma,soitto Metroon ja rek.no:n perusteella kertoivat että siellä se on (auto oli kats. vuotta aiemmin siis kilvet oli) ja löytyikin lopulta mutta sai katsella tosi tarkasti :mad: Katsuri oli onneksi jälkinäytössä tyytyväinen kun näki 3 viim. numeroa jotenkuten ja Metrolla sekä konttorilla oli tosi hyvää asiakaspalvelua,jäi hyvä mieli kun homma eteni ilman taisteluja :D
     
  10. linjari1

    linjari1 1st gear

    omalle kohdalle osu läheltäpiti-tilanne ennnen joulua.asiakastyönä tein pajeroa ja leimalla ei löytynytkään numeroa.kaiken lisäksi otteen tekstistä olis voinut päätellä,että osu vaihdetulle alueelle.yks katsuri oli sitä mieltä,että selvitys maahantuojalta ja toinen olisi tyytynyt pelkkään uuteen numeron meistämiseen,sillä kuka tervejärkinen alkaa väärentämään parin-kolmen tonnin auton identiteettiä?aloin jo hakkaamaan uutta numeroa,kun päätin vielä viimeisen kerran etsiä numeron.oli sitten numero tallessa,mutta ei ollut osunut silmiin,kun en ollut ottanut kyseiseltä alueelta muuta kuin massat ja ruosteet kevyesti pois.vaikka runkopalkki oli yli 90% puhdas ja vaikutti ruosteettomalta,niin eipä löytynyt,ennen kun otti koneeseen kiinnitetyllä teräsharjalla ihan kiiltäväksi.otteesa luki runkonumero takapyörän takana ja tavallaan olikin,kun oli pyörän kohdalla palkissa.joten kannattaa kokeilla ihan rälläkkään kiinnitettävää kuppiharjaa tai porakoneeseen/snurraan kiinnitettävää harjaa,ennen kun alkaa peleileen näiden pirun maahantuojien kanssa.niillä kun tuntuu olevan käsitys,että ihmiset jättää vanhan auton heidän huomaan edullisella 85-95e tuntihinnalla,jos eivät anna mitään tietoa ulospäin.
     
  11. kad_boost

    kad_boost Gearhead

    apukuskin puolella etupyörän kohalla rungossa ja jollai sähkökynällä kirjotettu eli hyvä putsaus ja tarkka tuijotus nii hyvällä tuurilla löytyy.
     
  12. 429

    429 Gearhead

    omassa -90 GMC:ssä rungossa kuskinpuolella etupyörän takapuolella puoliks niitten kumi larpäkkeitten alla piilossa.
     
  13. da-mies

    da-mies 3rd gear

    Kävi kans kerran itelle ettei konttorilla löytyny valmistenumeroo. Tästä ongelmasta selvis kun hakkas tilalle uuden ja totes et siellähän se oli kaiken paskan alla piilossa!
     
  14. ManseRAM

    ManseRAM 1st gear

    Oli kuukausi sitten sama ongelma. Rungossa oleva numero todettiin katsastus inssin toimesta epäselväksi ettei sitä voi lukea. ( Oikeassa oli )

    Hommastaselvittiin kun stanssasin numeron uudestaan uuteen paikkaan ja Inssi pisti tarkastuskäynnillä päihin merkit.

    Ei tarvittu paperitöitä.

    Aleksi
     
  15. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    No etsitty on ja paikkakin löytyi,jossa se todennäköisesti on joskus ollut.kuskinpuolen runkopalkissa pyörän etupuolella ja just noitten kumisten kurasuojien alla.Siitä kohtaa on raaputettu massa pois 8x20cm alalta ja se kohta onkin kauttaaltaan ihan ruosteessa,mutta siinä ei erota mitään numeroita vaikka kuinka kiillottaa.Vastaavanlaisia paikkoja löytyy samasta kohtaa apukuskin puolelta ja ovien kohdalta kummaltakin puolelta runkopalkissa. Ennenkin on näjemmä sitä etsitty.Ihmetyttää,että miten se viimevuonna on löydetty.Edelliseen omistajaan ei saa mitään kontaktia enään,että kysyis.Sen verran ottaa pattiin mokoma asia,että sahtikannulla pitää käydä tiheään :D
     
  16. vemu

    vemu 1st gear

    Meistää uudelleen ko. paikkaan ja vie toiselle konttorille?
     
  17. romuri

    romuri 1st gear

    ei onnistu kun eletään tietokone aikaa
     
  18. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    Joo näin on.Kävi kyllä mielessä.olisi pitänyt meistää se heti ennen ensimmäistä katsastusta ja sittenkin olisi pitänyt tietää paikka tarkalleen mihin tuo numero olisi pitänyt meistää.No nyt edetään virallisen kaavan mukaan.Ensi viikolla taas asemalle selvittämään asiaa ja kaippa siellä tervettä järkeä löytyy sen verran kun ottaa hatun pois päästä ja on vähän niinkuin ,että ei tässä mitään ja mihin minä stanssaan sen numeron? :(
     
  19. testaaja

    testaaja Gearhead

    Eikö rekisteriotteessa pitäis lukea paikka mistä numero löytyy?
    Vai onko niinkuin Rebel58-kirjoitti että jotkut on saanut numeroinnista helpotusta ja se on sitten unohtunut kokonaan?
    Mitä mulla on ollut noita vanhempia niin niissä on rekisteriotteessa lukenut se mihin numero on meistetty.
     
  20. PauliP

    PauliP 1st gear

    Numeroita on voitu meistata runkoon ihan mihin sattuu, kunhan on luettavissa, eli näkyvissä. Itse olen ne meistannut 80-luvun lopulla ja toisen kerran 2000-luvun alussa konehuoneen runkoaisan päälle. Pari vuotta sitten sain luvan uusia numeron nykyisestä Buick-farkusta kun vanha oli mennyt lukukelvottomaksi.
     

Kerro tästä muillekin!