Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. waltti

    waltti Gearhead

    Hemmetti.
    JariV oli kirjoitellut samaan aikaan vastauksen tuohon omaan kirjoitukseeni. Tuota JariV ja rb kirjoitusta lukiessa Dodge kuulostaa riittävän kestävältä.
     
  2. Japadapa

    Japadapa 1st gear

    Varmaan yksi syy "vikakeskusteluun" täällä on se, että näille vehkeille ei ole valtuutettuja huoltoja joka kylällä. Suurinosa Dodge-miehistä tuppaa sitten itse korjailemaan ja huoltamaan autojaan ja ainahan sitä kysyttävää tuppaa tulemaan, kun remontit etenee. Mutta kyllä mun mielestä pitää vähän omata harrastusluonnetta jos tämmösen pelin laittaa. Ja täältä yleensä saa/löytää vastauksen jos joku homma arveluttaa :D
     
  3. zzracing

    zzracing 1st gear

    Dodge ram 2500 2WD 1996

    Vaikka väärä postaus onkin niin laitan tähän vinkin jos joku kaipailee
    osasia->ram 2500 5,9 cummarilla 2wd malliin vm 1996

    Myytävää löytys:
    - 2kpl yläpallonivelia uusia hd mallia ja rasvanipoilla (8800 lbs alustaan)

    - Molemmat ohjausvarret-> simpukka/apusimpukka hd versiot mutta (7500lbs alustaan) eli 1/2" kiinnitysreijillä ei 16mm.

    - Takakallistuksen vakaajan tukitangot täydelliset, mahdollisesti 4wd malliin kun olivat liian pitkät 2wd malliin muutoin oikeat?? Nämäkin kalleimmat hd versiot.

    Kaikki osat ostettu Rockautosta ja ovat käyttämättömiä.

    YV / S.posti zz.racing(at)jippii.fi
    T, Teemu
     
  4. willekorhonen

    willekorhonen 1st gear

    No ei se konehuone varsinaisesti kylpenyt naftassa, mutta haju ihan huomattava kyllä. juurikin niitä putkia tiukattiin.

    Sitä lämpötilaanturia arvaillut olen kanssa.

    Dodge 03 ollut rouvalla työajossa nyt palttiarallaa 20tkm, joka päivä sillä on töihin päässyt vaikka melkoisesti kilometriä on260tkm. nättikin on, ja tavallaan oli halpakin.... vikaa oli tiedossa jo ostaessa,paljon on laitettu.

    Mulla Duramax vani 06, ajellu sillä 35tkm. Turbiini ja pyöränlaakeri siihen. muuten huoletonta menoa. toki ajettu vaan n.100tkm autolla.

    Itse oon rouvalle pikkuisen kade, vani on ruma autoksi, ja jotenkin kuorma-auto verrattuna pikkariin.
     
  5. torre

    torre 1st gear

    Jee joka suuttimesta kara paskana ja vuotaa.. noo onneks panzelta setti jo tulossa :)
     
  6. exxcevy

    exxcevy 3rd gear

    joo

    niin siitä käyntiin lähdöstä et yleensä suutin vika tai aturivika raili putkistossa
     
  7. villeri

    villeri 2nd gear

    itellä tuo dodge on ainaki täysin käyttöauto koska en kerkee kahdella autolla ajaan. en nyt äkkiseltään muista paljoko on maileja jo kertyny reilun kuukauden aikana mutta paljo on ajettu jo :D jokapäiväsessä ajossa on tuo.
     
  8. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Mullapa on 1990 takaveto-Rami, ajettu 400 tkm, ite en oo ajanu edes sataa tonnia. Vikoja on ollu perän poskilaakerit paskana ostaessa (700 € ku suomen paras=kallein mies korjasi), jarrupääsylinteri syöpyny pilalle (170€), matkamittarin sisällä pikkurattaasta hampaat poikki (40€, kelloseppä teki uuden) ja yläpallonivelet väljistyneet (700 €, kaikki nivelet uusiks, en viittiny ite vaihtaa), siirtopumpun käsivipu hervoton (40 €, traktorikaupasta uusi pumppu) Sähkövikoja on ollu kans helvetisti: lataussäädin (23€) ja rwal ei toimi (töpseli irti poksista ettei valo pala, ei hyödytä korjata). Muuta sähköllä toimivaa autossa ei startin ja valojen lisäks olekaan. 8) Ai niin, ja yks jarruletku turposi tukkoon. Pari tonnia on tainnut mennä 5 vuoden aikana remontteihin. Paska rottelo. :rotfl:
     
  9. Rotke2500

    Rotke2500 1st gear


    Tarvis mennä leimalle kanssa. Kaskinikki, millä katsurilla oot Porissa käyny? Saa muutkin paikkakuntalaiset vastata jos on tiedossa Dodge ystävällistä ja asiallista konttoria Porissa.
     
  10. torre

    torre 1st gear

    Suutin remontin jälkeen olis vuorossa vakiosoittimen vaihto että saa pakkivalon, rajotintodistuksen haku, lavakaaren asennus ja leimalle, sitte leiman jälkeen soitin takasi,pitäs varmaa se johto ettiä minkä takia pakkivalo aina pimenee ku soittimen vaihtaa ja etulasit 35% kalvolla mafia lookiksi..
     
  11. Pertura

    Pertura Gearhead

    Nyt olis lootan kanssa painittu koko viikonloppu ja vähän vielä tänäänkin. Ihan kivasti tuntuisi toi Suncoastin kolmilevyinen turbiini vetävän. Reilu kuukausi sitten ajoin autolla viimeksi, mutta näin näppituntumalla paremmin vetää läpi alueen kuin edellinen, JN-Tradingin tekemä yksilevyinen. Nyt tarttis taas hyökätä sähköjen kimppuun, lukko ei vieläkään rokkaa kunnolla ja sen lisäksi tarttisi lootajäähy siirtää parempaan paikkaan, nyt laitoin sen vähän huonoon paikkaan.

    Mutta kiitokset vielä MaxDuralle kilkkeistä, nyt on taas yksi paikka lisää jolla ei enää tartte päätään vaivata 8)
     
  12. karjalai

    karjalai Gearhead

    Paljonko muuten turbiinilla ja vetolevyllä oli hintaa?
     
  13. Pertura

    Pertura Gearhead

    Pikkuisen reilu 2k€ tuli hintaa kaikkineen
     
  14. Joe Porta

    Joe Porta 1st gear

    Mun reslan kohdalla voidaan kysyä, mitä ihmettä edellinen omistaja on tuolle tehnyt?...
    Eipä tossa muuta vikaa olekaan, kuin tuo turbiinilukko. Se jos toimisi 100%, niin ei mitään valittamista olisi. Itseasiassa sekin vika lienee sähköjophdoissa/liitoksissa, ei itse turpaanissa.
     
  15. villeri

    villeri 2nd gear

    pakkas huvittaan tänäaamuna kun on ollu tapana käydä laittaan auto käyntiin aamupalan ajaks ennen lähtöä N päällä. muuten oon tyytynyt käyttään tyhjäkäynnillä mutta tänäaamuna laitoin kokeeksi 1300rpm. noh eihän siinä muuta mutta kun auto on suoralla putkella ja auto on parkissa talon seinustalla ja seinän sisäpuolella on keittiö ja astiakaappi. aamupalaa kiskoessa rupesin kuunteleen että kylläpä tiskipöytä resonoi ja astiakaappi helisee :lol: :lol: :lol: :lol: muutenki keittiöön kuulu kokoajan tasanen mmmrrrrrrooooo :lol:
     
  16. Tojander

    Tojander 1st gear


    Sama vika, edellinen ameriikan Joe oli asentanut laatikon lauhduttimelle menevän putki/letku linjan porrastamaan niin että putki kaivoi itsensä letkusta läpi. Laatikko kuivaksi moottoritiellä, ei huomannu ennenkuin vetoloppu... Ylivaihde hävisi. Remontissa laitettiin kisapinnat ja fivestarin 5-levyinen turbiini. Hintaa tuli 6Ke..

    Sama Joe oli jättänyt suutinputkista, muovitukia pois. alkuperäisiä putkia napsu poikki kolme kappaletta. Ei muuten sitten Häkkisen tms. itse tekemät putket pidä kuin 5-500km, painetta kuulemma 1300bar. Boshin alkuperäiset pitänyt nyt 20tkm.

    Tuossa noi ilmenneet viat vuoden/60tkm aikana, normi amerikkalaisten sähkövikojen lisäksi, auto päivittäisessä työkäytössä.

    -06 Ram, 4"lift kit, 35x12,5x17", bullydog PMT
     
  17. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No ilmeiseti olisit tarvinnut LAUHDUTINTA :rotfl: !! Se on edelleen laatikon JÄÄHDYTIN!!!
     
  18. rb

    rb Double Gearhead

    Niinhän se oikealta nimeltä on, mutta lauhdutin öljyn jäähdyttämisen kohdalla on vaan jäänyt puhekieleen, eikä siinä mun mielestä sen kummempaa kardinaali mokaa ole.
     
  19. Tojander

    Tojander 1st gear

    No niin justiinsa, ajetaan siellä teilläpäin autoillakin VÄYLIÄ pitkin, vaikka meillä niillä liikkumiseen tarvitaan venettä. Auton alla on TIE :rotfl:
     
  20. torre

    torre 1st gear

    Ostaako joku vahvistetun vakioloodan 48re jos tillaan goerendin jossain välissä :)
     

Kerro tästä muillekin!