Camaro 3 gen roadsport V8 projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja MCDRACING, 11.3.2010.

  1. MCDRACING

    MCDRACING 1st gear

    Kiitoksia, tässä tarkoitus mennä hyvin matalalla budjetilla eteenpäin, joten
    jarru ja alustapuoleen ei ole tulossa mitään hipoa. Etu jarruja tulee ehkä
    hivenen suurennettua, mutta asiat selviää paremmin, kun pääsee joskus keväällä vetämään pari testikierrosta. Sitten on ainakin lähtökohta selvillä ja tietää, että kuinka paljon huonompaan suuntaa tehdyt muutokset ovat vieneet :p
     
  2. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Hyvä homma tämäkin, mukavaahan se olis että nääkin vaan lisääntyis tonne mutkaradoillekin.
    Onnea ja menestystä :D
     
  3. Roc

    Roc Gearhead

    98-02 vuotisista camaroista/firebirdeistä saa helpolla istuvat 12" etujarrut. Selkee parannus orkkis 10,5" tuumasiin. Ainakaan jarrupuolella autoa on lähes mahdotonta viedä huonompaan suuntaan mitä tehtaan jäljiltä... :lol:
     
  4. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Mulla on jostain 00 camarosta evakuoidut etu ja takajarrut, molemmissa päissä 12" levyt ja "vähän paremmilla mutta ei mitkään race" jarrupaloilla ei ainakaan tästä kiulusta lopu jarrut botniaringillä.
     
  5. MCDRACING

    MCDRACING 1st gear

    Kiitos rocille ja jokerille tulee mentyä varmaan pitkälle noilla linjoilla.
     
  6. hiacekuski

    hiacekuski Gearhead

    12" levyjarrut ei ole missään nimessä isot painavalle autolle ainakaan eteen. Noilla katurenkailla tehdään pitkiä jarrutuksia ja lämpöä absorboituu kovasti levyihin. Riippuu tietysti myös siitä kuinka paksu levy on.
     
  7. Roc

    Roc Gearhead

    Tuo on ihan totta. Mutta väitän silti että jos ollaan budjettikilpuria tekemässä, niin nuo 12" jarrut riittävät myös leikkimieliseen kilvanajoon. Vielä se hyvä puoli noissa että mahtuvat 16" vanteitten sisään.

    En nyt tähän hätään muista oliko Roadsport V8-luokassa jotain rajoituksia vannekokojen suhteen, mutta jostain muistelisin että ainakin jossain kohtaa ei saanu käyttää yli 16" vanteita? Voin muistaa päin persettäkin...
     
  8. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    17"
     
  9. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Joo, jos kuitenkin nyt olisin jarrumuutosta tekemässä niin ehdottomasti c5 corvetten etujarrut, eli 13" levyt. Muutos itsessään on samankaltainen kuin 98-02 f-bodyn jarrujen asennus, ainoastaan jarrulaikka (tietysti) on erilainen ja jarrusatulan kiinnikerauta. Ja c5 vettessä on saman näköiset mutta tukevampaa valua olevat jarrusatulat
     
  10. Roc

    Roc Gearhead

    Joo, ja mahtuu valtaosiin 17" vanteista.
     
  11. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Meillä oli ja on, corveten 13 edessä ja 12 takana noihin chevellen olka-akseleihin sovitettuna. Muistaakseni 93 vetestä. aika värkkääminen satulan kiinnityksissä, mutta aika selkeä parannus rumpujarruihin =).
    Ja vannekoko max on 17" juu.

    Sellaiset jutut tuli mieleen, kun sovittelee noita eri osia toisiinsa, niin kannattaa tarkastaa ja varmistaa, ettei vetarin laippa ole isompi halkaisijaltaan kuin jarrulevyn sisäviiste. -itse halkaisin yhden levyn, kun ei ollutkaan aivan tykö.. Ja jos ns. orkkislevyä käyttää jossa ei ole urituksia eikä reikiä. Niin urat ovat hyvä tehdä/teettää niin pysyy pala puhtaana ja kaasut pääsee välistä veks. Ja urat tietty ikään kuin ristiin levyn sisällä olevien jäähdytys urien tai ripojen, -miksi nyt kutsuukaan- ja taas kestää laikka paremmin! ei muuta kuin ilmaa jarruille ja tuuletusta ohjaamoon! :D
     
  12. MCDRACING

    MCDRACING 1st gear

  13. MCDRACING

    MCDRACING 1st gear

    Nyt sai sisusta värin pintaan. Hivenen loppui maali kesken, mutta ensi viikolla maalaan loppuun, niin sitten pääsen tekniikan kimppuun.

    Uusimmat kuvat blogin kakkossivulla.

    http://kuvablogi.com/blog/26886/1/
     
  14. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Sen verran kommentoin tähän, että pitäis mennä "helposti" tuon 1300kg alle. Oma laitos painaa 1380kg ilman kuskia tankki täynnä (kattastusaseman puntarin mukaan), ja mulla on vielä kattoverhoilua vaille sisusta ja orkkis lämppäri, ainut kuituosa on konepeitto ja orkkis takalasi+luukku painaa aivan uitusti. Eli eli. Kaaret kun nakkais sisälle ja karsis turhan painon niin uskoisin tuon 1300kg rajan alittuvan. Alukannet hänellä on jo, mutta paljon on "helppoja" kiloja vielä karsittavana
     
  15. MCDRACING

    MCDRACING 1st gear

    Joo katsotaan, kun saan puntariin. Tosiaan toi takaluukku painaa ihan uitusti. Nippanappa jaksoin kantaa sen yksi pois. No tämä nyt ei kyllä paljoa kerro :). Veikkaisin kuitenkin, että painaa jotain 40kg:aa.
     
  16. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Jos en ny ihan väärin muista niin pelkkä se pellin lipare siinä takaluukussa tais painaa 30-40kg. Aivan järkyttävän painoinen kokoisekseen. Tosin onhan siinä moneen kertaan sitä pelliä
     
  17. RS427

    RS427 1st gear

    Minä puntaroin aikoinaan 41 kg takaluukulle ja kun kaivoin peltiosasta sisäosat pois ja vaihdoin lasin polykarbonaattiin niin kokonaispaino 7 kg. Ei mistään saa helpommalla painoa pois ja vielä kohtuu ylhäältä. Tuo 1300 kg on ihan hyvä tavoite mutta ei tule helpolla, mulla on aika hyvin riisuttu ja 180 kg painavalla LS2 alumiinimotilla 1294 kilon kuivapaino.
     
  18. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Siis, tuo on kyllä luvattoman helppoa kevennystä! -Onko ne lyijystä sen kannen tehneet? :D

    Jokos on herroilla laitteet missä mallissa, eikös se ole kuukausi ja Kemoralla soi! Luulisin,että ihan lähipäivinä tulee ilmoittautuneet julki. Eikös sinne kohta jo innokkaimmat ala ilmoittautua ekaan kisaan -heh!
    Täällä seurataan tilannetta tiukasti ja hieman orpona, kun ei ole kauden alkamisesta johtuvaa kiirettä, joka on ollut aiemmin 12vuotta peräjälkeen joka vuosi... :oops: Tilanne on todella outo!! :D
     
  19. MCDRACING

    MCDRACING 1st gear

    Projekti päättyy osaltani-->

    Matkani roadsport V8 luokkaan koki eilen melkoisen muutoksen, kun
    uusi auto muutti talliini. Camaron osalta päätän kirjoitteluni tähän, mutta
    toivon, että mahdollinen uusi omistaja jatkaisi kirjoittelua täällä.
    Eli camaro projekti on nyt myynnissä:
    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... 74#1928074

    Tässä kuva uudesta tulokkaastani.
    http://kuvablogi.com/nayta/2854423/

    Ei voi muuta sanoa, kuin että joulu tuli kotiini hiukan etuajassa :D

    Kiitos kaikille projektiani seuranneille!
     
  20. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    anteeksi vähän offtopikkia mutta löysittekö esim netistä mitään ohjetta tähän muunnokseen ? olen kyllä lukenut että tämä on mahdollista ja vaatii pientä hiomista mutta tehtävissä kohtuu helposti.

    sais muutamat faktat kehiin niin voisin alkaa muuttelemaan noita '72 rumpuja levyiksi :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!