Pirteä(kö?) 440 moottoriprojekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 440Mag, 28.11.2009.

  1. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Tommonen jakopää on mulle uus juttu, mut ajattelin kokeilla ku halvalla sain uuden. Ja kuitenkin CATin taitaa vielä tuo olla. Jos ei miellytä niin ketjuversioita on hyllyssä kyllä odottamassa. Pännii vaan ku ne kestää n. 5 ripeetä polkasua ja sen jälkee on venyny jo huomattavasti vaikka uutuuden kireyttään olis paikalleen laittanu.

    Joo, lohkon tasoista on hävinny reilu milli. Yks moka mikä kans kävi, oli se että en ennen lohkon koneistusta "koekasannut" alakertaa, ja tästä johtuen dekkien tehdastoleranssi säilyi, ja parillisen puolen dekki onkin kympän matalempi mäntään nähden. Tai sitten koneistamo on höylännyt miten sattuu, tiedä häntä. Ei tuo nyt kuitenkaan tämmösessä perus ajokoneessa pitäisi haitata.
     
  2. Jakke

    Jakke 3rd gear

    Tuo ratasjakopään ääni on aika rasittava pitemmänpäälle, itellä moinen vaihtui perinteiseen ketkuun yhden kesän jälkeen.
     
  3. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Kyllähän ääntä maailmaan mahtuu :D Mutta totta joo, jos se hulluna ujeltaa nii saattaahan se toki kypsyttää. Helppohan tuo on sitten myöhemmin vaihtaa, esmes samalla jos rullanokan laittaa. Täytys vaa seuraavaa pannua alkaa tekeen pikkusen paremmista lähtökohdista (mm. lohko), kun nyt ensin tällä on harjoteltu :D
     
  4. max

    max Double Gearhead

    Itse olen käyttänyt sbc 400 koneessa Pete jackson ratasjakopäätä.
    Äänihän siinä on hieno varsinkin jos älyää valita sen mallia "noice"
    Kun motin käynnistää niin sehän suorastaan kirkasee.

    En ole onnistunut tätä jakopäätä särkemään tai kuluttamaan loppuun.
    Yleensä osan ennenaikainen kuluminen tai rikkoutuminen johtuu asennusvirheestä tai aivan normaalista suomalaisesta tietämättömyydestä.
     
  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Öhtota, mitens asennat tollasen väärin jos rattaat on linjassa?
     
  6. max

    max Double Gearhead

    Vaikka siten,että Idler Gear nastat ovat väärällä etäisyydellä jakopäänkopasta.
     
  7. 383

    383 Gearhead

    kyllähän se eräs mies hitsaili ja vähän muutakin teki tommoselle. itellä ollut n.16 vuotta sama eikä mitään vikaa
     
  8. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei niihin mullakaan tallissa mitään vikaa tullut. Yks kyllä kestikin enneku siitä luovuttiin. Parii eri merkkii ollu, vaikka nekin on varmaan samalta valmistajalta, kaks noist ollu pikkulohkoletukassa ja yks isolohko mopsisssa (P&J). Joitain kymmeniituhansii kilsoi ajoo kullakin, yks kyllä meni aika äkkiä.
     
  9. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Oon tossa tota miettiny ja sovitellu tonne, ja tilanne on se että edestä päin vasemman puoleisen keskirattaan akseli tukee itseään siihen öljyproppuun. Oikeanpuoleinen taas ei tue mihinkään. Voiko se olla näin? Keskirattaista jakopäänkoppaan etäisyyttä jokunen milli. Paljonko pitäis tai on hyväkshavaittua? Rattaat ovat kuitenkin kaikki hyvin linjassa.
     

Kerro tästä muillekin!