Silverado 6.5 3500 vm93

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Duron, 20.3.2010.

  1. Duron

    Duron 1st gear

    Eli tuommosesta tuli uusi tuttavuus, ens viikolla vaihtelen vähän öljyjä joka paikkaan joten nyt tietoutta tarvittaisiin, mitähän öljyä tuonne manuaali askiin kannattaisi laittaa? entä perään pitääkö olla paripyörälliseen joku oma öljy? koneeseen mineraali ilmeisesti 10w40? mitähän noihin nelivedon eri komponentteihin kannattaisi ruikkia?

    Mitenkähän näissä mekaanisissa 6.5 turbo koneissa tuota 2-tahti öljyä kannattaisi käytellä dieselin joukossa, onko pahasta?
     
  2. ahonkivi

    ahonkivi 1st gear

    Manuaaliaskiin on olemassa joku oma öljynsä synkronirenkaiden takia, olisko gm syncromesh tai joku tollanen ollut?
    Itse olen vuoden päivät ajellut ihan atf:llä ilman ongelmia, mutta kokeilu omalla vastuulla.

    Peräöljyihin ei paripyöräisyys vaikuta, vaan onko siellä lukkoa ja minkälainen lukko.

    Etuperään sama homma, lukon olemassaolo vaikuttaa.

    Jakolatikkoon menee ihan atf.

    Noissa dieseleissä olen käyttänyt kesällä 15w-40, talvella 10w-30.

    Ei se 2t-öljy kohtuudella käytettynä ainakaan huonoa tee.
     
  3. jone-70

    jone-70 2nd gear

    Kannattaa siirtyä tonne subbe/pickup keskusteluun, sieltä saat pirusti tietoo. Ja se kannattas kahlata koko 600 sivua läpi, mullakin vielä monta sataa sivua lukematta. Mulla kans paripyörä 3500 crewcap, on vain takapotku.
     
  4. Duron

    Duron 1st gear

    kiitän taas hyvistä tiedoista itse kutakin,sitä en tiennytkään että synkrot vaatii tietynlaisen ölpän, ei varmaan kannata säästellä sitten öljyissä...
     

Kerro tästä muillekin!